zanzibar met peuter 3 en baby 1

27-02-2016 15:12 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen naar zanzibar met peuter en baby mijn vraag is. Is t te doen? En waar goedkoop boeken?
quote:MarianneDavids schreef op 27 februari 2016 @ 15:45:

Met zulke kleine kinderen zou ik niet naar een Afrikaans land gaan, hooguit zuid Afrika maar daar is het ook onrustig. Denk aan inentingen, de hygiëne ter plaatse, malariapillen waar je hondsberoerd van kunt worden, onlusten, gevaarlijk verkeer. Dan zou ik eerder naar Maleisië gaan, kindvriendelijk, of gewoon naar zuid Frankrijk, Italië of Spanje. Die verre reizen kunnen later wel.

+1

Is dat hip nu of zo, zo exotisch mogelijk op vakantie met zulke kleine hummels?



Mijn man is als eenjarige bijna dood gegaan ergens in Afrika, heeft ergens met niet al te beste gezondheidszorg een enorm lelijk en hinderlijk litteken opgelopen en dat alles omdat mijn schoonouders hun kleine kinderen zo graag cultuur wilden bijbrengen.

Dus ja, mijn mening is gekleurd. Maar ik snap echt niet dat je met zulke kleintjes, die zich niks van die reis gaan herinneren, zoiets onderneemt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je moeten stoppen met reizen omdat je kinderen hebt? Veel ouders reizen nog zo veel mogelijk met jonge kinderen omdat dezelfde reizen, als de kinderen leerplichtig zijn, in de schoolvakanties minstens het dubbele kosten. Als je zorgt voor een goede voorbereiding, kun je prima de wereld rond met een kleintje en zeker naar Zanzibar dat gewoon een tropisch vakantie eiland is met een boel resorts.
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatrose schreef op 27 februari 2016 @ 17:00:

[...]



+1

Is dat hip nu of zo, zo exotisch mogelijk op vakantie met zulke kleine hummels?



Mijn man is als eenjarige bijna dood gegaan ergens in Afrika, heeft ergens met niet al te beste gezondheidszorg een enorm lelijk en hinderlijk litteken opgelopen en dat alles omdat mijn schoonouders hun kleine kinderen zo graag cultuur wilden bijbrengen.

Dus ja, mijn mening is gekleurd. Maar ik snap echt niet dat je met zulke kleintjes, die zich niks van die reis gaan herinneren, zoiets onderneemt.Eén van mijn kleinkinderen, de oudste, is op Bali geweest, in Maleisië, verder op allerlei vliegbestemmingen binnen Europa, net als de jongere kindertjes. Vóór er kleinkinderen kwamen hebben de koters de halve wereld bereisd dus die behoefte leeft niet meer zo sterk, komt later wel maar als ze weer een verre reis willen ondernemen kunnen de kleintjes wel logeren bij opa en oma en bij nog een andere oma, wat dat betreft zijn ze best makkelijk.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:longwayhome schreef op 27 februari 2016 @ 16:17:

Ik ben net twee dagen terug uit Zanzibar. We zijn super goedkoop met Tui geweest. De reis duurt bijna twaalf uur omdat er een korte tussenstop is om bemanning te wisselen.



Op Zanzibar heb ik geen een mug gezien, valt dus heel erg mee. Malaria komt er ook nagenoeg niet meer voor.



Op de terugweg zaten er opvallend veel mensen met kleine kinderen in het vliegtuig en waar ik bang was dat we daar erg veel last van zouden hebben, deden ze eigenlijk niets anders dan slapen. Kan dus prima! Veel plezierDat klinkt leuk, ik ga ook eens kijken! (en mijn arme hummels moeten ook mee haha)
quote:lechatrose schreef op 27 februari 2016 @ 17:00:

[...]



+1

Is dat hip nu of zo, zo exotisch mogelijk op vakantie met zulke kleine hummels?



Mijn man is als eenjarige bijna dood gegaan ergens in Afrika, heeft ergens met niet al te beste gezondheidszorg een enorm lelijk en hinderlijk litteken opgelopen en dat alles omdat mijn schoonouders hun kleine kinderen zo graag cultuur wilden bijbrengen.

Dus ja, mijn mening is gekleurd. Maar ik snap echt niet dat je met zulke kleintjes, die zich niks van die reis gaan herinneren, zoiets onderneemt.



Ja, dit!



Is volgens mij pure onzekerheid van de jonge ouders, en door dit soort uitspattingen willen ze schrééuwen: ''ja we zijn net verse ouders maar dat stelt niks voor hoor, kijk ons maar eens onverminderd hip doen!'' Wat een overdreven gedoe.



Kleine kinderen hebben helemaal niks aan zo'n reis: ander klimaat, ander eten, lange vervelende reis er naar toe, ineens een compleet andere omgeving geen vertrouwde gezichten en vaak slechte gezondheidszorg. Waarom zou je dat je kleine kind aan doen? Die vind het thuis in een vertrouwde omgeving het fijnste hoor.
Alle reacties Link kopieren
Als kind ben ik vroeger met mijn ouders overal heen geweest. Toen mijn kinderen klein waren zijn we, op aandringen van mijn man, dicht bij huis gebleven. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken dat er in een straal van 500 km zoveel te zien en te beleven valt. Zo dichtbij!Het was ook zo comfortabel, geen uren wachten op een ranzig vliegveld ver weg of midden in de nacht naar schiphol. Voor mij was het een openbaring.
Alle reacties Link kopieren
@benq; natuurlijk kan je niet op vakantie binnen een straal van 500 km.

Wat zullen de buren/vrienden dan wel niet denken?
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 27 februari 2016 @ 19:29:

@benq; natuurlijk kan je niet op vakantie binnen een straal van 500 km.

Wat zullen de buren/vrienden dan wel niet denken?Doe net alsof, gordijen dicht, zonnebank in de kamer, jat wat foto's van Internet, kom poepbruin terug en je bent weken op een exotisch eiland geweest.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Alles kan. Ik heb als peuter in Afrika gewoond, malaria gehad en allerlei andere tropische dingen (zandwormen geloof ik o.a). Nergens onder geleden hoor en ik heb nu een ontzettend goede weerstand. Mijn ouders reden daar ook gewoon rond met ons over Afrikaanse hobbelwegen zonder kinderzitjes of autogordels. Ik ben blij dat ik zo ben opgegroeid.

Dus ja, leuk plan met 2 kleintjes naar Zanzibar. Geen tips voor je want ik ben daar helaas nog nooit geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 27 februari 2016 @ 19:36:

[...]





Doe net alsof, gordijen dicht, zonnebank in de kamer, jat wat foto's van Internet, kom poepbruin terug en je bent weken op een exotisch eiland geweest.

Stuk goedkoper ook nog.

Met een beetje mazzel krijg je de griep en kan je net doen alsof je malaria opgelopen hebt.

Heb je een nog stoerder verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 27 februari 2016 @ 19:54:

[...]



Stuk goedkoper ook nog.

Met een beetje mazzel krijg je de griep en kan je net doen alsof je malaria opgelopen hebt.

Heb je een nog stoerder verhaal.Of je breekt midden in de winter je enkel dankzij een kapotte waterleiding die in de straat een sinkhole veroorzaakt: ski-ongeluk.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 27 februari 2016 @ 19:56:

[...]





Of je breekt midden in de winter je enkel dankzij een kapotte waterleiding die in de straat een sinkhole veroorzaakt: ski-ongeluk.

Wintersport is zo 2015.

Verre onuitspreekbare landen zijn hip.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 27 februari 2016 @ 19:54:

[...]



Stuk goedkoper ook nog.

Met een beetje mazzel krijg je de griep en kan je net doen alsof je malaria opgelopen hebt.

Heb je een nog stoerder verhaal.



Waarom toch altijd weer die nijd? Komt t echt niet in jullie op dat mensen reizen gewoon erg LEUK kunnen vinden? 'stoere verhalen' en 'wat zullen de buren wel niet denken' Denken jullie daar werkelijk over na? Ik kan er werkelijk niet bij dat er telkens weer zo gereageerd wordt op reistopics. Het komt op mij over als afgunst. Reizen geeft mij juist energie, tijd doorbrengen met mijn gezin en samen nieuwe ervaringen opdoen geeft me energie... zien hoe de kinderen genieten en hoe zij de wereld steeds verder ontdekken, hoe zij echt voelen en ondervinden hoe groot (klein) de aarde is en hoe een ander klimaat voelt...

En dat doen jullie dan af als; stoer doen voor de buren...ha! Wat een grap zeg :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 27 februari 2016 @ 20:05:

[...]



Wintersport is zo 2015.

Verre onuitspreekbare landen zijn hip.Dan maar niet hip, voor wintersport hoef ik niet naar Aspen of de Himalaya,, het Zwarte Woud is geweldig en op een dag rij-afstand. Bovendien houdt mijn hond niet van vliegen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Geen greintje jaloezie hoor.

Iedereen zijn eigen mening.

Maar het is natuurlijk onzin om te zeggen dat het zo leuk en leerzaam is voor de kinderen.

Een stukje zand in de tuin is voor de kinderen niets anders dan een subtropisch strand in een of ander ver land.
Alle reacties Link kopieren
Okee, geen jaloezie

waarom dan in vredesnaam zoveel onaardige woorden.. de reizigers hebben geen 'recht op' een eigen mening????

Ligt er wellicht aan hoe oud die kinderen zijn en hoe slim :-D
Alle reacties Link kopieren
quote:esther766 schreef op 27 februari 2016 @ 20:11:

[...]





Waarom toch altijd weer die nijd? Komt t echt niet in jullie op dat mensen reizen gewoon erg LEUK kunnen vinden? 'stoere verhalen' en 'wat zullen de buren wel niet denken' Denken jullie daar werkelijk over na? Ik kan er werkelijk niet bij dat er telkens weer zo gereageerd wordt op reistopics. Het komt op mij over als afgunst. Reizen geeft mij juist energie, tijd doorbrengen met mijn gezin en samen nieuwe ervaringen opdoen geeft me energie... zien hoe de kinderen genieten en hoe zij de wereld steeds verder ontdekken, hoe zij echt voelen en ondervinden hoe groot (klein) de aarde is en hoe een ander klimaat voelt...

En dat doen jullie dan af als; stoer doen voor de buren...ha! Wat een grap zeg :-)Nee, geen afgunst, bij mij in ieder geval niet. Ik hoor ook graag de verhalen maar ik hoef niet zo nodig ver weg, dat doen de koters en een stel kennissen. Alleen Antarctica hebben ze nog niet gezien. Natuurlijk is het prachtig om andere werelddelen en culturen mee te maken, ik heb geen zin in die enorme afstanden, wil mijn hond niet in het vrachtruim van een vliegtuig of in een kennel maar met kleine kinderen vind ik een reis naar een risicogebied niet zo verstandig. Zoek dan een kindvriendelijke bestemming.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, dat klinkt veel sympathieker Marianne.

Maar de term 'kindvriendelijk' blijkt nogal subjectief.

Ik vind Birma, Brazilie, USA, Zuid Afrika en Marokko kindvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:esther766 schreef op 27 februari 2016 @ 20:18:

Okee, geen jaloezie

waarom dan in vredesnaam zoveel onaardige woorden.. de reizigers hebben geen 'recht op' een eigen mening????

Ligt er wellicht aan hoe oud die kinderen zijn en hoe slim :-D

Ik reageer op een topic waarin gevraagd wordt naar ervaringen met een peuter en een baby.

Er wordt door sommige gezegd dat het prima kan en juist leuk/leerzaam is voor de kinderen.

Dat is natuurlijk grote onzin.

Op die leeftijd hebben ze niets extra's aan een vakantie naar een tropisch oord.

De enige die er wat aan hebben zijn de ouders.
Alle reacties Link kopieren
Jouw bijdragen zijn van grote waarde, Granny. Misschien moet je je tot het centre parcs topic beperken.
Alle reacties Link kopieren
quote:esther766 schreef op 27 februari 2016 @ 20:24:

Jouw bijdragen zijn van grote waarde, Granny. Misschien moet je je tot het centre parcs topic beperken.

Leg mij dan eens uit wat de meerwaarde voor de kinderen is.

Wat maakt het de mogelijke risico's waard?
quote:esther766 schreef op 27 februari 2016 @ 20:11:

[...]





Waarom toch altijd weer die nijd? Komt t echt niet in jullie op dat mensen reizen gewoon erg LEUK kunnen vinden? 'stoere verhalen' en 'wat zullen de buren wel niet denken' Denken jullie daar werkelijk over na? Ik kan er werkelijk niet bij dat er telkens weer zo gereageerd wordt op reistopics. Het komt op mij over als afgunst. Reizen geeft mij juist energie, tijd doorbrengen met mijn gezin en samen nieuwe ervaringen opdoen geeft me energie... zien hoe de kinderen genieten en hoe zij de wereld steeds verder ontdekken, hoe zij echt voelen en ondervinden hoe groot (klein) de aarde is en hoe een ander klimaat voelt...

En dat doen jullie dan af als; stoer doen voor de buren...ha! Wat een grap zeg :-)Wat mij betreft doet iedereen waar ie zelf zin in heeft. Maar ik vind het wel opmerkelijk dat je (dan heb ik het over TO) als je gaat reizen met kinderen van 1 en 3 niet eerst even het reisadvies van BZ checkt en je er een klein beetje in verdiept voordat je een bestemming overweegt.
quote:esther766 schreef op 27 februari 2016 @ 20:24:

Jouw bijdragen zijn van grote waarde, Granny. Misschien moet je je tot het centre parcs topic beperken.Nu doe je precies wat je anderen verwijt. Ook een beetje jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:esther766 schreef op 27 februari 2016 @ 20:21:

Kijk, dat klinkt veel sympathieker Marianne.

Maar de term 'kindvriendelijk' blijkt nogal subjectief.

Ik vind Birma, Brazilie, USA, Zuid Afrika en Marokko kindvriendelijk.Dat is ook het geval in Italië en Spanje, niet zo'n lange reis, tenzij je met de auto gaat maar je kunt ook leuk overnachten. Daar heb je een goede gezondheidszorg, geen akelige ziektes waartegen je moet worden ingeënt, geen gevaarlijke wegen, nou ja dat is betrekkelijk, geen gevaarlijke dieren. Die ukkies krijgen er niets van mee op die leeftijd. Breng ze dan bij opa en oma als dat mogelijk is en ga met z'n tweetjes.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 27 februari 2016 @ 20:25:

[...]



Leg mij dan eens uit wat de meerwaarde voor de kinderen is.

Wat maakt het de mogelijke risico's waard?Ik zie eigenlijk geen risico's. We beschikken over goede informatie hier in NL waardoor je je goed kunt voorbereiden en je kinderen kunt vaccineren. Ik ben met mijn kinderen ook naar malaria gebied geweest en zorg dat ze goed beschermd zijn, maar natuurlijk kun je niet alles voorkomen. Echt, de wereld is niet zo gevaarlijk als het in jouw ogen lijkt. En de meerwaarde? Dat is zo overduidelijk voor mij dat ik er om moet glimlachen dat je erom vraagt... Als reizen is wat je het liefste doet, dan is het voor je kinderen heerlijk om daar van mee te genieten. Het zijn de gelukkigste weken/maanden van het jaar, voor iedereen van het gezin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven