wrsch onmogelijk, maar last minute vakantietips?

14-07-2010 08:45 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik baal enorm , ben al 10 jaar niet op vakantie geweest.

Wel inmiddels drie kinderen gekregen (die dus ook nog nooit op vakantie zijn geweest) Dit in combi met een ernstige ziekte die van ons hele gezin veel gevraagd heeft zijn wij ZO enorm toe aan vakantie. (dit klinkt bijna als een zielige aandachtstrekker, dat bedoel ik niet zo, maar eerlijk gezegd gunde ik het m'n gezin en ook mezelf enorm na 5 jaar chornische stress op ons dak)

Niet ver, niet duur, gewoon er even tussenuit...

Een paar jaar geleden heeft m'n broer gezegd dat wij hiervoor ten alle tijde zijn caravan mochten lenen. Dit heb ik natuurlijk goed onthouden aangezien dat een manier is om er betaalbaar tussenuit te gaan.

Eindelijk, eindelijk was er weer wat energie en een beetje geld over om te gaan.

Dus ik vraag aan mijn broer of het aanbod nog geld (ervan uitgaand dat dit geen probleem is)

Ik was alleen 'even vergeten' dat meneer inmiddels getrouwd is met een kenau die geen 'vreemden' in de sleurhut duld...

En hij kiest haar kant, aangezien hij hier niet tegenin durft te gaan.

Nu vallen waarschijnlijk onze vakantieplannen in het water, en dat doet zeer! (klinkt overdreven, maar zo voelt het echt)

mijn ouders die het totaal niet begrijpen maar geen ruzie in de familie willen (lees, bang zijn voor de kenau) hebben nu aangeboden dat wij een huisje oid mogen uitzoeken waarvan zij dan de helft willen meebetalen.

Super lief natuurlijk, maar mijn eerste idee is dat ik dit niet wil...(waarom moeten mijn ouders meebetalen aan m'n vakantie?? Dat druist geheel tegen mijn principes)

Maar na een paar nachtje slapen wil ik toch kijken of er nog wat mogelijk is. Dit vooral voor mijn kinderen, waarvan ik weet dat die zullen genieten en opknappen van een vakantie (en eens niet de enige zijn die na de zomervakantie alleen maar kunnen luisteren naar spannende verhalen van klasgenootjes)

Ze hoeven niet nog meer het slachtoffer te worden van mijn situatie, vandaar dat ik mij er maar overheen zet (en ze in m'n gedachten over een paar jaar terug betaal )



Met de caravan waren wij van plan om net over de grens Duitsland/Belgie (om eens 'echt' naar het buitenland te gaan) te proberen, wij houden van natuur/kindgerichte campings met geen/weinig animatie.

Deze kan je vaak op de bonnefooi wel opzoeken. Maar met een huisje wordt dat een stuk minder...

Een klein google onderzoek later geeft mij weinig hoop..

Alles zit logischerwijs vol...'(we zitten ook nog eens vast aan de bouwvak...)

Het maakt ons inmiddels al niet meer uit of er veel animatie is of niet, er is gewoon geen keuze meer

En de prijzen zijn exorbitant (en dat durven ze nog last minute te noemen ook )

Maar misschien zoek ik wel verkeerd?

Weet iemand van jullie een handige link voor last minute huisjes/ingerichte tenten?

Of ander tips waar ik glad overheen gekeken heb?

Alvast enorm bedankt!
Voor 89 euro koop je bij de Liddl een 6 persoonstent deze week. Luchtbedden zijn overal in de aanbieding. Misschien is dat een optie.
Alle reacties Link kopieren
http://www.vakantieveilingen.nl/



Kijk hier eens
daar wilde ik nog eens een topic over openen, maar ik kan min vraag ook even hier stellen.



Is dat betrouwbaar, vakanties van vakantieveilingen? Ik hoor daar verschillende verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wellicht kun je hier iets leuks vinden:

http://www.ferienhof-wuchner.de/index_de.htm

http://www.boerderijkamers.nl/

http://www.hoevetoerisme.net/
Alle reacties Link kopieren
www.sunparcs.be

huisjes in belgie.

ik vind ze niet heel duur, wat is je budget?
Alle reacties Link kopieren
Ja, is betrouwbaar, ik heb eigen ervaring
Alle reacties Link kopieren
Anders kun je ook altijd Denemarken nog overwegen. Is niet heel ver weg (even klein stukje door Duitsland heen) en is zeer kindvriendelijk, en ik heb nog nooit van te voren geboekt daar, nooit een probleem. De meeste campings hebben daar ook trekkershutten, als je iets comfortabeler wil zitten dan in een tent.

Ohja, je hebt daar wel echt echt echt het buitenland gevoel, want ze spreken daar Deens (en gelukkig altijd ook Engels) en je hebt te maken met de Deense kroon. Tegenwoordig met de Euro is Scandinavië ook niet meer duur trouwens.



Hvm
Heel betrouwbaar dat vakantieveilingen. Ga er zeer regelmatig door een weekendje of midweekje tussenuit voor een prikkie. Echt ideaal.



Is kamperen idd. geen oplossing voor jou TO? Misschien kun je kampingspullen lenen van iemand die dit jaar niet gaat?
Denemarken is best wel prijzig.
Alle reacties Link kopieren
wow, bedankt voor de snelle reacties!!

En inderdaad allemaal tips waar ik zelf nooit opgekomen was...

en goedkope tent kopen, nooit aan gedacht maar zeker een optie. Vakantie veiling, geniaal!

Budget ligt rond de 400 euro, daar konden we op een camping (met weinig poeha) twee weken op bivakeren

Ik moet nu even de deur uit, zal straks op m'n gemak alle links lezen!
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf nog nooit iets geboekt maar hoor vanuit mijn omgeving positieve verhalen over boeken via vv, louisavuitton. Dus dat zou je kunnen proberen TO. Hoop dat het je gaat lukken om nog een betaalbare vakantie te vinden!

Mocht het niet gaan lukken: er zijn altijd veel kinderkampen in deze tijd van diverse verenigingen/stichtingen die goed te betalen zijn! Dat zou misschien een alternatief kunnen zijn om je kids toch een uitje te geven? Ik ben zelf jarenlang met veel plezier op zomerkamp geweest.

Ander ideetje: een NIVON -huis. Dat is zijn grote vakantiehuizen waar je wel je eigen basic kamer hebt maar bijv. een keuken enzo deelt. Speciaal bedoeld voor natuurvrienden. Goed te betalen, vriendinnetje ging ook altijd met moeder en zusje daar op zomervakantie (maar weet natuurlijk niet er nog plek is in deze tijd...)
Via www.bungalows.nl heb ik vorig jaar voor 200 euro twee weken een bungalowtent voor 6 personen gehuurd in Luxemburg. Misschien is dat iets?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het idee van Reisa idd ook niet gek, een tent kopen of kijken in je omgeving of mensen kampeerspullen over hebben.

Denemarken is inderdaad best prijzig, huisjes niet maar eten enzo best wel. En je moet toch tellen op een reistijd van een uur of 8.

Ik heb zelf geen ervaring met vv maar ik bootee uit de omgeving altijd best goede verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
Vacansoleil heeft ook ingerichte bungalowtenten/ stacaravans. Wellicht hebben zij nog last minutes. Volgens mij hebben ze ook wel een site (moet je even googlen).
Alle reacties Link kopieren
Tent is een heel goed idee. Kampeerspullen heb je zo bij elkaar gesprokkeld. Je eigen huisraad kan deels gewoon mee, de rest kun je van marktplaats, het kringloopcentrum halen of lenen van buren, kennissen of vrienden.



Plukjepulk, ik doe dit niet vaak maar... ik zie ..



...een vakantie in aantocht!
Alle reacties Link kopieren
Net op het nieuws: Griekenland!

Vanwege de inmens dalende populariteit zijn er mega aanbiedingen.
Alle reacties Link kopieren
Oops, OP echt niet goed gelezen
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 14 juli 2010 @ 09:04:

Via www.bungalows.nl heb ik vorig jaar voor 200 euro twee weken een bungalowtent voor 6 personen gehuurd in Luxemburg. Misschien is dat iets?Hier heb ik ook heel last minute geboekt bij Roompot Hambachtal, nog geen 200 euro in 6 persoons vakantiehuis voor 8 dagen. Echte aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Via marktplaats zijn campingspullen echt goed te vinden en te kopen. Wij hebben bijna onze hele campinguitzet ervandaan!!
Ik weet niet waar je woont maar ik woon zelf in Rotterdam. Wij hebben werkelijk alles voor een ideale kampeervakantie (luchtbedden, kookgerei, elektrische koelbox, speelgoed voor de camping, zaklampen enz) staan en kunnen er dit jaar niks mee doen.

Alleen de tent is me erg dierbaar en leen ik liever niet uit voor de rest zou ik zeggen kom maar halen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een lief aanbod ikbenik....!!!



Ik spiek even mee want overweeg ook een lastminute...
Alle reacties Link kopieren
Google eens op natuurcampings, heel cheap, geen animiatie maar meestal wel prachtig!
Alle reacties Link kopieren
http://www.natuurkampeerterreinen.nl/ bedoel ik
Betere Boeren Bed

Ik hoor er hele enthousiaste verhalen over!



Inmiddels hebben ze ook in België en Frankrijk tenten staan (even Googlen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven