Welk Grieks eiland is mooi?

08-01-2012 22:49 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ben niet zo bekend met de eilanden van Griekenland. Ben eens naar Zakynthos geweest en vond het heel mooi. Nu wil ik weer naar Griekenland, maar naar een ander eiland. Kent er iemand nog een mooi grieks eiland met zandstranden en evt een hotel dichtbij zee? Ik heb al mooie dingen gelezen over Kos, Samos. Kreta heeft volgens mij alleen kiezelstranden....

groetjes
Ik ben zelf erg fan van rhodos en dan rhodos stad. Echt een aanrader.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Zo'n beetje alle Griekse eilanden zijn schitterend!

En op Kreta heb je werkelijk paradijselijke stranden!

Gelukkig niet waar de meeste Nederlanders komen echter...

Meer dan de helft van alle Nederlandse Kreta-bezoekers gaan naar de omgeving van Chersonisos. En laat dat nou net zo'n beetje de enige Griekse badplaats zijn zonder behoorlijk strand.
Ok! Ik dacht dus dat Kreta vooral kiezelstranden had maar dat is niet zo! Eye opener! :-)

Hmm en Rhodos...daar had ik ook al voor gekeken maar ik las iets over rotsbodems in de zee en toen ben ik afgehaakt..:-) Ik zal daar ook eens naar gaan kijken...Alle tips zijn welkom
quote:Kampen86 schreef op 08 januari 2012 @ 22:51:

Ik ben zelf erg fan van rhodos en dan rhodos stad. Echt een aanrader.Stikt het daar niet van de Britten?
Is momenteel wel veel leegstand van winkels en dergelijke op de griekse eilanden door de crisis. vind ik niet zo aantrekkelijk
Corfu...
Naxos! Maar moet er wel bij zeggen dat 't 16 jaar geleden is dat ik er ben geweest, dus hoe het nu is weet ik niet.
Corfu! (al ben ik nooit op een ander eiland geweest hoor , maar vond dit een heel mooi,groen eiland)
quote:cinneluv schreef op 08 januari 2012 @ 23:05:

Ok! Ik dacht dus dat Kreta vooral kiezelstranden had maar dat is niet zo! Eye opener! :-)

Hmm en Rhodos...daar had ik ook al voor gekeken maar ik las iets over rotsbodems in de zee en toen ben ik afgehaakt..:-) Ik zal daar ook eens naar gaan kijken...Alle tips zijn welkom

Ook op Rhodos heb je werkelijk de meest mooie stranden.

Maar ook hier zijn heel veel accommodaties die door Nederlanders geboekt worden juist gelegen aan de slechtste stranden.

Dit komt omdat Nederlanders graag goedkoop willen. En dan kom je dus op minder goede lokaties terecht.

Ik ben zelf toevallig vorig jaar op Rhodos geweest. En inderdaad ik had ook zo'n accommodatie, spotgoedkoop en op een relatief slechter strand.

Maar ik huur meestal gewoon een autootje (gewoon lokaal, dus niet via de reisorganisatie, dat scheelt meer dan de helft) en rij ff naar een echt mooi strand.

Ik ben zelf op een stuk of 15 Griekse eilanden geweest.

Hele mooie zijn Mykonos, Paros, Naxos en Santorini. Maar die eilanden zijn duur om naar toe te gaan.

Maar qua prijs/kwaliteit zou ik als ik jou was gewoon naar Kreta gaan. En dan in de omgeving van b.v. Chania of Rethymnon.

Mooie stranden en heel erg veel te zien en te doen.

Rhodos en Kos zijn ook aanraders. Je kan er voor een prikkie naar toe en als je een auto huurt (¤25,- pd als je goed zoekt) valt er zeker genoeg te zien en te doen.
Lesbos! Daar ben ik 20 jaar geleden geweest en ik vond het een heel mooi eiland en ook niet zo heel erg toeristisch. Toen! Ik weet niet hoe het er nu is
Santorini is mijn favoriete eiland! (en ik ben nu naar een stuk of 10 Griekse eilanden geweest.) Daar heb je van die prachtige zwarte zandstranden en het is gezellig, kleinschalig, makkelijk en niet al te massaal.

@ Mika: nog precies zo. Echt een heerlijke vakantie gehad afgelopen zomer.
quote:Splinter02 schreef op 08 januari 2012 @ 23:59:

@ Mika: nog precies zo. Echt een heerlijke vakantie gehad afgelopen zomer.Ik wil daar echt weer een keer naar toe! Lijkt me heerlijk!
Samos! Die heerlijke echt griekse sfeer.. vooral Pythagorion, aanrader!!
Ik krijg nu zin in Grieks eten op een Grieks terrasje. En dan een lekkere cocktail erbij. Een zwoele zomeravond, nou ik moet naar bed ik mijmer daar wel ff verder
quote:Superhuisvrouw schreef op 08 januari 2012 @ 23:10:

[...]

Stikt het daar niet van de Britten?Ben 3x geweest inmiddels en ik vond het aantal Britten erg meevallen.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Kreta! en als je dan een beetje centraal zit dan kun je het hele eiland over met de auto.
Oja wij zaten vlakbij Cherso zodat we overal met de auto heen kunnen, als je in Chania of Rethymon op Kreta gaat zitten ben je door de afstand toch wat beperkter. Chania zelf hebben wij als enige niet gehaald, voor de rest wel alle kanten ( ook Sitia, is ook leuk om een dagje te kijken)
Meerdere malen naar Rhodos geweest en willen volgend jaar eigenlijk wel eens een andere eiland bekijken.

We hebben dan een kindje van 2,5. waar heb je mooie kindvriendelijke hotels liefst aan het strand? (graag all inclusief wegens eten van dochtertje)
Want all inclusive is het enige wat je dochtertje lust?
Nee, ze moet wegens ondergewicht de hele dag kunnen eten en drinken.
En dat kan niet ergens anders?? Je kan toch gewoon drinken en eten voor haar regelen... daar heb je geen all inclusive voor nodig.
Je zit met een normaal hotel toch aan tijden verbonden.

Het is gewoon te duur om het uur iets van eten te kopen.

Bovendien lust ze ook niet alles zoals een echte peuter betaamd
Uhhh supermarkt en daar iets halen? Dan ben je ook niet gebonden aan het hotel om daar 24u per dag te zitten.... Sowieso vind ik hotels niet ideaal met kleine kinderen.

Wie zegt trouwens dat een all inclusive wel dingen heeft die je peuter lekker vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven