Wonen in Engeland

04-12-2014 12:34 102 berichten
Mijn man gaat naar alle waarschijnlijkheid een baan in Londen krijgen en wil dus verhuizen naar net buiten de stad. Op zich ben ik daar wel oke mee, ware het niet dat ik bang ben!

We hebben vier kinderen van dan acht (tweeling), zes en drie jaar. De oudste twee zitten in groep 4, hebben het fijn en zijn helemaal geworteld hier in Nederland. De derde zit in groep 3, begint een leven met hobby's en clubjes op te bouwen en de vierde zit nu nog op de peuterspeelzaal, maar tegen de tijd dat we zouden gaan is ze bijna klaar voor groep 1.

Het punt is: ik ben hier gelukkig. Mijn vriendinnen wonen op een aantal na in de buurt, mijn moeder zit om de hoek (vader is al overleden), zusje zit vlakbij en ik woon in een heerlijk huis. De oudste drie hebben het fijn op school met leuke vriendjes en halen goede resultaten. Kortom: we zijn blij!

Mijn idee was dat mijn man in Londen zou gaan werken en dat hij elk weekend op en neer vliegt naar huis, maar hij ziet dat niet zo zitten. Begrijpelijk. Voor mijn werk heb ik alleen internet nodig en maakt het niet uit waar ik woon, als ik mijn deadlines maar haal.

Eerlijk gezegd zie ik het helemaal niet zitten om voor onbepaalde tijd naar Engeland te verhuizen! Wie weet wat de leuke dingen van wonen in de buurt van Londen zijn? Waar moet ik op letten met betrekking tot scholen? Hoe is het voor kinderen om in Engeland op te groeien? Is het schoolsysteem heel anders dan het Nederlandse?

Lang verhaal kort: wie kan me vertellen hoe het is om te wonen met kinderen in de buurt van Londen?

(het ergste is dat Londen mijn favoriete stad is! Ik ben er dol op, maar ben ineens zo bang. Ik weet wat ik op moet geven en weet niet goed wat daar in de plaats voor zal komen...)
Jusa, je zit dus in ongeveer hetzelfde schuitje! Mocht je toch naar de UK gaan en ik ook, dan kunnen we elkaars vangnet zijn.
Op Facebook zou ik nu op Vind ik Leuk klikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven