Acceptatie promiscue gedrag singles

14-08-2008 12:06 340 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik het lastig vind om promiscue gedrag van vrijgezellen dames te accepteren.

Natuurlijk weet ik dat je gewoon voor jezelf mag beslissen wat je doet naarmate je vrijgezel bent, maar dit is echt de absolute nummer 1 afknapper voor mij.

Kan je eigenlijk wel een happy single zijn als je niet promiscue door het leven ga?

Ik weet dat de vrouwen hier op het viva-forum nogal uitgesproken meningen hebben... als ik zo het een-en-ander lees belanden jullie nog behoorlijk snel bij iemand in bed, maar vinden jullie het ook lastig te accepteren wanneer een man maar wat 'rondfladdert' als een mogelijke potentiele partner?
quote:RaptorJesus schreef op 14 augustus 2008 @ 13:41:

Maar goed, het komt er dus op neer dat ik veel te moeilijk ben volgens jullie?

Nee hoor, maar wel een beetje onrealistisch.

(en trouwens, echt waar; er bestaan vrouwen die nog nooit een ONS hebben gedaan)
Ik sluit me aan bij Sara Scot, waar discussieren we over? Waar wil je dat ik mijn mening over geef?
quote:juliee schreef op 14 augustus 2008 @ 13:49:

[...]

(en trouwens, echt waar; er bestaan vrouwen die nog nooit een ONS hebben gedaan) Dat ben ik!
quote:Zwieber schreef op 14 augustus 2008 @ 13:51:

[...]

Dat ben ik!

???

net zeg je nog wat anders
En ik!

(Hier; RJ; twee vrouwen op 1 topic, ik denk dat je irl toch iets beter moet kijken)
quote:Zwieber schreef op 14 augustus 2008 @ 13:20:

Ik zou dat zelf dus ook niet willen, liefdeloze seks...alhoewel...aan de andere kant kan dat natuurlijk wel weer hartstikke heerlijk fout zijn. Maar goed, heb mister Zwieber al dus liefdeloze sex zit er niet in.

Hmm...

Voor mij zijn lust en liefde toch echt twee totaal losgekoppelde dingen.

Binnen mijn relatie kan ik wel degelijk liefdeloze lustige seks ervaren. Maar ook de liefde bedrijven.

Buiten een relatie is lust het enige dat mogelijk is.

Het een is niet fijner dan het ander. Ligt er maar aan waar ik behoefte aan heb.
quote:RaptorJesus schreef op 14 augustus 2008 @ 12:26:

[...]

Er zijn genoeg mensen waar ik me tot aangetrokken voel, maar ik heb eerlijk gezegd geen behoefte aan kortstondige scharrels waarvan ik weet dat het toch nooit wat mee zou worden.

Ik vind het lastig om iemand als relatiemateriaal te zien, wanneer ik weet dat het krijgen van sex met die persoon een gemakkelijke opgave is. Maar goed, ik stel denk ik te hoge eisen aan lichamelijke integriteit.

Hoe weet je dat iemand een kortstondige scharrel is vooraf? Dat kan je toch alleen maar weten van jezelf?? Of kan je gedachtenlezen of erger nog denk je dat te kunnen zien aan kleren ofzo??

En het woord relatiemateriaal, waarom moet iemand relatiemateriaal zijn direct. Misschien ook leuk om iemand vrijblijvend te leren kennen zonder meteen relatiemateriaal te zijn.

En wat is dat dan en waarom??

Bovendien denk ik dat er echt ook heel veel vrouwen zijn die helemaal niet promiscue zijn dus om te stellen dat veel vrouwen op dit forum snel in bed belanden vind ik ook een beetje vreemd!

Daarom dus....
Ik moet nu werken... ik zal me later nader verklaren
quote:juliee schreef op 14 augustus 2008 @ 13:49:

[...]

(en trouwens, echt waar; er bestaan vrouwen die nog nooit een ONS hebben gedaan)Hoi. Een keer mn best gedaan en toen toch verliefd geworden.
Jammer, maar ach voorspelbaar ook, dat je geen antwoord geeft op mijn vraag.
quote:hanZie schreef op 14 augustus 2008 @ 13:57:

[...]

Hoi. Een keer mn best gedaan en toen toch verliefd geworden.

Ja hier ook, een keer geprobeerd en 3 jaar gebleven...

(ik noem hem trouwens wel altijd mijn ONS maar dat is gewoon om stoer te doen )
quote:RaptorJesus schreef op 14 augustus 2008 @ 13:53:

[...]

???

net zeg je nog wat andersNee hoor, lees maar goed.
quote:__justme__ schreef op 14 augustus 2008 @ 13:56:

[...]

Hmm...

Voor mij zijn lust en liefde toch echt twee totaal losgekoppelde dingen.

Binnen mijn relatie kan ik wel degelijk liefdeloze lustige seks ervaren. Maar ook de liefde bedrijven.

Buiten een relatie is lust het enige dat mogelijk is.

Het een is niet fijner dan het ander. Ligt er maar aan waar ik behoefte aan heb.Ik kan dat niet loskoppelen. Wel heb je natuurlijk sex voor de lust en lovey-dovey sex maar ook bij de lustsex speelt er liefde in. Alleen de verhoudingen wisselen.
quote:RaptorJesus schreef op 14 augustus 2008 @ 13:57:

Ik moet nu werken... ik zal me later nader verklaren"ik zal me later nader verklaren ..." ... ben je soms familie van Edmund Burke ? of van Geleerd ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Zwieber schreef op 14 augustus 2008 @ 14:04:

[...]

Ik kan dat niet loskoppelen. Wel heb je natuurlijk sex voor de lust en lovey-dovey sex maar ook bij de lustsex speelt er liefde in. Alleen de verhoudingen wisselen.

Haha, ik heb nog nooit iemand buiten mijzelf dit zien/horen gebruiken, grappig!

Bij mij zijn die liefdesgevoelens natuurlijk wel altijd op de achtergrond aanwezig, maar dat hoeft niets met de seks te maken te hebben.
quote:__justme__ schreef op 14 augustus 2008 @ 14:10:

[...]

Haha, ik heb nog nooit iemand buiten mijzelf dit zien/horen gebruiken, grappig!

Bij mij zijn die liefdesgevoelens natuurlijk wel altijd op de achtergrond aanwezig, maar dat hoeft niets met de seks te maken te hebben.

Ja misschien dat jij het zo wat beter beschrijft.

En uh... \\:-)// nou ben je niet meer uniek met die uitspraak!
Dit onderwerp roept bij mij toch wel een aantal vragen op:

1. Wat versta je onder 'promiscue door het leven gaan'?

2. Voor (bepaalde vormen van) sex zijn twee mensen nodig, vaak een man en een vrouw. Kun je het gedrag van de betrokken mannen wel accepteren dan? Of wil je bv ook niet bevriend zijn met mannen die zich zo gedragen?

3. Wat bedoel je met accepteren? In de zin van dat het niet zou moeten mogen of in de zin van dat jij niet op deze vrouwen zou vallen?

4. Hoe weet je dat een vrouw 'promiscue gedrag' vertoont (heeft) al jij haar tegenkomt?
Geluk is niet hebben wat je wilt, maar willen wat je hebt.
Ik dacht trouwens altijd dat promiscue zoiets betekende als schoolmeisjesteaserig.. maar wel braaf verder... niet dus?
Volgens van Dale: promiscue = vrije seksuele omgang hebbend.
vind t eigenlijk een dr. Phil of Oprah woord
Jij mag accepteren of niet accepteren wat je wilt van een vrouw waar je een relatie mee aan wilt gaan. Jij mag niets aan een ander opleggen, dus hoe anderen, inclusief vrouwen waar je een relatie mee aan wilt gaan zich gedragen of gedragen hebben nu en in het verleden daar heb jij geen zeggenschap over. Je kunt met een vrouw waar je een relatie mee hebt afspreken wat de regels zijn binnen jullie relatie. Je kunt iemand niet opleggen dat jij liever had gezien dat die persoon zich in zijn/haar verleden anders had gedragen.

Ik denk dat alles wat mijn vriend heeft meegemaakt heeft hem gemaakt tot de geweldige persoon die hij nu is en dus is dat allemaal goed.

Als jij het liefst zou willen dat de perfecte vrouw waar jij een relatie mee opbouwt altijd rustig had afgewacht en niets had gedaan totdat jij voorbij kwam om die perfecte relatie mee te hebben: dat heb je zelf toch ook niet gedaan? Dus dat is niet realistisch. Als je dat wel het liefst zou willen dan kan het wel interessant zijn om eens na te denken wat er nu achter je wens zit. Angst dat je minder bent dan iemand die ze ooit heeft meegemaakt?
Volgens mij zegt Raptor dat ie last heeft van het Madonna/Hoer-syndroom.

Alsof je een vrouw alleen serieus kan nemen (dames... niet letterlijk...) als ze een madonna is. Want van een 'hoer' mag/kun je niet houden. Dat is vies.

Persoonlijk ben ik een hoer in bed met een evt. partner, een ONS, een SV, of alleen met mezelf. Gelukkig is voor mij en mijn partner(s) altijd duidelijk dat het feit dat ik van sex geniet, niets zegt over mijn intellect, humor, kookkunst, vakkunde, etc.,etc.
quote:nologoes schreef op 14 augustus 2008 @ 16:34:

Volgens mij zegt Raptor dat ie last heeft van het Madonna/Hoer-syndroom.

Alsof je een vrouw alleen serieus kan nemen (dames... niet letterlijk...) als ze een madonna is. Want van een 'hoer' mag/kun je niet houden. Dat is vies.

Persoonlijk ben ik een hoer in bed met een evt. partner, een ONS, een SV, of alleen met mezelf. Gelukkig is voor mij en mijn partner(s) altijd duidelijk dat het feit dat ik van sex geniet, niets zegt over mijn intellect, humor, kookkunst, vakkunde, etc.,etc.Onzin want een paar maanden geleden stond toch duidelijk in de krant dat hoogopgeleide vrouwen een stuk minder van de sex genieten dus het een houdt duidelijk wel verband met het ander...
Tja; ik ben wel vaker een uitzondering op de regel....
Ik denk dat hij onzeker is over zijn eigen prestaties. Een vrouw die meerdere bed partners heeft gehad, weet of je wel of niet goed bezig bent.

Hij zal zich hierdoor misschien geïntimideerd voelen...

Voor de rest sluit ik me bij aikidoka aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven