zwanger op wintersport?

17-11-2008 10:39 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
getwijfeld of ik dit bij de "kinderen"of hier zou neerzetten. Ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen en die verwacht ik toch meer hier te vinden. Let wel, ik zit niet op oordelen te wachten of het uberhaupt wel verantwoord is (ook daarom op deze pijlert!): wintersporten met een zwangere buik...

als wij gaan ben ik 15 weken zwanger, het wordt m'n 4e keer, kan redelijk skien, maar ben geen pro.

Wie ging nog meer zwanger op wintersport en hoe ging dat?
Hoe goed kun je met jezelf leven als het misgaat?
ik zeg; je bent gek... als je nagaat dat in de gemiddelde attractie al afgeraden word te gaan wanneer je zwanger bent moet je vooral gaan skieeen...

maar oh je wilde ervaringen enzo, sorry kan ik je niet aan helpen.
Vriendin van me heeft het ook gedaan, ze was toen een week of 20. Ze kan redelijk goed skieen, maar heeft het die week wel kalm aan gedaan: geen moeilijke pistes, geen wilde dingen. Ging prima, en de baby is heel normaal geworden .
Kun je dit niet beter aan de verloskundige vragen? Ik (nooit zwanger geweest) zou zeggen dat dit gewoon kan want je kindje zit goed beschermd. Maar of dit echt zo is...
In het boek Veilig Zwanger valt wintersport onder de categorie 'met mate toegestaan' en op een hoogte van maximaal 2150 meter.

Ik zou het zelf nooit doen, ben ook totaal geen wintersporter, dus niet ervaringsdeskundig. Maar goed, waarom zo'n risico lopen?
quote:hanZie schreef op 17 november 2008 @ 10:49:

Kun je dit niet beter aan de verloskundige vragen? Ik (nooit zwanger geweest) zou zeggen dat dit gewoon kan want je kindje zit goed beschermd. Maar of dit echt zo is...

je botten zijn ook goed beschermd... wat doen al die gipsvluchten dan?

als je verkeerd valt zou er best wel eens een skie of een stok in je buik terecht kunnen komen, als je dan perse op de lange latten wil ga dan lang laufen oid, met 3x wintersport ben je echt niet super goed, moet jij eens 1x per jaar op een fiets stappen en zien hoe dat gaat...
Gewoon doen wat jij denkt wat goed is. De 1 gaat zo de berg af, de ander heeft geen puf.

Als je een leuk dorpje hebt kan je ook gewoon prima je toch daar vermaken? Of met de gondel omhoog en lekker met een boekje in de zon zitten?

Ik heb trouwens ook zelf geskied toen ik zwanger was. Ik stopte er wel eerder mee, niet omdat ik mezelf niet vertrouwde maar meer de mensen er omheen. (Mensen die denken dat ze kunnen skieen en dan heel stoer de rode piste aan het eind van de dag afgaan en mijn onderuit hakken.....)
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik was 6 weken zwanger toen ik ging. Dus paste in ieder geval nog in mijn skikleding

Ik ging echter wel voor het 18e jaar, dus dat is wel iets anders dan dat je voor de vierde keer gaat skieen. Maar goed, het is al gezegd, rustig aan doen, geen moeilijke pistes opzoeken en als je voelt dat je moe wordt, gewoon wat eerder stoppen, ook al gaan de anderen door.

Ik heb zelf tot 7 maanden zwangerschap paardgereden en van de een op de andere dag werd ik bang. Bang dat ik zou vallen, bang dat mijn paard zou vallen. Ben toen acuut gestopt. Luister naar jezelf dus in dit soort gevallen.
Toen ik zwanger was ben ik wel meegeweest, maar heb zelf natuurlijk niet geskied.

Heerlijk buiten in een ligstoel gelegen met de nodige versnaperingen. Genoeg aanspraak. Vrienden en man kwamen regelmatig bij mij pauzeren. Soms ook even een stukje gewandeld en gewinkeld in het dorpje.

Was toch hartstikke leuk.

Ik zou zeker niet gaan skieen.
quote:hanZie schreef op 17 november 2008 @ 10:49:

Kun je dit niet beter aan de verloskundige vragen? ...

lieve mensen, ik vraag of er mensen zijn die ERVARING hebben... niet of het wel of niet "done" is.

dus ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen hoe het is om als zwangere op winstersport te gaan.
Volgens mij staan er wat ervaringen bij hoor.....
Zélf kun je misschien wel skieen, maar een ander niet!

Ik ken iemand die bv een knieblessure heeft opgelopen van een malloot die het skieklasje met razende snelheid omver skie-de. Deze meneer had nooit les gehad en stond voor het eerst op de skies, en dacht wel even recht naar beneden te kunnen sjezen. Hij was alleen vergeten dat hij niet kon sturen...

Ik bedoel maar, wat kan jou dat ene jaartje skieen nou schelen. Ga lekker het dorpje in, met de lift omhoog om mee te lunchen en een stukje te wandelen, lekker naar het zwembad... Genoeg dingen te doen. Je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurt.
dertigmin, klopt, in tussen tijd dat ik dit typte.

gelukkig!
quote:timzalot schreef op 17 november 2008 @ 10:59:

[...]

lieve mensen, ik vraag of er mensen zijn die ERVARING hebben... niet of het wel of niet "done" is.

dus ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen hoe het is om als zwangere op winstersport te gaan. Zo, de hormonen doen hun werk zo te zien?
quote:maudym schreef op 17 november 2008 @ 11:02:

[...]

Zo, de hormonen doen hun werk zo te zien?
Ik kan best begrijpen (als je net zo'n skifanaat bent als ik) dat je wilt skien. Als je je voor de rest gewoon goed voelt.

Maar wat Maudym schrijft dat klopt. Ga op rustige momenten skien, dus niet meteen om de eerste gondel pakken, stop er wat eerder mee, dat je niet tussen de gekken naar beneden hoeft.
maudym, ach ja, ik heb soms wat moeite met het feit dat er op het viva forum snel met meningen in plaats van ervaringen gegooid wordt..... ook zonder hormomen hoor
quote:timzalot schreef op 17 november 2008 @ 11:05:

maudym, ach ja, ik heb soms wat moeite met het feit dat er op het viva forum snel met meningen in plaats van ervaringen gegooid wordt..... ook zonder hormomen hoor Vraag het de verloskundige is geen mening maar een tip. Maar ja, die rot hormomen kunnen er wat van.
Geeft niks, ik vóél de frustratie bijna
offtopic ......

timzalot, ik heb denk ik een passend antwoord gevonden voor je andere topic op de kinderen pijler ...

ik zou een reactie op prijs stellen.

Mag ik trouwens vragen naar welk gebied je gaat?
Ik heb eens gelezen dat het de 1e 3 maanden veilig is omdat de baby ver genoeg naar achter ligt, daarna niet meer. Houdt er wel rekening mee, hoe goed jij ook kunt skien, er altijd andere mensen zijn die je zo onderuit kunnen skien.

Mijn schoonzusje was vorig jaar iets meer dan 3 maanden zwanger en zij kan heel goed skien. Zij is gaan skien maar door een idioot die het niet kan, keihard onderuit geskied. Baby is gezond hoor, maar ze is wel erg geschrokken. Ook was ze erg moe die dagen en voelde ze zich ook minder zeker.

Voor mij zou het afhangen van het gezelschap. Is het alleen maar skien, drinken, eten en slapen, zou ik een x over slaan (vind dan niet dat ze zich aan mij moeten aanpassen) maar is het ook gezellig 's avonds lekker eten en een beetje zelf doen waar je zin in hebt, zou ik lekker meegaan. Misschien wel je laatste vakantie zonder kinderen en er zijn genoeg andere leuke dingen te doen als je een x niet gaat skien.

Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers, maar ik ben echt te ver om te gaan skien. Wij wilde eigenlijk met kerst gaan maar dan ben ik 31 weken zwanger en dat gaat echt niet meer!!!
yamuna, ben het nog aan het lezen, het is een heel verhaal, maar ik waardeer het zeer. Een reactie komt als ik het "uit" heb, beloofd!

dertigmin; Kitzbuheler Alpen.
Gaaf gebied hoor! Is nu ook verbonden met SkiWelt.

Maar hoe zie je het zelf voor je? Wat zegt je gevoel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven