Zuid-Frankrijk in september?
zondag 29 mei 2011 om 12:33
Al dagen ben ik op internet op zoek naar een leuke camping in Zuid-Frankrijk. Nu heb ik er een gevonden die ook erg gemakkelijk en leuk is met kleine kinderen (Camping Le Sérignan Plage) , maar pas beschikbaar vanaf september. Nu is dat op zich geen probleem, mijn oudste kindje is 4, dus mag nog afwijken van de schoolvakanties. Nu vraag ik mij af of het weer nog wel lekker is en ook de avonden. Er staat wel gemiddeld in september 24 graden, maar ben benieuwd naar ervaringen. Ook of het dan niet geheel uitgestorven is.
Iemand ervaring om in deze periode naar Zuid-Frankrijk te gaan?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes,
Noedels
Iemand ervaring om in deze periode naar Zuid-Frankrijk te gaan?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes,
Noedels
zondag 29 mei 2011 om 13:32
zondag 29 mei 2011 om 14:45
Wij zijn twee keer in September naar Frankrijk geweest, grote nadeel vind ik dat het hoogseizoen dan is afgesloten, en op veel campings houdt dat in dat de broodjesservice niet of beperkt open is, zo ook het restaurant.
Van levendigheid, zoals Dahlia zegt, was op deze twee campings dan ook geen sprake, terwijl het toch grote campings waren.
Goed dus, om even te kijken op de site van de camping tot wanneer alles geopend is.
Van levendigheid, zoals Dahlia zegt, was op deze twee campings dan ook geen sprake, terwijl het toch grote campings waren.
Goed dus, om even te kijken op de site van de camping tot wanneer alles geopend is.
zondag 29 mei 2011 om 17:06
maandag 30 mei 2011 om 11:02
September is voor ons altijd een prima maand geweest om met kleine kinderen naar Zuid Frankrijk te gaan. Het weer is prima, de zon iets minder fel en de avonden heerlijk zwoel. Ander voordeel is de temparatuur van het zeewater: dit heeft de hele zomer lekker op temperatuur kunnen komen. Ideaal dus voor kinderen! Zelf hebben we dit jaren gedaan, we zaten vaak in deze stacaravan: www.zuidfrankrijkvakantie.nl. Fraai gelegen in het achterland van St. Tropez. Zeker in deze omgeving is in september nog volop vakantie vertier. Nu zijn onze kinderen helaas te oud om in september naar Zuid Frankrijk te gaan ;-(