Welke stedentrip viel het meest tegen?

06-10-2025 11:16 180 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de afgelopen jaren best wat stedentrips gemaakt en heb nu aardig wat plaatsen bezocht zo. Sommige vind ik echt geweldig leuk, er is een hoop te zien en te doen, de sfeer is fantastisch en het eten is heerlijk. Maar sommige stedentrips waren echt een domper, die vielen me zwaar tegen en was ik blij als ik weer naar huis kon. Ik sluit niet uit dat het reisgezelschap een grote rol kan spelen hoor.

Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
Pelle schreef:
06-10-2025 16:53
ik kan me er ook weinig bij voorstellen.
Ja Hengelo gecombineerd met Enschede, maar uiteindelijk uitgeweken naar Münster. Het hotel was prima, het ijs ook, maar voor de rest was het sfeerloos.

Heerlen, ja en uitgeweken naar Aken.
Venlo, gecombineerd en ik kom er al van kleins af aan. Toen een tijd niet, maar later gillend weggerend en een andere stad opgezocht om overdag te verblijven.
Juul234 schreef:
06-10-2025 16:14
Enschede, Hengelo, Venlo en Heerlen.

Wie gaat daar dan ook heen op stedentrip?
😆
Siena vond ik helemaal niets aan. Er zijn veel leukere Italiaanse steden.
phlox24 wijzigde dit bericht op 06-10-2025 17:56
0.68% gewijzigd
Pioen00 schreef:
06-10-2025 11:28
Ik ben een beetje verliefd op Parijs en de geur van de metro die vast objectief gezien vies ruikt, romantiseert ik dus een beetje..
Jaaa juist dat broeierige van Parijs in de zomer :heart:

Tegenvallend; Berlijn. Ik had er zoveel van verwacht gezien de historie, maar voelde het gewoon niet.
De eerste keer Parijs. Viel zo tegen. Tweede keer viel juist enorm mee en wil nog wel eens terug.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Praag, ik vond het eten daar ook vies.
Luxemburg, erg saai.
Brussel, gaf een onveilig gevoel toen we perongeluk een verkeerde afslag namen en in een foute wijk terecht kwamen.
Zurich, saai.
Amsterdam doet het ook niet meer voor mij.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Marrakesh en Istanbul voelde ik me onveilig. Dublin vond in lelijk. Het was dat we daar een vriend bezochten… En Genève. Ooit als student een implusieve stedentrip wegens goedkoop ticket. Nou, de rest was loeiduur en weinig aan (ja het meer is wel mooi, maar daar houdt het ook wel op).
O ja Luxemburg inderdaad. Wat een troosteloze stad.
Bangkok. Na 2 dagen was ik helemaal tureluurs van constant iemand voor, naast en achter me, de herrie van al dat getoeter, de geuren , het sekstoerisme ….
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Milaan en Glasgow vond ik allebei niks aan.
Limerick is inderdaad vreselijk, lelijk, armoedig en voelt onveilig. Ik was er voor werk. Als leuk uitstapje zijn we een dag naar Galway gegaan, dat is dan weer heel leuk en mooi en sfeervol.

Milaan, ook voor werk, vond ik ook niet geweldig. Nogal industrieel.
Duufje schreef:
06-10-2025 11:33
Helemaal mee eens. Ik vind Parijs ook totaal overgewaardeerd. Ik ben er bijna 30 jaar geleden geweest, dus ook bepaald niet erg recent, maar smerig en stinken zijn ook de woorden die bij mij als eerste opkomen als ik daarna terugdenk. Vond het best leuk om al die beroemde gebouwen, de Mona Lisa en Le Penseur een keer te zien, maar ik hoef er niet weer heen. Vond het ook idioot duur overal trouwens.

Oh, je moet dan echt snel weer terug. Parijs is in niets nog hetzelfde als 30 jaar geleden. 30 jaar geleden was het een smerige dure stinkstad idd, nu is het prachtig, heel sfeervol en op de juiste plekken helemaal niet meer zo duur.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje gek om je mening te baseren op hoe het 30 (!!) jaar geleden ergens was.
Ik vond zelf Lubljana zo erg tegenvallen. Echt een touristrap, dat hele stadje.
Ik vermaak me overal, kennelijk, want ik kan echt geen stad bedenken die tegenviel. Als ik iets moet noemen, dan is het Luxemburg, dat vond ik wat saai en weinig karakter hebben. Maar ik vind dus bijvoorbeeld een stad als Istanbul ook leuk.
Ik heb het nooit met Barcelona kunnen vinden... (paar keer geweest)
The impossible only takes a little longer
Ik vind alles wel een beetje leuk. En anders ligt het aan mijzelf, of de omstandigheden. Niet aan de stad.
Si abra la puerta hay lobos.
Mus* schreef:
06-10-2025 18:45
Ik heb het nooit met Barcelona kunnen vinden... (paar keer geweest)
Ik ook niet.
Maar ik kan ergens wel begrijpen dat andere mensen het een leuke stad vinden om heen te gaan. Daarom had ik hem hier niet genoemd.
Voor mij was het veel te druk, daar hou ik sowieso niet van (en dat is in veel steden natuurlijk wel een beetje het geval ;-) ) en ik voelde me er ook niet veilig.
Ik vond Colmar wel tegen vallen
Ook ik had Luxemburg na een uurtje wel gezien. Gelukkig hadden we alleen een dagtrip vanuit een andere plaats, maar vond het prima om halverwege de middag weer te vertrekken.
Ik vond Helsinki echt niet leuk, we kwamen er ook met Hemelvaart en dan gaan de meeste mensen blijkbaar de stad uit. Het was echt een soort ghosttown. En heel sfeerloos op dat moment. Het weer speelde ook niet mee, regen.
Uiteindelijk gelukkig leuke mensen ontmoet op de ena laatste dag en enorm plezier gehad.

Buiten Europa;
Kathmandu echt de horror
Pisa en Marseille.
Florence, mooi maar veel en veel te druk

Rīga, de oude stad vind ik ook ordinair maar de wijk ernaast met onwijs veel art nouveau gebouwen is echt prachtig maarr het is een autostad en weinig gezellige cafe’s dus het viel toch wat tegen, Vilnius vind ik veel gezelliger.

Brussel, vond ik leuk en ging er regelmatig een weekendje heen maar laatste keer kwam het rommelig en op meerdere plekken wat minder gezellig over

Zagreb, best wel saai
Podgorica, allersaaist
Tirana, saai maar het lekkere eten maakt veel goed.

Helsinki vond ik dan weer erg leuk, vooral het designdistrict met mooie huizen en veel moderne musea.
zoefff wijzigde dit bericht op 08-10-2025 15:08
9.76% gewijzigd
Charlotta schreef:
06-10-2025 18:44
Ik vond zelf Lubljana zo erg tegenvallen. Echt een touristrap, dat hele stadje.
Vond ik ook. Bovendien waren we er zo uitgekeken. Ik was blij dat we er maar een krappe 2 dagen waren (op doorreis), want dat was echt lang genoeg.
Nothing happens for a reason
Milaan en Helsinki.
meisje85 schreef:
06-10-2025 18:44
Ik vermaak me overal, kennelijk, want ik kan echt geen stad bedenken die tegenviel. Als ik iets moet noemen, dan is het Luxemburg, dat vond ik wat saai en weinig karakter hebben. Maar ik vind dus bijvoorbeeld een stad als Istanbul ook leuk.
Luxemburg vond ik inderdaad saai en een beetje te aangeharkt/netjes. Totaal geen bijzondere winkels ook. Het oude gedeelte (Grund) vond ik wel weer leuk.
Nothing happens for a reason

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven