Acceptatie promiscue gedrag singles

14-08-2008 12:06 340 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik het lastig vind om promiscue gedrag van vrijgezellen dames te accepteren.

Natuurlijk weet ik dat je gewoon voor jezelf mag beslissen wat je doet naarmate je vrijgezel bent, maar dit is echt de absolute nummer 1 afknapper voor mij.

Kan je eigenlijk wel een happy single zijn als je niet promiscue door het leven ga?

Ik weet dat de vrouwen hier op het viva-forum nogal uitgesproken meningen hebben... als ik zo het een-en-ander lees belanden jullie nog behoorlijk snel bij iemand in bed, maar vinden jullie het ook lastig te accepteren wanneer een man maar wat 'rondfladdert' als een mogelijke potentiele partner?
quote:princessetamtam schreef op 15 augustus 2008 @ 11:45:

ik heb ook soms heel intens contact gehad met one night stands, soms krijg je na de sex heel intense gesprekken waarin je jezelf heel erg blootgeeft juist omdat je de ander nooit meer zult zien of net sex gehad hebt, dat zou ook kunnen, het schept een idee van intimiteit.

en eens met justme: het wederzijds bevredigen van elkaars lust is niet per definitie een oppervlakkige bezigheid, het kan oppervlakkig zijn maar ook heel diep gaan. de intensiteit van een gevoel is niet tijdsgebonden.

maar voor sommige mensen is zoiets ondenkbaar, dat weet ik.

Helemaal met je eens.

Dat je lust los kan koppelen van liefde wil niet zeggen dat seks niet meer intiem is. Je hebt er alleen geen moeite mee om die intimiteit met meerdere verschillende mensen te delen. Al mijn ONS hebben mij op een bepaalde manier geraakt en gevormd tot wie ik ben. Met sommigen heb ik nog steeds heel intens/intiem contact zonder dat dat liefde is of kan worden. Anderen zijn een mooie herinnering, juist omdat je je totaal aan elkaar bloot geeft en iemand zo heel dichtbij laat komen.

Seks betekenisloos noemen vind ik best grof en onwetend eigenlijk.
je hebt onze toestemming niet nodig om naar een prostituee te gaan, als je denkt dat dat goed voor je zou zijn, moet je dat gewoon doen. je kunt altijd nog weggaan als je het als puntje bij paaltje komt niet kunt of wilt voor geld. als het je wel lukt is er al een barriere geslecht.
quote:__justme__ schreef op 15 augustus 2008 @ 11:50:

[...]

Helemaal met je eens.

Dat je lust los kan koppelen van liefde wil niet zeggen dat seks niet meer intiem is. Je hebt er alleen geen moeite mee om die intimiteit met meerdere verschillende mensen te delen. Al mijn ONS hebben mij op een bepaalde manier geraakt en gevormd tot wie ik ben. Met sommigen heb ik nog steeds heel intens/intiem contact zonder dat dat liefde is of kan worden. Anderen zijn een mooie herinnering, juist omdat je je totaal aan elkaar bloot geeft en iemand zo heel dichtbij laat komen.

Seks betekenisloos noemen vind ik best grof en onwetend eigenlijk.Ik heb misschien een andere definitie van een ONS dan. In mijn ogen is het iemand die je tegenkom in een club of kroeg die je NIET ken en dan daar seks mee heb en nooit meer zie.
quote:princessetamtam schreef op 15 augustus 2008 @ 11:51:

je hebt onze toestemming niet nodig om naar een prostituee te gaan, als je denkt dat dat goed voor je zou zijn, moet je dat gewoon doen. je kunt altijd nog weggaan als je het als puntje bij paaltje komt niet kunt of wilt voor geld. als het je wel lukt is er al een barriere geslecht.

Nee ik heb inderdaad geen toestemming nodig. Het rare is dat ik misschien in de toekomst of achteraf heel veel spijt krijg of vrouwen die ik in de toekomst ontmoet hier veel moeite mee zullen hebben (me niet meer willen omdat ik seks met een prostituee heb gehad).

Maar ik denk toch dat het misschien beter is... gewoon om die barrière te breken. Het zal vast wel goed komen in de toekomst, ik moet alleen niet te lang meer wachten met stappen ondernemen.

Bedankt iedereen, dit topic is toch van grote waarde voor mij geworden.
waarom moet je dat dan met iemand delen RJ ?

je hoeft niet alles te vertellen tegen een partner, zeker niet als het zoiets betreft....

andere mannen vertellen dat ook niet aan hun vrouw als ze er een gevonden hebben.

hun vrouw word er beter van dat ze ervaring met sex hebben, hoe en met wie opgedaan is vaak beter om niet te weten.
ja en RJ ? ook sex met een onbekende uit de kroeg kan een waarde hebben voor betrokkenen.
Eerlijk gezegd vind ik het best wel een afknapper als een man naar een prostituee is geweest. Ik weet niet waarom maar dan heb ik nog liever een man die flink wat ONS heeft gehad.

Ik weet niet waarom ik er zo over denk, ik vind prstituees echt niet minderwaardig ofzo en ben blij dat ze er zijn.. Maar je geeft aan goed in de markt te liggen en ookal zou je erste keer een ONS zijn, dan heeft het voor die persoon zeker meer betekenis als voor een prostituee.
quote:RaptorJesus schreef op 15 augustus 2008 @ 12:12:

[...]

Ik heb misschien een andere definitie van een ONS dan. In mijn ogen is het iemand die je tegenkom in een club of kroeg die je NIET ken en dan daar seks mee heb en nooit meer zie.

Ja dat kan ik er net zo goed onder verstaan. Voordat je alleen bij zo iemand in bed beland is er wel zo'n specifieke spanning, aantrekkingskracht, verlangen dat je dat niet als betekenisloos af kan doen. Ik ben in ieder geval nooit naast iemand wakker geworden waar ik me in een nuchtere bui niet tot aangetrokken had gevoeld. Nadat je seks hebt gehad ken je elkaar wel degelijk op een speciale manier. Niet dat je weet wat iemands toekomstdromen/interesses zijn oid, maar je hebt zoiets intiems/puurs gedeeld dat allesbehalve betekenisloos is.

Weet niet of dit voor iedereen zo geldt die aan ONS doet, maar misschien dat dit de vervelende bijsmaak van promiscue wat afzwakt.
de reactie van ladida geeft me al gelijk, als je van de diensten van een prostituee gebruik maakt om sex minder eng te maken voor jezelf, hetgeen legitiem is, hou het dan voor jezelf.

je argument van spijt is ook niet echt sterk vind ik, mocht je je bedenken als je bij een prostitituee bent dan ga je onverrichter zake weg, beter zou zij dan door te zetten maar goed, dat is aan jou. een vrouw die je ergens ontmoet zal ook meer van je verwachten, een prostituee verwacht alleen geld van je.
precies Justme
Misschien dat je bij de prostituee het 'enge' van sex denk te doorbreken. Maar ik geloof toch echt niet dat een prostituee uren de tijd neemt om je op je gemak te stellen en je van alles te leren (zou ook erg duur worden) En geloof het of niet een ONS hoeft echt niet persé snelle geile sex te zijn....
dat niet ladida, maar je kunt natuurlijk wel denken als man dat een vrouw die aan ONS doet bepaalde verwachtingen heeft...

en die kunnen voor een onervaren man ook bedreigend overkomen.

ik denk dat RJ nog het best af is met een relatie met een vrouw die geduld met hem heeft maar dat kan wel even duren natuurlijk voordat op zijn pad komt...

hoewel op datingsites zoeken genoeg vrouwen een serieuze man... die zullen weinig sexuele ervaring misschien niet zo een probleem vinden.
quote:Ladida schreef op 15 augustus 2008 @ 12:22:

Eerlijk gezegd vind ik het best wel een afknapper als een man naar een prostituee is geweest. Ik weet niet waarom maar dan heb ik nog liever een man die flink wat ONS heeft gehad.

Ik weet niet waarom ik er zo over denk, ik vind prstituees echt niet minderwaardig ofzo en ben blij dat ze er zijn.. Maar je geeft aan goed in de markt te liggen en ookal zou je erste keer een ONS zijn, dan heeft het voor die persoon zeker meer betekenis als voor een prostituee.

Vind ik ook, hoor. Ik vind het een afknapper, omdat een prostituee seks wel tot iets beteknisloos maakt. Een ONS in mijn ogen absoluut niet. Dat is een ervaring waar twee personen hopelijk van genieten.

En wat is er mis met onervaren een ONS aangaan? Tijdens seks mag heus wel eens wat mis gaan of gelachen worden.

Maak het niet zo beladen.
quote:princessetamtam schreef op 15 augustus 2008 @ 12:43:

dat niet ladida, maar je kunt natuurlijk wel denken als man dat een vrouw die aan ONS doet bepaalde verwachtingen heeft...

en die kunnen voor een onervaren man ook bedreigend overkomen.

ik denk dat RJ nog het best af is met een relatie met een vrouw die geduld met hem heeft maar dat kan wel even duren natuurlijk voordat op zijn pad komt...

hoewel op datingsites zoeken genoeg vrouwen een serieuze man... die zullen weinig sexuele ervaring misschien niet zo een probleem vinden.

Ik had me dus vorige week ingeschreven en was nogal overdonderd door de vele berichten die ik kreeg... zaten hele leuke vrouwen tussen die ik absoluut zeker beter zou willen leren kennen. Toch heb ik me na een aantal dagen uitgeschreven omdat dit seksuele probleem me heel veel zorgen baart.

Maar wellicht heb je gelijk dat er genoeg vrouwen zijn die seksuele onervarenheid niet als een 'afknapper' zien.
quote:__justme__ schreef op 15 augustus 2008 @ 13:01:

[...]

Vind ik ook, hoor. Ik vind het een afknapper, omdat een prostituee seks wel tot iets beteknisloos maakt. Een ONS in mijn ogen absoluut niet. Dat is een ervaring waar twee personen hopelijk van genieten.

En wat is er mis met onervaren een ONS aangaan? Tijdens seks mag heus wel eens wat mis gaan of gelachen worden.

Maak het niet zo beladen.hmmm ja... misschien maak ik me wel druk om niets en denken er wel meerdere zo. Ligt natuurlijk ook wel aan het type vrouw.
quote:RaptorJesus schreef op 15 augustus 2008 @ 13:09:

[...]

Ik had me dus vorige week ingeschreven en was nogal overdonderd door de vele berichten die ik kreeg... zaten hele leuke vrouwen tussen die ik absoluut zeker beter zou willen leren kennen. Toch heb ik me na een aantal dagen uitgeschreven omdat dit seksuele probleem me heel veel zorgen baart.

Maar wellicht heb je gelijk dat er genoeg vrouwen zijn die seksuele onervarenheid niet als een 'afknapper' zien.

Iedereen vind het leuk om voor iemand de eerste te zijn! Dan weet je dat je herinnerd wordt

Seksueel onervaren staat ook niet gelijk aan een seksueel drama. Wie weet ben je een natuurtalent! Daarbij is het sowieso aftasten wanneer je met een nieuw iemand bent en ik denk dus dat het niet eens direct op hoeft te vallen.
*verkeerde knop*
pragmatische oplossing:

je gaat een ( paar ) keer naar de hoeren om angst voor sex af te bouwen.

daarna ga je daten via een site of in het uitgaansleven vrouwen leren kennen, je richt je op vrouwen die een serieuze relatie lijken te zoeken. die zullen vervolgens ook meer gedukd hebben met je sexuele onervarenheid.

je vertelt ze niet over je ervaringen bij prostituees en iedereen is gelukkig, hopelijk dan.
wat just me zegt kan natuurlijk ook, dat zou wel wat meer menselijk en warm zijn als betaalde sex.
Raptor; als je verliefd bent dan maakt ervarenheid toch niet zoveel uit? Dan gaat het toch vooral om het samen zijn? Bovendien is het eigenlijk wel spannend om die dingen langzaam op te bouwen en niet meteen er boven op te duiken..

Ook als man maakt je dat apart en dus aantrekkelijk.

*Is vandaag zeer promiscue, bedankt voor het woord! *
quote:juliee schreef op 15 augustus 2008 @ 13:16:

Raptor; als je verliefd bent dan maakt ervarenheid toch niet zoveel uit? Dan gaat het toch vooral om het samen zijn? Sommigen blijven zelfs 40 jaar getrouwd zonder samen seksueel ervaren of bevredigd te worden.
quote:juliee schreef op 15 augustus 2008 @ 13:16:

Raptor; als je verliefd bent dan maakt ervarenheid toch niet zoveel uit? Dan gaat het toch vooral om het samen zijn? Bovendien is het eigenlijk wel spannend om die dingen langzaam op te bouwen en niet meteen er boven op te duiken..

Ook als man maakt je dat apart en dus aantrekkelijk.

*Is vandaag zeer promiscue, bedankt voor het woord! *

Ik heb het al wel opgebouwd... alleen tot echte geslachtsgemeenschap is het nooit geweest. Wel al eens geprobeerd, maar toen bleek dat mijn voorhuid te strak was

Het heeft het niet makkelijker gemaakt uiteindelijk... was ik zover en ging het nog niet (wel al geopereerd btw).
quote:princessetamtam schreef op 15 augustus 2008 @ 13:14:

pragmatische oplossing:

je gaat een ( paar ) keer naar de hoeren om angst voor sex af te bouwen.

daarna ga je daten via een site of in het uitgaansleven vrouwen leren kennen, je richt je op vrouwen die een serieuze relatie lijken te zoeken. die zullen vervolgens ook meer gedukd hebben met je sexuele onervarenheid.

je vertelt ze niet over je ervaringen bij prostituees en iedereen is gelukkig, hopelijk dan.

Ja ik hoop het... al ben ik er nog niet over uit of ik het ga doen. Als ik het doe, dan wordt het deze week nog... dat dan weer wel.

Er moet wat gebeuren.
Je hebt wel zo'n soort 'servicebureau' waar vrouwen helemaal de tijd voor je nemen.... kost alleen wel iets van 1000 euro.
quote:RaptorJesus schreef op 15 augustus 2008 @ 13:23:

Je hebt wel zo'n soort 'servicebureau' waar vrouwen helemaal de tijd voor je nemen.... kost alleen wel iets van 1000 euro.

Ga naar de kroeg gooi een paar drankjes in een leuke vrouw (a 20 euro) en je hebt misschien nog wel meer aandacht.

Kom op, zeg je bent toch geen 16 meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven