Welk merk tent?
dinsdag 25 september 2012 om 20:50
Hoihoi,
Al eerder een tenten-topic geopend, maar wie weet komen hier weer andere ervaringen bij die we mee kunnen nemen in onze zoektocht naar dé ideale gezinstent van polycotton. We twijfelen op het moment tussen:
- Bardani villagrande 400
-Basecamp Ambato 6
-Basecamp Nova vida deluxe (vis-a-vis)
en evt. een active leisure brixen of canyon super 6....
falco en baco tenten zijn boven ons budget en we willen gaan voor een nieuwe tent.
We gaan nog kijken naar alle modellen hoor, maar heeft iemand een van deze tenten en wil zijn/haar ervaringen ermee hier delen?
Alvast bedankt!
Al eerder een tenten-topic geopend, maar wie weet komen hier weer andere ervaringen bij die we mee kunnen nemen in onze zoektocht naar dé ideale gezinstent van polycotton. We twijfelen op het moment tussen:
- Bardani villagrande 400
-Basecamp Ambato 6
-Basecamp Nova vida deluxe (vis-a-vis)
en evt. een active leisure brixen of canyon super 6....
falco en baco tenten zijn boven ons budget en we willen gaan voor een nieuwe tent.
We gaan nog kijken naar alle modellen hoor, maar heeft iemand een van deze tenten en wil zijn/haar ervaringen ermee hier delen?
Alvast bedankt!
dinsdag 25 september 2012 om 21:05
Geen idee, maar hier is een kampeerforum: http://www.kamperenforum. ... vs-villagrande-52163.html
it's a big club and you ain't in it
dinsdag 25 september 2012 om 22:00
Ik heb er geen ervaring mee, maar ze lijken me erg groot, veel ruimte innemen tijdens transport, en haast onhandelbaar door het gewicht (of het moeten meerdere zakken zijn).
Waarom wil je dit type tent? Qua formaat, indeling, tunnel? Wat voor een kampeermiddel heb je nu?
Wij hebben twee jaar geleden gekozen voor een piramidetent van de Vrijbuiter, 6 persoons, ook katoen. 2 slaapcabines, en bevalt prima. Plus dat alles in de auto past, zonder dakkoffer of karretje, inclusief zooi van man en mij en onze drie kinderen.
Waarom wil je dit type tent? Qua formaat, indeling, tunnel? Wat voor een kampeermiddel heb je nu?
Wij hebben twee jaar geleden gekozen voor een piramidetent van de Vrijbuiter, 6 persoons, ook katoen. 2 slaapcabines, en bevalt prima. Plus dat alles in de auto past, zonder dakkoffer of karretje, inclusief zooi van man en mij en onze drie kinderen.
dinsdag 25 september 2012 om 23:28
Sinds 8 jaar heb ik een Outwell.
Sinds 2 jaar een tunnenversie van die tent.
Het zet supersnel op, gaat lang mee, heeft (heel belangrijk voor ons) een vast kuipzijl over de hele bodem.
Voor mij niets anders.
Basecamp is de goedkope versie van Outwell, ook snel in opzetten, maar gaat net even minder lang mee. Voor ons is het net niet.
Outwell heeft ook 2 versies.
De Polycotton (heerlijk in de zomer) en de outtex (van dat vliegerstof (sneller warm in voor- en naseizoen en lichter)
Sinds 2 jaar een tunnenversie van die tent.
Het zet supersnel op, gaat lang mee, heeft (heel belangrijk voor ons) een vast kuipzijl over de hele bodem.
Voor mij niets anders.
Basecamp is de goedkope versie van Outwell, ook snel in opzetten, maar gaat net even minder lang mee. Voor ons is het net niet.
Outwell heeft ook 2 versies.
De Polycotton (heerlijk in de zomer) en de outtex (van dat vliegerstof (sneller warm in voor- en naseizoen en lichter)
dinsdag 25 september 2012 om 23:30
woensdag 26 september 2012 om 09:07
Hypercamp impression 4
http://www.obelink.nl/ten ... 3D48%26category_id%3D1318
http://www.obelink.nl/ten ... 3D48%26category_id%3D1318
Been there, done that, got the T-shirt.
donderdag 27 september 2012 om 12:57
Heb je al eens naar Eureka tenten gekeken? Makkelijk op te zetten, goed ademend, wij vinden het een fijne tent. Wij hebben de Energy versie, die is nu niet meer op de markt, maar er is een nieuwe versie. Ik weet niet waar je woont, maar de Wit in Schijndel heeft een grote collectie en daar staan ook heel veel tenten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donderdag 21 maart 2013 om 21:04
Ik up dit topic weer even...
We hebben inmiddels gekozen voor een Basecamp Ambato 6 en gaan er komend voorjaar en zomer voor het eerst mee kamperen... Het zal voor ons als gezin een eerste kampeerervaring worden, voorheen verbleven we altijd in bungalows. Ik heb vroeger wel altijd gekampeerd met mijn ouders, maar mijn man niet. Nu zijn we eigenlijk wel benieuwd naar tips/ervaringen/do's en don't s die we zouden kunnen gebruiken!?
Is er toevallig ook iemand die een filmpje heeft of weet waar het opzetten van de basecamp ambato goed in uitgelegd wordt? Op youtube kan ik er maar 1 vinden en die staat opeens, daar zie je niet hoe ze het precies doen..
Alvast bedankt!!
Dit is de tent
We hebben inmiddels gekozen voor een Basecamp Ambato 6 en gaan er komend voorjaar en zomer voor het eerst mee kamperen... Het zal voor ons als gezin een eerste kampeerervaring worden, voorheen verbleven we altijd in bungalows. Ik heb vroeger wel altijd gekampeerd met mijn ouders, maar mijn man niet. Nu zijn we eigenlijk wel benieuwd naar tips/ervaringen/do's en don't s die we zouden kunnen gebruiken!?
Is er toevallig ook iemand die een filmpje heeft of weet waar het opzetten van de basecamp ambato goed in uitgelegd wordt? Op youtube kan ik er maar 1 vinden en die staat opeens, daar zie je niet hoe ze het precies doen..
Alvast bedankt!!
Dit is de tent
donderdag 21 maart 2013 om 22:36
quote:lepeloetje schreef op 21 maart 2013 @ 21:04:
Alvast bedankt!!
Dit is de tentZet hem een keertje op in de tuin (en laat de kinderen erin slapen, vinden ze vast leuk) Je wilt niet weten hoe vaak ik mensen heb gezien die het niet voor elkaar kregen toen ze op de camping aankwamen. Daar word je niet vrolijk van. En neem wat extra haringen mee.
Alvast bedankt!!
Dit is de tentZet hem een keertje op in de tuin (en laat de kinderen erin slapen, vinden ze vast leuk) Je wilt niet weten hoe vaak ik mensen heb gezien die het niet voor elkaar kregen toen ze op de camping aankwamen. Daar word je niet vrolijk van. En neem wat extra haringen mee.
zaterdag 23 maart 2013 om 20:41
Ja dat gaan we ook zeker een keer vooraf doen.... Volgende dilemma is het kookgebeuren, we moeten nog iets aanschaffen maar zien bijv. lossr gasbranders op zo'n blauwe fles en ook gasstelletjes met 2 of 3 pitjes. Natuurlijk nemen we een bbq mee, maar wat is daarnaast handig voor bijv. de pasta's en andere warme maaltijden op de camping?
zondag 24 maart 2013 om 10:23
Wij hebben een skottelbraai en daarnaast kookpitjes. Die kookpitjes werken op gasbusjes, beiden koop je bij de Action. Of bij een kampeerboer, maar dan betaal je gerust drie keer zoveel voor precies hetzelfde ding.
Wij koken altijd buiten, kan zowel met de Skottel als met de losse pitten perfect.
Op de Skottel kun je verschillende platen zetten, zodat je er alles op kan maken. Vlees, pastasaus, pizza... En voor het koken van de pasta of aardappels kun je dan weer gebruik maken van de losse pit van de Action.
Wij koken altijd buiten, kan zowel met de Skottel als met de losse pitten perfect.
Op de Skottel kun je verschillende platen zetten, zodat je er alles op kan maken. Vlees, pastasaus, pizza... En voor het koken van de pasta of aardappels kun je dan weer gebruik maken van de losse pit van de Action.
Ik krijg er een punthoofd van!
zondag 31 maart 2013 om 21:14
maandag 1 april 2013 om 21:07
quote:Ritz schreef op 21 maart 2013 @ 22:36:
[...]
Zet hem een keertje op in de tuin (en laat de kinderen erin slapen, vinden ze vast leuk) Je wilt niet weten hoe vaak ik mensen heb gezien die het niet voor elkaar kregen toen ze op de camping aankwamen. Daar word je niet vrolijk van. En neem wat extra haringen mee.
Wij spelen altijd voor publiek, en worden er juist wel vrolijk van.
[...]
Zet hem een keertje op in de tuin (en laat de kinderen erin slapen, vinden ze vast leuk) Je wilt niet weten hoe vaak ik mensen heb gezien die het niet voor elkaar kregen toen ze op de camping aankwamen. Daar word je niet vrolijk van. En neem wat extra haringen mee.
Wij spelen altijd voor publiek, en worden er juist wel vrolijk van.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"