Weg in augustus
woensdag 30 mei 2012 om 00:23
Hoi allemaal,
Jullie zullen wel denken, weer iemand die te lui is om te zoeken en een topic opent. Het tegendeel is alleen waar. Al zeker een maand ben ik op internet aan het kijken naar een vakantie rondom Nederland, binnen Europa, het liefst zo voordelig mogelijk.
Na heel veel Google en forums zie ik alleen door de bomen het bos niet meer. Ik zou graag persoonlijke (dus waar je zelf al bent geweest of ervaring mee hebt) tips van jullie ontvangen zodat ik wat gerichter kan zoeken.
Wat zoek ik:
- een weekend tot een midweek weg
- in de week van 20 augustus
- voor mijzelf (21 jr) en een vriendin (zelfde leeftijd)
- hoeft niet in een drukke stad maar ik heb wel graag dat je leuk kunt winkelen, lekker kunt eten en 's avonds ergens op het terras kunt zitten "het vakantie-gevoel :)"
- hotel/hostel/appartement maakt niet uit, zo lang we maar een eigen badkamer hebben
- rond de 200 ¤ per persoon (overnachting + heen en terug reis)
Wie helpt mij uit de brand , alvast bedankt!
Jullie zullen wel denken, weer iemand die te lui is om te zoeken en een topic opent. Het tegendeel is alleen waar. Al zeker een maand ben ik op internet aan het kijken naar een vakantie rondom Nederland, binnen Europa, het liefst zo voordelig mogelijk.
Na heel veel Google en forums zie ik alleen door de bomen het bos niet meer. Ik zou graag persoonlijke (dus waar je zelf al bent geweest of ervaring mee hebt) tips van jullie ontvangen zodat ik wat gerichter kan zoeken.
Wat zoek ik:
- een weekend tot een midweek weg
- in de week van 20 augustus
- voor mijzelf (21 jr) en een vriendin (zelfde leeftijd)
- hoeft niet in een drukke stad maar ik heb wel graag dat je leuk kunt winkelen, lekker kunt eten en 's avonds ergens op het terras kunt zitten "het vakantie-gevoel :)"
- hotel/hostel/appartement maakt niet uit, zo lang we maar een eigen badkamer hebben
- rond de 200 ¤ per persoon (overnachting + heen en terug reis)
Wie helpt mij uit de brand , alvast bedankt!
woensdag 30 mei 2012 om 00:43
Italie voor iets meer dan 200 euro.
http://www.vakantiediscou ... tiediscounter&land=italie
http://www.vakantiediscou ... tiediscounter&land=italie
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
woensdag 30 mei 2012 om 00:47
Parijs? Hartstikke leuk, 3 dagen halfpension 165 euri pp
http://www.peterlanghout. ... ension/prijzen-en-boeken/
http://www.peterlanghout. ... ension/prijzen-en-boeken/
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
woensdag 30 mei 2012 om 06:28
Met de trein (NS hi speed aanbieding naar antwerpen (50pp) en daarna drie nachten in Park inn Radisson*** via hotelspecials (118 pp) met ontbijt en gebruik van zwembad.
Vier dagen Berlijn vandervalk brandenburg **** met de bus met Kras: 129 pp
Vier dagen Marriot***** Keulen met Kras, zelf naar toe rijden, 169 pp
Vliegticket A'dam Praag met easyjet euro 96, (alleen handbagage) en 5 nachten hotel Zlata vaha*** in de oude stad (205 per 2p. kamer, booking).
golden tulip apple park **** Maastricht vier nachten 192 per 2p. kamer (booking), eigen vervoor regelen (wellicht komt er nog een goedkope treinkaartjesactie bij kruidvat of zo)
Vier dagen Berlijn vandervalk brandenburg **** met de bus met Kras: 129 pp
Vier dagen Marriot***** Keulen met Kras, zelf naar toe rijden, 169 pp
Vliegticket A'dam Praag met easyjet euro 96, (alleen handbagage) en 5 nachten hotel Zlata vaha*** in de oude stad (205 per 2p. kamer, booking).
golden tulip apple park **** Maastricht vier nachten 192 per 2p. kamer (booking), eigen vervoor regelen (wellicht komt er nog een goedkope treinkaartjesactie bij kruidvat of zo)
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 30 mei 2012 om 07:49
woensdag 30 mei 2012 om 10:37
Ik quote mezelf even:
Vliegticket A'dam Praag met easyjet euro 96, (alleen hangbagage) en 5 nachten hotel Zlata vaha*** in de oude stad (205 per 2p. kamer, booking).
Als je je laat wegbrengen en halen van schiphol hou je nog 3 euro over en dat is in Praag genoeg voor twee biertjes
Maar ik zou ook Maastricht doen, denk ik.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 30 mei 2012 om 18:04
Wat een goede reacties al!
Het hoeft niet persé een "citytrip " te zijn.
Vorig jaar midweekje in duitsland in een appartement per persoon zo'n 150 euro kwijt. Maastricht ben ik al meerdere malen geweest, erg leuk, maar wil nu eens iets anders!
Merano, wat een concrete ideeën. Zelf misschien ervaring met een van de hotels?
Het hoeft niet persé een "citytrip " te zijn.
Vorig jaar midweekje in duitsland in een appartement per persoon zo'n 150 euro kwijt. Maastricht ben ik al meerdere malen geweest, erg leuk, maar wil nu eens iets anders!
Merano, wat een concrete ideeën. Zelf misschien ervaring met een van de hotels?
woensdag 30 mei 2012 om 18:55
Nee, geen ervaring met deze accommodaties. Ik was vroeg wakker en heb even voor je gegoogled. Op booking, zoover of tripadvisor kun je vaak wel recensies van accommodaties lezen.
Handbagage voor een stedentrip van een paar dagen is te doen, zeker in de zomer. Je kunt alleen niet te veel kopen op de plaats van bestemming. En je tas moet de juiste afmetingen en gewicht hebben. Dat meten ze door je die tas in een soort malletje te laten stoppen. Alleen als hij daarin past is het goed. Mijn trolly die vorig jaar bij Ryan air in het ruim ging paste er gewoon in. Je mag dan alleen geen andere tassen meer meenemen. Een jas of vest kun je bij het instappen eventueel aandoen en dan en keer in het vliegtuig in het bagagerek doen.
Heb je een auto en kun je eventueel zelf naar de plaats van bestemming rijden? Want dan ben je wat flexibeler.
Handbagage voor een stedentrip van een paar dagen is te doen, zeker in de zomer. Je kunt alleen niet te veel kopen op de plaats van bestemming. En je tas moet de juiste afmetingen en gewicht hebben. Dat meten ze door je die tas in een soort malletje te laten stoppen. Alleen als hij daarin past is het goed. Mijn trolly die vorig jaar bij Ryan air in het ruim ging paste er gewoon in. Je mag dan alleen geen andere tassen meer meenemen. Een jas of vest kun je bij het instappen eventueel aandoen en dan en keer in het vliegtuig in het bagagerek doen.
Heb je een auto en kun je eventueel zelf naar de plaats van bestemming rijden? Want dan ben je wat flexibeler.
woensdag 30 mei 2012 om 18:58
Oké, ja vaak staat in reclame folders ook "geschikt voor handbagage" bij diverse koffertjes. Al las ik net een aantal horrorverhalen op forums van mensen waarbij het niet in het hekje van Ryanair pastte maar volgens hen wel de juiste afmetingen had.
Even een rare vraag misschien, maar hoe zit dat met scheermesjes en bijv. shampoo, mag dit wel in de handbagage?
Oooh wat aardig zeg, bedankt! Ja ik heb een auto, het zou dus voordeliger en flexibeler zijn om zelf te rijden, dus zeker een optie. Al vindt ik het reizen met het openbaar vervoer altijd zo'n vakantiegevoel geven xD!
Even een rare vraag misschien, maar hoe zit dat met scheermesjes en bijv. shampoo, mag dit wel in de handbagage?
Oooh wat aardig zeg, bedankt! Ja ik heb een auto, het zou dus voordeliger en flexibeler zijn om zelf te rijden, dus zeker een optie. Al vindt ik het reizen met het openbaar vervoer altijd zo'n vakantiegevoel geven xD!