12 jaar ouder.

18-12-2018 02:37 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,

Na een relatie breuk ben ik weer aan het daten gegaan, om er achter te komen wat ik zoek in een man. Nu heb ik een man ontmoet waar ik me tot aangetrokken voel, alleen hij is wel 12 jaar ouder. Het klikt super goed, ik merk geen verschil qua leeftijd/ omgang. Hij heeft alles goed voor elkaar, is zelfstandig. Ik ben 29 en hij 41. Hij ziet er wel jonger uit. Ik twijfel alleen of het niet een te groot leeftijdsverschil is. Ik ga nog een opleiding volgen wat 2 jaar duurt. Ik heb een kinderwens, en ik vraag me af of hij dan niet te oud is.
Heeft iemand in een vergelijkbare situatie gezeten?

Groetjes
0290 schreef:
20-12-2018 16:12
Ik wil alleen dat iemand van me houd voor wie ik ben en niet als onderdeel van een plan. Dit zei hij.
Met dat plan bedoelt hij kinderen.
Hij heeft best wel een punt.
De vraag is alleen, kun jij leven met dat punt?
Rooss4.0 schreef:
20-12-2018 17:01
Hij heeft best wel een punt.
De vraag is alleen, kun jij leven met dat punt?
Hij heeft een eigen bedrijf en houd van reizen en ik weet niet of ik een kinderloos leven wil. Ik hoef het NU nog niet, maar zou het ook niet willen missen. Wat een strijd, hij brengt me het hoofd op hol haha (gebeurd niet vaak, ben best kieskeurig).
0290 schreef:
20-12-2018 16:12
Ik wil alleen dat iemand van me houd voor wie ik ben en niet als onderdeel van een plan. Dit zei hij.
Met dat plan bedoelt hij kinderen.
Hij heeft daar gelijk in. Op zich logisch natuurlijk. Voor jou geld tenslotte hetzelfde.

Wat jij kunt zeggen is dan dat jij hetzelfde hebt qua houden van iemand, maar ook dat jij ook liever samen bent met een persoon waarmee je eenzelfde toekomstbeeld deelt. En dat kinderen voor jou een heel belangrijk onderdeel uitmaken van jouw toekomstbeeld en je dus ook een man wilt die daarin mee gaat.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik heb een ex die 10 jaar ouder is, mensen dachten altijd dat ik even oud was omdat hij zich onvolwassen gedroeg. Achteraf denk ik bij dat soort mannen waarom ze zo'n jong iemand willen voor een relatie, is dat omdat hun gedrag niet gepikt wordt door oudere, sterkere vrouwen?
Misschien was dat in jullie geval zo, maar het lijkt me sterk dat dit de standaard verklaring is bij grotere leeftijdsverschillen. Man en ik hadden gelijk een klik, de zelfde interesses en manier van in het leven staan en naar de toekomst kijken.
0290 schreef:
20-12-2018 03:21
Hij was vandaag bij mij te eten, even over gehad. Zijn ex wilde ontzettend snel, en dat vloog hem aan na 4 jaar alleen te zijn geweest. Hij weet niet of hij wel kinderen wil. Hij is weg gegaan, omdat het hem teveel werd gezien zijn ex zo snel wilde. Ik vind hem leuk, maar ik wil niet ongewenst kinderloos blijven omdat hij dat niet wil. Ik ben er wel door in de war geraakt nu. Het hoeft wat hem betreft allemaal niet zo snel, ook niet met samenwonen enz. Dat kan wel een paar jaar wachten. Maar ik zit niet er op te wachten om jaren te wachten. Hij houd de boot erg af.

Ik vind de opmerking:”Ik weet niet of ik kinderen wil (met jou)” in het begin van een relatie een manier van mannen (of vrouwen) een manier om iemand aan het lijntje te houden. Mensen weten het, maar durven het niet eerlijk te zeggen.

Als je een goede relatie hebt met de juiste persoon, dan weet je het gewoon, of je wel/geen kinderen wilt met deze persoon....

Zou f*ck zijn als hij over1(0) jaar toch er ineens eerlijk voor uitkomt dat hij geen kinderen wil met jou.
Cleidy36 schreef:
22-12-2018 16:12
Ik vind de opmerking:”Ik weet niet of ik kinderen wil (met jou)” in het begin van een relatie een manier van mannen (of vrouwen) een manier om iemand aan het lijntje te houden. Mensen weten het, maar durven het niet eerlijk te zeggen.

Als je een goede relatie hebt met de juiste persoon, dan weet je het gewoon, of je wel/geen kinderen wilt met deze persoon....

Zou f*ck zijn als hij over1(0) jaar toch er ineens eerlijk voor uitkomt dat hij geen kinderen wil met jou.
Met 40 jaar ben je aan de rand van je deadline. Als die man een kind had gewild had ie die wel met z'n ex genomen. Denk dat TO vooral aan wishfull thinking doet omdat ze verliefd is.
redbulletje schreef:
22-12-2018 16:34
Met 40 jaar ben je aan de rand van je deadline. Als die man een kind had gewild had ie die wel met z'n ex genomen. Denk dat TO vooral aan wishfull thinking doet omdat ze verliefd is.
Mannen hebben wat meer tijd dan vrouwen en kunnen nog langer wachten als ze willen. Mannen hebben niet eicellen waarvan de kwaliteit achteruit gaat of andere biologische aspecten die hun vruchtbaarheid doet afnemen door de jaren heen; in ieder geval minder beperkend dan bij vrouwen het geval is.

En geloof ook zeker dat mensen jaren denken dat ze geen kinderen willen, en dan ineens met de juiste partner naast zich, beseffen dat ze wil willen.

Maar, op je 40e komen met het antwoord “Ik weet het niet” vind ik bullshit opmerking. Dan heb je al heel lang kunnen nadenken of je wel/niet wil.

Zie maar 2 opties:

Of hij wil ze niet en zegt dat niet eerlijk tegen TO om haar aan t lijntje te houden

Of hij wil wel kinderen maar niet met haar.

Vind t weinig mannelijk dat hij niet eerlijk is tegen TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven