41 en single

09-12-2009 13:00 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben 41 en al 5 jaar single en daar baal ik van. Ik wil weer eens een lieve vriend die er (in mijn ogen) leuk uitziet. Maar vaak draai je toch in hetzelfde kringetje rond en heb je na werk en boodschappen niet zo veel tijd meer over. Probleem is wel dat ik erg op een bepaald uiterlijk val, maar ik probeer ook leuk om te gaan met mannen die gewoon een leuke persoonlijkheid hebben. Opeens kan je dan op een heel andere man vallen, heb ik al eerder meegemaakt. Maar ja waar vind ik een man? Het moet me overkomen maar wanneer nou eens? Ik heb wel eens een scharrel maar meer niet. Ik heb me ingeschreven op sites maar de meeste mannen daar willen een jongere vrouw. Ergens heb ik nog het ideel van trouwen en kinderen, maar ik ben al 41! Ik doe soms een leuke cursus, zoals Spaans koken, maar de mannen die daar zijn, zijn meestal al getrouwd. Verder is het ook normaal om gewoon leuke dingen te doen, en niet overal naar een man te zoeken toch?

Hoe gaan andere vrouwen in dezelfde situatie daar mee om? En zijn er ook vrouwen die na jaren van single zijn opeens op een onverwacht moment een leuke vriend krijgen?
quote:umauma schreef op 09 december 2009 @ 13:00:

Maar vaak draai je toch in hetzelfde kringetje rond en heb je na werk en boodschappen niet zo veel tijd meer over. Doe je boodschappen voor de hele week in een keer, en je hebt elke dag tijd over om op jacht te gaan. Succes
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Umauma, mijn moeder is na haar scheiding ook een tijd vrijgezel geweest, en ik heb haar dezelfde dingen horen zeggen. Zij was (geloof ik) vier jaar vrijgezel toen ze haar huidige verloofde leerde kennen, en was toen mid-40. Zij heeft hem leren kennen op een datingsite. Wat ik vooral wil zeggen, het kan nog komen!
Ben ietsje jonger (36)

maar ik kom echt genoeg mannen tegen hoor

*werk

*supermarkt (DE reden om boodschappen te doen)

*tijdens het uitgaan

*op de ijsbaan (ik schaats)

*tijdens het hond uitlaten

*dating sites

Echt hoor, er is aan vrijgezelle mannen geen gebrek
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mijn oma is 86 en heeft sinds een jaar of 2 verkering met een man die 16 jaar jonger is. Volgens mij heeft ze 'm opgepikt bij het volksdansen. Da's dus een tip.

Maar aan de andere kant, zij is nooit jaaaaaaren single geweest, wel eens een jaartje of 2, maar langer niet volgens mij.
quote:Vl43inder schreef op 09 december 2009 @ 13:36:

Mijn oma is 86 en heeft sinds een jaar of 2 verkering met een man die 16 jaar jonger is. Volgens mij heeft ze 'm opgepikt bij het volksdansen. Da's dus een tip.

Maar aan de andere kant, zij is nooit jaaaaaaren single geweest, wel eens een jaartje of 2, maar langer niet volgens mij.Lief!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Je bent in de bloei van je leven!!!Misschien kom je hem wel tegen waar je hem nooit had verwacht,er zijn heel veel mannen van jouw leeftijd die nog vrijgezel zijn en die denken

precies hetzelfde!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
[quote]umauma schreef op 09 december 2009 @ 13:00:

Ik heb me ingeschreven op sites maar de meeste mannen daar willen een jongere vrouw. /quote]

Misschien is het een idee om dan zelf te kijken naar een man die wat ouder is dan jijzelf bent? Hoewel ik mij heel goed kan voorstellen dat je niet zit te wachten op een vijftigplusser.

Helaas is het waar dat hoe ouder je wordt het voor vrouwen steeds moeilijker wordt om een leuke partner te vinden want er zijn ook genoeg 25 jarigen die een man van 41 willen, terwijl er niet zo veel mannen van 25 zijn die een vrouw van 41 willen.

Maar met al die scheidingen van tegenwoordig zijn er genoeg vrijgezelle mannen en je hebt er maar 1 nodig.
quote:Summerdance schreef op 09 december 2009 @ 13:13:

Echt hoor, er is aan vrijgezelle mannen geen gebrek

Ik kom ook genoeg mannen tegen, waarvan er ook een hoop vrijgezel zijn, maar dat wil niks zeggen! Ik werk zelfs tussen alleen maar mannen (al 4 jaar) en zelfs daar kom ik HEM niet tegen.

Ik ben 43 en al bijna 7 jaar single en weet je......ik ga er steeds meer van genieten

Ben daarom ook helemaal niet op zoek naar een partner, want ik vind mijn leven nu ontzettend leuk. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat, mocht er een "ware" rondlopen voor mij, hij wel mijn pad kruist. Zo niet, dan is dat ook prima! Ik heb een rijk leven en ben erg gelukkig, ook al ben ik single!
quote:Summerdance schreef op 09 december 2009 @ 13:13:

Ben ietsje jonger (36)

*werk

*supermarkt (DE reden om boodschappen te doen)

*tijdens het uitgaan

*op de ijsbaan (ik schaats)

*tijdens het hond uitlaten

*dating sites

Echt hoor, er is aan vrijgezelle mannen geen gebrekMisschien ben ik een beetje naïef in die dingen, maar ik vraag me af, hoe doe je dat? Stap je dan zomaar op iemand af in de supermarkt? Hoe kom je spontaan met mensen in contact? En hoe weet je of ze vrijgezel zijn, vraag je dat meteen? Leg het me 'ns uit, ik ben een sociale nerd.
de spoeling is dun
Ik ben zelf 43 en sinds kort date ik met iemand die ik via internet heb leren kennen, hij is 1 jaartje ouder. Misschien moet je ff geduld hebben en vooral geen haast want dat gaat niet werken. Ik ben nu 8 jaar alleen en had ook wel een een scharrel maar dat was het niet echt. Nu heb ik al een tijdje gedate met deze man, wat in eerste instantie niet echt mijn type is ( hij is heel rustig) maar na verloop van tijd gaat het heel goed klikken. Ik weet niet of dit het echt is maar ik geniet er wel van. We doen vaak leuke dingen gaan lekker uit en dat soort dingen, en dat is best wel eens lekker en ik zie wel waar het schip strand, heb ook totaal geen haast.....
Ik ruik hier kansen voor Henk Jan (m41) die zich hier van de week aankondigde. Check even zijn topic en wie weet,....
quote:okapi73 schreef op 09 december 2009 @ 15:39:

[...]

Misschien ben ik een beetje naïef in die dingen, maar ik vraag me af, hoe doe je dat? Stap je dan zomaar op iemand af in de supermarkt? Hoe kom je spontaan met mensen in contact? En hoe weet je of ze vrijgezel zijn, vraag je dat meteen? Leg het me 'ns uit, ik ben een sociale nerd.

Hahahaha.....nou ze lopen niet met een bord om hun nek dat ze vrijgezel zijn hoor.

Zo erg is het nog net niet

Maar voorbeeld (en echt gebeurd vorig jaar)

Ik was na een relatie van 4 jaar weer alleen, ik loop na mijn werk door de AH.

Niet echt op mijn charmanst, hele dag gewerkt, haar in de war, en honger!!!

Ik rommel wat bij de groente, pak wat pasta en zie in mijn ooghoek een leuke meneer..

Toevalligerwijs sta ik achter hem in de kassa, ik zie wat hij op de band legt en dat is aanzienlijk lekkerder als wat er in mijn mandje zit.

We kijken elkaar aan en ik zeg grinnikend, dat ziet er een stuk lekkerder uit dan dan wat ik in mijn mandje heb zitten

Hij werpt een blik in mijn mandje en zegt:

Inderdaad, zin om te komen eten?

Ok ik geef toe, zelfs ik was een beetje flabbergasted..

Dus ik twijfel..hij ziet dat en zegt

Ja das ook raar, ik zal me eerst even voorstellen

Ik ben Kees en ik kook altijd te veel

Haai, ik ben Summer en ik kook liever niet dus ik eet graag met je mee

Cassiere rolde bijna van haar stoel van het lachen

Tot een relatie is het nooit gekomen maar we eten nog steeds bij elkaar eens in de zoveel tijd.
Nee, ik maak geen kans want ik ben (volgens de kenners hier) onknap maar bovenal onaardig.

Toch een tip:

Word lid van een aktiveitenclub. Die zijn er zat. Dat zijn eigenlijk verkapte datingsites maar dan in het echt.
quote:meds schreef op 09 december 2009 @ 17:02:

de spoeling is dunJa wat wil je,het is crisis hè...
Ga tennissen, daar lopen lekkere kerels rond.

Bij mij op de tennisclub ( ik tennis er zelf niet, maar via een vriendin struin ik de tennisfeestjes af ) loopt een vent die lijkt sprekend op Brad Pitt. Echt waar.
Ga golfen...

Daar lopen ook hele leuke mannen rond..
Tennissen,golfen of naar de plaatselijke bingo in het buurthuis,keuze genoeg dus..
Maar Suup, ik kan niet zingen, en als je een valse Bingo hebt dan moet je toch altijd een liedje zingen....dat wordt niets dan joh!
quote:Summerdance schreef op 09 december 2009 @ 18:53:

Maar Suup, ik kan niet zingen, en als je een valse Bingo hebt dan moet je toch altijd een liedje zingen....dat wordt niets dan joh! Eh probeer de plaatselijke biljart of klaverjasclub eens..
Herkenbaar, al hoewel ik niet meer single ben.

Dat was ik toen ik eind 30 was,begin 40. Ik werk met veel mannen maar ik wil uit principe niets hebebn met iemand van mijn werk. Scharrels ok, en loste zo het behoefte-aan-sex-probleem vaak op:o)

Maar in de kroeg e.d. zag, en zie ik, echt weinig leuke mannen. En ik ga best veel uit.

Ga vooral op alle uitnodigingen van verjaardagen, feestjes ed. in, maak je netwerk zo breed mogelijk, want via de een kom je weer op een ander feestje enzo leer je meer mensen kenenn, Niet eens om de man te vinden maar ook om je sociale netwer uit te breiden,

OP datingsites klopt het dat mannen van jouw leeftijd op zoek zijn naar jongere vrouwe. Ik heb er een blauwe maandag opgezeten. Werd dus niks, geen leuke mannen vond ik.Als ik iemand leuk vond wilden ze of nog kinderen of ze wilden een jongere man en wat mij vond, vond ik te oud.

Daar heb ik een man leren kennen met wie ik vrienden ben geworden. Verder niet, maar heel dierbaar. Die heeft me wel bij de hand genomen. Hij had al snel door dat ik mijn max leeftijd voor mannen te krap had gesteld, mannen van mijn leeftijd zoeken mij niet:o)

Nu had ik het toch wel gehad met dat datingsiten maar ik had het wel in mijn oren geknoopt.

Via via mijn werk leerde ik zo plots een man kennen, mijn huidge partner, 7 jaar ouder... SLIK. Ik was al over de 40 dus voor mijn gevoel zat hij tegen die magische enge grens aan van 50.

Tot dat ik hem IRL leerde kennen. Niks ouwe lul.

Nu na bijna 3 jaar merk ik nog steeds niets van dat leeftijds verschil, we houden van dezelfde dingen en het enige dat we slecht kunnen delen is jeugdherinnneringen als (hoe suf) bv kinderseries.

Maar goed, ik ben met je eens dat het lastig is om leuke nieuwe mensen (m en v) te leren kennen en dat kan denk ik alleen als je outside the box kijkt.

Ik heb het voordeel dat ik kinderen heb, dus ik kom veel op school (leuke vaders!), sportvelden (idem!!!), maar je moet ergens balanceren tussen er open voor staan en niet too greedy zijn, Dat staat namelijk op je voorhoofd en schrikt af
Je bent zelf een theepot
quote:Henkjan41 schreef op 09 december 2009 @ 17:45:

Nee, ik maak geen kans want ik ben (volgens de kenners hier) onknap maar bovenal onaardig.

Toch een tip:

Word lid van een aktiveitenclub. Die zijn er zat. Dat zijn eigenlijk verkapte datingsites maar dan in het echt.Wat ben je toch een huilie.
Ja, dat vind ik echt.
Henkjan, zo aardig kom je dus helemaal niet over... misschien eerst es iets aan je houding, uitstraling, etc doen?
Oh, dit is jouw topic helemaal niet, dus zou ik je ook geen aandaht moeten geven.

Umauma, gewoon lekker doorleven, geníeten van het leven, leuke dingen doen, cursussen, dansen, wat je maar wil, dan kom je wellicht vanzelf iemand tegen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven