weekendje Gent

25-09-2012 11:23 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan binnenkort een weekendje naar Gent.

Heeft er iemand tips over mooie bezienswaardigheden en leuke winkeltjes enz?
Alle reacties Link kopieren
Gent is één en al bezienswaardigheid!



Wat leuk is is een sneukeltocht door de stad. Toevallig 2 weken geleden nog gedaan. Sneukelen staat voor snoepen. Je krijgt dan een rondleiding door de stad met allerlei leuke verhalen ( dus niet de droge jaartallen enzo, maar echt met humor) en je krijgt dan lekkere hapjes die typische gents zijn op bepaalde plekken. Wij hadden een leuke gids, die komische grappen maakte, op zijn Belgisch. Lekker droog. En hij was zelf ook nog eens een smakelijk hapje

Of een rondvaart: heel toeristish, maar op zich wel leuk.



Leuke restaurantjes heb je rond het patersgat. Waar dat is leer je wel tijdens de tocht



Veel plezier, het is een prachtige stad! Ook als je onvoorbereid gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 25 september 2012 @ 11:29:

Gent is één en al bezienswaardigheid!



Wat leuk is is een sneukeltocht door de stad. Toevallig 2 weken geleden nog gedaan. Sneukelen staat voor snoepen. Je krijgt dan een rondleiding door de stad met allerlei leuke verhalen ( dus niet de droge jaartallen enzo, maar echt met humor) en je krijgt dan lekkere hapjes die typische gents zijn op bepaalde plekken. Wij hadden een leuke gids, die komische grappen maakte, op zijn Belgisch. Lekker droog. En hij was zelf ook nog eens een smakelijk hapje

Of een rondvaart: heel toeristish, maar op zich wel leuk.



Leuke restaurantjes heb je rond het patersgat. Waar dat is leer je wel tijdens de tocht



Veel plezier, het is een prachtige stad! Ook als je onvoorbereid gaat.Het is het patershol, niet het patersgat!
Alle reacties Link kopieren
The Soap story is een heerlijk winkeltje!!

Het belfort is ook heel mooi om te bezichtigen. Net zoals het klein begijnhof en de Korenlei..



Vooral in de zomer zijn de Gentse feesten een hele happening 10 dagen lang.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkel78 schreef op 25 september 2012 @ 11:52:

[...]



Het is het patershol, niet het patersgat!

Oja, dat is waar ook, woehahah!

Ach ja, zelfde lichaamsdeel
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook zeker een afzakkertje nemen in het Dreupelkot; een klein, donker en vreselijk oubollig café (maar dat maakt het net leuk :-) waar je geloof ik wel 100 verschillende jenevers kan drinken. Het ligt in de buurt van het Gravensteen wat trouwens ook de moeite is om te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
En biertjes drinken bij dn dulle griet!



Wij hebben geparkeerd onder de Sint Pieter kerk, daar is het 5euro per 25uur voor het parkeren. Wij zijn vanaf daar naar ons hotel gelopen. Was iets van 10 minuten lopen maar bij ons hotel was parkeren 25 euro per dag, dus vonden wij wel de moeite.



Lunchen is trouwens heerlijk bij Simon says, gerund door backpackers. Is volgens mij ook in of bij t patershol, in die straat zijn ook leuke winkeltjes. Tevens is de markt op vrijdag heel erg leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven