Welke stedentrip viel het meest tegen?

06-10-2025 11:16 181 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de afgelopen jaren best wat stedentrips gemaakt en heb nu aardig wat plaatsen bezocht zo. Sommige vind ik echt geweldig leuk, er is een hoop te zien en te doen, de sfeer is fantastisch en het eten is heerlijk. Maar sommige stedentrips waren echt een domper, die vielen me zwaar tegen en was ik blij als ik weer naar huis kon. Ik sluit niet uit dat het reisgezelschap een grote rol kan spelen hoor.

Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
Rome, oude zooi, bedelaars en slechte restaurants.
Aken, saaie bedoening.
Pisa is ook niks. Oslo is saai.
Barnsteen schreef:
06-10-2025 11:35
Niet echt in de buurt voor een stedentripje, maar Beijing viel mij tegen. Grote, maar zielloze stad vond ik.

De enige historie die er was was achter hoge muren in de vorm van musea, verder eigenlijk alleen maar brede straten en hoge gebouwen.

Ik voelde me er wél heel veilig. Had er gerust middenin de nacht in mijn eentje op straat gelopen zonder me ook maar enig moment zorgen te maken.

Maar ik zou er niet zo maar nog eens naartoe gaan.

Helemaal eens! Ik vond het een vreselijk vieze stad, echt enorm tegenvallen! Maar, inderdaad super veilig. Nee, sowieso vond ik China (wat ik heb gezien dan want megagroot natuurlijk) tegenvallen.

Shanghai vond ik echt mooier wat dat betreft.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Antwerpen. Vond ik geen gezellige stad, ik vind Gent en Brugge veel leuker :)
Op reis vertelde iemand dat Toledo echt dé allermooiste stad van Spanje was, dus hebben we daar een dag voor uitgetrokken. Dat had ik achteraf liever niet gedaan, want ik vond het een soort Bourtange in de zon. Leuk, maar ook weer niet meer dan dat.

Lissabon vond ik ook érg tegenvallen. Daar moesten we wel erg ons best doen om mooie stukken te ontdekken, terwijl je elders in Portugal omheen willekeurige hoek kunt kijken om tig prachtige dingen te zien,
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Bourtange in de zin klinkt best aantrekkelijk.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
06-10-2025 21:12
Bourtange in de zin klinkt best aantrekkelijk.
Haha, zelfs in jouw zin lukt de zon niet :)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
06-10-2025 21:24
Haha, zelfs in jouw zin lukt de zon niet :)
Zinloze zon of zonloze zin.
:proud:
Si abra la puerta hay lobos.
Paar jaar geleden eens in Dortmund terecht gekomen. Niks aan. Veel daklozen en de stad is in WO2 zo gebombardeerd dat weinig ouds meer overeind staat. Maar wat er is herbouwd, is ook lelijk.
Levensgenieter ;)
Milaan, Brugge, Berlijn en Praag wel oké maar wordt er niet enthousiast van.
KamilleT schreef:
06-10-2025 20:08
Rome, oude zooi, bedelaars en slechte restaurants.
Aken, saaie bedoening.
Klinkt logisch :rofl:
KamilleT schreef:
06-10-2025 20:08
Rome, oude zooi
Gek toch, voor een van de oudste steden van Europa. Volgende keer dan maar naar Almere.
In de categorie één keer was voldoende: Luxemburg stad, Helsinki, Oslo, München, Wenen, Milaan.
Ik vond Napels niks aan en Milaan ook niet.

Napels is voor mij gewoon echt niks...luidruchtig, vies, stinken en het straalt gewoon niks uit in mijn optiek. De Napolitanen zijn ook niet super vriendelijk en ik ben nota bene zelf half Italiaans, maar nee...heel ander volk daar.

Milaan deed het voor mij ook niet heel erg goed, het is een mode-stad en dat merk je gewoon. De kathedraal is mooi, maar voor de rest vond ik het na één keer gezien te hebben wel prima. Wij zijn daar door een oud collega van mijn vader rond geleid die een Milanees is. Dus we hebben daar echt alles gezien. Enigste wat ik echt leuk vond daar was Naviglio Grande het kanaal waar leuke restaurants aan liggen.

Voor de rest doet Amsterdam mij ook vrij weinig, ben er 2x geweest in onze hoofdstad. Nah dankje...niet mijn ding.
Plasticss schreef:
07-10-2025 10:02
Voor de rest doet Amsterdam mij ook vrij weinig, ben er 2x geweest in onze hoofdstad. Nah dankje...niet mijn ding.
Moest laatst Amsterdam zijn, kom de metro uitgelopen en kwam meteen in een TikTok rij voor één of andere stroopwafelwinkel terecht.
Ik ben ook geen echte fan van Parijs en Brussel. En een aantal steden die hier genoemd worden, zoals bijv Istanbul spreekt me ook niet zo aan, maar ik ben er dus ook nog niet geweest en kan er niet echt over oordelen.
In Luxemburg stad heb ik me best een dagje vermaakt, maar ik vind de dorpjes als Echternach en Diekirch en de stad Trier in Duitsland over de grens dan wel een stuk leuker.
Düsseldorf vond ik niks aan. Ik vind het zo raar dat op zondag gewoon alles gesloten is in Duitsland.
Charleroi , ik moest een keer vanaf daar vliegen en we hadden nog tijd over. Wat een ongelofelijk lelijke en troosteloze stad. Ik vind eigenlijk op Gent en Brugge na geen enkele Belgische stad de moeite waard.
Parijs heb ik een haat liefde verhouding mee. Ik vind de gebouwen ontzettend mooi, maar het is er zo vies en de laatste keer dat ik er was waren er ontzettend veel daklozen.
Madrid. Ik was daar midden in de winter dus wellicht dat dit mijn mening beïnvloedt.
Phoenix25 schreef:
07-10-2025 11:03
Düsseldorf vond ik niks aan. Ik vind het zo raar dat op zondag gewoon alles gesloten is in Duitsland.
20 jaar geleden moesten de winkels in Duitsland op zaterdag al om 14.00 uur sluiten. Eén keer per maand was het toegestaan om op zaterdag tot 18.00 uur open te blijven. En ja, op zondag bijna alles dicht blijft bijzonder.
Plasticss schreef:
07-10-2025 10:02
Ik vond Napels niks aan en Milaan ook niet.

Napels is voor mij gewoon echt niks...luidruchtig, vies, stinken en het straalt gewoon niks uit in mijn optiek. De Napolitanen zijn ook niet super vriendelijk en ik ben nota bene zelf half Italiaans, maar nee...heel ander volk daar.

Milaan deed het voor mij ook niet heel erg goed, het is een mode-stad en dat merk je gewoon. De kathedraal is mooi, maar voor de rest vond ik het na één keer gezien te hebben wel prima. Wij zijn daar door een oud collega van mijn vader rond geleid die een Milanees is. Dus we hebben daar echt alles gezien. Enigste wat ik echt leuk vond daar was Naviglio Grande het kanaal waar leuke restaurants aan liggen.

[/quote

Ik vond Milaan ook niet leuk, behalve de kathedraal, die is inderdaad mooi om te bezichtigen. Verder is er niet veel te zien dus besloten mijn vriendin en ik om te gaan winkelen. Zij heeft maat 40 en ik maat 42, maar deze maten hingen niet in de rekken van de modezaken, het begon bij maat 32 t/m maat 38 en dat was het dan. Wij hebben een normale Nederlandse maat maar die geldt dus niet in Italie, leek het wel. Gefrustreerd weer terug naar de hotelkamer. Volgende dag nog een poging gewaagd. In een heel groot warenhuis konden we wel slagen maar dat was meer de standaardkleding.

Sousse in Tunesie, ook een plaats waar ik nooit meer naar toe wil. Je kon met goed fatsoen niet eens op het strand zitten of over straat lopen want je werd voortdurend aangesproken om iets te kopen en als je hier niet op in ging, dan werden ze kwaad. Dus de hele vakantie maar op het resort gebleven, daar werd je tenminste met rust gelaten. Jammer van de vakantie, op deze manier leek het wel een strafkamp.
happyapple schreef:
07-10-2025 10:21
Ik ben ook geen echte fan van Parijs en Brussel. En een aantal steden die hier genoemd worden, zoals bijv Istanbul spreekt me ook niet zo aan, maar ik ben er dus ook nog niet geweest en kan er niet echt over oordelen.
In Luxemburg stad heb ik me best een dagje vermaakt, maar ik vind de dorpjes als Echternach en Diekirch en de stad Trier in Duitsland over de grens dan wel een stuk leuker.
Ik vind Istanbul fantastisch; mijn favoriete stad. Maar dat is offtopic hier.

Ik ben 1x 's nachts met een local door het centrum van Parijs gedwaald, dat was veel beter dan overdag. De gebouwen waren nog steeds heel mooi en indrukwekkend maar het was er tenminste niet zo allemachtig druk. Mooie heldere nacht, het was een bijzondere ervaring. Misschien een tip voor de nachtdieren hier die Parijs eigenlijk te druk vinden..
.
Phoenix25 schreef:
07-10-2025 11:03
Niks raars aan, hoor. Wij zijn intussen zo gewend aan de 7 dagen alles open mentaliteit, meer verwend eigenlijk. Niet ieder land hoeft ons voorbeeld te volgen.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Milaan, Barcelona en Florence. Prachtig hoor allemaal, maar zo gigantisch druk dat ik er echt nooit meer heen hoef.
E-biker schreef:
07-10-2025 11:18
Ik vond Milaan ook niet leuk, behalve de kathedraal, die is inderdaad mooi om te bezichtigen. Verder is er niet veel te zien dus besloten mijn vriendin en ik om te gaan winkelen. Zij heeft maat 40 en ik maat 42, maar deze maten hingen niet in de rekken van de modezaken, het begon bij maat 32 t/m maat 38 en dat was het dan. Wij hebben een normale Nederlandse maat maar die geldt dus niet in Italie, leek het wel. Gefrustreerd weer terug naar de hotelkamer. Volgende dag nog een poging gewaagd. In een heel groot warenhuis konden we wel slagen maar dat was meer de standaardkleding.
Ik heb toen bewust maar niet gewinkeld in Milaan, is veel te duur en je krijgt er een gigantisch complex van en ik heb nota-bene maatje 36. Als ik shop in Italië ga ik meestal naar de kleine plaatsjes of grote winkelcentrums. In hoofdsteden heb je meestal de standaard winkels die je overal in Italië tegenkom of zelfs in heel Europa. (zoals Zara, H&M ect. ect.)
Azura schreef:
07-10-2025 12:35
Niks raars aan, hoor. Wij zijn intussen zo gewend aan de 7 dagen alles open mentaliteit, meer verwend eigenlijk. Niet ieder land hoeft ons voorbeeld te volgen.
Ik vond het wel bijzonder onpraktisch toen ik in Duitsland woonde, 6 dagen per week 10 á 11 uur per dag werkte en alleen op zondag vrij was.

Was je eindelijk vrij, kon je alsnog niks. Want volgens het officiële "huisregelement" mocht je eigenlijk op zondag ook niet stofzuigen of een wasje draaien i.v.m. de "overlast".
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Azura schreef:
07-10-2025 12:35
en daarom loopt Oost-Nederland op zondagen vol Duitsers
ik denk dat veel Duitsers graag ons voorbeeld zouden volgen

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven