Wonen in Londen

06-06-2012 13:58 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik bezig om mijn stage in Londen rond te krijgen. De stageplek is geregeld en de hogeschool heeft de stage goedgekeurd.

Tot zover allemaal geweldig maar nu moet ik dus ook een tijdelijk onderkomen vinden in Londen. Het is de bedoeling dat ik samen met mijn vriend ga dus ik ben op zoek naar een onderkomen voor 2 personen.

Wat zijn wijken die ik zeker moet proberen en wat kan ik beter doen; over een maand naar Londen gaan en dan kijken voor een onderkomen of een paar weken voor mijn stage begint naar Londen gaan en dan druk zoeken?

Hopelijk kunnen jullie me van advies voorzien, ik ben benieuwd!
Je kan eigenlijk vrij weinig van te voren regelen. Ik had mijn Nederlandse verzekering stop gezet aangezien dat in UK NHS via werk gaat, maar ik weet niet hoe dat in het geval van Stage is.

Wat Biebeltje zegt, je kan best een tijdje op een tijdelijk NI nummer werken.

Als je betaald krijgt voor je stage zul je wel een Engelse bankrekening nodig hebben. Waarschijnlijk wordt dat lastig aangezien je 'maar 4,5 maand' blijft.

Wat ik aan papieren nodig had was een verklaring van mijn werkgever (maar ik had contract voor onbepaalde tijd) en een bewijs dat ik in London woonde (huurcontract)

De meeste bedrijven hebben voor stagiaires vaak wel een welkomst/informatie pakket waar precies in staat wat je moet regelen.

Kortom, je kan weinig tot niks vanuit Nederland regelen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Zoals het nu staat vertrek ik 16 augustus met mijn vriend. We gaan in de buurt van Brick Lane zoeken en hopen daar iets te vinden.

Weten jullie toevallig hoe het met een verzekering zit? Kan een gewone doorlopende reisverzekering of is dit niet genoeg?
Daar zou je even voor in je polisvoorwaarden moeten kijken.

Ik weet alleen dat ik, toen ik er voor langere periode woonde en werkte (en ook belasting betaalde) onder de NHS viel en dus niet in Nederland verzekerd was.
Ja ik zou het ook ff checken. Bij mijn doorlopende reisverzekering was het zo dat ik iedere 3 maanden weer in NL moest zijn. Anders zou het niet tellen als een vakantie, denk ik.

Maar ik was dus om de drie maanden een weekendje in NL, is ook goed te doen. Lekker cheap-ass met de bus haha.

Ik had ook gewoon in NL zorgverzekering, maar ik kon ook gewoon naar de dokter in Londen (en dan niet via de NL zorg). Moest alleen een bewijs van wonen meenemen, maar als je er woont ben je in principe zorg verzekert. Heb nooit iets betaald voor de dokter, alleen voor de tandarts.
Leuk Ess!

Bij je NLse zorgverzekering kun je ( ik denk gratis) een European Health Insurance Card (EHIC) aanvragen, waarmee je max 90 dagen aaneengesloten in het buitenland kan zijn. Vraag dit nog even precies na bij je zorgverzekeraar. Dan kun je dus een bus/budgetairline retourtje inlassen en heb je verder nergens problemen mee (ik neem aan dat jullie in NL ingeschreven blijven staan?).

Je hebt met die kaart recht op zorg volgens de NHS: huisarts (geheel vergoed), medicatie (je moet per recept ongeveer een tientje geloof ik neertellen, verder vergoed), ziekenhuis (geheel vergoed), tandarts (amper vergoed, behalve bij een ongeluk ofzo).

Je hoeft dus geen aparte reisverzekering af te sluiten, tenzij je een eventuele repatriering naar NL in geval van ziekte vergoed wil krijgen.

Handig linkjes: http://www.nhs.uk/NHSEngl ... ges/Abouthealthcosts.aspx

http://www.verzekeringssi ... ng/info/europese-zorgpas/
Hallo allemaal,

Dankjulliewel, het is inderdaad meestal het geval dat je na een paar maanden weer even naar huis moet. Heb er nu één bij Univé gevonden waarbij dit niet nodig is.

Heb waarschijnlijk een appartement gevonden in Lambeth North. Kennen jullie deze wijk? Is het niet gevaarlijk?

Zou mooi zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven