Welke plekken op aarde wil jij nog bezoeken?

26-05-2018 15:15 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of welke plekken zijn het bezoeken waard?

Ik kom net terug uit Marokko, en volgend jaar wil ik weer een mooie reis maken. Ik heb alleen geen nieuwe plekken op mijn lijstje staan waar ik perse heen wil. Ook ben ik altijd benieuwd naar waar anderen graag naartoe willen/heen zijn geweest en waarom.

Ik houd zelf van een lekker zomers klimaat ( iig niet te koud ), mooie natuur en steden, niet al te toeristisch. Andere cultuur is ook leuk. Verder sta ik overal voor open. Ik denk misschien Cuba of Mexico.

Kom maar doorrr met die tips :)
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
27-05-2018 09:37
Ik kan je aanraden (als je daar nog niet bent geweest) om naast Costa Rica ook Nicaragua te overwegen.
Dat zou ik dan wel even uitstellen, want sinds half mei zijn de veiligheidsadviezen aangepast van code geel naar oranje.
Alle reacties Link kopieren
Namibie.

Ik zie hier Nicaragua genoemd worden. Echt een aanrader. Een van mijn beste vakanties ooit.

Nu in Spanje: ook heerlijk en dichtbij.
Star² schreef:
27-05-2018 10:18
O wat gaaf die southern states. Daar ga ik nog liever heen dan NY of Californië, dat trekt me niet.
Zuidoost vond ik ook helemaal geweldig! Zat er ook nog ns in de halloween maand! Mooie herfstkleuren en eiken vol spanish moss. Love it!!!
redbulletje schreef:
27-05-2018 10:27
Zuidoost vond ik ook helemaal geweldig! Zat er ook nog ns in de halloween maand! Mooie herfstkleuren en eiken vol spanish moss. Love it!!!
Schitterend lijkt me inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
26-05-2018 22:51
Wat maakt Cuba zo geweldigL mijn man wil er graag naartoe maar ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten behalve een sigarenfabriekje bezoeken.
Heb jij tips en tricks?
Ik ben er meer dan 20 jaar geleden geweest, dus weet niet of het nog zo is. Maar wat mij aansprak was - naast de prachtige natuur - de cultuur. De mensen waren heel vriendelijk, vrolijk en gastvrij, ondanks dat ze zelf
helemaal niets hadden.

We hebben er hele mooie dingen beleefd, avonturen meegemaakt en prachtige gesprekken gevoerd met de Cubanen over de politiek, hoe mensen daar leven, hun dromen voor de toekomst, etc. Dat was nog in de tijd van Fidel Castro, dus die gesprekken waren extra bijzonder omdat ze voor de locals heel gevaarlijk waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog zoveel wensen.
Waarschijnlijk wordt onze eerstvolgende verre reis naar Florida. Denk over 2 jaar. Dit jaar en komend jaar Europa. Puur omdat ik niet elk jaar lang in het vliegtuig wil zitten.

Maar van de de Vs wil ik sowieso nog veel meer zien. Zijn twee keer naar Hawaii geweest en als het niet zo f*cking ver was ( en duur) gingen we snel nog een keer. Gaan nog wel een keertje want wil naar Kauai , dat eiland hebben we nog niet gezien maar dat gaat pas over een jaar of 10 gebeuren denk ik. Eerst meer van het vasteland van de Vs en Canada zien.

Waar ik zo terug zou gaan is Thailand. Het lekkerste eten van de hele wereld vind ik. En genoeg te zien en te doen.

Verder op het lijstje IJsland en Noorwegen. En Andalusië , met name Sevilla daar zijn we nog nooit geweest. Dat gaan we waarschijnlijk komend voorjaar doen als het aan mij ligt :P
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-05-2018 10:27
Zuidoost vond ik ook helemaal geweldig! Zat er ook nog ns in de halloween maand! Mooie herfstkleuren en eiken vol spanish moss. Love it!!!
Dat lijkt me geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Een paar landen op mijn wishlist:

- Verenigde Staten
- Canada
- Nieuw-Zeeland
- Australië
- Landen in Scandinavië

Ik hoop er een paar van te kunnen afstrepen na mijn studie. Wat me zo trekt aan deze landen is toch vooral het landschap.
“It does not do to dwell on dreams and forget to live.” – Albus Dumbledore, Harry Potter and the Philosopher's Stone
Alle reacties Link kopieren
Overal waar veel palmbomen en regenwoud is en waar het heet is! Dat waren mijn beste ervaringen en wil ik nog van + Kroatië, ook geweldig leuk land!
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
27-05-2018 10:27
Namibie.

Ik zie hier Nicaragua genoemd worden. Echt een aanrader. Een van mijn beste vakanties ooit.

Nu in Spanje: ook heerlijk en dichtbij.
Namibië vond ik zo prachtig. Vooral zoveel ruimte en verschillende landschappen, dat je uren kan rijden en alleen maar wildernis hebt en wat kleine dorpjes. Wilde dieren langs de weg. Tip: als je een auto huurt leer dan wel hoe je een band moet verwisselen ;-D. O en zonnebrandcrème natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
27-05-2018 10:24
Dat zou ik dan wel even uitstellen, want sinds half mei zijn de veiligheidsadviezen aangepast van code geel naar oranje.
Ah ok. Dat heb ik niet gecheckt voor ik dit postte.
Alle reacties Link kopieren
New York
Miami
Spanje
Portugal
De ned Antillen
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
26-05-2018 16:59
O nu Audrey Krakau schrijft denk ik aan een andere plek die ik wel wil zien: Chernobyl.
Echt een aanrader!

Ik was er jaren geleden, nog voor de nieuwe sarcofaag gebouwd werd.
In België een tour geboekt en dan vanuit Kiev voor enkele uurtjes naar Pripyat, de sarcofaag, ...
Geweldige ervaring...
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
Ligt natuurlijk enorm aan de veiligheid in de regio maar Jordanië heeft een aantal jaar terug echt mijn hart gestolen. Mensen ontzettend vriendelijk, spreken goed Engels, natuur is waanzinnig mooi (woestijn, Petra) en in cultureel opzicht natuurlijk ook heel bijzonder. Qua vliegtijd valt het mee. Zou alleen niet hoogzomer gaan ivm hitte.
Het komt altijd weer goed...het kost alleen maar tijd
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
27-05-2018 11:49
Namibië vond ik zo prachtig. Vooral zoveel ruimte en verschillende landschappen, dat je uren kan rijden en alleen maar wildernis hebt en wat kleine dorpjes. Wilde dieren langs de weg. Tip: als je een auto huurt leer dan wel hoe je een band moet verwisselen ;-D. O en zonnebrandcrème natuurlijk!
Namibie :flirting:
Die hele regio, met dus ookZuid-Afrika, Botswana, Zambia, Zimbabwe heeft mijn reishart gestolen...
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Expeditiecruise naar Groenland en Spitsbergen

Zuid-Korea en Taiwan

Royal Scotsman

West USA/Canada

Socotra
Indonesië (vooral Java, Sulawesi en Flores)
IJsland
Finland
Sowieso het gebied rond de Poolcirkel
Wenen
Santorini
Star² schreef:
26-05-2018 16:59
O nu Audrey Krakau schrijft denk ik aan een andere plek die ik wel wil zien: Chernobyl.
Ik ook.
En Wales en Alaska.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nog ontzettend veel zien. Maar de bestemmingen die boven aan mijn lijstje staan:

Nieuw zeeland
Canada
USA
Bali
Australië
Zuid Afrika
ABC eilanden

Kortom: Alle continenten😅
Alle reacties Link kopieren
Mijn toptip is Japan. Vind dat dat bovenaan iedereens lijstje moet staan :P

Japan is zooo... ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar ‘t is alweer 2 jaar geleden en ik mis het gewoon nog. Wat een héérlijk land. Ga zo snel mogelijk weer terug.

Maar de States zijn inderdaad ook geweldig, ben helemaal met RB eens dat de ruimte en de natuur prachtig zijn en dat al die vooroordelen over die gekke Amerikaantjes wat overdreven zijn. Of beter gezegd: daar heb je helemaal geen last van in het dagelijks leven daar ;) dan zijn het individueel gezien opeens gewoon mensen, aardig en minder aardig, net als in NL O_O

Verder vind ik Noorwegen ook echt een aanrader, wat een prachtig land. Zo groen dat het pijn deed aan m’n ogen, echt het gaf gewoon licht, het groen daar. Echt waanzinnig mooi.

En het cliché Italië mag wat mij betreft ook op de lijst, want dat vind ik ook een geweldig land. Net als de steden Stockholm, Rome, Barcelona, Parijs en New York.

Wishlist (in willekeurige volgorde):

Marokko
Oeganda
Madagaskar
Australië/Nieuw-Zeeland
Georgië
India
China
Korea

Zuid-Amerika trekt mij niet heel erg maar Colombia zou ik wel eens willen zien. Ben wel in Suriname geweest en vond dat erg leuk.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Oh ik wil nog zoveel zien.

-Canada, lijkt me geweldig om Orka's in het wild te kunnen spotten. Ja daarvoor kan je ook naar Noorwegen, weet ik. Maar Canada lijkt me sowieso helemaal geweldig.
-Noorwegen.
-Nieuw Zeeland.
-Ijsland.
-Colombia.
-China.
-Thailand.
-Rusland.
-Alaska ( ik hou van de kou ).
-Portugal. Nog nooit geweest.

Ik vergeet vast nog een hoop.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favorieten:
Malta heerlijk eiland prachtige blauwe zee vooral de oude haven van Valetta en de stadpoort.

Praag was ook een verassing hele mooie stad, ben blij dat ik er geweest ben voor de rest van de wereld het ontdekte.

vorig jaar ben ik in Amerika geweest en ben helemaal verliefd op Santa Monica het strand de sfeer I love it wil snel weer terug.

Schotland vind ik ook een aanrader, ben 1 dag in Glasgow geweest en een stukje high lands naaaah niet normaal die natuur echt prachtig!!!! de mensen zijn super lief, soms een beetje onverstaanbaar.

mijn wishlist:

- Sevilla
- China
- Japan
- Argentinië
- Australie
- Nieuw-Zeeland
- Moskou en St Petersburg
- Griekenland: Mykonos, Thessaloniki,
- hawaii
- New York
- roadtrippen door de USA
-Ierland
-Italie
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ik zou wel een keer naar Texas willen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-06-2018 11:18
Ik zou wel een keer naar Texas willen.
Moet je zeker doen hoor! Wij zijn er vorig jaar 3 weken geweest en hebben een rondje gemaakt, vooral het palo duro canyon state park, guadelupe mountain (zwaar!) en big bend state park waren heel mooi. Wij zijn in oktober geweest en het was wel warm, maar goed te doen. Zou echt nog wel terug willen, voelde ons daar echt wel op ons gemak.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn weinig plekken waar ik niet naartoe wil, maar op de wishlist voor de komende jaren:
-China/Tibet (staat in de planning voor volgende zomer)
-Dubai (omdat Abu Dhabi en Qatar vreemd genoeg zo goed bevallen zijn)
-Marokko (roadtrip)
-Turkije (Ik ben al wel in Istanbul geweest, maar ik zou een roadtrip willen doen)
-Iran (of misschien toch maar Oezbekistan- gelijkaardige architectuur, maar soepelere kledingvoorschriften)

Ik vermoed dat we in de komende 5 jaar ook wel eens Australië en Zuid-Afrika zullen doen omdat dat 2 bestemmingen zijn waar we de oudste ook op z'n 17e/18e nog wel mee naartoe krijgen :) Ik ben er benieuwd naar, zoals naar alles, maar het zijn niet per se mijn topbestemmingen.

Wil ik opnieuw naartoe:
-India
-VS (we zijn vorige keer van NY naar LA gereden, volgende keer zou ik van New Orleans naar San Francisco willen)

En sowieso Londen, Dublin en Italië, maar zeker in Italië komen we elk jaar wel minstens een keertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven