Welke stedentrip viel het meest tegen?
maandag 6 oktober 2025 om 11:16
Ik heb de afgelopen jaren best wat stedentrips gemaakt en heb nu aardig wat plaatsen bezocht zo. Sommige vind ik echt geweldig leuk, er is een hoop te zien en te doen, de sfeer is fantastisch en het eten is heerlijk. Maar sommige stedentrips waren echt een domper, die vielen me zwaar tegen en was ik blij als ik weer naar huis kon. Ik sluit niet uit dat het reisgezelschap een grote rol kan spelen hoor.
Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
maandag 6 oktober 2025 om 17:08
Ja Hengelo gecombineerd met Enschede, maar uiteindelijk uitgeweken naar Münster. Het hotel was prima, het ijs ook, maar voor de rest was het sfeerloos.
Heerlen, ja en uitgeweken naar Aken.
Venlo, gecombineerd en ik kom er al van kleins af aan. Toen een tijd niet, maar later gillend weggerend en een andere stad opgezocht om overdag te verblijven.
maandag 6 oktober 2025 om 17:24
Jaaa juist dat broeierige van Parijs in de zomer

Tegenvallend; Berlijn. Ik had er zoveel van verwacht gezien de historie, maar voelde het gewoon niet.
maandag 6 oktober 2025 om 17:42
maandag 6 oktober 2025 om 17:45
maandag 6 oktober 2025 om 18:32
maandag 6 oktober 2025 om 18:40
Duufje schreef: ↑06-10-2025 11:33Helemaal mee eens. Ik vind Parijs ook totaal overgewaardeerd. Ik ben er bijna 30 jaar geleden geweest, dus ook bepaald niet erg recent, maar smerig en stinken zijn ook de woorden die bij mij als eerste opkomen als ik daarna terugdenk. Vond het best leuk om al die beroemde gebouwen, de Mona Lisa en Le Penseur een keer te zien, maar ik hoef er niet weer heen. Vond het ook idioot duur overal trouwens.
Oh, je moet dan echt snel weer terug. Parijs is in niets nog hetzelfde als 30 jaar geleden. 30 jaar geleden was het een smerige dure stinkstad idd, nu is het prachtig, heel sfeervol en op de juiste plekken helemaal niet meer zo duur.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje gek om je mening te baseren op hoe het 30 (!!) jaar geleden ergens was.
maandag 6 oktober 2025 om 18:44
maandag 6 oktober 2025 om 18:55
Ik ook niet.
Maar ik kan ergens wel begrijpen dat andere mensen het een leuke stad vinden om heen te gaan. Daarom had ik hem hier niet genoemd.
Voor mij was het veel te druk, daar hou ik sowieso niet van (en dat is in veel steden natuurlijk wel een beetje het geval

maandag 6 oktober 2025 om 19:37
Ik vond Helsinki echt niet leuk, we kwamen er ook met Hemelvaart en dan gaan de meeste mensen blijkbaar de stad uit. Het was echt een soort ghosttown. En heel sfeerloos op dat moment. Het weer speelde ook niet mee, regen.
Uiteindelijk gelukkig leuke mensen ontmoet op de ena laatste dag en enorm plezier gehad.
Buiten Europa;
Kathmandu echt de horror
Uiteindelijk gelukkig leuke mensen ontmoet op de ena laatste dag en enorm plezier gehad.
Buiten Europa;
Kathmandu echt de horror
maandag 6 oktober 2025 om 20:02
Florence, mooi maar veel en veel te druk
Rīga, de oude stad vind ik ook ordinair maar de wijk ernaast met onwijs veel art nouveau gebouwen is echt prachtig maarr het is een autostad en weinig gezellige cafe’s dus het viel toch wat tegen, Vilnius vind ik veel gezelliger.
Brussel, vond ik leuk en ging er regelmatig een weekendje heen maar laatste keer kwam het rommelig en op meerdere plekken wat minder gezellig over
Zagreb, best wel saai
Podgorica, allersaaist
Tirana, saai maar het lekkere eten maakt veel goed.
Helsinki vond ik dan weer erg leuk, vooral het designdistrict met mooie huizen en veel moderne musea.
Rīga, de oude stad vind ik ook ordinair maar de wijk ernaast met onwijs veel art nouveau gebouwen is echt prachtig maarr het is een autostad en weinig gezellige cafe’s dus het viel toch wat tegen, Vilnius vind ik veel gezelliger.
Brussel, vond ik leuk en ging er regelmatig een weekendje heen maar laatste keer kwam het rommelig en op meerdere plekken wat minder gezellig over
Zagreb, best wel saai
Podgorica, allersaaist
Tirana, saai maar het lekkere eten maakt veel goed.
Helsinki vond ik dan weer erg leuk, vooral het designdistrict met mooie huizen en veel moderne musea.
zoefff wijzigde dit bericht op 08-10-2025 15:08
9.76% gewijzigd
maandag 6 oktober 2025 om 20:04
maandag 6 oktober 2025 om 20:06
Luxemburg vond ik inderdaad saai en een beetje te aangeharkt/netjes. Totaal geen bijzondere winkels ook. Het oude gedeelte (Grund) vond ik wel weer leuk.
Nothing happens for a reason

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in