Welke plekken op aarde wil jij nog bezoeken?

26-05-2018 15:15 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of welke plekken zijn het bezoeken waard?

Ik kom net terug uit Marokko, en volgend jaar wil ik weer een mooie reis maken. Ik heb alleen geen nieuwe plekken op mijn lijstje staan waar ik perse heen wil. Ook ben ik altijd benieuwd naar waar anderen graag naartoe willen/heen zijn geweest en waarom.

Ik houd zelf van een lekker zomers klimaat ( iig niet te koud ), mooie natuur en steden, niet al te toeristisch. Andere cultuur is ook leuk. Verder sta ik overal voor open. Ik denk misschien Cuba of Mexico.

Kom maar doorrr met die tips :)
Veel te veel om op te noemen. Ik waag een kleine poging: Friesland, Terschelling, de Veluwe, Far Oer, Noord Ierland, diverse plekken in de VS, Oezbekistan, Japan, Nieuw Zeeland, Istanbul, St. Petersburg, Zweden etc etc
Alle reacties Link kopieren
Favoriet tot nu toe, Istanbul!!
Enorm mooi, veel cultuur, nog niet heeeel toeristisch, goed eten, niet duur, erg sfeervol, gezellig, hele interessante mix van Oost en West
Qua land Ierland; prachtige natuur, knus, gezellig in de steden en leuke mensen
Wishlist op nummer 1: Iran
Alle reacties Link kopieren
Ruby95 schreef:
26-05-2018 21:32
Favoriet tot nu toe, Istanbul!!
Enorm mooi, veel cultuur, nog niet heeeel toeristisch, goed eten, niet duur, erg sfeervol, gezellig, hele interessante mix van Oost en West.
+1
Ook geweldig dat je daar van Europa naar Azie kan lopen :)

Afrika is ook geweldig als je van wilde dieren houdt.

Mijn wishlist:
Noorderlicht en midzomernacht in Noorwegen. Kan vast niet tegelijkertijd...
En IJsland.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Spininhoek schreef:
26-05-2018 16:01
Taartje34 ben jij mij? haha
Ik onderschrijf het volledig.
Ik ben ook van kamp Taartje34!
Deze zomer gaan we naar IJsland!
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
26-05-2018 16:43
Cuba is geweldig, dus dat kan ik je zeker aanraden.

Mijn wishlist heb je verder niet zoveel aan, want ik ga vooral voor tropische eilanden zonder steden (Frans Polynesië enzo).

Wat maakt Cuba zo geweldigL mijn man wil er graag naartoe maar ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten behalve een sigarenfabriekje bezoeken.
Heb jij tips en tricks?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Hoog op mijn wenslijst staan de Galapagos eilanden en het noorder- (of zuider) licht zien.

Maar ik wil ook graag terug naar Sardinië en Griekenland, en ooit naar Canada.
Costa Rica en Zuid Afrika en Patagonië
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nog wil zien; Portugal, Nieuw-Zeeland, Groot-Brittannië en Ierland, delen in de VS die ik nog niet gezien heb en Zuid Afrika

Wat ik wel gezien heb en zeker voor herhaling vatbaar is; Hawaii, Zuid- en Noordwest VS, Canadese Rockies, Malta, Praag,

Dit jaar gaan we kamperen in Oostenrijk, vlak bij de Sloveense grens en ik heb een dagtocht naar de hoofdstad van Slovenië op mijn to-do lijst gezet.
Als ze ooit stoppen met schieten bij de buren: Jordanië

En als ik ooit een chauffeur vindt die links durft te rijden*: Tocht door Ierland


*Man riskeert het niet en ik heb geen rijbewijs.
Tornacense schreef:
27-05-2018 01:08
Als ze ooit stoppen met schieten bij de buren: Jordanië

En als ik ooit een chauffeur vindt die links durft te rijden*: Tocht door Ierland


*Man riskeert het niet en ik heb geen rijbewijs.
Ligt er aan of je met eigen auto wilt of een huurauto. Ik heb door Zuid-Afrika gereisd met een huurauto. Links rijden, stuur rechts. Of ik aan de andere kant van de weg had durven rijden in eigen auto? Ik denk het eerlijk gezegd niet, gewoon omdat het dan niet logisch is? En het went echt heel snel. Alleen terug in Nederland had ik de eerste paar dagen moeite met autorijden, zat zelfs na een bocht ineens op de verkeerde weghelft 😂
Alle reacties Link kopieren
De wensenlijst is lang!

Ijsland
Argentinië
Route 66 VS
Australië
Nieuw Zeeland

Zelf fan van Portugal, relaxt vooral buiten de grote toeristische steden. Relatief goedkoop en dichtbij. Tip: ga eilandhoppen in de caraïben. Curaçao, Bonaire, Aruba, evt incl bezoek aan Miami voor shoppen, party en strand. Of vlieg naar Cuba voor de cultuur. Ook mooi: Brazilië. Daar heb je alles! Israel en Jordanië vond ik ook erg mooi. Goed te combineren ook.
Tornacense schreef:
27-05-2018 01:08
Als ze ooit stoppen met schieten bij de buren: Jordanië

En als ik ooit een chauffeur vindt die links durft te rijden*: Tocht door Ierland


*Man riskeert het niet en ik heb geen rijbewijs.
Jordanie is gewoon veilig imo. Er gaan zoveel toeristen naar Petra.
liubi schreef:
27-05-2018 04:39
Jordanie is gewoon veilig imo. Er gaan zoveel toeristen naar Petra.
Kant 1 Egypte waar het niet stabiel is.
Kant 2 Israël waar het niet stabiel is.
Kant 3 Syrië waar het regelrecht oorlog is.
En bovendien een paar miljoen vluchtelingen die in Jordanië verblijven komende van Syrië.

Ik ben mijn leven niet beu en ik blijf er voorlopig dus weg.
Want het plan is dan wel om een week à 10 dagen op eigen houtje door 't land te reizen met een huurwagen.
(En dus niet: een week resort met 1 dag een begeleide uitstap naar Petra.)

"Ooit" lukt het hopelijk, maar die "ooit" kan voor mijn part even goed over 25 jaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nog op mijn wensenlijst:
Noorwegen
Ijsland
Schotland
Peru
Cuba
Nicaragua (opnieuw)
VS (opnieuw. Al 3x geweest, maar die natuur :heart: )
Filippijnen
Nieuw Zeeland
Australië
Myanmar (opnieuw)
Japan


Maar mijn probleem is dat mijn wensenlijst nooit korter maar altijd langer wordt. :facepalm:
Yellow002 schreef:
27-05-2018 05:59
VS (opnieuw. Al 3x geweest, maar die natuur :heart:
Dit! Al 11 staten bezocht dus nog 39 te gaan!

Ik ben wel klaar met extremen, dus geen echte kou, geen extreme hitte of hoge luchtvochtigheid. Ik zou Texas en omliggende staten wel een keer willen in het vroege voorjaar.
Welke staten heb je bezocht, redbulletje?
California
Utah
Nevada
Arizona
Montana
Wyoming
Florida
Georgia
South Carolina
North Carolina
Tennessee
Gaaf. Ik heb Oregon en Alaska hoog op de wensenlijst staan, mijn vrouw heeft de voorkeur aan Hawaï en Florida. Beetje uit de richting.
NYC schreef:
27-05-2018 08:36
Gaaf. Ik heb Oregon en Alaska hoog op de wensenlijst staan, mijn vrouw heeft de voorkeur aan Hawaï en Florida. Beetje uit de richting.
Dat worden meerdere trips dus! Met kinderen zal Florida waarschijnlijk het eerst aan bod komen.

Oregon/Washington wil ik ook nog wel! Amerika gaat nooit vervelen. De mensen, de cultuur en vooral de ruimte en natuur!
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie* schreef:
26-05-2018 23:35
Hoog op mijn wenslijst staan de Galapagos eilanden en het noorder- (of zuider) licht zien.

Maar ik wil ook graag terug naar Sardinië en Griekenland, en ooit naar Canada.
Galapagos is geweldig!!
Wacht niet te lang met er naar toe gaan, de regels met betrekking tot toeristen worden steeds strenger. Denk aan aantal toeristen dat per dag op een eiland mag, of dagen dat er mensen op een eiland mogen. Wat uiteindelijk de natuur daar natuurlijk alleen maar ten goede komt. :-]
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Thailand, Peru, Zuid Afrika, Ayers Rock, Transsiberie Express allemaal nog wishlist items. Camino de Santiago wellicht een keer.
redbulletje schreef:
27-05-2018 08:42
Dat worden meerdere trips dus! Met kinderen zal Florida waarschijnlijk het eerst aan bod komen.

Oregon/Washington wil ik ook nog wel! Amerika gaat nooit vervelen. De mensen, de cultuur en vooral de ruimte en natuur!
Ik verwacht ook dat Florida idd eerst aan bod zal komen, ook vanwege Disneyland. Als dat een beetje aanspreekt dan. Anders Hawaï of Oregon (of misschien toch eerder Canada)
Ik wil sowieso terug naar de USA.

Mijn lijst wat ik nog wil zien is lang, vandaar dat ik het nu even op een top 3 houd:

1. Nieuw Zeeland
2. Argentinië
3. Alaska (wat ook USA is, maar toch wel een ander laken en pak.

Er zijn landen die ik stiekem ook wel wil zien, maar uit principe niet naar toe ga zoals Marokko of Rusland.
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
27-05-2018 00:27
Costa Rica en Zuid Afrika en Patagonië
Dat zijn mijn laatste 3 (verre) reizen geweest. In die volgorde :-)
Ik kan je aanraden (als je daar nog niet bent geweest) om naast Costa Rica ook Nicaragua te overwegen.
redbulletje schreef:
27-05-2018 08:30
California
Utah
Nevada
Arizona
Montana
Wyoming
Florida
Georgia
South Carolina
North Carolina
Tennessee

O wat gaaf die southern states. Daar ga ik nog liever heen dan NY of Californië, dat trekt me niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven