2 kinderen en ex belde net...

06-02-2011 22:20 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

2 kinderen met een heel lieve man. En net belde mijn ex van jaren geleden. Hij maakte een opmerking over zijn lief van nu en ik voelde een steek. Diep van binnen. En ben nu verdrietig. Over mijn leven, over wat misschien had kunnen zijn als, als, als.

Hij is zo gelukkig! En ik ben zo aan het ploeteren, ben het geluk vaak ook kwijt, heb onenigheid met mijn man, mis af en toe écht contact met elkaar. Wat moet ik hiermee, hoe kom ik hier uit? Destijds in alle wijsheid besloten dat het niet ging werken tussen hij en mij - het was ook een opluchting toen het over was - en nu denk ik, waren we elkaar maar 10 jaar later tegen gekomen
waarom belde je ex?

en wat doen jij en je partner er op dit moment aan om echt contact met elkaar te hebben?
Wat bedoel je nou precies? Dat je liever een relatie met je ex zou hebben?

Ik denk dat je niet je huidige relatie moet vergelijken met de herinneringen aan je ex. Over het algemeen ben je geneigd om vooral de goede dingen te onthouden en vergeet je waarom je ook alweer precies geen relatie met je ex wilde hebben.

Het is maar de vraag of je zo gelukkig zou zijn als je nu 2 kinderen met je ex zou hebben.
The time is now
Heel hard er aan denken waarom het ex is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je krijgt niets in het leven als je er zelf niets voor doet. Als jij weer chachacha met je man wil, moet je daar wat aan doen en niet gaan miepen over een ex aan de telefoon.
We gaan binnenkort samen op vakantie. We hebben twee jonge kinderen waarvan de jongste eentje is die heel erg veel zorg vraagt. Doordeweeks zijn we echt uitgeput en moe.

Mijn ex belt af en toe om even te horen hoe het gaat. Meestal zijn dat koetjekalfje gesprekjes, nu ging het ineens wat dieper over hoe hij (zij samen) in het leven staat/n.
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 22:29:

Mijn ex belt af en toe om even te horen hoe het gaat. Meestal zijn dat koetjekalfje gesprekjes, nu ging het ineens wat dieper over hoe hij (zij samen) in het leven staat/n.Als die telefoontjes dit soort gevoelens bij je losmaken, lijkt het mij verstandig om ermee te kappen.
The time is now
Tjah, kinderen zijn een hele verantwoordelijkheid. Maar daar heb je samen voor gekozen, en dus moet je ook samen kijken naar de gevolgen. Komen jullie tot de conclussie dat de balans zoek raakt, dan moet er aan een kant wat bij. Zo'n vakantie heb je meer aan dan bellen met je ex.
quote:positivodo schreef op 06 februari 2011 @ 22:28:

Je krijgt niets in het leven als je er zelf niets voor doet. Als jij weer chachacha met je man wil, moet je daar wat aan doen en niet gaan miepen over een ex aan de telefoon.Zeer eens!
Ik ben op dit moment in de war en van mijn stuk. Ik mis mijn ex heel erg, de lol samen, hoe gemakkelijk alles verliep. Maar ja, in een tijd van veel vrijheid en geen kinderen. Nu voel ik me vastzitten in een stroeve relatie, twee kindjes, een eigen huis. Het is misschien denken aan een ideaalbeeld van vroeger maar o wat zou ik dat nu graag willen hebben!
Ik denk dat je jezelf niet moet verliezen in een onrealistisch ideaalbeeld.
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 22:34:

Ik ben op dit moment in de war en van mijn stuk. Ik mis mijn ex heel erg, de lol samen, hoe gemakkelijk alles verliep. Maar ja, in een tijd van veel vrijheid en geen kinderen. Nu voel ik me vastzitten in een stroeve relatie, twee kindjes, een eigen huis. Het is misschien denken aan een ideaalbeeld van vroeger maar o wat zou ik dat nu graag willen hebben!Geef jezelf eens een schop onder je reet. Je hebt zelf gekozen voor de kinderen. Je weet van te voren dat je inlevert op vrijheid. Maak je lol in het leven wat je nu hebt en leef in het heden. Investeer daar in. En niet in het verleden. Dat doet je ex ook.
Je kunt niet alles hebben in 't leven.
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 22:20:

en nu denk ik, waren we elkaar maar 10 jaar later tegen gekomen

Maar de huidige werkelijk is dat je nu samen bent met

de man waarmee je 2 kinderen hebt.

Misschien was je met ex wel gelukkiger geweest, misschien

ook diep ongelukkig, had je met hem 2 kinderen gekregen

gescheiden en als alleenstaande moeder verder gemoeten.

Je zal het nooit weten, de tijd kan je niet meer terug zetten.

Het is denk ik wel vertandig de contacten met je ex even

op een laag pitje te zetten.

Wordt anders wel erg gecompliceerd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dat is ook allemaal waar! Maar de ontzettend sterke liefde die ik heb gevoeld voor mijn ex is van een ander niveau als het ware dan de liefde zoals ik die voel voor mijn man. Met mijn man kon ik oud worden, kinderen krijgen, zekerheden, me gesteund voelen dacht ik toen we trouwden.

Met mijn ex destijds niet, was meer vooral lol en lachen. Geen tijd voor zwarigheden. Nu is hij daar wel aan toe, met zijn nieuwe liefde. Dat doet zeer. Ik wilde net aan de telefoon dat ik die nieuwe liefde was...
leuk voor je man
in je 1e zin zeg je dat je man heel lief is, later wordt de lieverd afgebrand.

je lijkt me gewoon chronisch ontevreden.
wij slapen nooit.
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 22:41:

Dat is ook allemaal waar! Maar de ontzettend sterke liefde die ik heb gevoeld voor mijn ex is van een ander niveau als het ware dan de liefde zoals ik die voel voor mijn man. Met mijn man kon ik oud worden, kinderen krijgen, zekerheden, me gesteund voelen dacht ik toen we trouwden.

Met mijn ex destijds niet, was meer vooral lol en lachen. Geen tijd voor zwarigheden. Nu is hij daar wel aan toe, met zijn nieuwe liefde. Dat doet zeer. Ik wilde net aan de telefoon dat ik die nieuwe liefde was...

Ja maar je begrijpt toch wel dat je jezelf doodongelukkig maakt door zo te blijven denken.

Je zult nooit weten hoe het was gegaan als je bij je ex was gebleven, daar zul je toch echt vrede mee moeten krijgen. Zoals ik al eerder zei, vind ik het heel onverstandig om contact met je ex te houden en hiermee steeds zout in de wonden te strooien.
The time is now
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 22:34:

Ik ben op dit moment in de war en van mijn stuk. Ik mis mijn ex heel erg, de lol samen, hoe gemakkelijk alles verliep. Maar ja, in een tijd van veel vrijheid en geen kinderen. Nu voel ik me vastzitten in een stroeve relatie, twee kindjes, een eigen huis. Het is misschien denken aan een ideaalbeeld van vroeger maar o wat zou ik dat nu graag willen hebben!

Zo erg is het ook niet, 2 kinderen is zwaar, allerlei

dingen die niet meer kunnen, misschien is je huidige

partner wel een stuk saaier en degelijker dan ex.

Een bepaalde heiwee naar vroeger zal iedereen wel

herkennen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hij kan ook bedenken dat jij niet de aangewezen persoon bent om zijn geluk op dit gebied aan kwijt te kunnen. Ja, noem het maar een onschuldige uiting van kinderlijk enthousiasme zijnerzijds, op basis van jullie goede telefoonvriendschap. Maar die vlieger gaat niet op. Hij steekt je de ogen uit om zijn eigen geluksgevoel te vergroten. Natuurlijk hoopt hij dat jij een steek voelt, al doet hij of zijn neus bloedt. Dat streelt zijn ego. Hij gedraagt zich dus als een lul, hoe vertrouwend en onschuldig hij wellicht ook klonk. Zijn relatie is momenteel van halleluja, althans dat jubelt hij. Maar zou jij werkelijk in de schoenen van die vriendin van hem willen staan? Lijkt het je niet logischer dat ook die relatie op een dag afknapt of doodbloedt? Hij is echt niet wezenlijk veranderd hoor.

En al is zijn relatie werkelijk van halleluja en blijft het ook zo, het zijn jouw zaken niet. Zijn relatie doet er niet toe, al probeert hij jou te doen geloven van wel. Dit zeg ik niet uit moralistisch oogpunt maar uit het oogpunt van onderscheidingsvermogen. Jouw man, jouw relatie, jouw kinderen staan op nummer 1 t/m 9 en misschien dat het bestaan van je zogenaamd geweldige ex daarna een keer komt.

Ik lees de eerste zin van je OP en denk: 'dat is prachtig, en het is alles wat er toe doet'. Okee, het loopt niet altijd even vlekkeloos maar die ex zijn relatie evenmin. Waarom zou hij anders (tijdelijk!) zo halleluja zijn?

In de beperking toont zich de meester. Koester wat er is. En wees een meester.
ben je met iemand getrouwd voor de zekerheden??
wij slapen nooit.
Je bent gewoon jaloers. Het gras is altijd groener aan de overkant. Maar als je er zou zitten zou je misschien elke dag hooi eten..........
ja TO, ex kan je ook lekker lopen opnaaien omdat hij weet dat je daar gevoelig voor bent
wij slapen nooit.
quote:Frankie33 schreef op 06 februari 2011 @ 22:46:

Hij kan ook bedenken dat jij niet de aangewezen persoon bent om zijn geluk op dit gebied aan kwijt te kunnen. Ja, noem het maar een onschuldige uiting van kinderlijk enthousiasme zijnerzijds, op basis van jullie goede telefoonvriendschap. Maar die vlieger gaat niet op. Hij steekt je de ogen uit om zijn eigen geluksgevoel te vergroten. Natuurlijk hoopt hij dat jij een steek voelt, al doet hij of zijn neus bloedt. Dat streelt zijn ego. Hij gedraagt zich dus als een lul, hoe vertrouwend en onschuldig hij wellicht ook klonk. Zijn relatie is momenteel van halleluja, althans dat jubelt hij. Maar zou jij werkelijk in de schoenen van die vriendin van hem willen staan? Lijkt het je niet logischer dat ook die relatie op een dag afknapt of doodbloedt? Hij is echt niet wezenlijk veranderd hoor.Jij kent de ex van cha persoonlijk, begrijp ik?
The time is now
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 22:41:

Met mijn ex destijds niet, was meer vooral lol en lachen. Geen tijd voor zwarigheden. Nu is hij daar wel aan toe, met zijn nieuwe liefde. Dat doet zeer. Ik wilde net aan de telefoon dat ik die nieuwe liefde was...Wat sneu voor je man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven