35+ mannen: saai, kleurloos en onaantrekkelijk

16-07-2017 12:09 1382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat het topic van een andere TO een beetje te vervuilen maar ik vind dit wel een leuk onderwerp, dus maar even een nieuw topic.

Het valt mij in zijn algemeenheid op dat mannen van boven de 35 a 40 ongeveer eigenlijk voor het grootste deel bere-onaantrekkelijk zijn. Maar toch hebben ze, zeker als ze vrijgezel zijn en daten, enorm veel noten op hun zang. Maar ook mannen die niet vrijgezel zijn en relaties hebben, lijken enorme eisen aan hun partners te stellen, terwijl ze zelf minimale moeite doen.

Het valt mij irl op dat de meeste vrouwen die ik ken van 35+ eigenlijk enorm leuk zijn. Veel van die vrouwen zijn goed verzorgd, kleden zich leuk aan, verven hun haar en hebben een leuk kapsel, gebruiken make-up, trekken een leuk jurkje of een kek hakje aan, zorgen er voor dat ze enigszins presentabel blijven door niet helemaal dicht te groeien, hun benen te scheren, hun oksels te scheren, hun tanden te verzorgen, een lekker luchtje op te doen, etc.

Daarnaast combineren ze meestal een baan met het leeuwendeel van de zorg voor kinderen en huishouden, organiseren het gezinsleven, zorgen dat ze leuke vriendinnen en dochters zijn, onderhouden sociale contacten, etcetera.

Na een scheiding hebben vrouwen vaak ook vrij snel hun boel weer op de rit. Ze hebben meestal vrij snel een gezellig huis, doen al snel al die dingen die ze in de relatie ook deden weer maar nu alleen, kortom: ik vind vrouwen van rond de veertig over het algemeen hele leuke, complete mensen met veel rijke schakeringen.

Van de mannen in dezelfde leeftijdscategorie vind ik dat dus helemaal niet. Over het algemeen vind ik ze er onverzorgd uitzien, ik kom irl zelden mannen van zeg een jaar of 42 tegen dat ik denk "goh, leuke outfit / cool kapsel / leuke schoenen / wat ruik je lekker / mooie tanden / leuke bril" of iets in die geest. Daarnaast vind ik ze ook niet sprankelend of interessant. En als ze gescheiden zijn is het helemaal kommer en kwel. Ik zie echt zelden een man die gescheiden is die zonder dat er een nieuwe vrouw in het spel is die hem dan weer opkalefatert, die gewoon op eigen kracht een leuk, rijk leven leidt.

Herkenbaar?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
16-07-2017 13:18
Ik ben helemaal niet hip en happening. Ik ben wel aantrekkelijk en voor mijn leeftijd erg goed geconserveerd. Ik heb ook wat te melden en mijn zaken goed op orde. Ik ben bovendien erg zelfstandig, ondernemend en initiatiefrijk.

Het is toch niet veeleisend om minstens hetzelfde van een man te verwachten?
Joh!? <rotturdams accent>
Alle reacties Link kopieren
Sazed schreef:
16-07-2017 13:23
Nu weet ik weer waarom ik geen persoonlijke foto's neer zet op internet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook een hoop vrouwen er compleet futloos uitzien, met zo'n driekwartbroek met muffintop en slechte kleurspoeling. Het valt me juist op dat mannen er in verhouding met vroeger veel verzorgder bijlopen, tot op het belachelijke af eigenlijk. Nu ga ik gillend op de loop van een hoop 35+ mannen juist omdat ze zich kleden als een 15-jarige met hun bontkraag en kekke sportschoentjes, maar als daar een heel leuk karakter bij zit, dan wil ik bijna overal wel doorheen kijken. Dus ook slonzige of te dikke mannen met stom haar loop ik zo mee weg als ze de juiste instelling hebben.

Wat mij echter bijzonder afstoot is dat aspect wat in de OP beschreven wordt: enorme eisenlijsten en een houding alsof alles wat ze "bereikt" hebben heel bijzonder is. Oh ja, en als dat er niet is dus als een 35+ man ongewenst single is of geen werk heeft, dan komt er een lading frusti verongelijktheid uit dat wil je niet weten. Want waar zijn die vrouw en die baan waar hij recht op heeft?! Hoe durft de wereld hem af te wijzen?!

Dat vind ik echt typisch voor de Nederlandse man/mens: overal recht op menen te hebben zonder er veel moeite voor te willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Sazed schreef:
16-07-2017 13:23
Maar FV, je zou toch net zoveel foto's kunnen plaatsen van suffe vrouwen van die leeftijd? En dan een paar van goedgelukte exemplaren met een piemel, om exact het tegenovergestelde te beweren?

Er zijn gewoon verschillende soorten mensen, niet iedereen vindt hetzelfde belangrijk, dus de één vindt uiterlijk belangrijk, de ander niet, de één wil graag hip zijn, de ander boeit het niet, de één is huiselijker en de ander niet, dan zijn er nog enorme verschillen in leefstijl, gezondheid, inkomen en omgeving, en dus zien mensen er verschillend uit. Dat je dat wilt opsplitsen in 'de mannen' en 'de vrouwen' vind ik eigenlijk te kort door de bocht.

Want geloof me, in mijn omgeving zien de vrouwen er níet uit zoals de foto's die jij hier plaatst

Eerder een beetje zo:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In mijn werkomgeving zijn de vrouwen denk ik bovengemiddeld knap te noemen, hoort ook wel een beetje bij de branche. Maar zoals ik al zei: het gaat me niet om een specifieke smaak, maar om een algemeen beeld. Ook doorsnee vrouwen zijn meestal aantrekkelijker dan de doorsnee man die ernaast loopt. Zelfs lelijke vrouwen zijn aantrekkelijker dan lelijke mannen.

Niet alleen doordat ze meer aandacht aan hun uiterlijk besteden, maar ook doordat ze door de vele rollen die ze vervullen veel rijkere, completere persoonlijkheden zijn.
Am Yisrael Chai!
ivankar schreef:
16-07-2017 13:19
Hahaha wat een reltopic. Als ik -en vele mannen met mij- ergens op afknappen, zijn het vrouwen die zich 'hip en happening' wanen, een waslijst aan eisen aan mannen hebben, en zich dan ook nog verbaasd afvragen waarom ze geen partner hebben.
Hahaha, das precies wat ik benoemde over sommige mannen, de eisenlijst!
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
16-07-2017 13:16
Ik ben blij dat ik geen relatie wil, en scharrelen met leeftijdsgenoten durf ik niet meer.... :) Mijn laatste date was zo verslapt dat zijn billen bijna in zijn knieholtes hingen. De date daarvoor bleek het bovenlichaam model legoblok te hebben en een platte kont. Maar wel beiden op zoek naar een slanke vrouw, liefst jaren jonger.
Zie je wel? Dat bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
16-07-2017 13:22
Het komt niet door die mannen, het komt simpel om het feit dat jij nog niet aan daten toe bent.
Nee hoor, ik zou het enig vinden om weer te daten. Maar ik zie simpelweg nooit een man die ik aantrekkelijk vind. En ook toen ik een relatie had vond ik dat ik binnen mijn relatie eigenlijk degene was die het meest te bieden had en dat mijn partner mij eigenlijk minder terug gaf dan ik bood.

En als ik eerlijk ben vind ik vrijwel altijd, ook bij anderen, dat de mannen in de relatie eigenlijk in hun handjes mogen knijpen dat zo'n leuke vrouw hen wil dan andersom. Ik ken maar zeer, zeer weinig stellen waarvan ik vind dat de man even aantrekkelijk (in alle facetten) is als de vrouw.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik scoor liever een suf onzeker vrouwtje. Die kan je nog lekker neuken en dat vinden ze heerlijk. Beter dan zo'n mens dat denkt dat het hele universum om haar heen draait. Valt in bed niets mee te beleven.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
16-07-2017 13:25
Dan kennen jullie mij nog niet.
:cheer: :kwijl:
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind veel mensen sowieso slonzig, onverzorgd, met slecht passende kleding, foute combinaties qua kleding/kleur.
kuzu wijzigde dit bericht op 16-07-2017 14:13
Reden: Te snel op enter gedrukt
7.04% gewijzigd
Totaal niet herkenbaar.

Wat wel zo is, is dat vrouwen zichzelf mooi kunnen maken met make up.

Foto's zeggen mij ook niks.
Ik zie zat vrouwen van 35 plus op bijv. fb voorbijkomen die er als een model uitzien.
Zie je ze in het echt, herken je ze amper.
fashionvictim schreef:
16-07-2017 13:28
In mijn werkomgeving zijn de vrouwen denk ik bovengemiddeld knap te noemen, hoort ook wel een beetje bij de branche. Maar zoals ik al zei: het gaat me niet om een specifieke smaak, maar om een algemeen beeld. Ook doorsnee vrouwen zijn meestal aantrekkelijker dan de doorsnee man die ernaast loopt. Zelfs lelijke vrouwen zijn aantrekkelijker dan lelijke mannen.

Niet alleen doordat ze meer aandacht aan hun uiterlijk besteden, maar ook doordat ze door de vele rollen die ze vervullen veel rijkere, completere persoonlijkheden zijn.
Dat kan ik ook onmogelijk met je eens zijn. Ik ken teveel voorbeelden van vrouwen met een héél klein wereldje en een bekrompen wereldbeeld. Die vooral bezig zijn met of de container wel op tijd aan de weg staat en of er geen vingerafdrukken op de salontafel zitten.

Ik denk gewoon niet dat je dat zo ongefundeerd kunt stellen. Als denk ik wel dat als ik ooit vrijgezel zou raken ik niet snel weer aan de man zou komen, leuker dan deze vind ik ze denk ik niet en een vrouw zou ik een voor de hand liggendere keuze vinden eigenlijk. Dus ergens voel ik wel wat je bedoelt, maar je gaat me véél te kort door de bocht.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
16-07-2017 13:29
Zie je wel? Dat bedoel ik.
Ik heb ze beiden ook gevraagd waarom ze dachten zoveel te kunnen eisen. Lego blok mompelde wat beschaamd over al die jonge vrouwen die hem wilden. Uitgezakte man was rijk en zat nergens mee. Bizar gewoon.
wij slapen nooit.
Ik lees alleen nog maar de titel en denk: ruitjesoverhemd.

Da's niet goed hè? :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Sazed schreef:
16-07-2017 13:34
Dat kan ik ook onmogelijk met je eens zijn. Ik ken teveel voorbeelden van vrouwen met een héél klein wereldje en een bekrompen wereldbeeld. Die vooral bezig zijn met of de container wel op tijd aan de weg staat en of er geen vingerafdrukken op de salontafel zitten.

Ik denk gewoon niet dat je dat zo ongefundeerd kunt stellen. Als denk ik wel dat als ik ooit vrijgezel zou raken ik niet snel weer aan de man zou komen, leuker dan deze vind ik ze denk ik niet en een vrouw zou ik een voor de hand liggendere keuze vinden eigenlijk. Dus ergens voel ik wel wat je bedoelt, maar je gaat me véél te kort door de bocht.
Ik meen het toch echt heel serieus. Ook ik ken dat soort vrouwen natuurlijk wel, maar zelfs dan denk ik meestal dat de bijbehorende man nóg veel minder te bieden heeft.
Am Yisrael Chai!
willem1959 schreef:
16-07-2017 13:31
Ik scoor liever een suf onzeker vrouwtje. Die kan je nog lekker neuken en dat vinden ze heerlijk. Beter dan zo'n mens dat denkt dat het hele universum om haar heen draait. Valt in bed niets mee te beleven.
Het is altijd goed om te weten in welke vijver je het meeste kans maakt.
Heb je geen aantrekkelijke HA, TO, misschien anders daar eens mee praten?
fashionvictim schreef:
16-07-2017 13:28
In mijn werkomgeving zijn de vrouwen denk ik bovengemiddeld knap te noemen, hoort ook wel een beetje bij de branche. Maar zoals ik al zei: het gaat me niet om een specifieke smaak, maar om een algemeen beeld. Ook doorsnee vrouwen zijn meestal aantrekkelijker dan de doorsnee man die ernaast loopt. Zelfs lelijke vrouwen zijn aantrekkelijker dan lelijke mannen.

Niet alleen doordat ze meer aandacht aan hun uiterlijk besteden, maar ook doordat ze door de vele rollen die ze vervullen veel rijkere, completere persoonlijkheden zijn.

En dan word je zo even op een forum neergegooid met je foto's.....
Alle reacties Link kopieren
Star* schreef:
16-07-2017 13:34
Ik lees alleen nog maar de titel en denk: ruitjesoverhemd.

Da's niet goed hè? :rofl:
Ghehehehe.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Dit begint een beetje vervelend topic te worden.
Overigens had ik afgelopen week wel een heerlijk moment. Op de middelbare school (niet zo'n beste tijd, veel gepest) was er een gozer die absoluut de hunk van de school was. Alle meisjes er achteraan. Ik vond het een onuitstaanbaar rotventje en hij maakte mij het leven zuur. Maar hij was wel De Dude van de school.

Toevallig kwam ik hem via een oud klasgenoot tegen op facebook. En toch even kijken. En toen viel alles in het universum weer op z'n plek. Want waar ik nu gewoon een heel leuk leven heb, er leuk uit zie, een leuke relatie heb enz, bleek hij eruit te zien als 45, kalend, met buikje, scheiding achter de rug en vooral sáái, kleurloos en zo ontzettend níet meer De Dude.

Is dan toch fijn, hoe kinderachtig ook.
Alle reacties Link kopieren
Sazed schreef:
16-07-2017 13:38
Overigens had ik afgelopen week wel een heerlijk moment. Op de middelbare school (niet zo'n beste tijd, veel gepest) was er een gozer die absoluut de hunk van de school was. Alle meisjes er achteraan. Ik vond het een onuitstaanbaar rotventje en hij maakte mij het leven zuur. Maar hij was wel De Dude van de school.

Toevallig kwam ik hem via een oud klasgenoot tegen op facebook. En toch even kijken. En toen viel alles in het universum weer op z'n plek. Want waar ik nu gewoon een heel leuk leven heb, er leuk uit zie, een leuke relatie heb enz, bleek hij eruit te zien als 45, kalend, met buikje, scheiding achter de rug en vooral sáái, kleurloos en zo ontzettend níet meer De Dude.

Is dan toch fijn, hoe kinderachtig ook.
Hahaha, kan ik me voorstellen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
violetskies schreef:
16-07-2017 13:17
Niet zozeer onverzorgd maar velen ogen zo saai?
Als je ze in de zomer ziet rondlopen dragen ze allemaal zo'n goedkope polo in knalgroen, blauw of lichtroze met een nietszeggende print
...
Oh god ja, zo eentje die te krap in de oksels zit. Laatst kreeg ik (inwendig) de slappe lach van een stel: matchende, te krappe polo's en dan allebei de kraag hip omhoog in het nekje. En nee, het was niet ironisch bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
16-07-2017 13:34
Ik heb ze beiden ook gevraagd waarom ze dachten zoveel te kunnen eisen. Lego blok mompelde wat beschaamd over al die jonge vrouwen die hem wilden. Uitgezakte man was rijk en zat nergens mee. Bizar gewoon.
Hahahahahaha!
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
16-07-2017 13:35
Ik meen het toch echt heel serieus. Ook ik ken dat soort vrouwen natuurlijk wel, maar zelfs dan denk ik meestal dat de bijbehorende man nóg veel minder te bieden heeft.
Oh ik ken er ook echt een paar die door hun vrouw minder leuk zijn geworden en zo ontzettend zouden opknappen als ze die eens aan de kant schoven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven