'ze heeft randjes'

07-07-2008 11:50 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een hele rare vraag.

Een hele tijd geleden hadden een paar mannelijke collega's een gesprek over of Daphne Bunskoek nou wel of niet een leuke vrouw is. Ze waren het met elkaar eens dat ze haat maar zo-zo vonden, want : " ze heeft een beetje randjes ".

De heren weigerden vervolgens om aan mij uit te leggen wat ze daar onder verstonden.

Los van de kinderachtigheid van t geheel, en t feit dat ik Daphne Bunskoek juist wél leuke vrouw vind, wil ik nu zo onderhand wel eens weten wat het betekent als een vrouw 'randjes' heeft.

Heeft er iemand n idee / wild guess?

Het enige wat ik kan bedenken is ranjes onder haar nagels, maar daar heb ik daphne nog nooit op betrapt.

(NB, ik weet ook niet of it op beautypeiler thuis hoort, misschien ging t wel om karakter, geen idee)
quote:Manonna schreef op 09 juli 2008 @ 10:37:

[...]

Die ik bedoel heeft lang haar. Maar we houden ze in de gaten

Haha, jaaa de randjes kunnen opeens opduiken.

Ik twijfel er wel een beetje aan of die ik bedoel kort haar heeft.Ze heeft wel een mega-mond iig.
Ik zag toevallig gisteraaf op tv even Monic Hendricx voorbij komen. Die heeft ook randen, vind ik (ook toen ze jonger was).
Flinke randen: Willeke van Ammelrooij
Vind dit echt een supergrappig topic en ook geweldig dat er blijkbaar een woord blijkt te zijn voor dat gevoel dat ik altijd bij sommige mensen kreeg. Dat 'vette-haren', beetje kamp-achtige verschijning, ook al is dat niet zo. Misschien niet de 'officiele' (whatever) definitie van de mannen, maar de ideeen die ik hier voorbij heb horen komen: ik herken ze helemaal. Yoyo noemde ook echt steeds de mensen van wie ik dacht 'ja, daar had ik dat gevoel nou ook bij', dus yoyo, hier nog een medestander

Moet zeggen dat ik wel blij ben dat meer mensen mijn gevoel delen, toch altijd wat lastig uit te leggen wat je precies bedoelt (zeker als de ander je aankijkt of ze water zien branden....)
wie heeft er eigenlijk geen randen?
Jij Meds. Bij jou zijn het meer hele stúkken.....

Anouk Smulders heeft geen randjes, Estelle Gullit niet, Ellemieke Vermolen niet, Astrid Joosten niet, Catherine Keijl niet.

Daarbij zijn randen wel persoonlijk hoor, lang niet iedereen die werd genoemd vind ik randjes hebben. En daarbij vind ik die randjes lang niet altijd vervelend of lelijk, of ergerlijk. Soms vind ik een randje heel leuk. Bij Birgit Schuurmans bijvoorbeeld. Heerlijke meid met een randje. Nicolette Kluijver idem dito.

Vind ik dan he.....
Er gaat een wereld voor me open ! Ik had de term "randjes" nog nooit gehoord, maar nu beoordeel ik stiekem iedereen in mijn omgeving en iedereen op tv op haar of zijn "randjes".
Ik heb daarnet iemand gezien met echte randjes! De buurman, in zijn badjas, met van die vieze randjes een beetje aan de binnenkant van zijn lippen. Ik vond het altijd een een beetje een zo, tja, net niks man. Beetje viezig ook op één of andere manier en nu snap ik eindelijk waarom.
quote:eleonora schreef op 10 juli 2008 @ 08:16:

Catherine Keijl niet.

Niet?? Volgens mij heeft zij na 5 marrokaanse schrobbuurten nog randjes...
quote:Metatron schreef op 10 juli 2008 @ 09:13:

[...]

Niet?? Volgens mij heeft zij na 5 marrokaanse schrobbuurten nog randjes...Vind ik helemaal niet. Het blijft toch persoonlijk zei ik al.
Heerlijk topic!

Gisteravond bij slapeloze nacht doorgespit, en vervolgens bedacht wie ik randjes vond hebben!

Het ontkenent wel wat, hoor, dit topic!

Mijn duidelijkste voorbeeld is Nicolette Kluijver, ben blij dat ik nu eindelijk weet wat ik vind dat er met haar is!!!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Dus randjes is of viezig, of mannelijk, of niet-standaard knap?
Hoewel de interpretatie een aantal keer is gepost zie je dat er toch verschillende beelden ontstaan. Over het algemeen wat negatievig volgens mij. Iemand met randjes is een beetje smoezelig, vettig, heeft 'randjes' of kán dat hebben.

Ik vind zelf dat het hebben van randjes niet negatief hoeft te zijn trouwens.
Da's nou juist het probleem denk ik Tubbetje, dat zijn pogingen om het gevoel te beschrijven en te vertalen. Maar het is volgens mij zo'n je-ne-sais-quoi instinctief iets bij mensen. Ik ben zo blij ermee, ik heb er eindelijk een woord voor.

voor het vivaforum.
Nee het heeft hier ook niet een negatieve lading. Hooguit dat ik betwijfel of ik het aantrekkelijk genoeg zou kunnen vinden om er het bed mee in te duiken. Ik word er net iets te kriebelig van voor dat.

Maar sympathiek kan ik zulke mensen zeker wel vinden.
Haha, erg grappig wat dit losmaakt..

Het is idd een 'je- ne- sais- quoi- gevoel' . Moeilijk te omschijven en ook wel enigszins persoonlijk wat het nou is.

Persoonlijk vind ik het ook zeker niet negatief als iemand 'randjes' heeft. Ik vind de meeste randjestypes die hier veelgenoemd worden een stuk interessanter en leuker overkomen dan degenen die het niet hebben. Juist dat vermoeden dat er iets morsigs is wat je niet kunt aanwijzen, is boeiend. Waarmee ik overigens ook niet wil zeggen dat ik het seksueel aantrekkelijk zou vinden. Dat is wat anders.
quote:Costello schreef op 07 juli 2008 @ 14:58:

Rand-jes heb-ben (de) [Het hebben van ~] (Zij ziet er goed uit, maar volgens mij heeft ze ~)

Het "Hebben van randjes", zoals deze uitdrukking veel wordt gebruikt, houdt in dat iemand "het vermoeden geeft 's ochtends bij het wakker worden typische, vaak ietwat bruinige, ingedroogde randjes op de binnenzijde van zijn/haar lippen te hebben"

Het hebben van randjes geeft een lichte soort van 'viesheid' aan, die overigens op geen enkele wijze impliceert dat de randjeshebber onhygiënische gewoontes heeft of er onsmakelijk uit ziet, in tegendeel; het komt in de beste kringen voor.

Typisch aan deze uitdrukking is dat je voor het hebben van randjes niet daadwerkelijk deze randjes dient te hébben, maar dat het vermóeden hiervan al voldoende is om getypeerd te worden als randjeshebber, (de hebber van randjes, hij/zij die randjes heeft). Anders geformuleerd; je hoeft geen randjes te hebben om "randjes te hebben". Zelfs als wordt aangetoond dat je geen randjes hebt kun je "randjes hebben"

"Zij heeft randjes" betekent derhalve "Zij lijkt mij het type dat 's ochtends wel eens van die viezige bruine randjes om haar mond kan hebben".

Nou ja, ik ging dus uit van deze defintie, maar ik heb dan ook niet het hele topic doorgeworsteld.
ik doe m ff up om eea nog een sop nieuw rustig door te lezen

:-))
Dank 75twinkel, was 'm al kwijt.....

Pamela Anderson?
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Randjes is dus eigenlijk ik zou je leuk moeten vinden maar toch roep je een anti geil gevoel op. Ofzo? Of is dat een te vrije interpretatie?

Ik had ook zoiets. Ik had dus een soort idee van dit moet een man zijn en aan die eigenschappen moet ie voldoen. Komt mijn fantasie zo'n beetje uit, nou ja, het hele gedeelte ervan voor de seks zeg maar, vind ik hem geeneens leuk. Randjes. Denk ik.
quote:rafaella schreef op 10 juli 2008 @ 08:56:

Ik heb daarnet iemand gezien met echte randjes! De buurman, in zijn badjas, met van die vieze randjes een beetje aan de binnenkant van zijn lippen.Bij "randjes" dacht ik ook aan iets soortgelijks. Rouwrandjes. Dat zou betekenen dat hij/zij vuil onder de nagels heeft.
World of Warcraft: Legion
[quote]eleonora schreef op 10 juli 2008 @ 08:16:

Anouk Smulders heeft geen randjes, Estelle Gullit niet, Ellemieke Vermolen niet, Astrid Joosten niet, Catherine Keijl niet.

quote]

Ellemieke geen randen??

Nog een toppertje: Janice Dickinson

.
Geen randjes:

Colleen McLoughlin (die nu dat programma presenteert waarbij ze gewone vrouwen zoekt als model). Wat ziet die er lekker fris uit (of zit haar randje in haar vette fish n chips accent??)

.
te weinig randjes:

.
Wibi en Colleen brengen me op het volgende:

Mannen hebben een randje nodig. Vrouwen niet.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven