34 jaar en single

23-04-2016 21:23 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben man en 34 jaar inmiddels. Zoals de topictitel al aangeeft ben ik dus single. En ik weet eigenlijk niet goed hoe ik daar verandering in moet brengen.



Ik heb nooit goed in de markt gelegen bij vrouwen, altijd een beetje het gevoel gehad dat ik aan de zijlijn stond waar vrienden meer succes hadden. Niet dat ik niet met vrouwen om kon gaan, maar ik kwam altijd in de 'friend zone'. Tot aan mijn 31e heb ik dan ook nooit echt een relatie gehad. Toen werd ik aan een meid gekoppeld, wat dus wel uitmondde in een relatie. Deze heeft 2 jaar geduurd, we zijn zelfs gaan samenwonen maar helaas is dat fout gelopen.



Nu ben ik dus weer zo'n anderhalf jaar single, maar ik ben net zo ver als voorheen. Het is niet dat ik het niet probeer, ik ga wel uit ( voor zover de financien het toelaten), ik ga op reis, ik sta ingeschreven op datingsites, maar niks, nada, noppes. Als er nou mislukte pogingen tussen zouden zitten was het tot daar aan toe, maar op dat punt kom ik gewoonweg niet. Op datingsites probeer ik ook genoeg, maar er wordt niet eens op mijn profiel gekeken, laat staan dat er dus een antwoord komt.



Er wordt altijd gezegd dat de biologische klok bij vrouwen gaat tikken, maar zo langzamerhand krijg ik dat gevoel nu ook. Het is niet dat het vrijgezellenleven kommer en kwel is, en bij tijden heb ik echt de voordelen er wel van. Maar ik ben nu de enige in mijn vriendengroep die vrijgezel is, en ook de enige zonder kinderen. Het is ook niet dat ik mijn vrienden niet zie, alleen behoorlijk weinig, ze zitten immers met hun kinderen. Mijn sociale leven kalft dus langzaamaan af, en mocht ik zelf ooit nog kinderen willen dan moet het toch vrij snel gaan gebeuren. Om daar na mijn 40e aan te gaan beginnen zie ik niet zo zitten eigenlijk. En ik wil ook graag een beetje van een relatie kunnen genieten zonder direct de druk te hebben om snel een gezin te stichten. De vraag is alleen hoe?
quote:Antoon69 schreef op 23 april 2016 @ 22:51:

[...]





Het werkte bij mij toch anders verdraaid goed altijd



Dat vind ik heel fijn voor je, hoop dat je er op lange

termijn ook blij en gelukkig van word ipv alleen kortere periodes.

(en daar zit het hem nou net)
quote:tampontouwtje schreef op 23 april 2016 @ 22:47:

[...]





Vreemde reactie. Je bent zelf toch ook obsessief ermee bezig geweest schrijf je.



Totdat ik er achter kwam dat ik juist daar niet blij van werd, toen ben ik dat dus gaan veranderen.

Wat is er vreemd aan wijzer worden van gebeurtenissen en ervaringen?

C'est la vie je pense et je crois...
Alle reacties Link kopieren
Tja, lastig. Mijn lief was 36 toen ik m in z'n kraag greep dat het er nu maar ns van moest komen (en we zaten al minsten 4 jaar in een wederzijdse friend zone) En we zijn al dik 6 jaar extreem gelukkig samen. Oftewel, het kan heus nog wel. Maar tips over hoe dan heb ik niet. Some things just happen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je enig idee waarom je niet tot daten komt? Feedback van een vriendin kan inderdaad handig zijn als je het niet weet. Flirt je wel eens met vrouwen?
quote:Moosey schreef op 23 april 2016 @ 23:35:

Tja, lastig. Mijn lief was 36 toen ik m in z'n kraag greep dat het er nu maar ns van moest komen (en we zaten al minsten 4 jaar in een wederzijdse friend zone) En we zijn al dik 6 jaar extreem gelukkig samen. Oftewel, het kan heus nog wel. Maar tips over hoe dan heb ik niet. Some things just happen.Meneer BB had pas op date 3 door dat we aan het daten waren - toen ik hem maar ging zoenen om hem uit de friendzone te hengelen
Alle reacties Link kopieren


Bij sommige mannen moet je gewoon héél duidelijk zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 40 en single. Charlie Chaplin kreeg nog een kind op zijn 80ste. Je bent een man. Je hebt geen biologische klok.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Reageer jij zelf wel op profielen van vrouwen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:RotjeGo schreef op 23 april 2016 @ 21:42:

Is dit nou zo erg? 3 miljoen Mensen in Nederland zijn single. Je doet net of het een enge ziekte is ofzo.

Leef gewoon je leven, besteed af en toe even wat aandacht aan dating (sites), ga sporten, doe je werk en zoek je vrienden op.

Als je de ware tegen komt heb je geluk, maar zo niet, dan leef je toch ook gewoon verder? Zo gaat het nou eenmaal hoor.. De ware loop je nou eenmaal niet iedere dag tegen het lijf. Dat geldt voor iedereen, dus ligt niet aan jou.+1
Alle reacties Link kopieren
Even wat praktischer dan (al is in mijn eigen leven mijn gelukkig zijn nooit per se gekoppeld geweest aan een relatie. Heb lange en korte relaties gehad met enorm veel liefde, maar kan niet zeggen dat ik als single ongelukkiger ben. Het ongelukkigst ben ik geweest toen ik me enorm focuste op het redden van een reddeloze relatie. En dat deed ik mezelf aan doordat ik bang was het op te geven).



Afijn, je schrijft:"ik ga wel uit ( voor zover de financien het toelaten), ik ga op reis, ik sta ingeschreven op datingsites.."



Uitgaan (kroeg of cub) is helemaal niet zo ideaal om nieuwe mensen te leren kennen als je niet meer 20 bent. Meetal zit je statisch met vrienden rond een tafeltje en de kans dat je in gesprek komt met een ander is klein. Als je naar een club gaat is de kans op een gesprekje wel wat groter, maar een echt gesprek zit er niet echt in door het lawaai. Ligt misschien ook een beetje aan of je in de grote stad woont of in gemeenschappen waar mensen elkaar meer kennen, maar in de stad is de kroeg (tenzij je stamgast bent) helmaal niet echt een plek waar je snel met nieuwe mensen aan de praat komt.



Bij op vakantie gaan is de kans dat je iemand die dichtbij woont tegenkomt ook klein. Vakantie is leuk voor vakantieliefdes (en die kunen enorm leuk zijn. Helemaal als je net als Stella even je groove terug moet vinden), maar strategisch vind ik dat nou ook niet zo'n goed plan voor een langdurige relatie. Ontmoet je eindelijk een leuk iemand, woont zij in Den Bosch en jij in Sneek. Moet je daar weer een oplossing voor zoeken.



Dating sites zijn vooral afhankelijk van je eigen input. Wat je koopt/huurt is toegang tot de infrastructuur, zonder enkele garantie dat je er ook iemand tegen gaat komen. Alleen er op gaan staan, op zo'n site, leidt meestal tot niks. Je moet er echt actief mee zijn. Ook mannen die alleen zeggen "Hoi, hoe is het" in hun eerste berichtje hebben ook geen goede strategie (Niet dat ik weet hoe jij daar mee bezig bent). Het is soms al een drempel om op een site te gaan staan, maar dat alleen is eigenlijk nog niks. Je wordt voor die moeite niet 'beloond' of zo, in tegenstelling tot andere dingen die je online besteld.



Als je nieuwe mensen wilt ontmoeten, wat voor een types wil je ontmoeten? Je zal het type dat paard rijdt minder snel tegenkomen op een hip-hop festival, dus ga daar niet zoeken naar zo iemand. En als je ergens gaat 'zoeken' bij een clubje of cursus, doe het dan ook omdat de activitiet je op zichzelf al genoeg oplevert. Dus niet gaan salsa dansen alleen voor de dames, maar in eerste instantie omdat je dansen leuk vind. Niet alleen gaan vrijwilligen bij Amnesty om vrouwen (boven de 30 noem je iemand sowieso geen 'meid' meer, toch?) te ontmoeten, maar omdat je het zelf een waardevolle besteding van je tijd vindt.



Succes.



Trouwens, kan de boeken van Jan Geurtz van harte aanbevelen. Ben dankzij hem gestopt met roken (via de Opluchting) en uit de negatieve spiraal van een slechte relatie redden (via Verslaafd aan de Liefde) gekomen. Kan ze beide van harte aanbevelen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 23 april 2016 @ 23:48:

Heb je enig idee waarom je niet tot daten komt? Feedback van een vriendin kan inderdaad handig zijn als je het niet weet. Flirt je wel eens met vrouwen?Dit is een goed antwoord. TS heeft alleen een relatie gehad die hem werd aangereikt. Uit zijn beschrijving leid ik af dat hij geen romantische interesse opwekt of communiceert. Of het dan ooit vanzelf gaat? Daarmee moet je als man door een vrouw veroverd moet worden, wat Moosey en laurabb al schrijven. Als dat gebeurt helemaal super maar passief afwachten zie ik weinig oplossing in. Er bestaan niet voor niets dating sites. Maar ik spreek voor mijzelf, bij anderen gaat het blijkbaar wel vanzelf (of ze zijn zich niet bewust wat er allemaal gebeurt).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor een groot deel pech of geluk hebben is. Het overkomt je of niet. Ik ken meerdere mensen in mijn omgeving die hun kinderwens moesten opgeven omdat ze die ene leuke partner niet vonden. Sommigen daarvan hebben heel hun leven gezocht en anderen hebben afgewacht. Beide partijen zijn ongewenst kinderloos. Dat lijkt me wel zuur als je wens erg groot is.



Zelf ben ik 30 en ook single, maar zonder kinderwens. Nooit een vaste relatie gehad, alleen een vriendschap+ met een goede vriend. Het was niet zoals gehoopt. Ik had gedacht echt een maatje aan hem te hebben met wie ik het leuk zou vinden om dingen samen te doen. Maar het voelde juist ongemakkelijk doordat we teveel verschilden qua interesses en gewoontes. We gingen wel wandelen omdat ik dat leuk vond, maar ik zag dat hij er gauw vanaf wilde zijn. En ik ging wel naar zijn optredens waar hij zijn gedichten voorlas, maar ik had er totaal niks mee. Dat gaat mij dan irriteren.

Nu ben ik weer 2 jaar single en het bevalt me prima. Doen en laten wat wil. Ik weet niet of ik wel geschikt ben voor een relatie, want ik vind mensen gauw vermoeiend. Als ik iemand langer dan een dag constant om me heen heb, beklemd me dat. Het voelt dan zo als verplicht aanpassen. Misschien ben gewoon beter af zonder. Al kijk ik soms tegen leeftijdsgenoten op die al meer dan 10 jaar een koppel zijn. Zij kunnen blijkbaar wel genieten van samen zijn en intens van iemand houden en ik niet.

Als ik ooit iemand tegenkom waarmee het echt klikt, geloof ik dat het mooi kan zijn. Maar diegene ben ik nog niet tegengekomen. En dan nog zal het latten worden. Voor de rust in mijn hoofd, maar ook voor als het eens uitgaat. Dan sta ik niet op straat. Want ik zie het te vaak misgaan.
Alle reacties Link kopieren
Geluk of pech hebben, niemand tegengekomen zijn, legt de oorzaak van ongewild single zijn buiten jezelf. Het is vaak oorzaak en gevolg maar ik ben de laatste om te beweren dat het eenvoudig is de situatie te veranderen. Maar ik herken de gevoelens van TS ook al is het heel lang geleden. Zelf had ik amper vrouwen tijdens mijn beroepsopleiding, werk en helemaal niet in de vriendenkring waardoor mijn verlegenheid in contact aanhield. Flirten heb ik toen ook nooit geleerd. Gelukkig zijn er tegenwoordig zoveel meer mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen of zelfs te laten coachen. Doe er iets aan!
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 23 april 2016 @ 21:33:

Als je op een dating site zit dan moet je zelf berichtjes sturen aan vrouwen.

Daarbij is het wel belangrijk dat je vrouwen uit je eigen categorie kiest.



Berichtjes sturen naar meisjes van 21 heeft niet zoveel zin. Richt jr op vrouwen van 30 tot 38.



Als je zelf niet zo knap bent heeft het ge e n zin om alleen bloedmooie vrouwen aan te spreken.



Alke emanci

ztie ten spijt willen vrouwen ok gewoon een man die werk heeft.



Ja, dat deed ik vrij regelmatig. Nu ben ik daar ook niet heel erg handig mee, maar toch, ik probeer een beetje een leuk berichtje te sturen. Makkelijk is het niet ;) En direct succes verwacht ik ook niet. Maar als er niet eens naar mijn profiel gekeken wordt, geen enkele keer, ga je echt wel twijfelen.



Mijn eigen leeftijdscategorie is juist al waar ik naar kijk en ik kijk naar andere dingen dan het uiterlijk. Uitstraling doet mij juist veel meer. Niet dat ik geheel immuun ben voor bloedmooie vrouwen overigens ;) Maar hoe mijn kansen daarbij liggen weet ik zelf ook wel. Ik kijk vaak naar haar interesses, en hoeverre die overeen komen met de mijne. En ik heb werk, maar ik kijk ook of zij een inkomen heeft. Ik heb een inkomen waarvan ik mij prima red, maar ik zou er geen 2 mensen van kunnen onderhouden.



Dus passief ben ik niet echt geweest wat dat betreft. En ik ga ook niet op reis om een relatie te vinden, en ik ga ook niet om die reden uit, maar gewoon om een goede tijd te hebben. Alleen, als je nergens komt, kom je ook niemand tegen, dat is mijn filosofie een beetje. Wat mij steekt is dat ik ook niemand tegen kom die op die manier in mij geinteresseerd is als ik wel wegga.



Dus wat kan ik überhaupt nog meer doen, waar kan ik heen gaan, want ik weet het echt niet. Ik weet alleen dat het leven zoals het nu gaat niet het leven is zoals ik dat wil. Want het alleenzijn ben ik nu echt wel zat.
Alle reacties Link kopieren
Waar je heen kan gaan? Naar dingen die je leuk vind. Maak er gewoon wat van.



Ga op curus kunstgeschiedenis / koken / Spaans / Chinees / schrijven / tekenen / acteren / improvistatie theater/ stads tuinieren / wijnproeven / Japans theeschenken / worst maken.......etc (even zo uit mijn hoofd dingen die me serieus leuk zouden lijken)



Ga vrijwilligers werk doen bij iets dat je leuk vind. Amnesty / Rode Kruis / vluchtelingen helpen met Nederlands leren / beach clean ups / wilgen knotten....etc



Zoek op meetup (www.meetup.com) een groepje waar je je bij aan kan sluiten om iets leuks te doen als je in een redelijke stad woont.



Ga bij een sportvereniging die mannelijke en vrouwelijke leden heeft (Tennis, schermen, bootcampen, vechtsporten, korfballen...etc).



Serieus, er zijn zooooooooooveeeeeeeel mogelijk heden om leuke dingen in je vrije tijd te doen. En dan kom je vanzelf meer mensen tegen. Ook geen garantie op een partner, maar die krijg je toch niet van het leven of het universum



Wat wel erg onaantrekkelijk is voor vrouwen is een man die zijn eigen leven niet leuk vind en graag een vrouw vind die dat klusje (zijn leven leuker maken) mag opknappen. Dan heb ik liever een kerel die er zelf al wat leuks van maakt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
En als je nu bij alle suggesties voor leuke dingen doen 'ja, maar' denkt, dan ligt het ook aan jezelf als je vindt dat je leven niet leuk genoeg is.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft internet daten, je moet je profiel niet verwarren met jezelf. Er is geen belangstelling voor je profiel, dus wellicht zijn je teksten of foto's niet leuk. Dat betekent niet dat je als persoon niet leuk genoeg bent, maar dat er wat aan je marketingstrategie schort.



We kennen allemaal wel mensen die zeuren dat hun huis niet uit de verkoop komt, maar als je dan op Funda kijkt hebben we er alleen slechte foto's op staan en volgen ze het advies van de makelaar ook niet op (ik heb zulke familie). Kunnen ze honderd keer zeggen dat de koper er maar 'doorheen moet kijken', maar dat helpt niet. Betere foto's helpen wel.



En dat je wat mensen hebt aangeschreven? 'Nou en' denk ik dan. Kijk eens op het internetdaten topic, dan zie je hoeveel werk er soms in gaat zitten om een keer een leuke date te hebben.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:CaptainKirk schreef op 24 april 2016 @ 21:44:

Wat mij steekt is dat ik ook niemand tegen kom die op die manier in mij geïnteresseerd is als ik wel wegga.

Hoe bedoel je dit? Ontstaat er geen contact met single vrouwen? Durf je wel te flirten/ op een vrouw af te stappen of moet het meer van haar uitgaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel jammer dat CaptainKirk niet ingaat op de suggesties over dingen die hij dan wel kan doen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik ben intussen 44 en Single. En al weer zo lang. Het is leuk dat iedereen maar zegt dat je als man "altijd nog kinderen kan krijgen". De realiteit is echter dat dit dus onzin is. Natuurlijk kan het biologisch, maar probeer op een gegeven moment nog maar een vrouw te vinden die jou ook ziet staan en die tegelijkertijd nog de leeftijd en de wens heeft.



Je bent nu 34. Dus voor jou is de realiteit dat je er voor moet zorgen dat je fit en gezond bent, onder de mensen komt via evenementen en hobby's en activiteiten waar normale communicatie mogelijk is. Je je huis en werk en leven voldoende op orde hebt. Jouw doelgroep ligt ongeveer tussen de 28 en 36, het liefst iemand die bekend is met het begrip relatie en daar al wat ervaring mee heeft. dat geeft jou 6 jaar voordat je de magische grens bereikt waarop je voor de pappa's zoekende vrouw zo goed als hebt afgedaan. Voor die tijd kan je makkelijk een relatie vinden zolang je maar duidelijk bent.



Alleen de grootse barrière die jij zal tegenkomen is het feit dat jij te graag wil. Dat schrikt potentiele kandidaten af. De kans is namelijk groot dat de vrouwen die echt de aandrang voelen om kinderen te krijgen, hun selectie puur op biologische drive zetten en zich dus eerder concentreren op de Alpha's , en daar val jij niet onder zo te lezen. De vrouwen die wel interesse in jou hebben worden afgeschrikt door jouw toekomstwens want ze zijn nog niet zover. Dan blijven Single moeders van rond jouw leeftijd met 1 jong kind over, die zoeken een verzorger omdat de eerder gevonden "Alpha" hen al heeft afgedankt na de bevruchting.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ga speeddaten, dan ontmoet je in één avond 20 vrijgezelle vrouwen die op zoek zijn naar een relatie of in ieder geval meer dan vriendschap, en is het voor iedereen duidelijk dat jij dat ook bent. Geen match de eerste keer? Ga nog een keer (is bij geen match vaak ook nog gratis).



Misschien is signalen uitzenden en oppikken niet je sterkste kant? Verdiep je in lichaamstaal (YouTube, boeken).



Raadpleeg een flirtcoach, of kijk op hun sites voor gratis artikelen waar je wellicht wat van opsteekt.
Alle reacties Link kopieren
Goede tip speeddaten! Wat heb ik zulke mogelijkheden gemist toen ik het nodig had. Maar ik heb er een interessante kanttekening over gelezen in een boek van een single coach. De kans om te slagen is niet erg groot maar de oefening is heel waardevol. Het zou je leren wie bij je past en dat kan je kansen irl ten goede komen. Wat jaw al schrijft over te graag willen is zeker een uitdaging maar belangrijk is om er speels mee om te gaan in plaats van doelgericht. Het boek gaat uitgebreid in op ontspannen zoeken van een partner: Frustratie is geen onbekend probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 34 en zit verder in exact dezelfde situatie. Ook wat je schrijft over kinderen herken ik. Maar veel mensen lijken dat niet te begrijpen. Je hoort dan al snel de dooddoener dat je als man je hele leven kinderen kan krijgen.



Ik lees hierboven ook over toeval. Ik heb al jaren alles aan het toeval overgelaten en ook dat heeft geen enkele zin.



Datingsites daar besteed ik geen aandacht meer aan. Je steekt er veel tijd in en krijgt nagenoeg geen resultaat. De enige die er beter van wordt is het bedrijf waar je je abonnement aan betaald.



quote:Zelatrice schreef op 23 april 2016 @ 22:35:

[...]

Nadere toelichting: een relatie zoeken om je eigen al dan niet negatieve gevoel en eenzaamheid

te verbloemen dat gaat echt niet werken.

Je kunt simpelweg niet van een ander verwachten dat hij of zij dit even wegneemt,

dit moet je zelf doen.

Dit lees en hoor ik vaak maar is echt de grootst mogelijke onzin ooit. Ik ken enorm veel mensen met psychische problemen die wél een vaste relatie hebben. De vreemdste mensen hebben relaties. Enorm veel relaties komen tot stand op een basis die volgens jou niet goed is en geen zin heeft.



Succes TO. Ik heb de antwoorden ook niet helaas.



edit: speeddaten heb ik ook geprobeerd. Het is leuk voor een keer. Maar het grootste deel doet het voor de lol en is niet op zoek naar een man. Een ander deel heeft torenhoge eisen. En dan blijft er niet veel interessants over.



Het grootste probleem is dat al die negatieve ervaringen het zelfvertrouwen niet ten goede komen. Misschien dat dat bij jou ook het geval is. En als dat niet in orde is dan is het een stuk lastiger.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je leuk aan jezelf? Vind je jezelf wel leuk?

Hou je van jezelf? Moet je wel een lachen om jezelf? Kortom, hoe goed ken jij jezelf?

Waar zou een vrouw op kunnen vallen bij jou?

Geef eens een goeie 'elevator pitch' van jezelf!



Tip 1: Als je je profiel op die datingsite net zo serieus hebt opgezet als je openingspost dan valt menig vrouw al in slaap bij alinea twee, en zal er niemand reageren. Humor is geweldig belangrijk, alsook een hele goeie foto. En is je uiterlijk niet je sterkste wapenfeit maak daar dan een goeie opmerking over in je geschreven profiel.



Tip 2: Als je reageert op een vrouw ga dan niet een halve omnibus naar haar sturen, maar een kattebelletje of gevatte opmerking. Ik heb mijzelf een paar keer ingeschreven bij dezelfde datingsite en een manspersoon presteerde het om iedere keer (!) exact dezelfde kwijlbrief naar mij op te sturen. Lekker origineel. Not.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat jij ook vooral ik 'ja maars' denkt stekelbaars. Ik noem een lijst met activiteiten (die ook leuk kunnen zijn op zichzelf en alleen al op die manier je leven kunnen verrijken).



Maar daar gaat niemand op in. Je noemt alleen maar dingen die voor jou niet werkten.



Feit is dat er geen gouden regel bestaat (sterker nog, niemand, noch het leven, is je een relatie verschuldigd). Een relatie op zichzelf is ook geen oplossing voor als je je leven niet leuk vind (want die relaties die jij noemt stekelbaars, zijn die wel zo leuk? Dat weet je eigenlijk nooit van een ander. Misschien wel, misschien niet).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven