zwanger op wintersport?

17-11-2008 10:39 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
getwijfeld of ik dit bij de "kinderen"of hier zou neerzetten. Ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen en die verwacht ik toch meer hier te vinden. Let wel, ik zit niet op oordelen te wachten of het uberhaupt wel verantwoord is (ook daarom op deze pijlert!): wintersporten met een zwangere buik...

als wij gaan ben ik 15 weken zwanger, het wordt m'n 4e keer, kan redelijk skien, maar ben geen pro.

Wie ging nog meer zwanger op wintersport en hoe ging dat?
Zelf ook zwanger en we hopen in februari ook nog op wintersport te gaan. Dan ben ik bijna 20weken. Ik vind wintersport erg gezellig, maar geen onwijze skifanaat. Het skien een jaartje overslaan is voor mij dus niet zo`n probleem.

Twee zwangere skifanaterige vriendinnen van mij zijn vorig jaar allebei op wintersport geweest (een hoogzwanger, een 22 weken). De hoogzwangere ging niet skieen, had ze van tevoren al bedacht. Achteraf vond ze het lopen in het dorp ook al heel eng. Had ze van zichzelf nooit verwacht.

Die van 22 weken is een echte goede skier, is uiteindelijk helemaal niet gaan skien, had er geen goed gevoel bij. Ook inderdaad vanwege de andere malloten op de piste. Ze was het trouwens wel van plan, maar durfde het dus niet aan.

Ik heb het even nagezocht toen we het over wintersport hadden in september (toen had ik wel de hoop dat ik tegen die tijd zwanger zou zijn) en het wordt afgeraden. Maar ik denk dat je het gewoon voor jezelf moet beslissen. Succes!
dertigmin, tis al geboekt en ik wil het ook supergraag, want het is de gaafste vakantie, vind ik, maar dit zullen alleen de echter winterspotfanaten beamen.

maar het feit dat er stoethaspels op de piste zijn en stel dat de sneeuw slecht is en er bijvoorbeeld veel ijs is, dat maakt wel dat ik af en toe denk, waar begin ik aan?

ik ben niet zo bang dat het gelijk mis zal gaan (rijd ook paard en dat durf ik ook nog steeds), maar ik vrees er wel voor dat als ik maar half kan meedoen ik daar dan weer sjaggie van wordt, maar dat is meer iets wat in mezelf zit. En uiteindelijk neem je toch een risico, hoe je het ook wend of keert.

we hebben leuke vrienden met kids (blijven thuis, onze jongste ook), dus ze kunnen zich wel verplaatsen in mijn positie. Maar ik zou toch ook niet alleen mee gaan voor de gezelligheid, wil toch echt wel skien!
de vk geeft trouwens aan dat qua belasting en veiligheid op zich nog wel kan, maar dat je zelf moet inschatten of je er mee om kan gaan. De kneep zit hem waarschijnlijk meer in onzekerheid, met alle gevolgen van dien.

mardjen, hoe ver ben jij tegen die tijd?

jij gaat niet op de latten?
Nou, dan probeer je het toch? Dan laat je het afhangen van de sneeuwconditie en hoe je je op dat moment voelt.

Het gebied waar je heen gaat heeft leuke dorpen, er is genoeg te doen. Dus het zal best wel goed komen. Kijk anders ook even de pistekaarten na van het gebied. En miss is het slim om even een prik te plaatsen op ski.prikpagina.nl (Daar komen veel die hard skiers die er zeker ook ervaring mee hebben)

En ik ben het met je eens dat het de gaafste vakantie is.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
..
nuquixx wijzigde dit bericht op 03-11-2012 22:27
Reden: Verkeerd gelezen
% gewijzigd
Dat is die 2100 meter grens die jij bedoelt. (Ook met babys onder de 6 maanden mag je niet zo hoog zitten)

Maar over het algemeen kom je niet zo hoog. En je bent meestal ook zo weer beneden. De meeste pistes liggen op 1500 meter.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
nuquixx, dank voor het meedenken, maar mijn gebied ligt inderdaad lang niet zo hoog. ongeveer 1350 meter geloof ik.

denk ook wel dat ik gewoon ga ja, nu alleen nog mijn moeder overtuigen..... hoewel die natuurlijk dan wel weer een weekje op mijn peutertje mag passen.....!
Ik ben dan bijna 20 weken, we gaan met mijn familie en mijn moeder skiet ook niet. Dus dat scheelt wel. Als je bijvoorbeeld samen gaat en jij zit dan steeds alleen is het natuurlijk ook niet zo leuk.

Ik ga inderdaad niet op de latten, wel zonde want heb vorig jaar juist voor het eerst sinds jaren onwijs geoefend (hier skilessen genomen en daar nog priveles) om weer te durven en nu sla ik dus een jaartje over. Maar ik ben sowieso al onzeker op ski`s dus helemaal als ik zwanger ben denk ik!

(vanochtend gebeurde er naast mij een ongeluk op de fiets, ik schrok me dood, en ik ben echt niet onzeker op de fiets, had er zelfs nog nooit over nagedacht, maar ik dacht er wel meteen aan!)
Vorig jaar met 16 weken heb ik de hele week geskied en heb nu een heel mooi kereltje in de box liggen!

Tuurlijk heb je horken en idioten op de piste maar dan kun je je kleine kinderen ook niet op les laten gaan want daar komen die idioten ook hoor.

Ik heb een super vakantie gehad en blij geweest dat ik gewoon lekker had geskieed, ga toch zeker niet 12 uur in de auto zitten naar de sneeuw om een boekje te gaan lezen op de berg.....dan ga ik wel naar Spanje hoor!

Moet wel zeggen dat ik al 20 jaar skie dus redelijk ervaren
anoniem_20278 wijzigde dit bericht op 17-11-2008 12:02
Reden: toevoeging
% gewijzigd
@Nut ik denk wel dat er een wezenlijk verschil is tussen een vroeggeboorte door een harde val op je buik en een kind van een jaar of 4 wat aangeskied wordt.

Ik vind het allemaal prima, en iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelt. Maar om nu dingen te gaan vergelijken die niet te vergelijken zijn is natuurlijk ook niet echt een nuttige bijdrage.

Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat de echte jonkies toch niet meteen van de rode piste afduiken en dat het kinderweitje zelfs voor een zwangere skier niet echt een uitdaging/genot kan zijn.
anoniem_649ad06f4ae00 wijzigde dit bericht op 17-11-2008 12:11
Reden: toevoeging
% gewijzigd
@Mardjen, ze vroeg tpoch om ervaringen, nou die geef ik en daarbij ook mijn mening.

En als ervaren skiester zou jij toch ook moeten weten dat kinderen na een paar dagen toch echt al van een blauwe piste afgaan en laten daar nou ook de hampels langs skieen.
Je hebt mij gelukkig niet horen zeggen (of zien schrijven...) dat ik een ervaren skister ben ....

Inderdaad gaan kleintjes ook wel wel van een groene of blauwe piste af. Maar dan nog, een vierjarige die een been breekt (hoe vervelend ook) of een bevalling die begint met 20 weken.... Ik denk dat dat laatste levensgevaarlijk is en over het algemeen heelt dat been of die arm weer prima (uitzonderingen daargelaten, maar goed..) Maar ik denk dat je mijn punt wel begreep toch?
Ja ik begrijp jouw punt zeker, maar......TO vroeg om ervaringen met zwanger zijn en skieen en mijn ervaring is heel positief, tuurlijk doe je veel voorzichtiger dan voorheen (nou ben ik ook niet meer zo'n wilde skiester dan vroeger) maar als je gevoel goed is en je vertrouwt jezelf, ja voor wie moet je dan op de bank blijven zitten?

Wel is het een wezenlijk verschil hoe goed je kunt skieen, (heb even terug gelezen) en zie dat jij maar 1 jaar ervaring hebt, ja dan zeg ik ook doe het niet maar TO heeft 4 jaar ervaring en dan ben je geen beginner meer m.i.
Ook ik ben zwanger op wintersport geweest, was toen ongeveer 15 weken zwanger.

Het was voor mij de 9 of 10e keer skivakantie, maar ik ben nooit een held geweest. In die vakantie heb ik dus ook niet op ski's gestaan, maar heb lekker met een boek in de zon op het terras gezeten of binnen met een kop warme chocolademelk. Ik heb me echt heel goed vermaakt, heb een leuke vakantie gehad.

's Middags gingen we samen eten, 's avonds in het app waren we ook met z'n allen. Ik zag het ook gewoon niet zitten om te gaan skien en voelde me er niet prettig bij. Het skigebied kende ik ook niet, dus dat maakte voor mij ook veel uit.

Doen wat je zelf het prettigst vind, zou ik zeggen. Kijk gewoon hoe het is als je daar bent. Je kunt best een rondje proberen, als het wat rustiger is. Je gewrichtsbanden worden ook weker, door de hormonen in je lijf, dus de kans op blessures is gewoon groter dan normaal.

Ik woon trouwens vlak bij de kitzbueheler Alpen! Veel plezier!!
Nut, 4 x een week skien is misschien niet meer echt een beginner, maar echt ervaren ben je dan nog steeds niet. Wat zijn nu 4 weken verspreid over 4 jaar?

Bovendien zit er nog verschil tussen het beginnen met skien als kind of als je al 25+ bent. Of je moet een natuurtalent zijn .
Ine hier precies hetzelfde, ik heb bij elkaar denk ik al een keer of zes geskied. Maar heb me nog nooit kunnen identificeren met Alberto Tomba.... Maar ik geniet ook altijd heel erg van de vakantie op zich, wintersport is gewoon een bijzonder sfeertje (en dan apres skieen wij nog bijna niet want gaan altijd in Frankrijk).

Voor TO, als jij denkt dat je sowieso wel kunt genieten van de vakantie dan zou ik gewoon mee gaan en daar kijken wat je doet. Het maakt natuurlijk ook veel uit of het heel erg druk is op de pistes of juist wat rustiger. Doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt. Ik dat als je het idee hebt gewoon full time mee te skieen en nergens rekening mee te hoeven houden dat je misschien bedrogen uit kan komen en om teleurstellingen voor jezelf te voorkomen zou ik daar dus niet vanuit gaan. Ik zag dat bij mijn vriendinnen, echt allebei zeer goede skiers. Meer 20 jaar ervaring dan 4 jaar en ze durfden het toch niet aan.
Mardjen, ik ben hetzelfde hoor. Ik heb op mijn 16e voor het eerst skiles gehad en vond het vreselijk en heel eng. Nu, 13 jaar later, kan ik redelijk skien, maar ben ik ook nog geen Tomba (die wel heel leuk is trouwens ). Nu woon ik sinds 2 jaar in een wintersportgebied en heb vorig jaar vaker geskied dan normaal tijdens een weekje wintersport. Dat scheelt wel een hoop, maar nog altijd zou ik het niet aandurven.

Een weekje in de sneeuw, met een stapel boeken en de wintersportsfeer (wij gingen ook bijna nooit apres skien, want zo goed als dood na een hele dag op de piste..) is voor mij ook genoeg.

Maar als je inderdaad, zoals TO ook zegt, wel graag wilt skien als je daar toch bent, wordt het lastiger. Ik kan mezelf goed vermaken, ook zonder skien. Mis het dan ook niet echt en heb een leuke week.
ja ben ik ook weer, moest ook nog even werken vandaag!!

intussen neig ik toch naar gewoon gaan en dan zie ik wel hoe het gaat. Of het lukt, hoe lang het lukt, en, ja echt, ik hou van lezen.... dus een goed boek of 2 (of 3) moet maar mee. Ik moet van te voren nog maar goed incalculeren dat ik mogelijk de week anders zal moeten inrichten, in de zin van dagje overslaan of middagje zonnebaden. Hoop ik dus wel op een strakblauwe lucht!

toch kan ik me nu niet voorstellen dat ik de hele week niet zou skien, maar misschien denk ik daar tzt wel anders over.

zucht, ik heb intussen wel door dat het er gewoon om draait of je jezelf vertrouwd. Malloten moet je maar op de koop toe nemen, die heb je op de weg ook.
Ik was 20 weken zwanger van de eerste toen we op wintersport gingen. Ik ben niet gaan skieën, vond ik niet verantwoord. Niet zozeer om mezelf (ik ski al regelmatig vanaf mijn 7e) maar meer om die andere malloten op de piste. De botsingen die ik ooit heb gehad kwamen door andere skiërs die niet uitkeken.

Dus, ik sliep uit en ging tegen luchtijd met de gondel naar boven (we zaten toen in Kaprun). Daar aten we met z'n allen en meestal ging een deel van het gezelschap weer met mij mee naar huis.
Wij zouden in februari gaan skien met vrienden, maar toen bleek ik zwanger (nu 12 weken, dan dus ruim 5,5 maand). Ik heb besloten dan maar helemaal niet te gaan, want alleen maar daar zitten wachten tot de rest terug is van de piste zie ik niet zitten. Daarnaast vind ik skien zelf veel te leuk, dus dan liever een jaartje overslaan dan bijv alleen maar op het kinderweitje klooien. Maar goed, met een boekje bij de open haard klinkt ook heerlijk moet ik toegeven!

Vorige week nog wel in een hal geskied, ging super, maar dat stelt dan ook niet veel voor.

Veel plezier als je gaat!
Vorig jaar was ik 30 weken zwanger van onze 2e toen we op wintersport gingen. Ik heb niet geskied, ik vind het het risico niet waard. Onze oudste dochter was toen 2, ik heb veel met haar gedaan, wandelen, naar boven en wat drinken, naar het zwembad, binnenspeeltuin, en buiten naar de speeltuin. Het scheelt wel dat er ook een nichtje met haar man en kinderen mee gingen, zij hadden ook een appartement in hetzelfde appartementenhuis, en daar was ook iedere dag iemand bij de kinderen thuis. En mijn vader skiet niet meer zo fanatiek en die kwam ook regelmatig langs om met zijn kleindochter te spelen en wat te drinken of wandelen.

Ik ben op skies gezet toen ik kon lopen, was net 2, en kan aardig skieën, maar idd. onderuit geskiet worden, het is me een paar keer overkomen en ik moet er niet aan denken.

Maar ook met paardrijden ben ik gestopt toen ik zwanger was. Op mijn hele leven vind ik het zo'n korte tijd, dat ik het risico niet wil lopen.
Hoi hoi,

Met ongeveer 17 weken ben ik een dagje gaan skiën op z'n skibaan in Duitsland, We hadden nog vrijkaarten en deze dag stond al gepland, samen met een groep vrienden. Heb tot het laatste oment getwijfeld of ik wel mee zou gaan, want ik was niet van plan te gaan skiën. Eenmaal aangekomen begon het toch wel te kriebelen en heb ik toch ski's aangetrokken. Het was zó rustig op de baan... Paar keertjes heel rustig naar beneden gegaan, ging allemaal goed. Tot er dus de laatste keer een malloot op 'n snowboard aankwam (kei en kei hard) die mij over het hoofd zag. Botste tegen mij aan en ik viel zó hard op de grond! Gelukkig op m'n stuit, maar schrok natuurlijk erg. 's Avonds kreeg ik krampen en de volgende dag bloedverlies. Heb toen op zondag huilend de verloskundige gebeld, wat een stress die dag. Ben nu 29 weken, dus het is gelukkig wel goed gegaan, maar ik voelde me zo schuldig na die val. Wie weet wat er had kunnen gebeuren en dan voelde het echt als mijn eigen schuld...

Als wij nu op skivakantie zouden gaan, zou ik zeker wel mee gaan, maar ik zou dus niet zelf gaan skiën. Dus dan ligt het er dnek ik aan met hoeveel personen je bent, of het ook leuk is om als niet-skiër mee te gaan...

Succes en ik hoop (als je gaat) dat je een hele leuke vakantie hebt!
Ik heb ook geskied toen ik zwanger was, alleen wist ik toen niet dat ik zwanger was! Ongeluk gehad maar alles wel goed met kind. Ongeluk was compleet mijn eigen schuld omdat ik

mijn balans volledig kwijt was. Zal achteraf gezien wel wat te maken hebben gehad met de zwangerschap, maar toen vond ik dit heel vreemd. Doe veel yoga en mijn balans is normaliter heel goed.
Libertas, hoeveel weken was je?
Hey, ik ga ook op wintersport gaan als ik ongeveer 17 weken ben. De dokter zag hier niet echt graten in aangezien ik het al heel lang doe en het gebied heel goed ken. Het snowboarden ga ik laten dit jaar omdat dit mij iets te veel op de buikspieren werkt, dus gaat het skieen worden (wat ik al doe sinds mijn 5de). Kan het nu kwaad als je lichamelijke inspanningen doet boven de 2000 meter? Het dorp waar we verblijven ligt op 1250 meter, maar de meeste liften gaan tot 2300-2400 meter...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven