35 en nog nooit een relatie gehad.

26-05-2007 17:29 434 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 35 en ik heb nog nooit een relatie gehad. Ik ben weleens verliefd geweest maar heb nooit echt een vriend gehad. Mannen zagen mij meer als een soort maatje waar je mee kon lachen of met wie ze moesten omgaan om zo tot mijn altijd mooiere vriendinnen te komen. Daarbij komt dat ik mezelf heel lang niet de moeite waard heb gevonden maar daar wordt al  aan gewerkt. Ik probeer van mezelf te houden en zeg tegen mezelf dat ik goed ben zoals ik ben en soms lukt dat ook wel maar er zijn van die momenten zoals gisteren, ik liep te wandelen en voelde me goed en ineens kwam ik een  vriendin tegen met haar kind en ik voelde me zoooo mislukt. waarom kan iedereen iemand vinden ook al is het niet voor altijd maar ik zou ook zo graag het samengevoel eens willen hebben. Ik schrijf dit omdat ik dit nog nooit heb verteld, ik kom ook over als een spontaan gezellig iemand,en niemand weet hoe ik me echt voel want ik schaam me zo en de laatste tijd krijg ik steeds meer het gevoel dat ik mislukt ben.

Ik weet ook wel dat jullie me niet kunnen helpen maar ik wou het zo graag eens van me afschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me ook af als ik dit allemaal zo lees waarom ik deze mensen die allemaal in hetzelfde schuitje zitten niet in het wild tegenkom. Of houden we ons allemaal groot en durven we hier op het forum (lekker anoniem) wel alles eruit te gooien? Moeten we samen maar een knuffelclubje oprichten! Nu even serieus. Als ik het allemaal zo lees kom ik tot de conclusie dat de meesten, net als ik, niet eens zo erg ongelukkig zijn maar wel de intimiteit missen van een vriend(in).
Alle reacties Link kopieren
Aan iedereen hier.



Je bent 35 en hebt geen relatie gehad. Je zoekt er wel een.

Mijn vraag: hoe dan. Wat doe je om een man/vrouw te vinden?



Ikzelf zie overdag steeds dezelfde mensen, vooral collega's. 's-Avonds ook. In de zomer is de tennisbaan open, en daar ontmoet ik ook wel vrouwen. Maar weer niet van in de leeftijd 28 - 35. Dus ik blijf steeds in hetzelfde kringetje.



Vandaar mijn vraag.



Andere vraag: hoe kan het zijn dat een man van 38 wel 10 tot 15 jaar op zoek kan zijn naar een vrouw om een gezin mee te vormen? Dat is toch iets wat uiteindelijk veel vrouwen willen?
Alle reacties Link kopieren


Aan iedereen hier.



Je bent 35 en hebt geen relatie gehad. Je zoekt er wel een.

Mijn vraag: hoe dan. Wat doe je om een man/vrouw te vinden?



Ikzelf zie overdag steeds dezelfde mensen, vooral collega's. 's-Avonds ook. In de zomer is de tennisbaan open, en daar ontmoet ik ook wel vrouwen. Maar weer niet van in de leeftijd 28 - 35. Dus ik blijf steeds in hetzelfde kringetje.



Vandaar mijn vraag.



Andere vraag: hoe kan het zijn dat een man van 38 wel 10 tot 15 jaar op zoek kan zijn naar een vrouw om een gezin mee te vormen? Dat is toch iets wat uiteindelijk veel vrouwen willen?
Een man van 38 die geen partner kan vinden. Bedoel jij jezelf. Tja, wat doe je ervoor om iemand te ontmoeten en hoe ziet je verlanglijstje eruit. Ik ken een paar collega's die ook kenbaar maken dat ze een vrouw zoeken, maar daar totaal geen moeite voor doen. Ze nemen niet eens de moeite om de vrijgezelle vrouwen die ze wel zien beter te leren kennen, omdat het hun "type" niet is. ze kennen alleen het uiterlijk, maar de persoon niet eens!
Alle reacties Link kopieren


Aan iedereen hier.



Je bent 35 en hebt geen relatie gehad. Je zoekt er wel een.

Mijn vraag: hoe dan. Wat doe je om een man/vrouw te vinden?



Ikzelf zie overdag steeds dezelfde mensen, vooral collega's. 's-Avonds ook. In de zomer is de tennisbaan open, en daar ontmoet ik ook wel vrouwen. Maar weer niet van in de leeftijd 28 - 35. Dus ik blijf steeds in hetzelfde kringetje.



Vandaar mijn vraag.



Andere vraag: hoe kan het zijn dat een man van 38 wel 10 tot 15 jaar op zoek kan zijn naar een vrouw om een gezin mee te vormen? Dat is toch iets wat uiteindelijk veel vrouwen willen?
Ik ben zelf ook helaas nog single. Had het heeel graag anders gezien. Maar als me benaderd met het idee van "zij is de aanstaande moeder van mijn kinderen" dan loop ik ook hard weg hoe graag ik ook een partner en een gezin wil. Wanhoop lokt nooit. Ik wil graag eerst gezien worden als vrouw, als persoon waar hij op valt, waar hij tijd mee door wil brengen. Ik wil niet gezien worden als potentieel materiaal voor de dekhengst. Ik weet dus niet hoe jij vrouwen benadert en hoe je ze beoordeelt, maar mogelijk heb je meer kans met een andere benadering.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles al geprobeerd, tot internetdaten toe. Maar ik kom niet door de concurrentie heen. Vrijwel alle mannen zoeken het in die leeftijd.



Vandaar mijn vraag: hoe zoekt iedereen die een partner zoekt? Of is dit onderwerp nog taboe?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 41 en ik heb tot nog toe de neiging gehad om erop te reageren, en te zeggen dat ik nooit een relatie heb gehad.



Echter... ik denk dat er een goede kans is, dat er nog duidelijke hoop is. Ik heb een erg leuk chat-contact met een vrouw, met wie ik dagelijks een paar uur chat. Ze heeft erg veel overeenkomsten met mij, veel dezelfde interesses... ik ben in een wat euforische stemming (klinkt een beetje "psychologisch") maar dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Tot nog toe loopt alles gesmeerd. :)
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
@Sunshine: je veronderstelling is niet juist. Het benaderen is niet het probleem. Het gaat om de stap die daaraan voorafgaat.
Alle reacties Link kopieren
En ze zeggen het niet rechtstreeks, maar ik weet dat  sommigen daaraan de conclusie verbinden dat ik dan wel lesbisch zal zijn.....




Dat hebben ze ook weleens van mij gezegd. Maar ik erger me eraan dat de woorden "homo" en "lesbisch" van nieuwe betekenissen worden gezien.

Een homo is niet per se een man die geen vriendin heeft, maar iemand die op mannen valt. Een lesbo (of een lesbische vrouw - klinkt wat netter) is niet per se een vrouw die geen vriend heeft, maar iemand die op vrouwen valt. Die lui die dat zeggen, Fiba, denken echt niet verder dan hun neus lang is!
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de verpleging, meeste collega's zijn vrouw, en de mannelijke collega's zijn dus vaak homo. Leuke en gezellige mannen overigens, maar dus geen kans op meer. Ik sport, ga uit eten of naar de bioscoop met vrienden (allemaal stelletjes) en ik doe niet aan internetdaten. Eigenlijk dus heel logisch dat ik Mr. Right nog niet ben tegengekomen, ik ben wel zo tevreden met m'n leven dat ik ook niet wanhopig van alles doe om een man te krijgen. En het is ook niet mijn bedoeling om iemand te vinden om daar gezin mee te gaan stichten, ik heb geen kinderwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles al geprobeerd, tot internetdaten toe. Maar ik kom niet door de concurrentie heen. Vrijwel alle mannen zoeken het in die leeftijd. Welke leeftijdscategorie bedoel je? en wat voor type vrouw benader je dan of heb je op het oog.



Of is dit onderwerp nog taboe?

je kan je beter afvragen hoe JIJ zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij opvalt bij 1 van mijn vrijgezelle 30-plusvriendinnen is dat zodra een man een gezellig praatje met haar aan wil gaan ze een bepaalde afstandelijkheid optrekt en de boot afhoudt. Een soort van rem dus.

Zolang we samen ouwehoeren met een man(nen) voelt t voor haar als veilig en zodra ik me subtiel terugtrek zie ik haar blokkeren. Zo ook met een vrijgezele vriending van net in de 40.

De vrijgezelle vriendin van 30 heeft dit eigenlijk altijd gedaan, ze begint nu wat zelfverzekerder te worden maar dit heeft bij haar alles te maken met dr eigen onzekerheid.



Kan het zo zijn dat er meer dames/heren een afstandelijke houding aannnemen en op hun hoede zijn als iemand wat meer dan normale interesse in ze toont? Het is moeilijk om dit zo even los te laten uiteraard maar als daar de schoen wrikt.........
Alle reacties Link kopieren
@Sunshine, mijn vraag is: Hoe zoekt een zoekend iemand? In deze draad, die gaat over lang alleenzijn, lees je daar niets over. Als je altijd in een mannen- of vrouwenwereld zit, is het best lastig om in je vrije tijd contact te maken. Waar ga je dan naar toe? Of hoe pak je dat aan?



Dat zou ik graag willen weten. Hoe doe jij dat?
Alle reacties Link kopieren
Is uitgaan naar de kroeg niet nog steeds de plaats waar de meeste relaties beginnen?

Ik ga regelmatig met single dames de kroeg in om een avondje door te halen en dan zijn er zeer zeker makkelijk contacten te leggen.
Alle reacties Link kopieren


@Sunshine, mijn vraag is: Hoe zoekt een zoekend iemand? In deze draad, die gaat over lang alleenzijn, lees je daar niets over. Als je altijd in een mannen- of vrouwenwereld zit, is het best lastig om in je vrije tijd contact te maken. Waar ga je dan naar toe? Of hoe pak je dat aan?



Dat zou ik graag willen weten. Hoe doe jij dat?
Ik ben niet de persoon die je een succesverhaal in daten kan verschaffen. wel kan ik mijn ervaring met je delen. Ik ben geen kroegtijger en ook geen heftige stapper. Dus mijn kansen zijn daardoor al verkleind. Daarnaast ben ik geen miss universe, maar ook niet lelijk (ook al proberen bepaalde mooie  vrouwen me dat wel aan te praten). ik ben mijn kansen gaan vergroten door me in te schrijven op een datingburo op internet waar ik een goeie vriend voor 1.5 jaar aan heb overgehouden. Daarna verwaterde het contact maar ik had wel een leuke tijd met hem. verder probeer ik om bij die gelegenheden waar ik wel leuke mannen ontmoet mezelf meer te laten zien. ik maak een praatje. ik geef mensen de gelegenheid mij te leren kennen. Tja, meer kan ik niet doen. ik ben over zijn geheel wel sociaal actiever geworden. nog geen succes op een vent maar ik ben wel leukere dingen gaan doen.

Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Kan het zo zijn dat er meer dames/heren een afstandelijke houding aannnemen en op hun hoede zijn als iemand wat meer dan normale interesse in ze toont? Het is moeilijk om dit zo even los te laten uiteraard maar als daar de schoen wrikt.........




Tot nog toe heb ik altijd wantrouwend gereageerd als een vrouw meer dan normale interesse toont. Ik vroeg me altijd af, of ze het allemaal wel meent, en of ik me het niet verbeeld.



Ik ben heel wat minder afstandelijk op het Internet, ik ben dan gewoon heel wat minder verlegen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer al mijn vrienden (die van vroeger dan) zitten aan de man/vrouw (ben 23). Ik heb zelf nog nooit een echte relatie gehad, wel seks.



Iemand had het over mooi zijn of lelijk zijn. Ik ben mooi, straal het uit (misschien arrogant maar het heeft me lang genoeg geduurd om het te beseffen) en trek veel mannen aan. Helaas heb ik het omgekeerde probleem: ze willen me meestal niet écht leren kennen, maar een potje lichaamssappen uitwisselen. Ook leuk hoor, maar ik ben het rondfladderen wel een béétje zat. Ik ga er ook zelden op in en stel me niet 'makkelijk' op. Het is een omgekeerde wereld maar als ik lees dat vrouwen zichzelf lelijk vinden (en daar valt over te twisten) en geen mannelijke aandacht krijgen, en de mannelijke aandacht die ze wél krijgen, gericht is op het innerlijk, dan ben ik altijd een beetje jaloers. Geloof me, een leuk uiterlijk kijk je er zo vanaf hoor, een mooi innerlijk maakt een mens echt mooi. Geen schijnheilige cliches, maar eigen ervaring. En helaas is het in mijn geval dus zo dat als ik niet inga op versierpogingen, desbetreffende man afhaakt. Omdat ze geen vrienden met me willen/kunnen zijn, en omdat ze nu eenmaal nú seks willen hebben zonder karakteraftasten. Sja.



En nee, ik zou ook niet weten waar een leuke man/vrouw te ontmoeten! Sta altijd versteld hoe anderen dat voor elkaar krijgen ;)



Maagdenvlies is wel een fabeltje hoor, ik bloedde ook niet bij mijn ontmaagding (tip: alcohol;)) maar heb weleens tijdens seks gebloed omdat ik niet ontspannen/nat genoeg was.
Alle reacties Link kopieren




quote: dogcrazy reageerde



Kan het zo zijn dat er meer dames/heren een afstandelijke houding aannnemen en op hun hoede zijn als iemand wat meer dan normale interesse in ze toont? Het is moeilijk om dit zo even los te laten uiteraard maar als daar de schoen wrikt.........





Tot nog toe heb ik altijd wantrouwend gereageerd als een vrouw meer dan normale interesse toont. Ik vroeg me altijd af, of ze het allemaal wel meent, en of ik me het niet verbeeld. Waarom zoveel wantrouwen Hans? Ik  vind andere mensen interresant en een goed gesprek of humorvol gezwets in de ruimt e kan ik ook erg waarderen gewoon omdat t leuk is.,.. gewoon fun hebben met elkaar.  De basis van een relatie begint uiteindelijk vriendschappelijk!!!!



Ik ben heel wat minder afstandelijk op het Internet, ik ben dan gewoon heel wat minder verlegen.Dat snap ik wel, dan is er waarschijnlijk toch wat minder schroom om jezelf te zijn.

Toch levert een avondje uit altijd hele leuke situaties op als je je dr voor open stelt.

Ik denk altijd maar zo "ze kennen me hier niet dus so what ....en als ze me wel kennen....thats me!"

Alle reacties Link kopieren


Hoi Sunshine,

Je hoeft toch geen kroegtijger of heftige stapper te zijn om even leuk wat te gaan drinken met vrienden in de kroeg? En daar kom je toch vaak andere mensen tegen. Mee eens MarjanNH!



Dogcrazy, inderdaad zo was het bij mij ook. Als we in een clubje stonden te kletsen, niets aan de hand maar zodra ik alleen tegenover een man stond dan wist ik het niet meer.Wat zou je willen dat je vriendin doet of niet doet....er langer bij blijven?



En ik werkte en werk nog steeds in een totale mannen wereld dus struikelde zelfs over ze maar dat hielp mijn onzekerheid niets.
Alle reacties Link kopieren




Iemand had het over mooi zijn of lelijk zijn. Ik ben mooi, straal het uit (misschien arrogant maar het heeft me lang genoeg geduurd om het te beseffen) en trek veel mannen aan. Helaas heb ik het omgekeerde probleem: ze willen me meestal niet écht leren kennen, maar een potje lichaamssappen uitwisselen.



Dat is ook lastig Pers, als mannen maar aan 1 ding denken als ze jou zien....
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren




quote: hans66 reageerde





quote: dogcrazy reageerde



Kan het zo zijn dat er meer dames/heren een afstandelijke houding aannnemen en op hun hoede zijn als iemand wat meer dan normale interesse in ze toont? Het is moeilijk om dit zo even los te laten uiteraard maar als daar de schoen wrikt.........





Tot nog toe heb ik altijd wantrouwend gereageerd als een vrouw meer dan normale interesse toont. Ik vroeg me altijd af, of ze het allemaal wel meent, en of ik me het niet verbeeld. Waarom zoveel wantrouwen Hans? Ik  vind andere mensen interresant en een goed gesprek of humorvol gezwets in de ruimt e kan ik ook erg waarderen gewoon omdat t leuk is.,.. gewoon fun hebben met elkaar.  De basis van een relatie begint uiteindelijk vriendschappelijk!!!!



Ik ben heel wat minder afstandelijk op het Internet, ik ben dan gewoon heel wat minder verlegen.Dat snap ik wel, dan is er waarschijnlijk toch wat minder schroom om jezelf te zijn.

Toch levert een avondje uit altijd hele leuke situaties op als je je dr voor open stelt.

Ik denk altijd maar zo "ze kennen me hier niet dus so what ....en als ze me wel kennen....thats me!"

Om eerlijk te zijn Hans, dat gebeurt. ALs je gewoon een praatje maakt zal een normale vrouw gewoon met je meepraten, maar als je avances maakt en die vrouw ziet je niet zitten, dan neemt ze normaal gezien afstand. Ik heb twee methoden: gewoon sarcastisch doen om de lucht te klaren of afstand nemen als ik iemand niet op die manier zie zitten. Ligt aan het karakter van de man hoe ik het aanpak.
Alle reacties Link kopieren




quote: dogcrazy reageerde





quote: hans66 reageerde





quote: dogcrazy reageerde



Kan het zo zijn dat er meer dames/heren een afstandelijke houding aannnemen en op hun hoede zijn als iemand wat meer dan normale interesse in ze toont? Het is moeilijk om dit zo even los te laten uiteraard maar als daar de schoen wrikt.........





Tot nog toe heb ik altijd wantrouwend gereageerd als een vrouw meer dan normale interesse toont. Ik vroeg me altijd af, of ze het allemaal wel meent, en of ik me het niet verbeeld. Waarom zoveel wantrouwen Hans? Ik  vind andere mensen interresant en een goed gesprek of humorvol gezwets in de ruimt e kan ik ook erg waarderen gewoon omdat t leuk is.,.. gewoon fun hebben met elkaar.  De basis van een relatie begint uiteindelijk vriendschappelijk!!!!



Ik ben heel wat minder afstandelijk op het Internet, ik ben dan gewoon heel wat minder verlegen.Dat snap ik wel, dan is er waarschijnlijk toch wat minder schroom om jezelf te zijn.

Toch levert een avondje uit altijd hele leuke situaties op als je je dr voor open stelt.

Ik denk altijd maar zo "ze kennen me hier niet dus so what ....en als ze me wel kennen....thats me!"







Om eerlijk te zijn Hans, dat gebeurt. ALs je gewoon een praatje maakt zal een normale vrouw gewoon met je meepraten, maar als je avances maakt en die vrouw ziet je niet zitten, dan neemt ze normaal gezien afstand. Ik heb twee methoden: gewoon sarcastisch doen om de lucht te klaren of afstand nemen als ik iemand niet op die manier zie zitten. Ligt aan het karakter van de man hoe ik het aanpak.



En uiteraard is niet iedere vrouw is op zoek naar een nieuwe "liefde":)
Alle reacties Link kopieren
Om eerlijk te zijn Hans, dat gebeurt. ALs je gewoon een praatje maakt zal een normale vrouw gewoon met je meepraten, maar als je avances maakt en die vrouw ziet je niet zitten, dan neemt ze normaal gezien afstand. Ik heb twee methoden: gewoon sarcastisch doen om de lucht te klaren of afstand nemen als ik iemand niet op die manier zie zitten. Ligt aan het karakter van de man hoe ik het aanpak.






Dogcrazy bedoelde het omgekeerde. Het ging er niet om wat er zou gebeuren als ik avances maakt, maar als de vrouw avances zou maken. Dan krabbel ik mogelijk onbewust terug. Ik ben dan degene die afstand zoekt.



Natuurlijk neemt A (man of vrouw) afstand als B avances maakt, en A ziet B niet zitten.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Maar ik denk dat er nieuwe tijden aan gaan breken op dit punt... :) Iets waar ik echt blij om ben.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven