Welk Grieks eiland is mooi?

08-01-2012 22:49 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ben niet zo bekend met de eilanden van Griekenland. Ben eens naar Zakynthos geweest en vond het heel mooi. Nu wil ik weer naar Griekenland, maar naar een ander eiland. Kent er iemand nog een mooi grieks eiland met zandstranden en evt een hotel dichtbij zee? Ik heb al mooie dingen gelezen over Kos, Samos. Kreta heeft volgens mij alleen kiezelstranden....

groetjes
Hahaha, dat klopt inderdaad. Niet heel anders dan hier. In het weekend is t er 17gr... Maar ik wacht nog wel wat langer
Ik kreeg net een mooie link door op FB. Filmpje over Chersonnisos en omstreken.

Zin in de zomer?
Corfu en rhodos zijn bij mij favoriet.
Kefalonia!! Of Zakynthos!!

Hoiii,

Ik ben naar Rhodos en Kos geweest !

Hou je ook van shoppen in je vakantie dan heb je op Rhodos meer leuke shops :D

verder beide leuke eilanden maar als ik zou mogen kiezen ga ik naar Rhodos terug !

Wij zaten op kos in Pelagos resort zeker aan te raden !

Zeer mooi complex makkelijk per fiets naar het stadje te gaan of per bus slechts 50 cent ofzo

Rhodos zaten wij in summerland ligt wat meer achteraf en kleinschalig maar zeker heel gezellig !
Wij zijn naar veel eilanden geweest. Samos en chios hebben van die heerlijke griekse plaatsjes met een plataan in het midden en je hebt soms het gevoel aan het einde van de wereld te zijn, zeer rustig, vooral richting Drakei, onvergetelijk, mooi wandelen, veel cultuur. Santorini is prachtig voor 1 week, het mooie aan de cycladen is dat alles blauw wit is, samen met een strak blauwe lucht, hier krijg je het echte griekse gevoel. Naxos en Paros en Mykonos staan daarom ook nog op ons verlanglijstje (ook cycladen). Kefalonia is ook erg mooi, maar wat je er allemaal van hoort viel het ons tegen, wel mooie zandstranden en baaien, vooral het westelijk deel was mooi. Karpathos is weer klein en toch heel apart, vooral ruig, we hebben een prachtige wandeling gemaakt (www.karpathos.nl/vervolg/wandelingen4.htm). Lesbos is erg groot en ik vond het een mooi eiland, vooral het noorden, het zuiden vond ik minder, een eindeloze weg waar geen eind aan kwam, we waren dronken van de slingerweggetjes zonder uitzicht. Kreta moet je echt in een paar vakanties zien, dat is erg groot, wij vonden het een mooi eiland. Conclusie, je kunt geen grieks eiland met elkaar vergelijken, en iedereen ervaart het weer anders.
Wij overwegen begin mei naar een van de Griekse eilanden te gaan. Vanwege het weer in die periode wordt het Kreta, Rhodos of Kos. Ik ben al druk aan het zoeken op internet, maar ik ben er nog niet uit. Willen we het heel betaalbaar houden, dan moeten we kiezen voor all inclusive. 11 dagen Kretavoor nog geen 600 euro! Dat scheelt in prijs naar verhouding heel weinig met een appartement waar alle kosten voor eten en drinken nog bij komen. Ik weet alleen niet of all inclusive in een groot hotel wel iets voor ons is, maar ja, het totale kostenplaatje is ook niet geheel onbelangrijk. Verder willen we een auto huren om het eiland te verkennen en plaatsen te bezoeken die minder toeristisch zijn.
Zou het niet doen All inclusive. Ik had op zakynthos voor 300 euro een appartement voor 1 week en heb ongeveer 200 uitgegeven aan eten, souvenirs, excursie en dergelijke.

Ben lekker elke dag bij een andere taverna gaan eten, heb de mensen leren kennen, ben de taal een beetje gaan leren ( spreek het nu best goed ), en heb van alles meegemaakt.

Plus dat het eten in all inclusive hotels vaak minder is dan in een gewoon grieks restaurant. All inclusive is misschien handig in egypte als je je hotel niet uit wilt of uit durft vanwege de vervelende mannen maar in Griekenland is iedereen aardig en ik heb me nog nooit ergens zo veilig gevoeld als daar. En ik was er alleen
Hoihoi,

Ik ben vorig jaar voor het eerst naar Thassos geweest, in Makryammos bungalows, echt een top vakantie gehad. Autootje gehuurd en zelf het eilandje verkend, er is veel natuur, geschiedenis(als je wil) te zien maar vooral is het er rustig en niet megatoeristisch zoals veel andere griekse eilanden. En het eten.... ik droom er nog over .

Zie hier de link van het bungelow complex: http://www.makryammos-hotel.gr/home/

Gr VIolette
Ik vond Kreta en Lesbos erg mooi. Ik denk eigenlijk dat alle Griekse eilanden mooi zijn
Kreta is ook leuk en lekker warm super aardige mensen!! misschien dat ik dit jaar naar thessaloniki ga vriendinnetje bezoeken!
quote:spectral schreef op 08 januari 2012 @ 23:12:

Corfu...Het meest trieste eiland waar ik ooit gebivakkeerd heb.
.
Kreta vind ik zelf niet veel met Griekenland te maken hebben. Het is best leuk maar de sfeer en mentaliteit is totaal anders dan in de rest van Griekenland.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik alleen de vreselijke noordwestkust heb gezien ( Malia en omgeving. Je wilt er niet dood gevonden worden) en toen met de auto naar het zuiden ben gegaan. Stuk beter maar nog steeds niet geweldig vond ik.

Skala Sikamia vond ik aardig maar om nou uuuuuuuuren in een auto te zitten naar een zogenaamd rustig dorpje en daar nog steeds op bussen met all inclusive toeristen te stuiten.

Nee, mijn favoriet is het niet.

Lesbos, Paros, Samos, Chios, Karpathos, Skyros....allemaal leuker.

Wat mij betreft dan.

Rhodos vond ik 25 jaar geleden al een hel dus nu helemaal neem ik aan. Kos en Rhodos zou ik echt niet doen.

All inclusive zou ik ook nooit doen. Griekenland staat niet bekend om het geweldige eten in hotels. Lekker zelf kiezen bij welke taverna je gaat zitten.

En de dingen die het griekse leven fijn maken ( gegrilde octopus met een ouzo, stifado met een wijntje, paidakia met retsina, een xoriatiki onder een boom tussen de middag etc) vindt je niet in een all inclusive fabriek. Dan kan je net zo goed naar Spanje....
Wij hadden dus wel echt Grieks eten als stifado, pastitio, moussaka, verse tzatiki... wat niet eigenlijk.

Niet alle hotels zijn het zelfde ( gelukkig maar)
Van de vele Griekse eilanden die er zijn kan ik je Lesbos, het derde grootste eiland van Griekenland aanbevelen. Zelf ga ik dit jaar er voor de 13e keer naar toe. Het is relatief niet zo druk en je hebt er zat zandstranden. Vanaf het appartement/hotel is het een kleine 10 minuten lopen naar een rustig zandstrand, maar geen ligbedden ed. Gewoon zand en zand en zeewater.

Loop je ook 10 min. richting van het centrum van Skala Kallonis, dan kom je bij het strand met parasols en ligbedden.

Het dorpje Sk heeft een mooi plein waaromheen een hoop taverna's zijn. Ook bij de haven en langs het strand zal je zeker niet omkomen van de honger en dorst.

Ik verblijf dan meestal in Skala Kallonis, wat aan de baai van Kallonis ligt. Het is een mooie binnenzee, (baai) en het is een mooi uitgangspunt voor het hele eiland, wat zo groot is als onze provincie Utrecht. In het algemeen is het er niet zo gek druk, behalve de streek rond Molyvos. De transfer van Mytilini, (hoodstad en vliegveld) is ca 1 uur. Naar Molyvos eo kan je er nog een half uur tot driekwartier bijtellen.

Wil je meer info stuur dan even een pmmetje.
Hoi, ik vind Kreta echt de max... Daar heb je mooie stranden, vertier, cultuur... leuk hoor!
quote:Kareltje.uit.Tegelen schreef op 23 januari 2012 @ 16:07:

Van de vele Griekse eilanden die er zijn kan ik je Lesbos, het derde grootste eiland van Griekenland aanbevelen. Zelf ga ik dit jaar er voor de 13e keer naar toe. Het is relatief niet zo druk en je hebt er zat zandstranden. Vanaf het appartement/hotel is het een kleine 10 minuten lopen naar een rustig zandstrand, maar geen ligbedden ed. Gewoon zand en zand en zeewater.

Loop je ook 10 min. richting van het centrum van Skala Kallonis, dan kom je bij het strand met parasols en ligbedden.

Het dorpje Sk heeft een mooi plein waaromheen een hoop taverna's zijn. Ook bij de haven en langs het strand zal je zeker niet omkomen van de honger en dorst.

Ik verblijf dan meestal in Skala Kallonis, wat aan de baai van Kallonis ligt. Het is een mooie binnenzee, (baai) en het is een mooi uitgangspunt voor het hele eiland, wat zo groot is als onze provincie Utrecht. In het algemeen is het er niet zo gek druk, behalve de streek rond Molyvos. De transfer van Mytilini, (hoodstad en vliegveld) is ca 1 uur. Naar Molyvos eo kan je er nog een half uur tot driekwartier bijtellen.

Wil je meer info stuur dan even een pmmetje.

Zo, ik ga even verder met wat over Lesbos te schrijven.

Lesbos is een eiland met diverse soorten natuur. Je vind er bergen, bossen, vlak en woeste stukken. Een berg die de moeite waard is om te bezoeken is de Olympos, ca 973 mtr hoog. Je kan naar boven/beneden lopen, maar ik raad het af. Beter is het met een Jeepje te doen. Eenmaal boven aangekomen zie je niet alleen een woud van antennes, maar ook een prachtig uitzicht over bijna het hele eiland incl de twee baaien.

De streek rond Skala Kallonis (Skala betekend: aan de kust.) is vrij vlak en geschikt voor te fietsen en te wandelen.

Molyvos, Petra, Anaxos zijn de wat drukkere plaatsen. Molyvos heeft een kasteel wat boven op de berg ligt, waar Molyvos tegen aan gebouwd is. Leuke straatjes met veel kleine winkeltjes.

Morgen ga ik weer verder.
Ik heb vorig jaar samen met mijn vriend de sporaden gedaan. 3 eilanden in 15 dagen. (Georganiseerd via jiba) dit is ons super goed bevallen! 3 totaal van elkaar verschillende eilanden en nog echt grieks. Echt een aanrader!
Wij zijn in 2011 op Samos geweest

Prachtig eiland.

Lekkere sfeer. mooie dorpjes, stranden

Leuke dingen te doen echt een heerlijk vakantiegevoel

EN een fijne temperatuur niet die bakovens van Turkije

Vroegah met mijn ouders eens naar Kreta geweest

Was ook een fijne vakantie btw
Santorini!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven