Zweden
zaterdag 11 juni 2011 om 18:54
Iemand ervaring met reizen in Zweden met een klein budget?
Slaapplek maakt me niet zoveel uit, als het maar schoon is en in Stockholm centraal gelegen.
En hoe zit dat op de eilanden archipel van Stockholm? Op welke kosten moet ik rekenen, hebben jullie suggesties wat betreft ho(s)tels? Is vooraf boeken aan te raden? etc.
Hoor het graag!
Slaapplek maakt me niet zoveel uit, als het maar schoon is en in Stockholm centraal gelegen.
En hoe zit dat op de eilanden archipel van Stockholm? Op welke kosten moet ik rekenen, hebben jullie suggesties wat betreft ho(s)tels? Is vooraf boeken aan te raden? etc.
Hoor het graag!
zaterdag 11 juni 2011 om 19:03
Ik ben nog nooit in Zweden geweest maar ga deze zomer en ik ben er al achter dat je met een klein budget beter niet naar Zweden kunt gaan.
Ik geloof niet dat Zweden goedkoop is.
Qua reizen, als je met eigen vervoer gaat;
Wij hebben uitgerekend dat per ferry het meest rendabel is. Twee keer de nachtboot van Travemünde naar Trelleborg.
Kost je nog aardig wat, maar vooruit. Ohja, en wij gaan met TT-Lines, dat is de goedkoopste.
Ik geloof niet dat Zweden goedkoop is.
Qua reizen, als je met eigen vervoer gaat;
Wij hebben uitgerekend dat per ferry het meest rendabel is. Twee keer de nachtboot van Travemünde naar Trelleborg.
Kost je nog aardig wat, maar vooruit. Ohja, en wij gaan met TT-Lines, dat is de goedkoopste.
668, the neighbour of the Beast
zaterdag 11 juni 2011 om 20:30
Mijn man is 2 jaar geleden naar Stockholm geweest als vrijgezellenfeest.
Het vliegticket hebben ze toen (ruim op tijd) geboekt via Ryanair. En verder verbleven ze daar in een Hostel midden in het centrum van zweden.
Vanuit het vliegveld zijn ze per trein/bus naar het centrum van Stockholm gegaan en dit was allemaal goed te doen.
Het levensonderhoud daar is idd vergelijkbaar met hier. Alleen de alcohol is duurder.
Het vliegticket hebben ze toen (ruim op tijd) geboekt via Ryanair. En verder verbleven ze daar in een Hostel midden in het centrum van zweden.
Vanuit het vliegveld zijn ze per trein/bus naar het centrum van Stockholm gegaan en dit was allemaal goed te doen.
Het levensonderhoud daar is idd vergelijkbaar met hier. Alleen de alcohol is duurder.
zaterdag 11 juni 2011 om 21:25
Philein ik woon in de buurt van Stockholm.... Hoe lang ga je, want je kan hier ov kaarten kopen voor 24 uur, maar ook een weekkaart hoe langer de periode hoe goedkoper het word zeg maar...
Archipel is brij duur, maar wel heeeeeel erg mooi! Qua hotels ed in het centrum kan ik je niet helpen, ik hoef daar namelijk geen gebruik van te maken
als je meer wilt weten laat maar horen..
Archipel is brij duur, maar wel heeeeeel erg mooi! Qua hotels ed in het centrum kan ik je niet helpen, ik hoef daar namelijk geen gebruik van te maken
als je meer wilt weten laat maar horen..
zaterdag 11 juni 2011 om 22:47
quote:robelia schreef op 11 juni 2011 @ 22:36:
Heb voor een kennis pas nog deze site gemaakt.
Het is veel ruimte hout en mugjes heb ik gehoord
En de huisjes zijn behoorlijk prijzig. Voor dat geld zit je ook in Italië
OMG
Ik van Zweden.
Heb de site nu in favorieten gezet.
Ik ga sparen en dan ga ik hier boeken
(OT; Sorry, verder geen tips, alleen jaloers dat je gaat! Ik wil ook!!!)
Heb voor een kennis pas nog deze site gemaakt.
Het is veel ruimte hout en mugjes heb ik gehoord
En de huisjes zijn behoorlijk prijzig. Voor dat geld zit je ook in Italië
OMG
Ik van Zweden.
Heb de site nu in favorieten gezet.
Ik ga sparen en dan ga ik hier boeken
(OT; Sorry, verder geen tips, alleen jaloers dat je gaat! Ik wil ook!!!)
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
zondag 12 juni 2011 om 09:54
Philein, de website www.sl.se heb je misschien ook nog wat aan. Is de website van de Stockholm Line, dit is al het OV in de regio Stockholm, bussen, trams, metro (tunnelbana) treinen en bepaalde bootverbindingen.
De site werkt ook in het engels..
De site werkt ook in het engels..