12 jaar ouder.

18-12-2018 02:37 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,

Na een relatie breuk ben ik weer aan het daten gegaan, om er achter te komen wat ik zoek in een man. Nu heb ik een man ontmoet waar ik me tot aangetrokken voel, alleen hij is wel 12 jaar ouder. Het klikt super goed, ik merk geen verschil qua leeftijd/ omgang. Hij heeft alles goed voor elkaar, is zelfstandig. Ik ben 29 en hij 41. Hij ziet er wel jonger uit. Ik twijfel alleen of het niet een te groot leeftijdsverschil is. Ik ga nog een opleiding volgen wat 2 jaar duurt. Ik heb een kinderwens, en ik vraag me af of hij dan niet te oud is.
Heeft iemand in een vergelijkbare situatie gezeten?

Groetjes
Kijk vooruit, voor zover dat kan.

Over 10 jaar ben jij 39 en hij is dan 51.

Als jullie kinderen krijgen, groeien ze op/puberen ze met een 50+ vader.

Stel je krijgt nu een kind, is het straks een basisschoolkind van 10 met een vader van 51. Met 19 is hij 60.

Of jullie dat prima en ok vinden, ook voor kind(eren), is aan jullie.
Julia10 schreef:
18-12-2018 12:00

Stel je krijgt nu een kind, is het straks een basisschoolkind van 10 met een vader van 51. Met 19 is hij 60.

Dat is helemaal niet raar hoor. Bij mijn dochter (9) op school zijn heel veel vaders van die leeftijd. Helemaal de vaders van kinderen met oudere broers en/of zussen.
Hij wordt wel een oude vader dan, dat zou ik persoonlijk niet zo fijn vinden voor mijn kinderen. Want als jullie een relatie krijgen dan zullen er niet meteen kinderen komen neem ik aan. Dan is hij al snel richting de 45.
Het is niet dat het niet kan natuurlijk. Maar ik vind het zelf best oud. Als er pas met 45 jaar een kind komt (jij wil sowieso eerst de opleiding nog doen denk ik?) dan is hij 55 jr bij een tienjarig kind. Mijn kind is ook bijna 10 en mn man is dan 39. Dus in mijn ogen is 55 wel een oude vader. Hier in de omgeving vooral juist jonge vaders. Dan is mijn man nog een van de oudere. (Ik vind man een heel normale leeftijd hebben hoor voor een vader).
Tja TO lastig. Het kan zeker wel. Wij kunnen er verder weinig over zeggen. Eerst maar eens vragen of hij überhaupt wel kinderen wil.
Mijn man en ik schelen 10 jaar. Ik heb hem leren kennen toen ik 30 was. Toen ik 40 was, was ik plots zwanger, onverwacht, na dat ik al 7 jaar eerder de hoop op kinderen opgegeven had. Dus wij waren 40 en 50 toen onze dochter geboren was. Inmiddels is ze 6. Ik dacht ook dat wij de oudste ouders zouden zijn aan de schoolpoort, maar dat zijn we niet!
Wat we wel hebben is dat vrienden van onze (of zijn) leeftijd, al weer terug hun eigen leven wat kunnen leiden, nu hun kinderen groot of volwassen zijn, en wij zitten nog met een kleintje.
Verder eigenlijk geen last van het leeftijdsverschil of van het op latere leeftijd een kind krijgen.
IdaHo schreef:
19-12-2018 21:27
Hij wordt wel een oude vader dan, dat zou ik persoonlijk niet zo fijn vinden voor mijn kinderen. Want als jullie een relatie krijgen dan zullen er niet meteen kinderen komen neem ik aan. Dan is hij al snel richting de 45.
Wat is het probleem dan?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Vlamindepan schreef:
19-12-2018 22:26
Mijn man en ik schelen 10 jaar. Ik heb hem leren kennen toen ik 30 was. Toen ik 40 was, was ik plots zwanger, onverwacht, na dat ik al 7 jaar eerder de hoop op kinderen opgegeven had. Dus wij waren 40 en 50 toen onze dochter geboren was. Inmiddels is ze 6. Ik dacht ook dat wij de oudste ouders zouden zijn aan de schoolpoort, maar dat zijn we niet!
Wat we wel hebben is dat vrienden van onze (of zijn) leeftijd, al weer terug hun eigen leven wat kunnen leiden, nu hun kinderen groot of volwassen zijn, en wij zitten nog met een kleintje.
Verder eigenlijk geen last van het leeftijdsverschil of van het op latere leeftijd een kind krijgen.
Onze dochter is drie weken, mijn man is 43 en ik ben 30.

Hier aan mijn man zijn kant een vriendenkring waar de mannen voor het eerst vader werden op hun 38ste tot 41ste. Dus mijn man valt daar qua leeftijd nog niet eens zo uit de toon. (Als het aan ons had gelegen had het kindje trouwens wel al 4 jaar eerder mogen komen, maar helaas was het ons niet eerder gegund.)
Anyway: het grootste leeftijdsverschil tussen de kinderen in de vriendengroep van man is nu 4 jaar. Verdeeld over die 4 jaar zijn er 5 kinderen geboren. Die kunnen qua leeftijd dus leuk met elkaar optrekken. En deze ouders zijn dus allemaal "laatbloeiers".

Terwijl er aan mijn kant in de vriendenkring juist helemaal geen jonge kinderen of baby's zijn. Terwijl je zou zeggen dat 30 precies zo'n leeftijd is waarop mensen aan kinderen beginnen.
dropfruitje schreef:
18-12-2018 08:45
Hij is niet te oud om kinderen te krijgen.

Dit kan je toch gewoon vragen aan hem? Misschien twijfelt hij ook wel omdat hij jou erg jong vindt. Praat er gewoon over. De situatie van een ander is toch altijd anders.
Hij was vandaag bij mij te eten, even over gehad. Zijn ex wilde ontzettend snel, en dat vloog hem aan na 4 jaar alleen te zijn geweest. Hij weet niet of hij wel kinderen wil. Hij is weg gegaan, omdat het hem teveel werd gezien zijn ex zo snel wilde. Ik vind hem leuk, maar ik wil niet ongewenst kinderloos blijven omdat hij dat niet wil. Ik ben er wel door in de war geraakt nu. Het hoeft wat hem betreft allemaal niet zo snel, ook niet met samenwonen enz. Dat kan wel een paar jaar wachten. Maar ik zit niet er op te wachten om jaren te wachten. Hij houd de boot erg af.
tulpje21 schreef:
19-12-2018 21:54
Het is niet dat het niet kan natuurlijk. Maar ik vind het zelf best oud. Als er pas met 45 jaar een kind komt (jij wil sowieso eerst de opleiding nog doen denk ik?) dan is hij 55 jr bij een tienjarig kind. Mijn kind is ook bijna 10 en mn man is dan 39. Dus in mijn ogen is 55 wel een oude vader. Hier in de omgeving vooral juist jonge vaders. Dan is mijn man nog een van de oudere. (Ik vind man een heel normale leeftijd hebben hoor voor een vader).
Tja TO lastig. Het kan zeker wel. Wij kunnen er verder weinig over zeggen. Eerst maar eens vragen of hij überhaupt wel kinderen wil.

Hij was vandaag bij mij te eten, even over gehad. Zijn ex wilde ontzettend snel, en dat vloog hem aan na 4 jaar alleen te zijn geweest. Hij weet niet of hij wel kinderen wil. Hij is weg gegaan, omdat het hem teveel werd gezien zijn ex zo snel wilde. Ik vind hem leuk, maar ik wil niet ongewenst kinderloos blijven omdat hij dat niet wil. Ik ben er wel door in de war geraakt nu. Het hoeft wat hem betreft allemaal niet zo snel, ook niet met samenwonen enz. Dat kan wel een paar jaar wachten. Maar ik zit niet er op te wachten om jaren te wachten. Hij houd de boot erg af.
IdaHo schreef:
19-12-2018 21:27

0290 schreef:
20-12-2018 03:21
trek je conclusies...
je bent leuk voor het nu, niet voor zijn toekomst.
Julia10 schreef:
18-12-2018 12:00

Over 10 jaar ben jij 39 en hij is dan 51.

Als jullie kinderen krijgen, groeien ze op/puberen ze met een 50+ vader.

Of jullie dat prima en ok vinden, ook voor kind(eren), is aan jullie.
Belachelijke post...
Magister schreef:
20-12-2018 09:46
Belachelijke post...
Hoe kan een vrij feitelijke opsomming nou belachelijk zijn?
lilalinda schreef:
20-12-2018 09:56
Hoe kan een vrij feitelijke opsomming nou belachelijk zijn?
Wat je er tussen de regels mee bedoelt is geen feit maar een mening
0290 schreef:
Nou, dat is dan duidelijk toch?

En jullie probleem is niet zozeer het leeftijdsverschil, maar het feit dat jullie totaal verschillende verwachtingen hebben van deze relatie.
0290 schreef:
Hij weet niet of hij wel kinderen wil. Hij is weg gegaan, omdat het hem teveel werd gezien zijn ex zo snel wilde. Ik vind hem leuk, maar ik wil niet ongewenst kinderloos blijven omdat hij dat niet wil.
Oftewel, Hij is niet de juiste man voor jou.
Maakt niet uit dat jij hem leuk vind.
Maakt ook niet uit dat hij veel ouder is.

Hij wil geen kinderen, heeft zelfs een relatie beeindigd omdat zij wel kinderen wilde.

Beter nu afstand nemen en verder kijken. Er zijn genoeg leuke mannen die wel kinderen willen en ze nog niet hebben. En ja, die zijn meestal wel een jaar of 10 ouder dan de leeftijd waarop vrouwen nog aan kinderen willen beginnen waardoor ze nog niet van de markt zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
flipje2 schreef:
20-12-2018 10:40
Wat je er tussen de regels mee bedoelt is geen feit maar een mening
het was niet mijn post hoor.

Maar er stond gewoon een rekensom in:
Over 10 jaar is TO 39 en die man 51.
Als ze nu zwanger raakt: basisschoolkind van 10 met een vader van 51. Kind 19 is man 60.
En dat sluit Julia nog af met: Of jullie dat prima en ok vinden, ook voor kind(eren), is aan jullie.

zie daar echt niks raars is
0290 schreef:
20-12-2018 03:19
Het hoeft wat hem betreft allemaal niet zo snel, ook niet met samenwonen enz. Dat kan wel een paar jaar wachten. ... Hij houd de boot erg af.
Ik denk dat ie vooral wil neuken. Maar wel met anticonceptie.
lilalinda schreef:
20-12-2018 11:00
het was niet mijn post hoor.

Maar er stond gewoon een rekensom in:
Over 10 jaar is TO 39 en die man 51.
Als ze nu zwanger raakt: basisschoolkind van 10 met een vader van 51. Kind 19 is man 60.
En dat sluit Julia nog af met: Of jullie dat prima en ok vinden, ook voor kind(eren), is aan jullie.

zie daar echt niks raars is
Oh sorry, niet goed opgelet.

Die laatste zin komt in elk geval erg over als: "ik vind het verwerpelijk maar je miet het zelf weten"

Maar je hebt gelijk, dat staat er niet en dat is mijn interpretatie.
flipje2 schreef:
20-12-2018 10:42
Nou, dat is dan duidelijk toch?

En jullie probleem is niet zozeer het leeftijdsverschil, maar het feit dat jullie totaal verschillende verwachtingen hebben van deze relatie.
Daar heb je gelijk in!
lilalinda schreef:
20-12-2018 07:37
trek je conclusies...
je bent leuk voor het nu, niet voor zijn toekomst.
Dat heb ik nu ook in de gaten..
hij heeft alles wat ik zoek, maar zei dit:
Ik wil alleen dat iemand van me houd voor wie ik ben en niet als onderdeel van een plan.
Met dat plan bedoelt hij kinderen.
0290 schreef:
20-12-2018 13:02
Daar heb je gelijk in!

Ik wil alleen dat iemand van me houd voor wie ik ben en niet als onderdeel van een plan. Dit zei hij.
ghostly41 schreef:
18-12-2018 08:50
Heeft hij al kinderen?
Nee heeft geen kinderen.
Ik wil alleen dat iemand van me houd voor wie ik ben en niet als onderdeel van een plan. Dit zei hij.
pamelacourson schreef:
18-12-2018 13:54
Dat is helemaal niet raar hoor. Bij mijn dochter (9) op school zijn heel veel vaders van die leeftijd. Helemaal de vaders van kinderen met oudere broers en/of zussen.
Of je het nu raar vindt of niet, ik vind het zielig om je kind op achterstand te zetten met een veel oudere vader die hij doorgaans dan al op veel jongere leeftijd zal moeten missen. Ook de generatiekloof is te groot.
0290 schreef:
Nou, da's duidelijk. Als jij wel 'n kind wil op termijn kun je beter 'n andere partner zoeken. Deze man is oud en wijs genoeg om zeker te weten dat hij geen kind wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven