wrsch onmogelijk, maar last minute vakantietips?

14-07-2010 08:45 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik baal enorm , ben al 10 jaar niet op vakantie geweest.

Wel inmiddels drie kinderen gekregen (die dus ook nog nooit op vakantie zijn geweest) Dit in combi met een ernstige ziekte die van ons hele gezin veel gevraagd heeft zijn wij ZO enorm toe aan vakantie. (dit klinkt bijna als een zielige aandachtstrekker, dat bedoel ik niet zo, maar eerlijk gezegd gunde ik het m'n gezin en ook mezelf enorm na 5 jaar chornische stress op ons dak)

Niet ver, niet duur, gewoon er even tussenuit...

Een paar jaar geleden heeft m'n broer gezegd dat wij hiervoor ten alle tijde zijn caravan mochten lenen. Dit heb ik natuurlijk goed onthouden aangezien dat een manier is om er betaalbaar tussenuit te gaan.

Eindelijk, eindelijk was er weer wat energie en een beetje geld over om te gaan.

Dus ik vraag aan mijn broer of het aanbod nog geld (ervan uitgaand dat dit geen probleem is)

Ik was alleen 'even vergeten' dat meneer inmiddels getrouwd is met een kenau die geen 'vreemden' in de sleurhut duld...

En hij kiest haar kant, aangezien hij hier niet tegenin durft te gaan.

Nu vallen waarschijnlijk onze vakantieplannen in het water, en dat doet zeer! (klinkt overdreven, maar zo voelt het echt)

mijn ouders die het totaal niet begrijpen maar geen ruzie in de familie willen (lees, bang zijn voor de kenau) hebben nu aangeboden dat wij een huisje oid mogen uitzoeken waarvan zij dan de helft willen meebetalen.

Super lief natuurlijk, maar mijn eerste idee is dat ik dit niet wil...(waarom moeten mijn ouders meebetalen aan m'n vakantie?? Dat druist geheel tegen mijn principes)

Maar na een paar nachtje slapen wil ik toch kijken of er nog wat mogelijk is. Dit vooral voor mijn kinderen, waarvan ik weet dat die zullen genieten en opknappen van een vakantie (en eens niet de enige zijn die na de zomervakantie alleen maar kunnen luisteren naar spannende verhalen van klasgenootjes)

Ze hoeven niet nog meer het slachtoffer te worden van mijn situatie, vandaar dat ik mij er maar overheen zet (en ze in m'n gedachten over een paar jaar terug betaal )



Met de caravan waren wij van plan om net over de grens Duitsland/Belgie (om eens 'echt' naar het buitenland te gaan) te proberen, wij houden van natuur/kindgerichte campings met geen/weinig animatie.

Deze kan je vaak op de bonnefooi wel opzoeken. Maar met een huisje wordt dat een stuk minder...

Een klein google onderzoek later geeft mij weinig hoop..

Alles zit logischerwijs vol...'(we zitten ook nog eens vast aan de bouwvak...)

Het maakt ons inmiddels al niet meer uit of er veel animatie is of niet, er is gewoon geen keuze meer

En de prijzen zijn exorbitant (en dat durven ze nog last minute te noemen ook )

Maar misschien zoek ik wel verkeerd?

Weet iemand van jullie een handige link voor last minute huisjes/ingerichte tenten?

Of ander tips waar ik glad overheen gekeken heb?

Alvast enorm bedankt!
Kunnen je kinderen niet op 'n leuk zomerkamp? En dan laat je ze buiten 't hoogseizoen 'n weekje bij je ouders logeren en gaat er dan 'n weekje met je man tussenuit voor 'n veel betaalbaardere prijs.
Alle reacties Link kopieren
[...]
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 22-07-2010 22:14
Reden: oproepje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 14 juli 2010 @ 15:26:

Kunnen je kinderen niet op 'n leuk zomerkamp? En dan laat je ze buiten 't hoogseizoen 'n weekje bij je ouders logeren en gaat er dan 'n weekje met je man tussenuit voor 'n veel betaalbaardere prijs.



Lees net dat 2 kinderen (ernsige)hartafwijking hebben en ze die niet alleen wilt laten.

En dan nog, niet iedere ouder staat te springen om "alleen" op vakantie te gaan (jeetje, ben jij toevallig mijn zwager/schoonzuster.die moeten ook altijd zonodig alleen)
quote:waaromdan schreef op 14 juli 2010 @ 15:39:

[...]





Lees net dat 2 kinderen (ernsige)hartafwijking hebben en ze die niet alleen wilt laten.

En dan nog, niet iedere ouder staat te springen om "alleen" op vakantie te gaan (jeetje, ben jij toevallig mijn zwager/schoonzuster.die moeten ook altijd zonodig alleen)Daar had ik overheen gelezen in de OP, dat die kinderen ziek zijn. Maar dan zou ik me juist helemaal voor kunnen stellen dat die ouders toe zijn aan 'n relaxte vakantie. En als je al in 't hoogseizoen moet en ook nog nauwelijks geld hebt, dan wordt het niet bepaald relaxt. En wat dan met 'n ernstige hartafwijking als je op 'n camping moet gaan zitten zonder airco? Lijkt me dat ze dan beter kunnen doorsparen voor 'n weekje all-in Turkije in de herfstvakantie.
Alle reacties Link kopieren
Wil je onze vouwwagen lenen? Hij is niet nieuw, maar nog wel goed. Hij lekt alleen een piepklein beetje als het heul hard regent.

Moet alleen nog wel een matras in, want dat hebben we vorig jaar weggegooid.

Oh, en er kunnen max 8 personen in.
Alle reacties Link kopieren
Even ter verduidelijking...

Het is een erfelijke afwijking waarbij we wel vrij veel kunnen.

Het is een zeldzame en geen standaard afwijking.(het hart zelf is oke, maar de stroomgeleiding verloopt niet zoals het hoort.

Het gaat niet over, maar met medicatie, leefregels (en voor mij persoonlijk een pacemaker/ICD) is het hopelijk te voorkomen dat wij er daadwerkkelijk last van krijgen (= levensbedreigende hartritmestoornissen)

Lastig uit te leggen, maar de reden dat wij de kinderen niet meesturen op kamp is dat vooral 's nachts problemen kunnen ontstaan (bijv. vanuit je slaap plotseling schrikken is voor ons echt verboden! maar je kan wel raden dat het op een kinderkamp incl. keten niet te voorkomen is)

Daarnaast is het gewoon heel belangrijk dat ze tijdig hun medicatie krijgen, en dat vertrouw ik weinig mensen toe...

Maar oke, tis niet m'n bedoeling om hierover erg uit te breiden, maar ik denk even verhelderen voordat de verhalen steeds meer een eigen leven gaan leiden ;)

Dat is voor mij wel een reden om niet te lang zonder de kinders op vakantie te gaan.

Alles op z'n tijd...
Alle reacties Link kopieren
quote:Liv schreef op 14 juli 2010 @ 15:54:

Wil je onze vouwwagen lenen? Hij is niet nieuw, maar nog wel goed. Hij lekt alleen een piepklein beetje als het heul hard regent.

Moet alleen nog wel een matras in, want dat hebben we vorig jaar weggegooid.

Oh, en er kunnen max 8 personen in.



Wat een lieverds hier op dit forum zeg!!



Ik zal het er over hebben met m'n man
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde een fietsvakantie opperen maar dat is met zulke kleine kinderen met ziekte geen optie denk ik. Wel goedkoop.



En hulde voor dit forum!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker fietsen is prima hoor! (vinden wij ook heerlijk) Zolang het maar geen wedstrijd fietsen is en een beetje ontspannen gaat...(lastig he)

Alleen wat maakt een fietsvakantie goedkoop? je fietst van lokatie naar lokatie of zie ik dat verkeerd?

(zullen we wel fietsen moeten huren, lijkt me niet prettig met onze klapperende roestbakken, haha)



Inderdaad hulde aan dit forum!

Ik wordt ter warm van!

En ik voel mij ook een beetje beschaamd, ben niet zo van het hulp aannemen, en ik denk altijd dat andere mensen het veel meer verdienen, ik leef immers nog! (was bijna anders geweest vandaar..)

Irritant vrouwentrekje denk ik.

Maar nogmaals alleen het idee dat er zoveel mensen rondlopen die zonder enige kennis hulp aanbieden is geweldig...(ik zat nog een beetje in de oranje roes, maar die gaat zo weer verder, wat een topland hebben we toch, haha!)
plukje, heb je weleens aan vakantiewoningruil gedacht? Lees er net weer over in de Esta en het zijn altijd positieve ervaringen.

Kun je gericht zoeken naar huizen van mensen in bijv Duitsland, Frankrijk enz en jij biedt dan jullie huis aan. Meestal van 1-3 weken maar kan ook weekendjes. Goedkope en veilige optie.

Zal die sites eens opzoeken voor je, mocht je interesse hebben.

Oh ja, je gaat eerst een paar keer heen en weer mailen, waarbij je onderling je wensen bespreekt. Wel of geen huisdieren, locatie, grootte van huis etc.
Enne, ik zou je graag mijn huis aanbieden maar dat is in Nederland en ik vrees ook te klein voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Plukjepulk, ik heb je een uitnodiging gestuurd via dat icoontje onder je avatar. Geen idee hoe dat precies werkt; maar ik neem aan dat jij daar een berichtje van krijgt.

Ik heb wel iets voor je, maar wil dat niet en plein public posten.
Alle reacties Link kopieren
hmm, ik heb ook geen idee hoe het werkt, zal eens even rond kijken en klikken...

Ik heb geen mailtje oid ontvangen..
Alle reacties Link kopieren
..



Heb vraag bij moderator gesteld
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 14 juli 2010 @ 09:17:

Ik weet niet waar je woont maar ik woon zelf in Rotterdam. Wij hebben werkelijk alles voor een ideale kampeervakantie (luchtbedden, kookgerei, elektrische koelbox, speelgoed voor de camping, zaklampen enz) staan en kunnen er dit jaar niks mee doen.

Alleen de tent is me erg dierbaar en leen ik liever niet uit voor de rest zou ik zeggen kom maar halen!



En als ik dan onze tent uitleen? Wij gebruiken hem niet dit jaar. Hij is niet geschikt voor een heel gezin denk ik ( daarom nemen wij hem niet mee), maar we hebben er een klein koepeltentje naast, kan dat met de oudste kinderen? Ik ben zelf volgende week op vakantie, maar daarna kan ik hem brengen hoor. Mijn kampeeruitrusting ligt in 20 delen op zolder, in de schuur, enz, dus dat is niet handig.

Geen probleem, laat maar weten!
Alle reacties Link kopieren
www.vakantiehuizen.nl



Ik heb ooit in de trein een uur gepraat met de man achter deze site. Sindsdien kijk ik geregeld wat er op staat. Zelf echter nog geen gebruik van gemaakt. Staan wel betaalbare opties tussen!



Ook vond ik dit:

Stacarvan in Duitsland/Luxemburg - Eifel



Ik hoop dat jullie toch nog fijn op vakantie kunnen.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je niet meer bent teruggekomen op de verschillende aanbiedingen / tips die je hebt gekregen!
Alle reacties Link kopieren
Is het gelukt met het vinden van een vakantie?
Ben ook benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal nog even reageren!!

Sorry voor de late reactie, was eigenlijk vooral bezig om een vakantie te zoeken...

Heb een flinke tijd nagedacht over alle tips en aanbiedingen en de mogelijkheden voor ons.

Ook al kreeg ik veel lieve aanbiedingen, ik wilde eerst proberen om zelf iets te regelen.

Eerst heb ik vooral gezocht op de sites wat er nog zoal vrij is.

Dat lukte niet, want echt alles zit übervol (wat ook niet zo heel gek is natuurlijk)

In ieder geval geleerd dat de last minute vaak netjes wordt vervangen door een; 'speciaal voor u extra ingekocht!' waarbij dus nogsteeds de hoofdprijs wordt gevraagd.

Vakantieveilingen heeft weinig vakanties die voor ons passend waren (dus niet te ver en mét een huurtent of caravan en in de juiste weken) en ik verbaasde mij er trouwens over hoeveel mensen overbieden, niet normaal! (en ook zo dom bieden, terwijl de veiling nog een halve dag duurt zie je per miuut de prijs omhoog schieten.)

Hoewel het idee hoopgevend leek, uiteindelijk dus geen goede oplossing voor ons.

Daarna met man besproken wat te doen.

In de eigen omgeving waren geen kampeermiddelen beschikbaar.

De hebben besloten om de aangeboden kampeerspullen op het forum te laten voor wat ze zijn. Vooral omdat wij het lastig vinden om op korte termijn iets te gebruiken terwijl je de uitlener amper kent. Stel dat er iets kapot gaat (jullie kennen mijn kinderen niet, haha) Dat risico wilden wij liever niet nemen. (het was ook niet de insteek van het topic, nogmaals wel hartverwarmend dat was al een heerlijk gevoel!)



Ik zat dus bijna ziekelijk naar vakanties te speuren, totdat m'n oudste van 7 naast me kwam staan en zei: 'Weet je mama, volgens mij kunnen we beter gewoon even doorsparen, dan gaan we volgend jaar wel op vakantie'.

Wat een wijsheid..(en wat een opluchting bijna...)



Dus nu besloten om de vakantie toch maar uit te stellen, hoe jammer ook en evt. in de herfstvakantie een weekje te pikken oid..

Voor deze vakantie willen we de museumjaarkaart aanschaffen óf de jaarkaart van koningin Julianatoren (en dan meer voor de gratis entree in andere parken die je daarbij krijgt want met onze rikketik mogen we toch bijna nergens in)

En dus maar wat dagjes weg te gaan.

De opmerking van m'n zoon deed mij in ieder geval beseffen dat het voor hem niet eens zo belangrijk is om op vakantie te gaan, maar dat hij liever wat echte aandacht krijgt, en dat moet wel gaan lukken!
Alle reacties Link kopieren
Wat een schatje, die zoon van je!! En inderdaad, wat een wijsheid. Wat hebben ze toch veel in de gaten, al probeer je ze als ouder zo min mogelijk te belasten met dit soort dingen. Ik denk dat voor jullie de Museumjaarkaart een hele goede optie is. Sinds juli dit jaar valt Nemo in Amsterdam hier ook onder. Geweldig voor kinderen én ouders. Het Openluchtmuseum in Arnhem, het Ecodrome in Zwolle etc. Allemaal erg leuk. Voor je jongste hoef je nog geen kaart aan te schaffen.



Heel veel plezier met wat jullie gaan doen!!
Alle reacties Link kopieren
Simpel last-minutes vinden, alleen kon ik zelf niet direct iets geschikts vinden voor mijzelf. Misschien heb jij meer succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven