Zonvakantie November
zaterdag 2 november 2019 om 11:12
Ik wil graag op korte termijn een zonvakantie boeken, nu zit ik zeer in twijfel welke bestemming het gaat worden qua weersomstandigheden(Egypte/Turkije).
Mijn voorkeur gaat uit richting Turkije, maar ik vraag mij af of de temperaturen daar wel 20+ zijn in deze periode?
Online zie ik uiteenlopende temperaturen van +-16gr t/m 28gr. Wie zit er toevallig op dit moment in 1 van beide landen of is er in deze periode geweest, en kan mij meer vertellen??
Ook zie ik vaak dat bepaalde faciliteiten beperkt z'n, maar kun je in deze periode wel gebruik maken van zwembad etc. Aangezien mijn voornaamste reden om te gaan toch wel zon/relaxen is.
Mijn voorkeur gaat uit richting Turkije, maar ik vraag mij af of de temperaturen daar wel 20+ zijn in deze periode?
Online zie ik uiteenlopende temperaturen van +-16gr t/m 28gr. Wie zit er toevallig op dit moment in 1 van beide landen of is er in deze periode geweest, en kan mij meer vertellen??
Ook zie ik vaak dat bepaalde faciliteiten beperkt z'n, maar kun je in deze periode wel gebruik maken van zwembad etc. Aangezien mijn voornaamste reden om te gaan toch wel zon/relaxen is.
zaterdag 2 november 2019 om 12:18
Ik ga over 2 weken naar Egypte. Turkije is niet zonzeker. Ik heb 2 keer in oktober ook heel veel pech gehad met het weer.
Egypte is heerlijk in deze tijd. Om een uur of 4 wordt het wat frisser maar je kan heel vroeg in de morgen al op het strand zitten. Het is dan al heerlijk warm.
El Gouna is heerlijk en veilig. Hurghada zou ik niet doen, druk, veel opdringerige verkopers etc. Sharm el Sheikh vind ik het leukst omdat je voor de deur van het hotel zo mooi kan snorkelen. Net een tropisch aquarium.
Dat kan ook in Marsa Alam waar ik nu naartoe ga. Wel is er buiten het hotel niets te doen. Soms zit je nog in de buurt van een klein haventje met een paar winkels en barretjes maar verder is het zonnen, lezen, snorkelen en lekker eten.
In Sharm el Sheikh heb je Soho Square (winkelcentrum waar ze niet opdringerig zijn), Old Town (het oude centrum van Sharm (heel gezellig) en het nieuwe centrum (redelijk opdringerig maar nee zeggen en een vriendelijke lach zijn genoeg meestal). Taxi’s in Sharm zijn ook heel goedkoop. Je betaalt meestal pas als ze je weer ophalen. Taxi’s op terrein van de hotels zijn duurder. Buiten de poort komen ze om de minuut bijna langs.
Egypte is heerlijk in deze tijd. Om een uur of 4 wordt het wat frisser maar je kan heel vroeg in de morgen al op het strand zitten. Het is dan al heerlijk warm.
El Gouna is heerlijk en veilig. Hurghada zou ik niet doen, druk, veel opdringerige verkopers etc. Sharm el Sheikh vind ik het leukst omdat je voor de deur van het hotel zo mooi kan snorkelen. Net een tropisch aquarium.
Dat kan ook in Marsa Alam waar ik nu naartoe ga. Wel is er buiten het hotel niets te doen. Soms zit je nog in de buurt van een klein haventje met een paar winkels en barretjes maar verder is het zonnen, lezen, snorkelen en lekker eten.
In Sharm el Sheikh heb je Soho Square (winkelcentrum waar ze niet opdringerig zijn), Old Town (het oude centrum van Sharm (heel gezellig) en het nieuwe centrum (redelijk opdringerig maar nee zeggen en een vriendelijke lach zijn genoeg meestal). Taxi’s in Sharm zijn ook heel goedkoop. Je betaalt meestal pas als ze je weer ophalen. Taxi’s op terrein van de hotels zijn duurder. Buiten de poort komen ze om de minuut bijna langs.
zondag 3 november 2019 om 19:50
Ik zit zelf in Marsa Alam in three Corners Happy Life. Nog niet eerder geweest maar Three corners is meestal erg goed en de beoordelingen zijn ook erg goed. In Sharm zitten ze aan de verkeerde kant van de weg.
In Sharm zou ik niet in Naama Bay gaan zitten, daar is het te druk. Shark Bay of Nabq Bay is mooi. Magic Life in Nabq Bay is erg goed. Ook de Rixos hotels zijn erg luxe maar ook erg duur.
Sultan Gardens is ons goed bevallen en het voormaile Melia Sharm. Heet tegenwoordig anders.
Ga buiten Three Corners altijd voor een 5 sterren hotel en lees de beoordelingen. Ik heb een keer bewust in een goedkoper hotel gezeten met 5 sterren en dat was op geen een manier te vergeleken met de andere hotels waar ik gezeten heb.
Le t in Sharm el Sheikh op dat je aan de goede kant van de weg zit, dus aan de kant van het strand. Ga voor minimaal een beoordeling van een 8 en liefst richting 9. De Baron hotels zijn ook erg goed.
Wij kozen dit keer niet voor Sharm omdat wij dan vanuit Eindhoven moesten vertrekken en dat best lastig is als je vroeg vertrekt en niet in de buurt woont. Voorheen altijd vanaf Schiphol gevlogen.
In veel hotels hangen “sanitizers” desinfecterende gel bij de ingang van de restaurants en de toiletten. Gebruik die ook. Mensen krijgen regelmatig buikloop en denken dat het eten besmet is. Vaker zijn het de handen en te koude dranken, andere kruiden en /vetter eten dan thuis.
Mocht je toch ziek raken neem dan geen Hollandse medicijnen maar vraag daar bij de apotheek naar een middeltje. Die helpen zeer snel, zijn ongelooflijk goedkoop en je voelt je snel weer beter.
Kijk als je in de buurt van Duitsland woont ook naar de vliegvelden daar. Soms kan dat flink schelen. Sunweb heeft meestal de goedkoopste aanbiedingen in Egypte.
In Sharm zou ik niet in Naama Bay gaan zitten, daar is het te druk. Shark Bay of Nabq Bay is mooi. Magic Life in Nabq Bay is erg goed. Ook de Rixos hotels zijn erg luxe maar ook erg duur.
Sultan Gardens is ons goed bevallen en het voormaile Melia Sharm. Heet tegenwoordig anders.
Ga buiten Three Corners altijd voor een 5 sterren hotel en lees de beoordelingen. Ik heb een keer bewust in een goedkoper hotel gezeten met 5 sterren en dat was op geen een manier te vergeleken met de andere hotels waar ik gezeten heb.
Le t in Sharm el Sheikh op dat je aan de goede kant van de weg zit, dus aan de kant van het strand. Ga voor minimaal een beoordeling van een 8 en liefst richting 9. De Baron hotels zijn ook erg goed.
Wij kozen dit keer niet voor Sharm omdat wij dan vanuit Eindhoven moesten vertrekken en dat best lastig is als je vroeg vertrekt en niet in de buurt woont. Voorheen altijd vanaf Schiphol gevlogen.
In veel hotels hangen “sanitizers” desinfecterende gel bij de ingang van de restaurants en de toiletten. Gebruik die ook. Mensen krijgen regelmatig buikloop en denken dat het eten besmet is. Vaker zijn het de handen en te koude dranken, andere kruiden en /vetter eten dan thuis.
Mocht je toch ziek raken neem dan geen Hollandse medicijnen maar vraag daar bij de apotheek naar een middeltje. Die helpen zeer snel, zijn ongelooflijk goedkoop en je voelt je snel weer beter.
Kijk als je in de buurt van Duitsland woont ook naar de vliegvelden daar. Soms kan dat flink schelen. Sunweb heeft meestal de goedkoopste aanbiedingen in Egypte.
veensteker wijzigde dit bericht op 03-11-2019 19:53
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
15.61% gewijzigd
maandag 4 november 2019 om 09:02
Waarom zou je Egypte vermijden, heb wel gelezen dat het er onrustig is, maar in de toeristische gebieden moet dat wel meevallen!?
Zanzibar is sowieso geen optie, daar ben ik al 2x geweest.
Ik heb inmiddels een hotel gevonden in Dahab, 9+ , 4 sterren, denk dat dit het gaat worden.
Wat ik wel vervelend vind dat veel vluchten (alles?!) niet rechtstreeks gaat, bijna elke vlucht heeft een overstap in Turkije waardoor je 8+ uur onderweg bent.
Zanzibar is sowieso geen optie, daar ben ik al 2x geweest.
Ik heb inmiddels een hotel gevonden in Dahab, 9+ , 4 sterren, denk dat dit het gaat worden.
Wat ik wel vervelend vind dat veel vluchten (alles?!) niet rechtstreeks gaat, bijna elke vlucht heeft een overstap in Turkije waardoor je 8+ uur onderweg bent.
maandag 4 november 2019 om 09:14
8+ uur onderweg?
Dan zou ik niet naar Dahab gaan.
Ik vlieg zondag van Keulen naar Marsa Alam. Zit dan ongeveer 5 uur in het vliegtuig.
De toeristische gebieden zijn idd niet onrustig.
Hotels in Egypte kies ik als volgt: Minimaal 4* en een beoordeling van een 8,5 of hoger op zoover. Tot nu toe altijd in goede hotels gezeten.
@Veensteker
Ik ga zondag ook naar TC Happy Life.
Ben al jaren TC fan en heb al meerdere hotels van hen gehad. Nu voor het eerst Happy Life. Vond de reviews ook er goed dus hoop op een leuke, relaxte zon en snorkel vakantie.
Dan zou ik niet naar Dahab gaan.
Ik vlieg zondag van Keulen naar Marsa Alam. Zit dan ongeveer 5 uur in het vliegtuig.
De toeristische gebieden zijn idd niet onrustig.
Hotels in Egypte kies ik als volgt: Minimaal 4* en een beoordeling van een 8,5 of hoger op zoover. Tot nu toe altijd in goede hotels gezeten.
@Veensteker
Ik ga zondag ook naar TC Happy Life.
Ben al jaren TC fan en heb al meerdere hotels van hen gehad. Nu voor het eerst Happy Life. Vond de reviews ook er goed dus hoop op een leuke, relaxte zon en snorkel vakantie.
maandag 4 november 2019 om 09:21
De Happy Life in Dahab is een ander hotel dan de Happy Life in Marsa Alam. Die in Dahab maakt geen onderdeel uit van de Three Corners keten.
Lijstje met hotels die ik goed vind:
El Gouna
Three Corners Rihana
Three Corners Ocean View
Marsa Alam
Three Corners Fayrouz Plaza
Three Corners Equinox Beach
Three Corners Sea Beach
Brayka Bay Resort
Hurgahada:
Pickalbatros Albatros Palace hotel
Three Corners Sunny Beach
Lijstje met hotels die ik goed vind:
El Gouna
Three Corners Rihana
Three Corners Ocean View
Marsa Alam
Three Corners Fayrouz Plaza
Three Corners Equinox Beach
Three Corners Sea Beach
Brayka Bay Resort
Hurgahada:
Pickalbatros Albatros Palace hotel
Three Corners Sunny Beach
maandag 4 november 2019 om 09:28
Je moet echt geen ticket boeken met een overstap hoor! Totaal niet nodig. Dat zijn ook vreselijke vluchten qua tijd. Je betaalt dan ook nog wel een nacht in het hotel maar moet bv al om 1 uur ‘s nachts op het vliegveld zijn. Er is maar 1 Happy Life van de Three Corners hotelgroep.
Dahab is ook nog een flink stuk rijden.
Dan beter vanuit Eindhoven naar Sharm el Sheikh of naar El Gouna of Marsa Alam.
Ik zou zelf nooit in Dahab gaan zitten. Te ver rijden ook.
En Sharm el Sheikh zit je meestal op 15 minuten van het hotel, El Gouna een half uurtje en Marsa Alam ook meestal max 30 minuten.
Ik ben erg benieuwd waarom je nu voor Dahab hebt gekozen. Ik vind het een heel verkeerde keus.
En Sharm el Sheikh zit je meestal op 15 minuten van het hotel, El Gouna een half uurtje en Marsa Alam ook meestal max 30 minuten.
Ik ben erg benieuwd waarom je nu voor Dahab hebt gekozen. Ik vind het een heel verkeerde keus.
maandag 4 november 2019 om 09:29
veensteker schreef: ↑04-11-2019 09:28Je moet echt geen ticket boeken met een overstap hoor! Totaal niet nodig. Dat zijn ook vreselijke vluchten qua tijd. Je betaalt dan ook nog wel een nacht in het hotel maar moet bv al om 1 uur ‘s nachts op het vliegveld zijn. Er is maar 1 Happy Life van de Three Corners hotelgroep.
Dan beter vanuit Eindhoven naar Sharm el Sheikh of naar El Gouna of Marsa Alam vanaf Schiphol.
maandag 4 november 2019 om 09:41
Het is al wel een paar jaar geleden, maar ik ben een paar keer in Dahab geweest. Het is inderdaad een klein uurtje rijden vanaf het vliegveld van Sharm, maar ik vond het er heel relaxed. Wel echt gericht op duiken. Happy life in Dahab zit echter wel een heel eind van het dorpje zelf af, minstens 20 minuten. Even lekker 's avonds een restaurantje uitzoeken is er dan niet bij. Ik zou in Dahab voor Nesima kiezen; minder luxe maar wel midden in het plaatsje zelf.veensteker schreef: ↑04-11-2019 09:28
maandag 4 november 2019 om 12:25
maandag 4 november 2019 om 12:33
maandag 4 november 2019 om 12:48
maandag 4 november 2019 om 12:56
El Quesir lgt volgens mij tussen Hurghada en Marsa Alam. Verder is er niks te doen maar heerlijk voor rust, eten, zon etc. Met een direkte vlucht zou ik dan daarvoor kiezen. Nooit in Hurghada in ieder geval.
Heb ook even gekeken en het is inderdaad moeilijk om nu nog iets te vinden.
Die bustocht kan nog wel leuk zijn omdat je een beetje het echte Egypte krijgt te zien. Dit is beter dan die vlucht waar je het net over had.
Heb ook even gekeken en het is inderdaad moeilijk om nu nog iets te vinden.
Die bustocht kan nog wel leuk zijn omdat je een beetje het echte Egypte krijgt te zien. Dit is beter dan die vlucht waar je het net over had.
maandag 4 november 2019 om 15:07
Ik twijfel of Canarische eilanden wel echt zon zeker is deze periode vandaar dat ik daar liever niet voor kies.
Heb m'n keuze gemaakt een hotel in Marsa Alam is het geworden, heerlijk 10 dagen zon, heb er zin in!
Wel 2 airlines die ik verder niet ken (best air/Sunny expres), ach ik kom vast wel op de bestemming aan.
Thanks allemaal voor jullie input, heeft mij geholpen een goeie keus te maken.
Voor diegene die nog gaan, Fijne vakantie toegewenst!
Heb m'n keuze gemaakt een hotel in Marsa Alam is het geworden, heerlijk 10 dagen zon, heb er zin in!
Wel 2 airlines die ik verder niet ken (best air/Sunny expres), ach ik kom vast wel op de bestemming aan.
Thanks allemaal voor jullie input, heeft mij geholpen een goeie keus te maken.
Voor diegene die nog gaan, Fijne vakantie toegewenst!