wonen en werken in Londen
zondag 14 april 2013 om 20:09
Hoi meiden,
Ik heb een vraag. Ik ben 32 jaar, single, heb een prima baan als marketeer en een huurhuis. Ik besef mij, ik heb alle vrijheid te gaan en staan waar ik wil. En ik wil naar Londen. Niet permanent, denk ik, maar ik heb last van de bekende kriebels. Ik kom er al jaren, voor een weekend of een weekje en ik houd van die stad. Ik zou zo graag een langere tijd daar willen verblijven, maar hoe pak ik dat aan? Iemand ervaringen en/ of tips? Ik weet dat het duur is daar, maar mijn huur is nu ook belachelijk hoog en ik heb het er voor over. ik hoor graag van jullie! xxx
Ik heb een vraag. Ik ben 32 jaar, single, heb een prima baan als marketeer en een huurhuis. Ik besef mij, ik heb alle vrijheid te gaan en staan waar ik wil. En ik wil naar Londen. Niet permanent, denk ik, maar ik heb last van de bekende kriebels. Ik kom er al jaren, voor een weekend of een weekje en ik houd van die stad. Ik zou zo graag een langere tijd daar willen verblijven, maar hoe pak ik dat aan? Iemand ervaringen en/ of tips? Ik weet dat het duur is daar, maar mijn huur is nu ook belachelijk hoog en ik heb het er voor over. ik hoor graag van jullie! xxx
zondag 14 april 2013 om 20:15
Ik zou beginnen met een baan zoeken. Als je weet waar je gaat werken, kan je een wijk zoeken die je leuk vind en die te bereizen is. (Als je een leuke flat vind in Twickenham, en je vindt daarna een baan in Enfield dan ben je even bezig elke dag. Dat idee)
anoniem_153156 wijzigde dit bericht op 14-04-2013 20:18
Reden: slecht voorbeeld
Reden: slecht voorbeeld
% gewijzigd
zondag 14 april 2013 om 20:23
er zijn banen genoeg, maar ook veel concurrentie.
Talen zijn geliefd.
Solliciteer gewoon, en dan zie je wel hoe het loopt.
www.reed.co.uk
Talen zijn geliefd.
Solliciteer gewoon, en dan zie je wel hoe het loopt.
www.reed.co.uk
zondag 14 april 2013 om 20:30
quote:mamalinus schreef op 14 april 2013 @ 20:21:
Ik heb gehoord dat het moeilijk is daar werk te vinden. En dan ook nog eens aansluiting te vinden met de mensen. Schijnt niet allemaal erg gemakkelijk te gaan.
Toch succes!Mijn ervaring is dat vriendschappen aangaan met Britten wat 'lastiger' is (anders dan het hier gaat). In London valt dat echter mee; het stikt er van mensen met een andere achtergrond en daar maak je makkelijk contact. Ook met Britten.
Ik heb gehoord dat het moeilijk is daar werk te vinden. En dan ook nog eens aansluiting te vinden met de mensen. Schijnt niet allemaal erg gemakkelijk te gaan.
Toch succes!Mijn ervaring is dat vriendschappen aangaan met Britten wat 'lastiger' is (anders dan het hier gaat). In London valt dat echter mee; het stikt er van mensen met een andere achtergrond en daar maak je makkelijk contact. Ook met Britten.
zondag 14 april 2013 om 21:14
Je moet gewoon solliciteren.
Dat is de enigste manier.
Ik heb je de link naar Reed gegeven, dat is de grootste vacature bank van de UK, zo ongeveer.
En google eens op bepaalde vacatures in London, dan komt er ook genoeg boven. En dan aan de slag, brieven versturen en hopen dat je een gesprek krijgt.
Dat is de enigste manier.
Ik heb je de link naar Reed gegeven, dat is de grootste vacature bank van de UK, zo ongeveer.
En google eens op bepaalde vacatures in London, dan komt er ook genoeg boven. En dan aan de slag, brieven versturen en hopen dat je een gesprek krijgt.
zondag 14 april 2013 om 21:34
maandag 15 april 2013 om 17:12
Ik snap wel dat je de stap wil maken om een nieuw avontuur te beginnen, en wil je daar alle success in toewensen, maar toch vindt ik wel jammer dat ik ook een enigzins negatieve kanttekening moet maken, erg genoeg dat de nederlanders die al jaren in de UK wonen elkaars concurenten zijn, als daat ook nog nederlanders bijkomen die uiteindelijk zonder echte noodzaak te arbeidsmarkt komen verzieken, dan zakt daar m'n broek vanaf
( ik verwacht een hoop negatieve reacties, dus kom, maar op)
( ik verwacht een hoop negatieve reacties, dus kom, maar op)