Winterberg in januari

12-12-2010 21:40 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

wij willen in januari graag een paar dagen richting winterberg om lekker te skien.

Nu zijn wij op zoek naar een leuke accomodatie, niet te duur maar wel dicht bij de berg. Nu is de winterberg site zelf best onoverzichtelijk als je niet weet in welk deel van winterberg je moet zijn.

Wie heeft er leuke tips voor hotels? En welke berg is het fijnste skien?

alvast bedankt!
de brabander heeft op zoover een heel goede beoordeling maar ik ben er nooit geweest en de hond (als je die mee wil nemen) mag niet mee. het lijkt mij wel een Duits hotel met alleen Nederlanders. Je moet ervan houden. Wij zijn in Willinger hof geweest in Willingen en vonden het super. Ook een heel leuke plaats , leuker dan Winterberg
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Hotel Zur Sonne, met Nederlandse eigenaren is een priima hotel (niets bijzonders overigens) vlakbij de "bult" (want een berg is het niet.
Het is dan wel een kwartiertje lopen naar het dorp zelf overigens.
Ik vind Willingen een leuker gebied dan Winterberg. En Winterberg is superdruk in het weekend, dan sta je echt lang te wachten bij de liften. Je kunt ook op Marktplaats kijken voor hotels.
.
Kan ik deze uppen of moet ik een nieuw topic openen? Ik wil tussen kerst en oud en nieuw naar winterberg. Heeft iemand tips voor een leuke accomodatie? (dichtbij centrum/en skilift).
Het is of dichtbij centrum of dichtbij skilift. Voor dichtbij skilift, zou ik ook gaan voor Haus Herrloh.

Hou er rekening mee, dat er geen sneeuw ligt tussen kerst en oud en nieuw.
Wat leuk ! Een reactie Thanks! Maar wat zeg je nu? Geen sneeuw tussen kerst en oud en nieuw ?
Ik zou ook voor Willingen gaan. Het Willinger Brauhaus is een leuk en goed hotel.
http://www.skiplezier.nl/veelgestelde-vragen.html
Wij zaten in een centerparc vlakbij. Geloof dat het hooguit 10 minuten naar de berg was om te skieen
Hotel Schneider

Landal
quote:marley79 schreef op 08 september 2012 @ 09:46:

Wat leuk ! Een reactie Thanks! Maar wat zeg je nu? Geen sneeuw tussen kerst en oud en nieuw ?Sorry, bedoelde dat er een kans is, dat het er niet kan liggen.
Ze hebben toch enorm veel sneeuwkanonnen?
Sneeuwkanon kan alleen ingezet worden als het vriest.

Is het te warm, dan geen sneeuw. Afgelopen jaar rond de kerst 5 dagen kunnen skien in Winterberg.

Maar helaas durf ik het dit jaar niet aan om nu al te boeken.
Op die site staat dat er vanaf 20 december vrijwel zeker sneeuw ligt. Daar valt tussen kerst en oud en nieuw na, dus denk dat het wel mee zal vallen

Verder geen advies qua accomodatie. Ik ken alleen deze http://www.zurschmitte.nl/hotel-sauerland/ maar dat is niet in Winterberg zelf. Er staat wel bij dat het aan het skigebied ligt. Maar Winterberg is nog een eindje rijden.
Ik heb begin januari in Winterberg genoeg sneeuw gehad. Zal er net om spannen.
Ik heb net een midweek geboekt in februari! Je hebt daar toch ook speciale slee baantjes? Ik heb een zoontje van 2,5 dus die vind dat wel kick denk ik! Kan je daar in de buurt ook zwemmen? Zit er een wellness in de buurt?
Tussen kerst en oud en nieuw zal best lastig worden om nog betaalbare accommodatie te vinden. Heel veel Duitsers gaan dan zelf skiën en zodoende zijn alle gewilde locaties vaak al snel volgeboekt.
Gelukkig ga ik in februari!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven