2 jaar lang als alleenstaande moeder zonder baan!

07-03-2010 20:29 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben al voor lange tijd al alleenstaande moeder, mijn kind is 3 geworden. Ben samenwonend geweest en ben door huishoudelijk geweld en relatie problemen uitelkaar gegaan. Ben emotineel iemand, Verdriet en telleurstel maak me al jaren kapot.

Ben sinds een jaar geleden geemigreerd naar spanje, om tot rust te komen bij mijn ouders. In spanje heb ik mijn tijden goed besteeds.Nu ben ik al bereid om terug naar NL te verhuizen.Ik moet alles weer opnieuw beginnen. Ik ga veel hulp vragen aan vrienden,want familie heb ik niet.

Daarvoor wil een beetje zelf dingen op een rijtje zetten dat ik dan zelf ook kan gaan doen. Hierbij heb ik hulp nodig van ervaren iemend die mij goede tips kan geven wat ik dan precies moet gaan voorbereiden.

*Alimentatie is iedergeval geregeld op papier met mijn advocaat.

ontvang maandelijks *vaak niet op tijd* 700 euro.

*Momenteel is onmogelijk om een baantje te vinden, omdat mijn kind nog te klein is.

*Wat en waar moet ik alles opnieuw gaan aanvragen?

*Hoe krijg ik en vind ik snel een woning?

* zij er ook instantie die alleenstaande moeders subsideren?

thx4alles
Natuurlijk is het mogelijk om te gaan werken als je een kind hebt, ook als het kind drie jaar oud is. Ik zou niet weten waarom ik als werkende, met jonge kinderen in huis, jou zou moeten subsidiëren. Jij wel?
Informeer bij de sociale dienst.
Kind naar KDV en gaan werken is geen optie?
Het is helemaal niet onmogelijk om een baan te vinden als je 1 kindje hebt van 3 jaar. Duizenden andere alleenstaande moeders werken gewoon voor hun geld, dus waarom jij niet

ontvang maandelijks *vaak niet op tijd* 700 euro.

*Momenteel is onmogelijk om een baantje te vinden, omdat mijn kind nog te klein is.

Waarom is je kind nog te klein voor een baan. Ik snap dat het niet leuk, en niet ideaal is, maar kan ze niet naar een KDV, zodat jij kan werken?

* zij er ook instantie die alleenstaande moeders subsideren?

Op www.belastingdienst.nl kan je berekenen en bekijken waar je als alleenstaande ouder recht op hebt, bv alleenstaande ouderkorting, kindgebonden budget, inkomensafhankelijke combinatiekorting, zorgtoeslag etc.
geloof dat je al aardig wordt gesubsidieerd door je ex-partner....als je daar al 700 van krijgt...en je zelf nog een uurtje of 20 werkt....heb je voldoende inkomen voor jullie tweetjes....

geen subsidie nodig hoor!
Via de belastingdienst zijn er toeslagen aan te vragen. Alleenstaande ouderschapskorting bv en zorgtoeslag. www.toeslagen.nl daar zou je even kunnen kijken. Ook kun je kinderbijslag aanvragen.

Vergeet je zorgverzekering niet aan te vragen! Die is namelijk verplicht in Nederland en als je het niet doet krijg je een boete! Ik vind het eerlijk gezegd onzin om niet te werken... ook al is je kind klein! Al werk je maar 4 ochtenden bijvoorbeeld. Je mag best iets terug doen voor de maatschappij! En via de belastingdienst krijg je kinderopvangtoeslag dus kinderopvang kun je ook regelen. Denk dat je met een uitkering + de allimentatie van je exman 't trouwens wel redt. Een huis snel vinden zal lastig worden omdat er vaak lange wachtlijsten zijn bij de sociale woningbouw. Maar je kunt ook particulier huren.

Succes met alles!
En waarom kan jij geen baan zoeken omdat je kind 3 is? Daar zijn nu net de kinderdagverblijven voor uitgevonden. En buiten dat ben je (als je niet door een legitieme reden echt niet in staat bent te werken) verplicht om in je eigen levensonderhoud te voorzien.

Lekker makkelijk als iedereen met een klein kind maar thuis blijft.
ZEVEN HONDERD EURO PER MAAND VOOR 1 KIND??

OMG; wat doet je ex?
quote:Zoyla schreef op 07 maart 2010 @ 20:38:

OMG; wat doet je ex?En wat heeft het kind allemaal nodig voor dat geld
Ik krijg dat nog niet eens voor vier kinds btw.
Syn, fijn om te lezen dat je het goed hebt gehad in Spanje en weer terug naar Nederland komt.

Heb geen tips voor je, wel een welkom terug!
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:syn schreef op 07 maart 2010 @ 20:29:

ontvang maandelijks *vaak niet op tijd* 700 euro. Dat is een behoorlijk lekker bedrag toch?

*Momenteel is onmogelijk om een baantje te vinden, omdat mijn kind nog te klein is. Hoezo onmogelijk? Ondanks dat je een kind hebt kan je toch nog steeds advertenties lezen en brieven schrijven?

*Wat en waar moet ik alles opnieuw gaan aanvragen? Er valt niets aan te vragen.

*Hoe krijg ik en vind ik snel een woning? Particuliere verhuur of kopen.

* zij er ook instantie die alleenstaande moeders subsideren? Waarom zouden die er zijn?

Ik ben alleenstaande moeder, al vanaf dat mijn kind 1 jaar is. Al die tijd heb ik gewerkt (en nog) om in ons levensonderhoud te voorzien.

Als werkende alleenstaande moeder heeft de belastingdienst leuke toeslagen geregeld. Deze kan je aanvragen via de belastingdienst (www.belastingdienst.nl en dan tabje toeslagen).
Invisible tears are the hardest to wipe away.
Ahh, ok, ik ben niet de enige die denkt dat je makkelijk kan gaan werken met een kind van 3 jaar. Waar denk je dat mijn 1 jarige dochter is als ik ga werken?

En 700 euro allimentatie per maand? Dat is niet mis!
hm, dat is eigenlijk ook waar ik over val. Wat een onzin dat je kind te klein is. Ik kan me voorstellen dat je de eerste maand thuis blijft om hem weer aan Nederland te laten wennen, maar in de tussentijd kun je prima een baan zoeken.

Hup, zoek een baan! Neem verantwoordelijkheid over je eigen leven!
En Jorina, wat is er niet leuk en niet ideaal aan een kdv?

Het merendeel van de kinderen gaan naar de opvang. Dat is leuk, en zeer zeker niets mis mee. Zeker niet als je kind al DRIE is.

Hoe jonger je kind, hoe gemakkelijker je aan het werk kunt, want hoe beter de opvang is geregeld. Dat werken wordt pas lastig als ze op school zitten en vakantie hebben en marge dagen. En vanaf de middelbare is er al helemaal geen opvang meer, dan zitten ze vanaf hun twaalfde dus alleen thuis.

Ik zeg: zoek een baan, je kind is al 3, dan kan je die 700 euro van je ex lekker in zijn geheel in je eigen zak steken!! IPV in te leveren bij de sociale dienst, want dat wordt in zijn geheel in mindering gebracht nml.
quote:Nightfall schreef op 07 maart 2010 @ 20:40:

[...]

Ik ben alleenstaande moeder, al vanaf dat mijn kind 1 jaar is. Al die tijd heb ik gewerkt (en nog) om in ons levensonderhoud te voorzien.

Als werkende alleenstaande moeder heeft de belastingdienst leuke toeslagen geregeld. Deze kan je aanvragen via de belastingdienst (www.belastingdienst.nl en dan tabje toeslagen).Jawel, bijstand kun je aanvragen.
Nederlanders die naar een ander Eu-land verhuizen worden bij terugkomst gezien als EU burger en mogen het 1e jaar GEEN gebruik maken van sociale voorzienningen zoals; uitkering, zorgtoeslag, huurtoeslag, studiefinanciering etc.

Ik woon zelf in Belgie en had me erover geinformeerd voor het geval ik ooit terug zou verhuizen. Het 1e jaar moet je zoveel mogelijk redden met eigen inkomsten.

Pas nadat je je weer meer dan 1 jaar in Nederland hebt gevestigd mag je gebruik maken van alle sociale voorzienningen.

Ik ga de bron nog opzoeken en dan hier plaatsen.
quote:Zoyla schreef op 07 maart 2010 @ 20:38:

OMG; wat doet je ex?

Daar hoeft ex echt geen enorm goede baan voor te hebben hoor. Zit je volgens mij best snel aan.

Ben net eens gaan kijken hoeveel alimentatie ik globaal zou krijgen (ga niet scheiden, maar vroeg het me af ) en ik zou al ruim over die 700 zitten.
quote:Brown_Eyes schreef op 07 maart 2010 @ 20:42:

[...]

Jawel, bijstand kun je aanvragen.Bijstand is geen subsidieregeling, maar een vangnet. Bovendien in TO's situatie erg dom, want de alimentatie wordt van de bijstand afgetrokken, dus ik denk dat ze dan weinig meer overhoudt.
Invisible tears are the hardest to wipe away.
quote:dekbedovertrekmetstippen schreef op 07 maart 2010 @ 20:43:

[...]

Daar hoeft ex echt geen enorm goede baan voor te hebben hoor. Zit je volgens mij best snel aan.

Ben net eens gaan kijken hoeveel alimentatie ik globaal zou krijgen (ga niet scheiden, maar vroeg het me af ) en ik zou al ruim over die 700 zitten.Dan vraag ik me echt af hoe het kan dat mijn ex voor zijn vier koters minder dan die 700 dokt ( veel minder) en zelf wel in een kapitale villa zit.
Zeker online laten uitrekenen, nou reken jezelf vooral niet rijk, die dingen kloppen aan geen kant.

Mijn ex heeft het echt niet slecht, maar onze advocaat keek naar inkomen toen we uit elkaar gingen en nu, levenstandaard, gemiddelde uitgaves per maand op basis van het nibud, etc etc.

Mijn ex verdiend 2850 euro per maand ( en zijn partner zit rond de 2400 per maand), woont samen, heeft een eigen huis en auto, en betaald op basis van al die dingen een kleine 100 euro voor mijn kind.

Ik zou er nog wel 100 bij kunnen gebruiken maar hee 700 is toch niet reeel?

Dat geef ik nog in geen honderd jaar in 1 maand uit voor haar. En bovendien heb ik zelf ook een zorg en onderhoudsplicht of niet dan?

700 euro vind ik nagenoeg nooit reeel?

Kom op, move your ass.

Wat wil je met al die centen doen voor je kind?

Het is DRIE?!

Krijgt ie elke maand een stel gouden schoenen van je ofzo?
met andere woorden dekbedmetstippen...forget it !
quote:Hanaa schreef op 07 maart 2010 @ 20:42:

Pas nadat je je weer meer dan 1 jaar in Nederland hebt gevestigd mag je gebruik maken van alle sociale voorzienningen.

Ik ga de bron nog opzoeken en dan hier plaatsen.Lijkt me heel reëel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven