weekendje groningen, tips?
dinsdag 17 augustus 2010 om 13:49
dinsdag 17 augustus 2010 om 13:56
Als je buiten de stad ook wilt kijken (aannemende dat je een auto ter beschikking hebt, anders deze post als niet geplaatst beschouwen), kun je overwegen naar Bourtange te gaan? Is in de zomer bijna elk weekend wat te doen en het is sowieso een mooi vestingstadje. Leuk kroegje en een leuk restaurant ook
http://www.bourtange.nl/s ... on=com_frontpage&Itemid=1
http://www.bourtange.nl/s ... on=com_frontpage&Itemid=1
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 17 augustus 2010 om 14:07
Komend weekend begint Noorderzon dus vanaf een uur of 7/8 savonds ben je daar. Lekker eten, leuke voorstellingen, leuke (gratis) muziek en gewoon een super gezellige sfeer!
In het centrum is dan volgens mij ook de Keiweek (intro voor studenten) bezig dus de echte studenten dingen kan je dan beter ontlopen, de drie gezusters etc.
In het centrum is dan volgens mij ook de Keiweek (intro voor studenten) bezig dus de echte studenten dingen kan je dan beter ontlopen, de drie gezusters etc.
dinsdag 17 augustus 2010 om 14:24
quote:bittermoon schreef op 17 augustus 2010 @ 14:21:
als het lekker weer is, naar de hoornse plas. zit een goed restaurant (kaap hoorn) met heel groot terras aan/op het water.
Het enige goede aan dat restaurant is de locatie, maar de beidening is daar zo ongelofelijk onbeschoft en traag dat ik er nooit meer heen ga.
Heb er meerdere keren gegeten en altijd vervelend personeel gehad en veel te lang op mijn eten/drinken wat dan ook gewacht.
als het lekker weer is, naar de hoornse plas. zit een goed restaurant (kaap hoorn) met heel groot terras aan/op het water.
Het enige goede aan dat restaurant is de locatie, maar de beidening is daar zo ongelofelijk onbeschoft en traag dat ik er nooit meer heen ga.
Heb er meerdere keren gegeten en altijd vervelend personeel gehad en veel te lang op mijn eten/drinken wat dan ook gewacht.
dinsdag 17 augustus 2010 om 14:40
Ik wil ook naar Noorderzon!!! Maar helaas, ik zit een beetje te ver weg.
Mijn tip: het Spaanse restaurant Cervantes aan het Gedempte Kattendiep!
http://www.viaromanica.nl/cervantes/menukaart.php
Maar eigenlijk vind ik al deze restaurantjes (zie link) erg fijn!
Mijn tip: het Spaanse restaurant Cervantes aan het Gedempte Kattendiep!
http://www.viaromanica.nl/cervantes/menukaart.php
Maar eigenlijk vind ik al deze restaurantjes (zie link) erg fijn!
dinsdag 17 augustus 2010 om 14:40
Noorderzon idd. Het Groninger museum is gesloten ivm met renovatie. Er is nu wel een expositie is het oude museum, maar weet niet precies wat.
Bij mooi weer een bootje huren voor een rondje door de gracht. Ik zou de Poelestraat en de grote markt idd vermijden ivm met de KEI week. (of je moet dat leuk vinden natuurlijk
) De Swanestraat is dan wel leuk.
Eten:
Lunch idd bij PUUR in de folkingestraat. En voor s'avonds Cave porto heerlijk portugees restaurant of Tapasco voor lekkere tapas. Tapasco is ook leuk later op de avond maar dat is alleen in het weekend volgens mij.
Veel plezier
Bij mooi weer een bootje huren voor een rondje door de gracht. Ik zou de Poelestraat en de grote markt idd vermijden ivm met de KEI week. (of je moet dat leuk vinden natuurlijk
Eten:
Lunch idd bij PUUR in de folkingestraat. En voor s'avonds Cave porto heerlijk portugees restaurant of Tapasco voor lekkere tapas. Tapasco is ook leuk later op de avond maar dat is alleen in het weekend volgens mij.
Veel plezier
dinsdag 17 augustus 2010 om 14:57
Jaaa, Noorderzon! Dat is de meest complete tip toch? Vanaf eind van de middag beetje theater kijken, wat lekkers eten bij één van de eettentjes, een makkelijke voorstelling zien (of het bij het straattheater houden, net zo leuk) en daarna op één van de grote terrassen wat drinken en naar de optredens luisteren.
Ik weet wel waar ik een groot deel van mijn vakantie rondhang
Ik weet wel waar ik een groot deel van mijn vakantie rondhang
dinsdag 17 augustus 2010 om 15:01
Ook leuk: bij het CBK kun je wandelroutes downloaden langs allerlei kunstwerken in de stad met uitleg/historie erbij.
Eten bij Viaromanica idd. Tapasco is mij helemaal niet bevallen, maar hé, smaken verschillen.
De Martinitoren is erg leuk bij mooi weer qua uitzicht.
Folkingestraat met leuke winkeltjes, Boteringestraat idem
Veel plezier in ieder geval!
Eten bij Viaromanica idd. Tapasco is mij helemaal niet bevallen, maar hé, smaken verschillen.
De Martinitoren is erg leuk bij mooi weer qua uitzicht.
Folkingestraat met leuke winkeltjes, Boteringestraat idem
Veel plezier in ieder geval!
dinsdag 17 augustus 2010 om 15:03
dinsdag 17 augustus 2010 om 19:08
Leuk, ik ben ook weleens een weekendje in Groningen geweest.
Restaurants genoeg in het centrum en als het mooi weer is, kun je naar het strand van de Hoornse plas.
Voor het winkelen waren inderdaad de kleinere straatjes leuker, in de grootste winkelstraat (Heerestraat?) zie je dezelfde winkels als in elke andere stad.
Veel plezier!
Restaurants genoeg in het centrum en als het mooi weer is, kun je naar het strand van de Hoornse plas.
Voor het winkelen waren inderdaad de kleinere straatjes leuker, in de grootste winkelstraat (Heerestraat?) zie je dezelfde winkels als in elke andere stad.
Veel plezier!
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
woensdag 18 augustus 2010 om 11:52
quote:bittermoon schreef op 17 augustus 2010 @ 14:21:
Nou dit wil ik toch wel even hard AFraden. Hoornse plas is vies, stikt van de wespen en je mag er vaak niet zwemmen vanwege het gore water.
Kaap hoorn zou ik alleen heengaan voor een drankje, neem wel een portie geduld mee want de bediening is nou niet iets om over naar huis te schrijven.
Nou dit wil ik toch wel even hard AFraden. Hoornse plas is vies, stikt van de wespen en je mag er vaak niet zwemmen vanwege het gore water.
Kaap hoorn zou ik alleen heengaan voor een drankje, neem wel een portie geduld mee want de bediening is nou niet iets om over naar huis te schrijven.