Welk Grieks eiland is leuk?

08-08-2025 11:08 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgend jaar wil ik in de zomer graag naar Griekenland. Na jaren kamperen wil ik eindelijk weer eens een vakantie waarbij ik niks hoef te doen. Het wordt dus een vakantie naar een hotel met all in. Nu ben ik nog nooit in Griekenland geweest en heb geen idee welk eiland leuk is voor een dag of 10-11? Ik wil best ook een excursie doen naar het een of ander. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met openbaar vervoer? Ik ken van Turkije de kleine busjes die je voor een prikkie naar een stadje brengen. Is dat in Griekenland ook te doen of is een auto huren een must? En waar vind je de mooie witte huisjes met blauwe daken, kleine steegjes met trappetjes enz? Alleen op Santorini en mykonos? Of ook in de rest van Griekenland?
We zijn in Turkije bij bodrum geweest en dat was ideaal (maar willen we niet opnieuw heen). Hotel op een wat rustigere plek, maar wel een stad vlakbij waar je in de avond lekker kan rond struinen en een terrasje kan pakken.
Wie heeft tips voor een eerste keer Griekenland? Tips voor hotels mogen uiteraard ook :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mamaonbekend : dank je voor je uitgebreide reactie! En voor de hoteltips, die ga ik even bekijken :) ik zou zelf best naar Turkije willen weer, maar man niet vanwege de politieke situatie. Hij wil daar geen geld heen brengen, zolang de huidige president aan de macht is. En hetzelfde heeft hij met Egypte, al trekt me dat zelf ook niet zo.
De Canarische eilanden kan ik ook nog eens naar kijken! Al leek het ons juist ook leuk om weer een nieuw land te ontdekken. Ik heb in ieder geval nog genoeg tijd om alles uit te zoeken, het duurt nog even haha! En ik laat het zeker weten wat het is geworden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven