Zuid-Duitsland in de sneeuw
donderdag 21 oktober 2010 om 11:13
donderdag 21 oktober 2010 om 11:20
donderdag 21 oktober 2010 om 14:48
Schuddebuikje, eventueel net over grens van Duitsland? Als je toch naar Zuid Duitsland wilt, zou je eventueel nog kunnen proberen of ze in Oostenrijk nog iets vrij hebben. Zugspitze Gebied (Ehrwald bijvoorbeeld) of aan de andere kant, in Vorarlberg. Is ook maar iets van 7-8 uur rijden.
Wij zijn zelf ook nog aan het zoeken van het is inderdaad erg lastig voor oud en nieuw.
succes!
Wij zijn zelf ook nog aan het zoeken van het is inderdaad erg lastig voor oud en nieuw.
succes!
donderdag 21 oktober 2010 om 16:25
donderdag 21 oktober 2010 om 16:30
ik heb vorig jaar geskied in de Eiffel, maar als er al sneeuw ligt moet je er niet te veel van voorstellen. (vorig jaar was echt een uitzondering, volgens de mensen daar)
Het is heel leuk en knus, maar echt voor beginners, of een weekendje. Ben je het 'echte' werk gewend kan het nogwel een teleurstelling worden.
Maar wel erg leuke mensen in de omgeving en Trier is een hele leuke stad.
Het is heel leuk en knus, maar echt voor beginners, of een weekendje. Ben je het 'echte' werk gewend kan het nogwel een teleurstelling worden.
Maar wel erg leuke mensen in de omgeving en Trier is een hele leuke stad.
vrijdag 22 oktober 2010 om 20:19
quote:Jala5 schreef op 21 oktober 2010 @ 16:30:
ik heb vorig jaar geskied in de Eiffel, maar als er al sneeuw ligt moet je er niet te veel van voorstellen. (vorig jaar was echt een uitzondering, volgens de mensen daar)
Maar wel erg leuke mensen in de omgeving en Trier is een hele leuke stad.Mijn ouders wonen vlakbij Gerolstein en ik heb idd vorig jaar de garage moeten uitgraven!! :') Maar goed, er lag dan ook hier uitzonderlijk veel sneeuw natuurlijk. Het jaar ervoor hadden we bij mijn ouders ook niet zoveel sneeuw.
Maar wel erg leuke mensen in de omgeving en Trier is een hele leuke stad.Mijn ouders wonen vlakbij Gerolstein en ik heb idd vorig jaar de garage moeten uitgraven!! :') Maar goed, er lag dan ook hier uitzonderlijk veel sneeuw natuurlijk. Het jaar ervoor hadden we bij mijn ouders ook niet zoveel sneeuw.
donderdag 28 oktober 2010 om 17:10
quote:Maja82 schreef op 21 oktober 2010 @ 11:20:
Op de feldberg kan je skien als er sneeuw ligt:
www.hochschwarzwald.deDaar ben ik vorige week nog voor een weekje vakantie geweest en toen lag er al 20/25 centimeter sneeuw op de Feldberg!
Op de feldberg kan je skien als er sneeuw ligt:
www.hochschwarzwald.deDaar ben ik vorige week nog voor een weekje vakantie geweest en toen lag er al 20/25 centimeter sneeuw op de Feldberg!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
donderdag 28 oktober 2010 om 17:15
Zuid-Duitsland als in Beieren is wel echt een eind rijden hoor, wij (woonachtig in Beieren) rijden er zo'n 7-8 uur over als we naar Nederland gaan.
Wat hier in het zuiden wel leuk is, en niet zo heel erg toeristisch/massaal, is Lenggries en omgeving: www.lenggries.de/. Skien, wandelen, rodelen, sleeen, langlaufen, alles kan. Veel plezier in ieder geval
Oh oh en de omgeving van Spitzingsee is ook heel leuk: www.spitzingsee.com!
Wat hier in het zuiden wel leuk is, en niet zo heel erg toeristisch/massaal, is Lenggries en omgeving: www.lenggries.de/. Skien, wandelen, rodelen, sleeen, langlaufen, alles kan. Veel plezier in ieder geval
Oh oh en de omgeving van Spitzingsee is ook heel leuk: www.spitzingsee.com!
donderdag 28 oktober 2010 om 17:16
Zuid Duitsland: Mittenwald, Krun, Wallgau, Klais, Garmisch Partenkirchen of Scharnitz, dat ligt net in Oostenrijk.
www.mittenwald.de
Wij gaan hier regelmatig heen, echt heel leuk en knus en je kan er skiën en heel mooi wandelen.
Denk dat je wel goed moet zoeken of er nog iets vrij is met Oud en Nieuw!
www.mittenwald.de
Wij gaan hier regelmatig heen, echt heel leuk en knus en je kan er skiën en heel mooi wandelen.
Denk dat je wel goed moet zoeken of er nog iets vrij is met Oud en Nieuw!
zondag 31 oktober 2010 om 11:34
In Zuid Duitsland ligt nu al wel sneeuw. Ik was afgelopen week o.a. in Füssen(uur of 7 rijden) bij de Oostenrijkse grens in de buurt en daar is het al goed wit in de bergen en bovendien echt prachtig(o.a. het Neusswanchtein kasteel in de omgeving, al weet ik niet of dat te doen is met kinderen.)
Groot voordeel met kleine kinderen lijken mij in Duitsland overigens de grote tankstations(soms incl. Burger King) met redelijk hygienische toiletten.
Wat versta jij overigens onder niet te ver rijden?
Als je het toch dichter bij huis wilt zoeken is Sauerland misschien een betere optie. Ik geloof dat het tussen december en maart daar wel redelijk sneeuwzeker is en het is een km. of 300. Ik ben er zelf nog nooit geweest overigens.
Groot voordeel met kleine kinderen lijken mij in Duitsland overigens de grote tankstations(soms incl. Burger King) met redelijk hygienische toiletten.
Wat versta jij overigens onder niet te ver rijden?
Als je het toch dichter bij huis wilt zoeken is Sauerland misschien een betere optie. Ik geloof dat het tussen december en maart daar wel redelijk sneeuwzeker is en het is een km. of 300. Ik ben er zelf nog nooit geweest overigens.
I choose happy!