2 kinderen en ex belde net...

06-02-2011 22:20 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

2 kinderen met een heel lieve man. En net belde mijn ex van jaren geleden. Hij maakte een opmerking over zijn lief van nu en ik voelde een steek. Diep van binnen. En ben nu verdrietig. Over mijn leven, over wat misschien had kunnen zijn als, als, als.

Hij is zo gelukkig! En ik ben zo aan het ploeteren, ben het geluk vaak ook kwijt, heb onenigheid met mijn man, mis af en toe écht contact met elkaar. Wat moet ik hiermee, hoe kom ik hier uit? Destijds in alle wijsheid besloten dat het niet ging werken tussen hij en mij - het was ook een opluchting toen het over was - en nu denk ik, waren we elkaar maar 10 jaar later tegen gekomen
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 23:33:

Hier speelt het inderdaad vaker op als de jongste meer huilt. En die huilt echt vreselijk veel, kan ik je vertellen. Het is heel erg naar.En wat kan je de dan plots even verlangen naar de tijd dat alles vanzelf leek te gaan he? Herkenbaar hoor en een kleintje dat je geen troost kan bieden is zo naar en geeft een machteloos gevoel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Cha, hebben jullie wel eens relatietherapie overwogen?
The time is now
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 23:33:

Hier speelt het inderdaad vaker op als de jongste meer huilt. En die huilt echt vreselijk veel, kan ik je vertellen. Het is heel erg naar.

Lijkt me dat dat heel vervelend is!

Misschien sla ik hier de plank helemaal mis hoor, maar heb/krijg je steun van je man of heb jij het gevoel dat jij het gezinsleven maar op de rit houdt en je man zich er naar jouw idee niet mee bemoeit?

(denk daaraan omdat er iets moet zijn waardoor je over alles ontevreden bent)
quote:valentinamaria schreef op 06 februari 2011 @ 23:16:

standaard reden voor mij is liefde.

trouwen om zekerheden lijkt me iets uit 1800.

Is dat zo?

Trouwen is volgens mij gewoon elkaar trouw te blijven

in voor en tegenspoed.

De reden maakt toch niet uit.

Toevallig heb ik in mijn omgeving 2 stelletjes die om

vrij praktische redenen zijn getrouwd en eigenlijk, zover

ik kan beoordelen niet onderdoen voor de stellen die

ik ken die op een roze wolk zijn getrouwd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Enn schreef op 06 februari 2011 @ 23:35:

[...]

En wat kan je de dan plots even verlangen naar de tijd dat alles vanzelf leek te gaan he? Herkenbaar hoor en een kleintje dat je geen troost kan bieden is zo naar en geeft een machteloos gevoel.Ja, eens. En ook het gevoel van tekort schieten. Heel naar is dat en heel logisch dat je dan soms terugverlangt naar de tijd dat je alles meer onder controle had en er minder hoge eisen aan jezelf en je geduld werden gesteld.
The time is now
quote:Kier_V schreef op 06 februari 2011 @ 23:33:

Frankie,

Met alle respect en dat meen ik oprecht:

Niet ALLE kerels hebben achter de mooie/leuke/eerlijke praatjes een asenaal met achterbakse bedoelingen en complotten.

Kan me jouw theorie voorstellen, maar gaat erg ver in mijn optiek wanneer je enkel weet dat de ex van TO gewoon meldt wat er in zijn leven gebeurt momenteel.De OP is niet een droge opsomming van feiten. Het zit barstensvol boodschappen tussen de regels door. Er zit bovendien vaak meer informatie verborgen in wat er niet gezegd wordt dan in wat er gezegd wordt. Daar haal ik mijn interpretatie vandaan. Niet uit mijn geloof dat 'alle' mannen 'zo' zijn, wel gebruikmakend van mijn kennis over mannen in het algemeen en over bepaalde exemplaren in het bijzonder.
hoe oud is je jongste TO?

de mijne bijna 3, een drama, s,nachts rondspoken, vreselijk ondeugend, maar ik kan ook vreselijk met haar lachen.
wij slapen nooit.
quote:Frankie33 schreef op 06 februari 2011 @ 23:29:

Ego trekt ego aan en verknalt in het voorbijgaan liefde. Dat is wat ego doet.

Even los van dit verhaal.

Wát een sterke conclusie dit. Herkenbaar ook.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien....
Ja, maar mijn man wil niet. Het is geen prater en daardoor verzanden we qua gesprekken snel in dagelijkse beslommeringen en gaat het bijna nooit echt over onszelf en over onze toekomstdromen. Diepgang mis ik dan wel af en toe ja. Maar hij is ook vreselijk zorgzaam, lief, kookt, ruimt op, maakt grapjes met de kinderen en nog veel meer. Superhandig ook trouwens.
hij is dus echt lief.
wij slapen nooit.
Ons jongste zoontje is 5 maanden, de oudste wordt over een maand 3 jaar. Maar bij allebei een zware babytijd, echt, ik kijk er naar uit als ze wat groter zijn. Dit is zo zwaar af en toe.
quote:Frankie33 schreef op 06 februari 2011 @ 23:37:

[...]

De OP is niet een droge opsomming van feiten. Het zit barstensvol boodschappen tussen de regels door. Er zit bovendien vaak meer informatie verborgen in wat er niet gezegd wordt dan in wat er gezegd wordt. Daar haal ik mijn interpretatie vandaan. Niet uit mijn geloof dat 'alle' mannen 'zo' zijn, wel gebruikmakend van mijn kennis over mannen in het algemeen en over bepaalde exemplaren in het bijzonder.

Ik geloof dat je gelijk hebt.

Waar Cha nu groot behoefte aan zou hebben (denk ik) is passie, gevoel hebben vrouw te zijn, begeerd worden. Alle dingen die ex bij haar oproepen en waar hij haar ooit mee gekwetst heeft en daarom een veiliger exemplaar heeft uitgekozen. Hij weet waarschijnlijk dat hij haar nog kan verleiden. Zulke mannen zullen ALTIJD terug gaan naar eerdere successen voor een egokick. Niet eens altijd om seks te halen, maar om te kijken of het er nog is(wederom aanname)
quote:Kier_V schreef op 06 februari 2011 @ 23:33:

Frankie,

Met alle respect en dat meen ik oprecht:

Niet ALLE kerels hebben achter de mooie/leuke/eerlijke praatjes een arsenaal met achterbakse bedoelingen en complotten.

.

Inderdaad net als niet alle vrouwen op je portemonnee uitzijn,

vreemd gaan met de buurman, een gat in hun hand hebben,

niet kunnen auto rijden om nog maar eens een paar clichés

te noemen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 23:38:

Ja, maar mijn man wil niet. Het is geen prater en daardoor verzanden we qua gesprekken snel in dagelijkse beslommeringen en gaat het bijna nooit echt over onszelf en over onze toekomstdromen. Diepgang mis ik dan wel af en toe ja. Maar hij is ook vreselijk zorgzaam, lief, kookt, ruimt op, maakt grapjes met de kinderen en nog veel meer. Superhandig ook trouwens.

Kun je hem niet overtuigen om in ieder geval een intake te doen? Om te kijken of het wat voor hem is? Als hij het echt niets vindt, kun je het daar dan bij laten.

Mijn man en ik hebben momenteel relatietherapie en mijn man was ook erg sceptisch in het begin. Hij was (waarschijnlijk net als jou man) bang voor ellenlange gesprekken en analyses, maar dat ik helemaal niet het geval. Wij krijgen hele cocrete, praktische adviezen om meer aandacht voor elkaar te hebben en constuctiever te communiceren. Mijn man vindt het juist heel fijn om nu eens concreet iets te kunnen dóen om onze relatie te verbeteren, ipv er oneindig over te praten (zoals we vroeger deden) zonder enige duidelijke verandering of verbetering.
The time is now
Het klopt enigszins denk ik. Ex komt er ook op doordat er stiltes vallen waardoor ik door ga vragen naar hoe het écht met hem gaat. Dan komt inenen het gevoelsleven naar buiten. Naar mijn verhaal of hoe het écht met mij gaat, dat hoort hij niet en vraagt er ook alleen indirect naar (je klinkt wel opgewekt)
Jouw man is een lieverd lees ik en wat heb je hem nodig voor de dagelijkse zaken , hij pakt aan. Natuurlijk is romantiek en toekomstperspectief ook nodig, jij hebt het nodig .

Alleen nu zitten jullie in de tropenjaren. Vertrouw op hem en bespreek ondanks zijn zwijgen op gewone toon ook wat jij mist. Verwijt hem niet maar deel wat je nodig hebt. Wees wellicht ook blij met wie hij is , hij klinkt als een fijne partner.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
TO kan zichzelf ook spannender gaan maken, ga een studie volgen, cursus paaldansen.
wij slapen nooit.
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 23:41:

Ons jongste zoontje is 5 maanden, de oudste wordt over een maand 3 jaar. Maar bij allebei een zware babytijd, echt, ik kijk er naar uit als ze wat groter zijn. Dit is zo zwaar af en toe.

Ja, dat is zeker zwaar. Maar het word beter! Mijn jongste is nu 16 maanden (en de oudste bijna 3) en we hebben echt een stuk meer adem en rust gekregen dan pakweg een jaar geleden.

Probeer ook niet teveel van jezelf en je relatie te verwachten in deze drukke, zware periode.
The time is now
Maar wat krijg je dan voor concrete tips bij relatietherapie? Wij gaan over een paar weekjes ook met elkaar op vakantie (zonder onze zonen). Wij zijn meer gebaat bij heel veel betere nachten en vrolijker kinderen door een betere gezondheid denk ik wel eens...
quote:valentinamaria schreef op 06 februari 2011 @ 23:46:

TO kan zichzelf ook spannender gaan maken, ga een studie volgen, cursus paaldansen.Ja, tuurlijk lekker nog even een studie in de avonduren als je net 13 uur hebt lopen zwoegen en rennen met een peuter en een baby.
The time is now
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 23:48:

Maar wat krijg je dan voor concrete tips bij relatietherapie? Wij gaan over een paar weekjes ook met elkaar op vakantie (zonder onze zonen). Wij zijn meer gebaat bij heel veel betere nachten en vrolijker kinderen door een betere gezondheid denk ik wel eens...Dat kan ook veel goed doen hoor! Elkaar weer zoeken en ontmoeten zonder kinderen in een andere sfeer.
quote:robdevries schreef op 06 februari 2011 @ 23:42:

[...]

Ik geloof dat je gelijk hebt.

Waar Cha nu groot behoefte aan zou hebben (denk ik) is passie, gevoel hebben vrouw te zijn, begeerd worden. Alle dingen die ex bij haar oproepen en waar hij haar ooit mee gekwetst heeft en daarom een veiliger exemplaar heeft uitgekozen. Hij weet waarschijnlijk dat hij haar nog kan verleiden. Zulke mannen zullen ALTIJD terug gaan naar eerdere successen voor een egokick. Niet eens altijd om seks te halen, maar om te kijken of het er nog is(wederom aanname)

Aanname, zonder meer, maar wel de best mogelijke op basis van de informatie die nu ter beschikking is.

Een moeilijkheid om dit te kunnen zien (voor TO) is dat het ego sluw is, zich graag wat verborgen houdt en zich daarom dikwijls strategisch verschanst achter schijnbare onschuld, vertrouwen en argeloosheid. Dan is het verpakt als een soort liefde. Als TO's eigen ego spreekt en luistert, wordt dit alles door haar heel serieus genomen en wekt het een keur aan verwarrende en daardoor moeilijk tembare emoties op.
quote:Banba schreef op 06 februari 2011 @ 23:48:

[...]

Ja, tuurlijk lekker nog even een studie in de avonduren als je net 13 uur hebt lopen zwoegen en rennen met een peuter en een baby. Na je vioolles en natuurlijk je dagelijkse meditatie-uurtje.
ik volg ook een studie. t is af en toe ff doorbijten, maar het is te doen.
wij slapen nooit.
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 23:48:

Maar wat krijg je dan voor concrete tips bij relatietherapie? Wij gaan over een paar weekjes ook met elkaar op vakantie (zonder onze zonen). Wij zijn meer gebaat bij heel veel betere nachten en vrolijker kinderen door een betere gezondheid denk ik wel eens...

We zijn ook pas net begonnen (3 gesprekken gehad), maar wat we bijvoorbeeld nu anders doen is de ander even met rust laten als je merkt dat ie geïriteerd of chagerijnig is. Zorgen dat je ego's dus niet gaan clashen, maar dat de ander even tot zichzelf kan komen en dat je later (als de stemming beter is) zonder verwijten het gesprek/issue weer oppakt.

Ook zoeken we elkaar nu even heel bewust even op als één van ons twee thuiskomt of weggaat. Even een kus en een knuffel en vragen hoe je dag is geweest. Klinkt allemaal heel voor de hand liggend, maar door de drukte deden we dit dus echt nooit meer.

Ik merk nu al (en dit doen wel pas een week) dat het fijn voelt om even echt die aandacht voor elkaar te hebben.
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven