Aan de LATters: hoe vaak samen?

16-02-2009 01:54 36 berichten
Hallo allen

Even een puur nieuwsgierig vraagje aan alle mensen die een relatie hebben maar niet samenwonen:

hoe vaak per week zien jullie mekaar?

en hoe lang hebben jullie al een relatie?

Ik heb zelf pas 3,5 maand een relatie. we slapen bijna iedere avond samen, behalve elke vrijdag want dan is hij in zijn dorp van herkomst wegens zijn sport, en ook als ik slaapdienst op mijn werk heb....

ik vind dat verder prima hoor, en geniet ook van mijn vrijdagavonden, maar was gewoon even nieuwsgierig naar hoe dat bij anderen zit....
Alle reacties Link kopieren
Uhm...zo vier keer tot vijf keer in de week samen. Mits vriendjelief niet moet werken anders drie keer...

Noem het eigenlijk ook niet latten, latten vind ik meer staan voor een weekend relatie.

Maargoed miss zie ik het verkeerd?
Femme, latten vind ik niet staan voor een weekend relatie hoor.

Latten betekent in mijn ogen niets meer of minder dan wel een relatie hebben maar niet samenwonen.

Mijn vriend en ik latten al ruim 4 jaar naar volle tevredenheid.

We wonen in dezelfde stad en ik ben gemiddeld 5 avonden per week bij hem.

Vanwege mijn slaapissues slaap ik altijd in mijn eigen huis dus ik rijd steeds heen en weer.

Ik heb in die 4 jaar dus nog nooit bij hem geslapen en hij ook niet bij mij.

En toch gaat het heel goed tussen ons :-)
Sinds een half jaartje nu een lat-relatie. We slapen eigenlijk bijna iedere avond bij elkaar (en dat verschilt..bij hem of bij mij). Alleen als hij het weekend zijn kinderen heeft of ik even een lekker avond voor mezelf (of met mijn vrienden) nodig heb slapen we apart.
Perfectionisme is niet perfect...
Ik LAT nu zo'n 7 maanden en ik zie 'm ongeveer 2 a 3 dagen per week (vaak van zaterdag t/m maandag). Meestal ben ik dan bij hem. We wonen in verschillende steden, zo'n 30 min. rijden van elkaar vandaan. Ik vind het helemaal super gaan zo en denk er nog lang niet aan om samen te gaan wonen.
Vriend en ik zijn in juni al 5 jaar samen en we latten nog steeds en dat bevalt nog steeds goed. We zien elkaar bijna alleen in het weekend(zaterdag t/m maandag).
Wij hebben nu anderhalf jaar een relatie. Wij zien elkaar gemiddeld zo'n 5 avonden per week en slapen gemiddeld 3 x per week bij elkaar. Waar we zijn wisselt. Dit gaat prima. We zien elkaar vaak maar hebben ook lekker tijd voor ons zelf.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Wij zien elkaar zo'n 4 dagen (avonden) per week.

Gaat prima.
Wisselt hier heel erg. Hij woont zo'n 45 minuten verderop en hebben het beide heel druk, maar proberen elkaar toch minstens drie keer per week te zien.

Vind het nu een beetje weinig, maar hij is op zoek naar een huis bij mijn in de buurt en hopelijk is het dan weer wat makkelijker.
Ik vind dat de meesten elkaar nog best veel zien voor een LAT relatie. Voor mij betekent het hebben van een LAT relatie dat je nog veel tijd en ruimte voor jezelf hebt. Ik zie mijn vriend (die op 10 min fietsen woont) meestal alleen in het weekend (soms van vrijdagavond t/m maandagochtend en vaker van zaterdagavond t/m maandagochtend) en heel af en toe nog eens door de week. Ik vind het prima zo, genoeg tijd over om te sporten, vrienden te zien en af en toe een avond alleen thuis.

Als je elkaar 5 dagen per week ziet kan je toch al bijna net zo goed gaan samenwonen?
wees wie je bent
Ik heb nu een half jaar een relatie en mij vriend woont een klein uur van mij vandaan. We zien elkaar meestal zo'n 3 avonden per week. De rest van de week zijn we druk met werk, sport en vrienden. Komt ook omdat hij doordeweeks werk en ik o.a. in het weekend. Dus we hebben alleen de avonden om elkaar te zien.

Op zich gaat het best goed zo, maar we willen wel over een jaar gaan samenwonen.
Mijn man en ik hebben in het begin van onze relatie 3,5 jaar gelat. We woonden op 5 uur reizen bij elkaar vandaan. Iedere vrijdagmiddag reisden we om beurten naar elkaar, en op zondagmiddag weer naar huis. Vanwege de kinderen konden we niet bij elkaar woonden.

We waren wel alle vakanties samen, gedeeltelijk bij hem en gedeeltelijk bij mij.

Hoewel we allebei ons eigen leven/onze hobby's hadden, misten we elkaar tijdens de week ontzettend. Toen we eindeijk konden samenwonen was dat dus een groot feest en dat is het nu 7 jaar later nog altijd!
Maar LATten de meeste mensen dan door omstandigheden? Dat kan natuurlijk, maar voor mij is het echt een bewuste keuze, heb ook totaal geen plannen om samen te gaan wonen. Voor mij is de LAT relatie dus echt een keuze...
wees wie je bent
Jeetje Nachtpaars, al 4 jaar samen en echt nog NOOIT bij elkaar geslapen? Ook niet in een hotel of vakantie ofzo? Neem aan van wel toch? Lijkt me ook lastig om dan een normaal sexleven te hebben, je hebt er op die manier toch minder tijd voor.

Ik heb 4,5 jaar een relatie en wij wonen apart. Ik zie hem bijna dagelijks, misschien 2 avonden in de week niet, ik slaap zo'n 2-3 nachten per week bij hem. Hij slaapt haast nooit bij mij omdat hij dan niet goed kan slapen (mijn bed is vrij klein voor 2 pers en hij is groot en breed . We wonen wel in dezelfde stad dus dat maakt het makkelijker elkaar vaker te zien. Ik heb ooit een relatie gehad met een jongen die 1,5 reizen van mij vandaan woonde, hem zag ik wel alleen in het weekend. Tja zou wel het liefst dagelijks samen slapen maar tis wel een gedoe steeds met je spullen enzo, ook moet ik vanaf zijn huis stuk verder fietsen naar mijn werk dan vanaf mijn huis...
Ik lat dus ook door omstandigheden, zou het liefst samen willen wonen maar is financieel nog lastig.
Wat zien jullie elkaar vaak! Wij zijn 4 jaar samen en zien elkaar als het zo uitkomt; en met 2 drukke, onregelmatige banen en sociale levens op 1,5 uur afstand van elkaar halen we op het moment de 1 keer in de 1,5 week maar net. We doen echt ons best om elkaar iedere week te zien, maar redden dat dus vaak niet.

Gelukkig gaat dat dit jaar, als alles goed gaat, veranderen.
Wij zijn nu bijna een jaar samen en zien elkaar 1 avond in de week waarbij ik ook blijf slapen. En dan blijf ik van zaterdag avond tm maandag ochtend ook altijd bij hem. Dat is hoe het standaard gaat maar er zijn ook weleens weken dat we elkaar doordeweeks niet zien of dat we elkaar in het weekend op vrijdag avond zien, ik blijf slapen dan zaterdag weer naar huis ga en zondag middag weer naar hem toe ga en dan ook blijf slapen.

Wij latten omdat samenwonen er van mijn kant financieel nog niet in zit omdat ik nog studeer. Ik wil als we gaan kopen gelijkwaardig erin staan en niet dat een groot deel van hem af hangt. Ook bevalt het ons beide nog erg goed om lekker ons eigen huisje en eigen dingetjes te hebben..
Zo vaak mogelijk.
Kun je eigenlijk al van latten spreken wanneer je nog een prille relatie hebt?

Volgens mij is latten pas een feit wanneer je absoluut niet de intentie hebt om samen te gaan wonen in een langdurige relatie.
Ik heb krap 3 jaar een relatie. We wonen in dezelfde stad. Door de week slaap ik 1 of 2 keer bij hem, soms ook een hele week niet. Ligt er maar net aan hoe het uitkomt. Daarnaast slaap ik meestal vrijdag, zaterdag en zondag ook bij hem. Soms ook wel in het weekend bij mij, maar minder vanwege geluidsoverlast 's nachts.

Ik woon nog in een studentenhuis (en studeer ook nog eventjes), mijn vriend werkt al. Als ik zometeen klaar ben gaan we waarschijnlijk wel ergens samenwonen, in een nieuw huis en misschien een andere stad.
anoniem_63849 wijzigde dit bericht op 16-02-2009 19:43
Reden: spelfouten
% gewijzigd
bedankt voor de reacties.

ik bedoel met LATten idd een relatie hebben maar niet samenwonen. maar pom, ik snap jouw definitiet van LATten ook ja. wat dat betreft LATten mijn oom en tante al 6 jaar. ze wonen bewust niet samen.

terwijl je in een prille relatie natuurlijk ook meestal niet meteen gaat samenwonen dus kun je nog niet echt spreken van een bewuste keuze.

nu is de intentie van mij en mijn vriend wel om te gaan samenwonen. hij heeft net een huis gekocht en uiteindelijk zal ik daar bij intrekken. over een termijn hebben we nog niet gesproken. dat kan een half jaar zijn, maar ook een jaar...

verder was ik gewoon benieuwd hoe vaak jullie je partner zagen als je niet samenwoont en ook waarom dat zo is en hoe lang dat al zo is...

grappig om al die verschillen te zien.

ik vind het heerlijk om mn vriendje zo vaak te zien, en laatst was ik een lang weekend naar londen. ik miste hem heel erg, maar tegelijk was het ook weer zo heerlijk om hem weer te zien na die week zonder hem, dat we daarna echt een paar dagen helemaal stuiter hoteldebotel waren!

dus het heeft ook zijn voordelen om mekaar niet elke dag te zien.

dat houd ik mezelf maar voor als ik hem op vrijdag niet zie, of ik moet werken of ik zit een keer bij een vriendin, al mis ik hem dan wel...

maar goed, dat komt misschien ook nog wel doordat het pril is en we vanaf het begin wat dat betreft meteen hard van stapel liepen...
Ik heb zelf een lat relatie maar ik kom er niet helemaal uit geloof ik.

Mijn vriend en ik zijn 3 jaar samen en hebben daarvan een half jaar in het zelfde studentenhuis gewoond.

Ik merk dat ik soms vind dat we elkaar te weinig zien.

Mijn vriend woont ongeveer 2 uur van mij verwijderd en we spreken 1 keer per 2 a 3 weken af.

Dan zijn we vrijdagavond bij elkaar, zaterdag de hele dag en zondag hockeyt hij of als hij vrij is dan golft of surft hij.Meestal zit ik op zondag te wachten tot hij thuis komt.

Op maandagochtend sta ik dan om kwart voor 6 om op tijd bij mijn stagebedrijf te zijn.Zo hebben we in iedergeval nog de zondagavond samen.

Nu ben ik het echter een beetje beu geloof ik,

een keer in de 2 a 3 weken 2 korte avondjes en een dag vind ik toch wel weinig.Toen ik zelf hockeyde maakte ik de keuze om af en toe een wedstrijd niet mee te spelen.

Deze maand heeft hij zo een beetje elke vrijdagavond volgepland en moest hij als het ware een gaatje prikken om wat af te spreken, normaal gesproken gebeurd dat vaker maar dit keer ervaarde ik het als storend.

Eis ik nu te veel of heb ik het recht wel om te klagen?

Nu ik toch bezig ben vroeg ik me nog wat af.

We praten wel over samenwonen,maar de komende jaren is dat niet zo handig omdat er momenteel iemand anders woont(nog zeker 2 jaar)Daarna wil mijn vriend een tijdje gaan reizen.

Ik heb aangegeven dat ik dat harstikke leuk vind, maar dat ik niet over 2 jaar wil samen wonen als hij vervolgens reisplannen maakt voor over 2/ 3 jaar.Ik wil nl niet maximaal een jaar samen wonen en dan direct weer alleen wonen,omdat hij een tijdje gaat reizen.Vanuit financieel oogpunt lijkt me dit ook helemaal niks.

Reizen kost aardig wat en als er dan ook nog een hypotheek en andere vaste laten betaald moeten worden....Nee ik zie het niet zitten.

Denk /doe ik te moeilijk?

Ik moest het even kwijt en ik hoop dat ik enkele reacties krijg.

Als ik zeurende truttenbol ben lees ik het ook graag(eigenlijk niet)
hoe oud zijn jullie eigenlijk?

ik zelf vind eens in de 2 a 3 weken veel te weinig. vooral vanwege de omstandigheden die je noemt, namelijk dat je vriend vaak al zo vol gepland zit dat hij eigenlijk geen (priori)tijd voor je maakt. dat klinkt niet als een volwaardige relatie.

wat bedoel je met "dat er de komende 2 jaar nog iemand anders woont". wie woont waar dan? en is dat in een koophuis? want je kan toch ook samen huren? dat is goed te doen en helemaal als hij een tijd niet thuis woont kun je misschien voor die tijd wel huurtoeslag krijgen.

overigens woon ik ondertussen samen. we zijn na 5 maanden gaan samenwonen.
quote:grovertje schreef op 16 februari 2009 @ 10:34:

Maar LATten de meeste mensen dan door omstandigheden? Dat kan natuurlijk, maar voor mij is het echt een bewuste keuze, heb ook totaal geen plannen om samen te gaan wonen. Voor mij is de LAT relatie dus echt een keuze...Ik zou ook bewust kiezen voor blijven latten. Ik wil helemaal niet samen wonen. Toen ik 'n relatie had zagen we elkaar in 't weekend en 1 avond/nacht door de week en eigenlijk vind ik dat wel toereikend. Zou ik 'n relatie krijgen met 'n buurman zouden we elkaar ongetwijfeld vaker zien omdat je dan makkelijker even bij elkaar langs komt, maar dan nog zou ik niet 24/7 bij elkaar willen zitten.
Wij zijn nu 2,5 jaar samen, hebben een 3maanden oude zoon. Vlak na de bevalling kreeg hij een baan+opleiding aangeboden in een andere provincie.. Op zich geen probleem, maar hij maakte soms 12-14 uur op een dag.. Het was niet handig om dan telkens op en neer te moeten reizen.. Toen hij een aanleunwoning in die regio aangeboden kreeg, was de keuze dan ook snel gemaakt.. Nu zien we elkaar van vrijdagavond tot zondagavond, wanneer hij vrij is komt hij ook langs. Vind het soms best pittig, vooral met zo'n jonge baby, parttime werkend, zonder partner om af en toe even wat werk uit handen te nemen. Maar is niet anders. Apart van elkaar zijn, zijn we gewend uit de tijd van zijn defensie carrière- maar toen was er nog geen kleine in het spel. Maar al met al, bevalt het beter zo dan met het reizen etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven