woensdag herexamen auto

19-11-2012 20:21 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woensdag heb ik mijn tweede herexamen van het afrijden met de auto.

De vorige keer heb ik verschrikkelijk domme fouten gemaakt door de zenuwen.

Ik weet dat ik het echt kan dus ik moet alleen minder zenuwachtig zijn.

Heeft iemand daar goede tips voor?
Sterkte, ik weet hoe je je voelt, ben ook al twee keer gezakt. Vandaag moet je gewoon effe flink balen. Maar als je alleen maar gaat denken: mijn vertrouwen is weg, het kost zoveel geld, ik baal zo erg etc etc dan wordt het er de volgende keer niet beter op.

Je moet het zo zien: Je bent al heel ver en het afrijden is de laatste 10 procent van het proces. Al slaag je pas de vierde keer of de zesde. Zodra je het papiertje hebt, is alles goed. Dus nu effe balen of misschien een weekje of twee niet lessen en dan weer met frisse moed op naar de volgende poging :)!

PS: Als je denkt dat je met deze instructeur/rijschool niet veel verder komt, kun je altijd een 'second opinion' vragen bij een andere rijschool. De auto, de instructeur etc maken veel verschil. Ik had het gevoel na twee keer zakken dat ik niet veel verder kwam. Ben naar een andere rijschool toegestapt en heb daar gewoon een soort proeflesje gedraaid. Van de nieuwe rij-instructeur kreeg ik een soort evaluatie/second opinion. Bleek dat mij heel veel verkeerd was aangeleerd. Zit nu bij een andere rijschool en het gaat 10 keer beter. Mijn instructeur kan beter omgaan met mijn stress/zenuwen en begeleidt mij veel rustiger. Niet dat je nu halsoverkop naar een andere rijschool moet stappen, maar het is maar een tip
Ik ben mijn rijbewijs na vele pogingen gehaald en rijd inmiddels prima. Wat mij bij heeft geholpen was even stoppen met rijlessen, even ctr+alt+delete en daarna weer opnieuw beginnen. Dan is het waarschijnlijk ook wat minder beladen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Mijn rijinstructeur en rijschool zijn goed, daar twijfel ik niet aan.

Ik wil met het afrijden gewoon alles goed doen, en dan gaat het juist fout. Ook omdat het een examen is stress ik wel meer en de examinator gleurt en daar word ik ook niet blijer van
Ik ben ook twee keer gezakt. Na die twee keer weer lessen in de auto. Mijn instructeur kon me niets meer leren. Bij achteruit rijden, stapte die uit en zei: rij maar achteruit tot het einde van de straat. Dan wandelde hij daar alvast heen, terwijl ik alleen in de auto zat.

Ook heeft ie me geleerd als snelste weg te rijden bij het stoplicht... Het was dus echt tijd voor mij om te slagen.

Het was puur voor mij de zenuwen. Op de dag dat ik voor de derde keer afreed, heb ik dus gezegd tegen de examinator: 3x is scheepsrecht. Het examen was niet vlekkeloos, maar wel goed genoeg en toen was ik geslaagd!
Desy die propranolol waar ik over vertelde is niet per se alleen voor mensen met faalangst hoor...

Ik weet niet of je erg hebt zitten trillen en zweten, maar door die propranolol gaat dat weg. Dan heb je van de lichamelijke zenuwen in ieder geval geen last. Ideetje voor de volgende keer? Wordt heel veel gebruikt voor ex. hoor!

Verder snap ik dat je baalt, maar boos worden op jezelf is niet erg nuttig...

Ik kan prima auto rijden, maar heb er ook meer dan 2 x over gedaan (nu heb ik wel faalangst), dat is echt geen drama hoor!

Dat alles perfect willen doen had ik ook, dat is niet handig want dan ben je overgeconcentreerd zeg maar. De x dat ik dat niet deed ben ik geslaagd :-), ik was veel relaxder toen ik daar wat minder op gefocesd was.

Een Examinator zal over het algemeen erg weinig zeggen, dat is ook niet de bedoeling. Je moet bij een examen laten zien dat je zelfstandig rijden kan.

Zou het helpen als je de volgende x doet of je alleen in die auto zit zonder iemand die je ' keurt' zeg maar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven