2 kinderen en ex belde net...

06-02-2011 22:20 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

2 kinderen met een heel lieve man. En net belde mijn ex van jaren geleden. Hij maakte een opmerking over zijn lief van nu en ik voelde een steek. Diep van binnen. En ben nu verdrietig. Over mijn leven, over wat misschien had kunnen zijn als, als, als.

Hij is zo gelukkig! En ik ben zo aan het ploeteren, ben het geluk vaak ook kwijt, heb onenigheid met mijn man, mis af en toe écht contact met elkaar. Wat moet ik hiermee, hoe kom ik hier uit? Destijds in alle wijsheid besloten dat het niet ging werken tussen hij en mij - het was ook een opluchting toen het over was - en nu denk ik, waren we elkaar maar 10 jaar later tegen gekomen
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 22:34:

Ik ben op dit moment in de war en van mijn stuk. Ik mis mijn ex heel erg, de lol samen, hoe gemakkelijk alles verliep. Maar ja, in een tijd van veel vrijheid en geen kinderen. Nu voel ik me vastzitten in een stroeve relatie, twee kindjes, een eigen huis. Het is misschien denken aan een ideaalbeeld van vroeger maar o wat zou ik dat nu graag willen hebben!Wat kom jij vreselijk ondankbaar over.
Heel heel heel diep in mijn hart weet ik al heel lang dat mijn huidige relatie deels ook gebaseerd is op zekerheden. Ik had dat zo nodig na de flierefluitende ex. Ik hield ook echt van mijn man, maar dat is aan het verdwijnen lijkt het wel. Ik erger me snel, heb vaak ook een hekel aan mezelf hoor, voel ook wel dat ikzelf eigenlijk op alle fronten tekortschiet na twee zware zwangerschappen en bevallingen in korte tijd. Nu is het contact met mijn man iets wat continu aandacht vraagt en wat ik af en toe gewoon niet kán geven.

Dit is inderdaad niet leuk voor mijn man. Ik ga ook naar hem toe. Even knuffelen.
quote:Banba schreef op 06 februari 2011 @ 22:49:

[...]

Jij kent de ex van cha persoonlijk, begrijp ik? Ik geloof dit eigenlijk wel van Frankie..
Is het zo vreemd? Een verlangen naar een verleden?

Ik weet nog dat ik, toen nog met ex samen, echt

wel eens dacht pffffffffffffffffff was ik maar weer vrijgezel.

Kon ik de dagen maar weer zelf indelen, zonder rekening

te moeten houden met het gezinsleven.

Toevallig valt dit bij TO nu samen met een telefoon-

gesprek met ex die haar herinnert aan een leven dat

veel minder zorgen en verplichtingen kende, geen

koophuis, geen kinderen enz.

Dit zal toch iedereen wel eens hebben of zijn TO

en ik daar uniek in?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 22:53:

Heel heel heel diep in mijn hart weet ik al heel lang dat mijn huidige relatie deels ook gebaseerd is op zekerheden. Ik had dat zo nodig na de flierefluitende ex. Ik hield ook echt van mijn man, maar dat is aan het verdwijnen lijkt het wel. Ik erger me snel, heb vaak ook een hekel aan mezelf hoor, voel ook wel dat ikzelf eigenlijk op alle fronten tekortschiet na twee zware zwangerschappen en bevallingen in korte tijd. Nu is het contact met mijn man iets wat continu aandacht vraagt en wat ik af en toe gewoon niet kán geven.

Dit is inderdaad niet leuk voor mijn man. Ik ga ook naar hem toe. Even knuffelen.

Een hypocriete knuffel. Lekker hoor.

Je mist de egostreling van je ex. Ik denk dat Frankie de spijker op zijn kop slaat met haar teksten.
Als je ex zooo ontzettend geweldig was, was dan bij hem gebleven.

Ik hoop echt dat de man met wie je nu gaat dit allemaal niet leest, het is echt sneu
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 22:53:

quote:valentinamaria schreef op 06 februari 2011 @ 22:44:

in je 1e zin zeg je dat je man heel lief is, later wordt de lieverd afgebrand.

je lijkt me gewoon chronisch ontevreden.

Dat viel me ook op toen ik even op het vergrootglas klikte. Dat is ook het probleem.

Kinderen vallen tegen, man valt tegen, zelfs zichzelf vindt ze tegenvallen. TO, werk aan de winkel. In het nu, in je leven, in je relatie (met je man en je kinderen).
quote:robdevries schreef op 06 februari 2011 @ 22:53:

[...]

Ik geloof dit eigenlijk wel van Frankie..

En ik dus helemaal niet!

Ik zou zeer zeker niet van haar aannemen dat die ex een lul van een vent is en TO haar ogen uitsteekt omdat hij aangeeft dat hij gelukkig is, maar dat eigenlijjk dus niet zou zijn?

Vanwaar die wijsheid
Maar ik zeg toch nergens dat mijn ex zo ontzettend geweldig was? Het is meer verlangen naar een tijdsbeeld dan naar de realiteit misschien. Ik zag me destijds met ex geen huis kopen, trouwen, kinderen krijgen. Toen ik mijn man ontmoette viel alles op zijn plek, het beeld leek ineens te kloppen! Met hem kon ik oud worden, dacht ik toen. En dat worden we ook, dat hoop ik tenminste. Maar in een ruzie of zoals nu, in een moeilijke periode, twijfel ik daar wel eens aan. En dan komt zo'n telefoontje met iemand die zelf ook een gezin gaat stichten wel hard aan.
quote:Kier_V schreef op 06 februari 2011 @ 22:58:

[...]

En ik dus helemaal niet!

Ik zou zeer zeker niet van haar aannemen dat die ex een lul van een vent is en TO haar ogen uitsteekt omdat hij aangeeft dat hij gelukkig is, maar dat eigenlijjk dus niet zou zijn?

Vanwaar die wijsheidDat baseer ik, inderdaad een aanname, op het feit dat ex een flierefluiter was en haar gevoeligheid daarvoor. Ik denk dat ex haar wil inpalmen en weer behoefte heeft aan een egokick waar zij weer gevoelig voor is. Ik kan me zo voorstellen dat die ex haar veel pijn heeft gedaan waardoor zij voor veilig is gaan kiezen, maar eigenlijk niets liever zou willen dan gewild zijn door die geweldige ex. Het gaat dan niet om elkaar, maar om de egobevrediging wat zich uit in 'liefde'. Komt veel voor. Ex ogen uitsteken om een reactie los te weken klinkt heel aannemelijk.
Spreek je ex nog eens als hij zij gezin gesticht heeft....
quote:cha schreef op 06 februari 2011 @ 23:00:

Maar ik zeg toch nergens dat mijn ex zo ontzettend geweldig was? Het is meer verlangen naar een tijdsbeeld dan naar de realiteit misschien. Ik zag me destijds met ex geen huis kopen, trouwen, kinderen krijgen. Toen ik mijn man ontmoette viel alles op zijn plek, het beeld leek ineens te kloppen! Met hem kon ik oud worden, dacht ik toen. En dat worden we ook, dat hoop ik tenminste. Maar in een ruzie of zoals nu, in een moeilijke periode, twijfel ik daar wel eens aan. En dan komt zo'n telefoontje met iemand die zelf ook een gezin gaat stichten wel hard aan.Dan is het zaak te relativeren en voor je eigen bescherming (en die voor je gezin) contact te verbreken. Jij gaat zo voor de bijl anders.
Ik vraag me ook af waar die tekst van Frankie op slaat. Waarschijnlijk is de ex van TO net zo onwetend over de gevoelens van TO als haar eigen man. Hij denkt gezellig te babbelen. Dat TO huichelachtig enkel zit te zeuren maar niet concreet echt aan de slag gaat maakt haar ex nog geen lul.

HBG, ik denk dat iedereen in een relatie wel eens terugdenkt aan de tijd zonder die partner, of zonder kinderen (waarschijnlijk meer dat), de tijd dat je jonger was en nog geen verantwoordelijkheden. Maar ik krijg het idee dat TO zich vastklampt aan wat was, vandaar haar verdriet. Beter klampt ze zich vast aan mogelijkheden om weer gelukkig in het leven te staan.

Waarom twijfel je er aan dat je een toekomst hebt met je man? Want dat sijpelt in je berichten door. Wil hij niet meer, heeft hij twijfels?
quote:robdevries schreef op 06 februari 2011 @ 23:01:

[...]

Dat baseer ik, inderdaad een aanname, op het feit dat ex een flierefluiter was en haar gevoeligheid daarvoor. Ik denk dat ex haar wil inpalmen en weer behoefte heeft aan een egokick waar zij weer gevoelig voor is. Ik kan me zo voorstellen dat die ex haar veel pijn heeft gedaan waardoor zij voor veilig is gaan kiezen, maar eigenlijk niets liever zou willen dan gewild zijn door die geweldige ex. Het gaat dan niet om elkaar, maar om de egobevrediging wat zich uit in 'liefde'. Komt veel voor. Ex ogen uitsteken om een reactie los te weken klinkt heel aannemelijk.Als ex zijn ego wilde strelen had ie vast zijn mond gehouden over gezinsuitbreiding, en zich meer gericht op wat zij (TO en hij) vroeger hadden en proberen te vissen naar die aandacht die hij dan wilde.
als to voor de bijl gaat wil ik die lieverd wel troosten.

en niet vanwege zekerheden. bah wat een nare reden om te trouwen.
wij slapen nooit.
ex weet vast alles al van TO.
wij slapen nooit.
Als ik het zo lees lijkt het er op dat je heimwee hebt naar de periode waarin de toekomst nog open lag en iedere dag anders was. Ik snap dat zulke verhalen verlangens naar een ander scenario oproepen. Maar .., je ex is niet zomaar je ex. Hij heeft het nu echt ff helemaal voor elkaar. En helaas voor hem, ook hij zal niet forever 100% happy zijn met zijn leven.

Denk nog eens terug aan de tijd dat je verlangde naar een vaste relatie met iemand waar je een toekomst mee kon bouwen en dat je meer dan alles die twee kindjes wilde krijgen. Met je ex was het er misschien wel nooit van gekomen. Volgens mij mag je je gelukkig prijzen. Hoop voor je dat de blues gauw voorbij waait, zet em op!
quote:robdevries schreef op 06 februari 2011 @ 23:01:

[...]

Dat baseer ik, inderdaad een aanname, op het feit dat ex een flierefluiter was en haar gevoeligheid daarvoor. Ik denk dat ex haar wil inpalmen en weer behoefte heeft aan een egokick waar zij weer gevoelig voor is. Ik kan me zo voorstellen dat die ex haar veel pijn heeft gedaan waardoor zij voor veilig is gaan kiezen, maar eigenlijk niets liever zou willen dan gewild zijn door die geweldige ex. Het gaat dan niet om elkaar, maar om de egobevrediging wat zich uit in 'liefde'. Komt veel voor. Ex ogen uitsteken om een reactie los te weken klinkt heel aannemelijk.

Komt inderdaad veel voor, maar zou het ook niet echt gewoon zo kunnen zijn dat hij nu echt een liefde heeft gevonden waarbij hij zijn ding gevonden heeft en daarmee een gezin wil stichten?

Was het TO niet zelf die zei dat toen ze haar huidige vent tegenkwam, alles op zijn plek viel en toen ging voor het gezinsleven?

Zo gaan die dingen eenmaal, bij de ene zie je een toekomst voor je en bij de ander niet.

Dat hij eea meldt aan TO lijkt mee een gewoon gespreksonderwerp omdat dat nu speelt in zijn leven.
quote:Madhe schreef op 06 februari 2011 @ 23:04:

Ik vraag me ook af waar die tekst van Frankie op slaat.Nou, dat houdt je dan mooi even van de straat.
quote:Madhe schreef op 06 februari 2011 @ 23:06:

[...]

Als ex zijn ego wilde strelen had ie vast zijn mond gehouden over gezinsuitbreiding, en zich meer gericht op wat zij (TO en hij) vroeger hadden en proberen te vissen naar die aandacht die hij dan wilde.Nee, juist niet. Trucje uit de oude doos. Dat komt later, dat vissen naar wat ze hadden. Het is overigens een aanname, geen stelling.
Kan hoor Kier. Absoluut. Het is alleen vreemd om zo ineens te moeten melden. Maar goed, ik ben achterdochtig
Ik twijfel wel eens omdat de verzorging van de kinderen, het huis, financien en zo nog wat meer zaken regelmatig moeite kosten om met elkaar erover af te stemmen. Als elk vlak moeite kost, ga ik wel twijfelen af en toe, of we eigenlijk wel echt bij elkaar passen. Ik ben niet met hem getrouwd vanwege zekerheden, maar wel ten dele: hij had een baan, familie bijvoorbeeld. Dat had mijn ex allemaal niet. Dan wordt het leven vrij onzeker en spannend en op zijn tijd, kan ik je vertellen.
quote:valentinamaria schreef op 06 februari 2011 @ 23:06:

vanwege zekerheden. bah wat een nare reden om te trouwen.

Waarom is zekerheden een "nare" reden om te trouwen?

Wat moet dan de standaard reden voor trouwen zijn?

Het zou mijn ding niet zijn maar kan me goed voorstellen

dat mensen heel verstandelijk trouwen en kan toch ook

goed gaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hoe spannend ben je zelf?
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven