Zurich, Switzerland

21-04-2011 15:59 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik overweeg van de zomer een weekje naar Zurich te gaan.

Om een vriend daar te bezoeken maar ook om zelf een beetje te dwalen. Iemand tips waar ik allemaal heen zou kunnen dwalen daar?
..popcorn?
Je kunt er alle kanten uitdwalen, lopend of met de tram. Zürich heeft zo veel te bieden, prachtige oude gebouwen, mooie winkels, musea, uitstekende restaurants. Als je even rust wilt kun je een boottocht maken over het meer. Als ik me niet vergis kun je ook de chocoladefabriek van Lindt bezoeken maar dat weet ik niet helemaal zeker.
verba volant, scripta manent.
Dat ligt er natuurlijk aan of je een auto hebt of met de trein wilt reizen. Zürich is een leuke stad (heb er 3 jaar vlakbij gewoond), maar een hele week in de stad is wat lang. In ieder geval een boottocht op het meer, je kunt je ook ergens af laten zetten en dan terug wandelen. De binnenstad zelf is een dagje waard. Uitstapjes de bergen in, naar Schaffhausen (watervallen), naar Luzern, Bern.

En o ja, had ik al wandelen genoemd?
Zou zeker een dagje met de trein richting Berner Oberland, jungfraujoch gaan. Echt prachtig daar! (daar zou ik dus een dag of wat blijven)
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Zurich heeft een mooie dierentuin waar je je een hele dag wel in kan vermaken en je kunt (met mooi weer) zwemmen in de rivier en aan de oever wat ronghangen , luieren, wat je maar wilt
ik heb een volle week geboekt. Ik heb een weekend bezoek en die vriend gaat me de bergen laten zien enzo en op de overige dagen vind ik het heerlijk zelf rond te struinen.

Dat boottochtje ga ik even onthouden! En een dagje trein kan ik ook wel doen!
..popcorn?
Als je een dagje wilt treinen, kun je het beste aan je vriend daar vragen of hij een Tageskarte bij de gemeente voor je bestelt (en afhaalt). Iedere gemeente heeft die in beperkte oplage en die kun je meestal via internet bestellen. Wel een aantal weken van te voren doen, anders zijn ze op!

Met zo'n Tageskarte kun je een dag lang onbeperkt met trein, bus en boot door heel Zwitserland reizen. Normaalgesproken is dat een erg dure grap. Een tageskarte kost meestal rond de 35 frank.
En is die tageskarte moet op naam besteld worden?
..popcorn?
Hoi Nola

Sorry, ik heb even niet veel internet...

De tageskarte moet wel op een naam besteld worden en binnen een paar dagen door diegene worden afgehaald, maar de kaart zelf staat niet op naam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven