'goedbedoelde' koppelpogingen

29-12-2009 21:06 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort een situatieschets: single, al aardig tijdje, 23 jaar

Okee, over het algemeen voel ik me gelukkig als single en heb ik het prima naar mijn zin. Samenzijn kan best heel leuk zijn maar vind ik persoonlijk geen voorwaarde voor een gelukkig leven. Toch wordt me dit steeds vaker door de 'maatschappij' opgelegd en zeker in deze decembermaanden wordt ik daar toch wat onzeker van. Is het dan echt zo raar om als jonge, leuke, spontane 23jarige single te zijn? MOET je dan een partner hebben?

Pff, ik wordt er moe van! Wat dan ook het meest irritante is (vind ik) zijn die 'goedbedoelde' koppelpogingen van vrienden welke allemaal wel gesetteld zijn. Vrijwel iedere x wanneer ik bij ze ben wordt er zonder omhaal gevraagd naar mijn liefdes en sexleven en worden er pogingen ondernomen om mij aan de man te krijgen, Verschrikkelijk irritant als je het mij vraagt! Zeker nu ben ik er wel echt klaar mee en ik heb dan ook al meerdere keren (ook in goede gesprekken met vrienden) over gesproken dat ik het echt vervelend vindt die goedbedoelde pogingen........... maar goed, het helpt niets....... meteen de volgende x als ik ze zie begint het weer van voor af aan... what to do???

okee dit was ook wel een klein beetje gewoon een 'even van me af praten en lekker zeuren topic'.... herkenbaar?
Pfoe, dat lijkt me echt vreselijk! Ik wilde net zeggen ik ben ook 23, zelfde situatie, maar ik ben net jarig geweest dus ik ben inmiddels 24 XD, maar hier alleen wat familieleden die elke keer vragen: en??

Dat vind ik al vrij irritant.

Heeft iedereen om jou heen een relatie dan? Dat lijkt me echt niet leuk, ik merk wel dat de vriendinnen die dat wel hebben, toch redelijk 'saai' worden qua uitgaan en afspraken enzo. Gelukkig zijn er nog genoeg die vrijgezel zijn
Helemaal niet herkenbaar, ik vind het zelfs vrij belachelijk dat men je probeert te koppelen. Ik koppel zelf ook wel eens, maar dan gaat het om dertigers of veertigers die het expliciet vragen. Zou niet weten waarom je je op jouw leeftijd zou moeten settelen.
Zijn het pogingen om je te koppelen, of willen ze misschien met je meeleven? Ik ben al bijna 8 jaar samen met mijn vriend en kan geen genoeg krijgen van de date-verhalen van single-vriendinnen. Mannen zijn een erg dankbaar onderwerp om over te kletsen/roddelen als je het mij vraagt. Maar bij jou voelt het alsof je vrienden je een bepaalde richting in willen duwen ofzo? Zoals je al schrijft is een relatie zéker niet zaligmakend, maar dat begrijpen je vrienden toch wel?
Ik ben van mening dat men mensen die onbeschofte vragen stellen het beste met gelijke munt terugbetaalt. Vertel dus dat je een onschuldige maar zeer besmettelijke SOA onder de leden hebt die alleen behandeld kan worden door een combinatie van medicatie en abstinentie en dat je je best doet optimistisch te blijven over de kans op genezing.
Ann Liv, dat wou ik net zeggen! Ik vraag het ook vaak aan vrijgezelle vriendinnen en zij ook aan mij. Maar dat is niet uit medelijden, maar meer omdat we hopen op smeuïge verhalen
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Juist Spijker! Ik begin me af te vragen of het asociaal is dat ik om de meest smeuïge details zit te bedelen zonder te bedenken dat ik een irritante bemoeial ben.

Ik denk dat Wuiles' repliek érg effectief is trouwens.
Niet herkenbaar. Hooguit op kantoor als er 'n leuke man binnen komt (de rest van de vrouwen op mijn werk is al aan de man) dat ze wat lopen te geinen dat dat wel iets voor mij is. Kan ik wel om lachen en is ook niet hinderlijk.

Vrienden die me echt goed kennen kennen ook mijn behoefte aan rust en ruimte en weten dat ik als single beter in m'n vel zit dan wanneer ik verliefd ben.
Ik vind de reactie van Wuiles ook perfect!

Eerlijk gezegd, als vrijgezel vind ik het ook meestal wel leuk om over het liefdesgebeuren te vertellen. Dus ik denk dat je wel zal merken of je vriendinnen dat bedelen om details bemoeierig vinden of niet.
Ik denk het ook hoor Spijker, mijn vriendinnen praten ook graag over hun veroveringen. En zo niet, dan niet. Dan duik ik het Viva-forum wel op voor vunzigheid en date-rampen.

Maar Jewelll, ik ben wel benieuwd hoe jouw vrienden het dan brengen. Zijn ze letterlijk aan het koppelen? Denk je dat het wel helpt nu je het hebt gezegd?
quote:jewelll schreef op 29 december 2009 @ 21:06:

Even kort een situatieschets: single, al aardig tijdje, 23 jaar

Okee, over het algemeen voel ik me gelukkig als single en heb ik het prima naar mijn zin. Samenzijn kan best heel leuk zijn maar vind ik persoonlijk geen voorwaarde voor een gelukkig leven. Toch wordt me dit steeds vaker door de 'maatschappij' opgelegd en zeker in deze decembermaanden wordt ik daar toch wat onzeker van. Is het dan echt zo raar om als jonge, leuke, spontane 23jarige single te zijn? MOET je dan een partner hebben?

Pff, ik wordt er moe van! Wat dan ook het meest irritante is (vind ik) zijn die 'goedbedoelde' koppelpogingen van vrienden welke allemaal wel gesetteld zijn. Vrijwel iedere x wanneer ik bij ze ben wordt er zonder omhaal gevraagd naar mijn liefdes en sexleven en worden er pogingen ondernomen om mij aan de man te krijgen, Verschrikkelijk irritant als je het mij vraagt! Zeker nu ben ik er wel echt klaar mee en ik heb dan ook al meerdere keren (ook in goede gesprekken met vrienden) over gesproken dat ik het echt vervelend vindt die goedbedoelde pogingen........... maar goed, het helpt niets....... meteen de volgende x als ik ze zie begint het weer van voor af aan... what to do???

okee dit was ook wel een klein beetje gewoon een 'even van me af praten en lekker zeuren topic'.... herkenbaar?Heel herkenbaar.... Ben een paar jaartjes ouder dan dat jij bent en mensen om me heen (prive en op werk) beginnen ook steeds over mijn vrijgezellenbestaan etc. Het lijkt wel alsof je van een andere planeet komt als je, zoals ik, op je 28e nog single bent..
Thnx voor jullie fijne en snelle reacties!

@ Ann Liv: Helaas is het niet zo dat ze mijn smeuige verhalen over mijn single leven graag willen horen, want wanneer ik daar een x wat over vertel haken ze al snel af.....

Het lijkt erop dat ze me echt graag aan de man willen hebben zodat ik ook 'binnen het plaatje pas'.

Vb. laatst hadden we het over vakanties (in het algemeen) waarop 1 van mijn vriendinnen zei; Ja toch jammer dat jij nog steeds niet aan de man bent anders hadden we ook gezellig met zijn vieren/zessen of achten een leuke trip kunnen maken *zucht*

Ander vb; laatst feest gehad waar een man zou komen die volgens mijn vriendinnen 'perfect' bij mij zou passen, hem was dit ook verteld.... Verwachtingen waren vanuit mijn vriendinnen dan ook hooggespannen. De vraag 'of ik ook zenuwachtig was om hem te ontmoeten' vond ik al redelijk vreemd aangezien ik die jongen nooit gezien had en dus ook nergens zenwuachtig voor hoefde te zijn, maar de reacties van mijn vriendinnen wanneer ik ook maar zijn kant op kwam sloegen echt alles! Was er dan ook behoorlijk snel klaar mee en had door hun manier ook echt geen zin meer om met hem te praten (verwachtingsvolle ogen in mijn rug vind ik niet zo prettig!)

bahbahbah, wordt er zo moe van! Met O&N gaan we met zijn allen op stap en kan er ook echt al tegenop zien dat ze weer dit soort acties gaan uithalen :S Blijkbaar helpt het olok echt niet als ik er serieus met ze over praat dat ik het vervelend vind...
@ Ann Liv: Ja ze zijn helaas erg overduidelijk aan het koppelen :S (Opmerkingen als: die collega/kennis/buurman is wel wat voor jou! Ik nodig hem morgen wel uit als je bij me langs komt, kunnen jullie elkaar ontmoeten! Of in de kroeg; Jewelll, hij is leuk! Kom we gaan erheen, waarna een toneelstukje zich afspeelt waarbij 'vriendin' ons aan elkaar voorsteld, verteld hoe leuk zowel ik als potentiele kandidaat is en 'vriendin; gaat er dan vervolgens zelf snel vandoor :S

En nee, vrees dat het niet gaat veranderen, heb het al zo vaak aangekaart en dan gaat het hoogstens voor die avond goed.......
He wat een leuke gezellige vriendinnen, dat ze gewoon doorgaan met iets wat jij heel vervelend vindt. Kun je het omkeren en elke keer als ze een koppelpoging doen, zeggen: 'Weet je wat mij een goed idee lijkt? Als jij die dikke sjacherijnige vriend van je eens bij het grof vuil zou zetten!' Misschien geven ze het dan op?
O wat erg Jewelll, het klinkt als een slechte comedy! Vroegen ze echt of je zenuwachtig was om hem te ontmoeten? Wat sneu zeg. Ik zou er toch wat harder in worden. Misschien zo'n man voor je karretje spannen en met hem naar je vriendinnen stappen met de mededeling dat je met hem gaat trouwen zodat je ten minste tussen hen past? En plein public zeggen dat je gisteren net geweldige seks hebt gehad met een anonieme god maar dat je denkt dat vriendin X die al jaren samenwoont wel een goede beurt kan gebruiken na maanden droogstaan? De grap van Wuiles blijf ik geniaal vinden hoor.

En mocht je de smeuïge verhalen over je single-leven kwijt willen, dan weet je bij wie je terecht kunt hè?
Haha, geweldig jullie ideeen over hoe ik ze de mond kan snoeren! Ga ze bij de volgende gelegenheid gelijk maar eens inzetten! Kijken hoelang dit nog duurt

@ Appelsientje: hihi, geniaal. Geloof dat er uiteindelijk dan een stuk meer mensen happy zouden zijn als vriend bij het grof vuil wordt gezet

@Ann Liv: Fantastisch! Volgens 'vriendinnen' hebben ze nog steeds de meest stomende sex die je maar kunt wensen (ja dat vertellen ze dan weer wel) mgoed, hoevaker ze dat zeggen, hoe vaker mij het gevoel bekruipot dat ze idd al eeuwen droogstaan en mij enkel en alleen maar van het tegenovergestelde willen overtuigen, hihi
quote:Ann Liv schreef op 29 december 2009 @ 21:42:

En mocht je de smeuïge verhalen over je single-leven kwijt willen, dan weet je bij wie je terecht kunt hè?

Bij Ann Liv en mij!

Serieus vervelend die koppelpogingen. Je zou er bijna een beginnende, geheime, liefde door gaan verzinnen.
quote:jewelll schreef op 29 december 2009 @ 21:52:

Volgens 'vriendinnen' hebben ze nog steeds de meest stomende sex die je maar kunt wensen (ja dat vertellen ze dan weer wel) Stomend omdat ze het snel even tussen het huishouden door doen, terwijl het stoomstrijkijzer nog aan staat?
Ik herken dit ook wel en het zegt vooral iets over die mensen zelf. Gesettlede vriendinnen die zelfstandige types zijn en zich ook goed zouden kunnen redden en vermaken als single proberen me nooit te koppelen. Het zijn altijd de vriendinnen die zelf reddeloos verloren zouden zijn zonder vriend. Die zijn ervan overtuigd dat jouw single bestaan een hel is en willen je daarvan verlossen.

Lekker zo laten, want mijn ervaring is dat je ze onmogelijk kunt overtuigen dat jij niet 24 uur per dag wanhopig zoekende bent. Hoe harder je probeert duidelijk te maken dat je het wel prima vindt zo, dat het vanzelf wel komt en dat je geen haast hebt, hoe harder zij ervan overtuigd zijn dat je "in denial" bent en dringend hulp nodig hebt :D.

Negeren die hap, vriendelijk glimlachend mee omgaan en meer niet, en je meer richten op mensen die je wel in je waarde laten.
quote:jewelll schreef op 29 december 2009 @ 21:34:

Vb. laatst hadden we het over vakanties (in het algemeen) waarop 1 van mijn vriendinnen zei; Ja toch jammer dat jij nog steeds niet aan de man bent anders hadden we ook gezellig met zijn vieren/zessen of achten een leuke trip kunnen maken *zucht*

Ohwwwww, ik had gezegd: waarom dumpen jullie die kerels niet zodat we lekker met 'n stel meiden op vakantie kunnen!

Lijkt me duidelijk: jij past niet meer bij dat stelletje. Nog even en ze nemen ook nog kindertjes en dan sta je er helemaal mijlenver vanaf. Kies eieren voor je geld en zoek vrienden die single zijn of mensen die niet vastgegroeid zitten aan hun partners en die er 'n eigen leven/vriendenkring op nahouden zonder overal aan 't handje van hun vriendje naartoe te willen.
quote:elninjoo schreef op 29 december 2009 @ 22:25:

[...]

Ohwwwww, ik had gezegd: waarom dumpen jullie die kerels niet zodat we lekker met 'n stel meiden op vakantie kunnen!

Zou jij er op zitten te wachten om met zulke meiden op vakantie te gaan dan? Ik zou leukere reispartners kunnen verzinnen denk ik.
quote:Ann Liv schreef op 29 december 2009 @ 22:31:

[...]

Zou jij er op zitten te wachten om met zulke meiden op vakantie te gaan dan? Ik zou leukere reispartners kunnen verzinnen denk ik. Ja, ik ook hoor, maar dat kwam als eerste in me op om te zeggen. Zou me eerlijk gezegd doodergeren als vriendinnen veranderen in 'n aan elkaar vastgegroeide siamese tweeling als ze 'n vriendje krijgen. Soms gaat die fase wel over trouwens en willen ze na 'n aantal jaar weer wel dingen zelfstandig ondernemen. Maar 'n tijdje afstand van zulke mensen nemen en mensen leren kennen die bij je eigen levensfase passen kan nooit kwaad. Dan erger je je ook niet meer zo en kun je samen met je single vrienden lachen om het stupide gedrag van de gesettelde huismusjes.
Ja precies, het is belangrijk om leuke mensen om je heen te hebben die zichzelf niet serieus nemen en die je in je waarde laten. Of ze single zijn of niet maakt volgens mij niet veel uit. Gelukkig kan ik zelf lachen om mijn stupide gedrag als gesettelde huismus.
Zelfspot is altijd goed!
Laat ze volgende keer maar eens minstens 3 goede redenen oplepelen waarom ze wel een relatie hebben.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven