´happy´ single?

18-08-2010 15:04 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
He vivaforummers!

Ik wilde even iets kwijt.. Sinds bijna 3 jaar vrijgezel, na een lange relatie van ongeveer 10 jaar. In die 3 jaar zo nu en dan een iets langere relatie/datingperiode (langste: 3 maanden) gehad.

Meestal gaat het heel goed, ben ik een echte ´happy single´ (wie ooit dat woord heeft uitgevonden...). Maar nu voel ik me even rot, en baal ervan dat ik dan zo´n op-zoekgevoel bij mezelf merk. Ik doe echt allerlei leuke dingen, veel hobbies, ik sport, heb fijne vriendinnen, leer ook laatste tijd weer nieuwe mensen kennen voor nieuwe vriendschappen. Maar alles in mij heeft zoiets van: wat zou het toch heerlijk zijn nu een arm om me heen, iemand die even aandacht aan me schenkt, mij voorop stelt. Nu haal ik dat uit mezelf, heb laatste paar jaar ook wel ´aan mezelf gewerkt´, en dus best gelukkig. Maar soms slaat toch zo´n wanhopig gevoel toe. En ik weet: je vind toch niet iemand als je dat graag wilt, maar ja: hoe schakel je dat uit?????

Daarom ook als vraag aan jullie: wat zijn tips om zo´n ´opzoek-gevoel´ weer om te zetten in het ´happy-single-gevoel´? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben blij met je topic! Ik ga dit volgen. Heb geen tips maar snap je heeeel goed.

Je wilt gewoon af en toe iemands nummer 1 zijn...

Maar zowiezo erg knap hoe je het al hebt gedaan.
Ik herken dat wel. Maar dan zie of hoor ik al die relatie-problemen om me heen en denk ik: Gelukkig heb ik dat niet...

Meestal helpt dat. En op momenten dat het niet helpt...gewoon lekker even medelijden met jezelf hebben!

Een relatie om een relatie werkt ook niet, zoeken werkt ook vaak averechts...

Het komt vanzelf wel denk ik dan...of niet.
Fijn dat jullie het herkennen!! En thanx voor het compliment...

Nog zoiets: ik vind het soms zo frustrerend dat je af en toe wel eens een leuke date hebt, maar dat is het dan toch niet, toch wel kritisch zijn, en dan moet je het weer in je eentje allemaal doen.

En moet je allemaal ´tips en tricks´ gaan toepassen bij een date, of veel liever gewoon jezelf zijn.

Nou ja, ik las laatst ergens: het hoeft er maar eentje te zijn!

Het is ook gek dat je soms zoiets kunt hebben: wat heerlijk om niemand te hebben, ik kan nu al mijn tijd besteden aan dingen die ik zelf leuk vind, met niemand rekening houden, en inderdaad Nammma, in zo´n relatie heb je ook wel weer je dingen, is zeker niet ideaal, ieder huisje z´n kruisje.

Wat kan een mens toch wispelturig zijn! ;)
is normaal dat je je zo af en toe zo voelt. want ja, het is ook leuk om af en toe eens een arm om je heen te hebben of dingen met een 'speciaal iemand' (klinkt truttig, bedoel het niet zo) te delen. niks mis mee.

maarrrr... beter happy single dan unhappily attached.
Wow herkenbaar ja! Ik heb hier ook een topic over geopend, lijkt me fijn om mn hart te kunnen luchten en elkaar een beetje te steunen. Volmondig happy single kan ik mezelf niet noemen, NOG niet hopelijk komt dat, ik heb er vertrouwen in.

Het gaat ons lukken dames, we hebben die (klote)kerels niet nodig...haha. M'n vriendinnen en ik steunen elkaar op een positieve manier door elkaar lieve dingen te smsen of op facebook te sturen. Het is fijn om me te realiseren dat het leven gewoon doorgaat en dat ik veel lieve mensen om me heen heb. Zij kunnen me helpen mijn zelfvertrouwen op te bouwen en weer happy te worden.

Sterkte!
bittermoon, ik kan soms terugverlangen naar de tijd dat ik unhappily attached was :(
het is een dooddoener, maar het klopt wel: de grootste valkuil is je geluk van een man af laten hangen.

TO je zegt zelf al dat je een happy single bent. dan ben je naar mijn mening al heel ver. het is net zoals 'verveling'. is wellicht niet leuk, maar niks mis mee als je je af en toe es verveelt.
quote:chupitos schreef op 18 augustus 2010 @ 15:32:

bittermoon, ik kan soms terugverlangen naar de tijd dat ik unhappily attached was :(herkenbaar. heb ik ook een tijd gehad nadat het uit was. nu niet meer, gelukkig.
Inderdaad, beter happy single dan unhappily attached.. mooi!

En volgens mij hebben wij als vrouw (ja ja, even lekker generaliseren) ook gewoon wel eens aandacht nodig van anderen.

Relaxed chupitos omdat met vriendinnen te organiseren. Ik heb dat ook met mijn zusje, met haar kan ik alles bespreken (niet elke vriendin heeft een zelfde visie op single zijn, de meesten daten gewoon niet meer, hebben er gewoon geen zin in, en zusje zit er zelfde in als ik).

Het is gek, maar door er zo over te schrijven verdwijnt de bui al weer een beetje! Thanx, meiden! Kennelijk een goed middel, dus iedereen is uitgenodigd om even dit van zich af te schrijven!
Lekker een dagje naar de sauna doet wonderen

Of een date-week ;), maar dat is mijn manier een beetje
natuurlijk is aandacht leuk (als het op een gezonde manier is dan). het is ook leuk om iemands nummer 1 te zijn. ik ben iha wel een happy single, maar soms mis ik het ook om een leuke vriend te hebben. kan me daarom ook wel eens eenzaam voelen. maar dan denk ik terug aan mijn vorige relatie en dan realiseer ik me dat ik me nog nooit zo eenzaam heb gevoeld als toen.
Ik heb het afgelopen jaar zoveel gedate, iedere keer gaat het fout, en het ligt zekers ook deels aan mij, ik kan mijzelf niet geven, komen ze te dichtbij of gaan ze beginnen over toekomst krijg ik de runnaway bride alarmbellen. Ik kan ook mijzelf nooit zijn schaam mij voor mij eigen dingen... ik weet het ook niet meer, ik ben ook niet op zoek hoor

Ik blijf voorlopig even echt alleen, beter voor mijzelf en de kerels ik lees ook mee voor tips...
Heel herkenbaar dit. Ben het af en toe ook zo zat. Kan mezelf wel vermaken, maar op de momenten dat je alleen op de bank zit, zou ik het liever anders willen.

En het op zoek zijn werkt idd ook niet erg succesvol. Ligt voor een deel ook aan mij. moet ook niet te graag willen. Of te hoge eisen stellen;)

Merk dat ik soms kan balen van al die gezellige stelletjes om me heen. Dan mis ik het wel.
oeps
anoniem_107326 wijzigde dit bericht op 18-08-2010 15:55
Reden: ge-Qoute ipv gewijzigd..
% gewijzigd
ja gek is dat dat daten dan iedere keer fout gaat! irritant voor je, girlxxx.

ik heb ook gemerkt dat als het nog nergens over gaat, of ik zie het nog niet als iets serieus, dan ben ik helemaal mezelf, inclusief grapjes. Maar zodra ik merk dat die persoon mij echt leuk vind, klap ik dicht, pas ik me aan, richt ik me op die persoon, doe mee met zijn activiteiten.. Tja, logisch dat die ander dan denkt: die mot ik niet.

Ook zoiets raars: in het begin stel ik vaak van die belangstellende vragen, waardoor de desbetreffende date tot een inzicht komt, en dan is hij mij dankbaar dat hij er dankzij mij is achtergekomen dat hij nog even alleen wil zijn......

Of een exvriend die nu scharrel is, en allerlei leuke dingen wil doen maar duidelijk zegt: nee, ik kan echt noooooit verliefd op je worden...

Boehoehoehoe! (zo, de bui is weer even terug, het schrijven kan soms ook de andere kant op leiden. aan de andere kant leert het me dat ik misschien niet optimaal in het date-gebeuren sta :-))
Zoooo herkenbaar...

Ik ben bijna twee jaar geleden gescheiden en inmiddels heb ik mijn leven helemaal op orde. Als mensen 'medelevend' tegen me zeggen: 'Ah joh, jouw tijd komt nog wel.' of 'Tja, alleen is ook maar alleen.' dan wuif ik dat weg, want eigenlijk bevalt het me wel. Als de kinderen bij hun vader zijn, heb ik alle tijd voor mezelf, ga sporten, naar vriendinnen, uitslapen, enz. en als de kinderen bij mij zijn, heb ik alle aandacht voor hen. Dat bevalt me prima en ik heb helemaal geen behoefte aan een relatie.

En toch... kan ik soms wel janken als ik een gelukkig stel zie. Als ik op een verjaardag zit en een iemand slaat zijn arm om zijn vrouw heen. Dan denk ik van binnen: DAT WIL IK OOK!
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Mmm ja een dagje sauna is inderdaad wel fijn. Een massage krijgen helpt ook, maar dan denk ik soms: eigenlijk is het bizar dat omdat ik nu alleen ben, en toch ergens aanraking mis, een massage krijg van een vreemde. Het zou natuurlijker zijn als je vriend dat zou doen.

En een dateweek kan ook! Goed idee... Alleen eventjes wat dates dan ergens tegen het lijf lopen!!!

Over datingsites (even alle registers nu opentrekken): dat is wel even leuk, maar op een gegeven moment lijken al die antwoorden op elkaar, en schrijf ik me vaak na een week weer uit. In het echt is toch leuker, maar ja, dat is ook maar toeval of je iemand tegenkomt..

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Zou zo'n 'opzoek-gevoel' terwijl je verder happy single bent niet gewoon te vergelijken zijn met het 'alleen-wonen-heeft-ook-zo-zijn-voordelen-gevoel' terwijl je verder in een happy relatie zit?

Of is dit een hele rare gedachtegang, ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk.
iets met gras, groen en buren.

TO, je bent in ieder geval al zo ver dat je iha happy single bent. is ook wat voor te zeggen.
ha emmelie, ik snap denk ik wat je bedoelt.. net zoals wanneer je lekker je eigen ruimte wilt als je samenwoont, en dat misschien ook wel meer kunt waarderen.

het is denk ik wel iets van dat gras, en die buren enzo.

Laatst hoorde ik ook van iemand dat vrouwen juist graag altijd zo dichtbij willen komen, maar de ervaring van die persoon was dat hij telkens vrouwen trof, die als het moment daar was om dichterbij te komen, ze allemaal hard wegrenden.

Misschien is het ook wel iets van deze tijd dat je steeds meer een ´fastfoodrelatie´-cultuur krijgt. Even eraan snuffelen, voldoet het niet aan alle eisen, dan weer weg. Vroeger vocht je er veel meer voor om bij elkaar te komen/blijven. Aan de andere kant, toen waren er vast ook veel ongelukkige relaties, dan kun je nog beter single zijn.
quote:Liveislive schreef op 18 augustus 2010 @ 16:48:

ha emmelie, ik snap denk ik wat je bedoelt.. net zoals wanneer je lekker je eigen ruimte wilt als je samenwoont, en dat misschien ook wel meer kunt waarderen.

het is denk ik wel iets van dat gras, en die buren enzo.

Ja precies Liveislive. En dan is het de vraag of het gevoel op een gegeven moment overheersend genoeg is om ook daadwerkelijk de situatie zoals die is te willen veranderen.
LIL > jouw topic had de mijne kunnen zijn ...

Ik schrijf af en toe ook mee bij ' voor de vrijgezellen' maar jouw stukje beschrijft precies hoe ik me voel.

Vooral de trots wanneer ik besef dat ik best gelukkig ben alleen, de complimenten die ik krijg omdat ik alles in mijn eentje prima doe.

Die afgewisseld met een soort gevoel van falen, omdat ik nu 27 ben en deze situatie van toch wel lichte eenzaamheid al 4 jaar duurt.

Wat ik het meest mis... lichamelijke aandacht en het gevoel voor iemand echt speciaal te zijn.

Wat ik het minst mis... verplichtingen zoals familiebezoek, en het gebrek aan voetbal op tv :-)
Ook vanaf deze kant: herkenning all over the place!! Ik ga meelezen en vast ook meeschrijven binnenkort!

X Liefje
Geluk is niet hebben wat je wilt, maar willen wat je hebt.
Weer veel herkenbare reacties!

Single zijn is soms wel eenzaam ja, maar ik heb me in al mijn relaties ook wel eens eenzaam gevoelt.

Het bijzonder zijn voor een persoon, degene zijn voor de ander die je als eerste belt als er iets is, een arm om je heen en steun en toeverlaat, dat is allemaal heel mooi. Maar het moet wel goed zitten binnen de relatie.

Sanna, idd zijn er ook dingen die je niet hoeft te missen nu... schoonouders bijv en tv kijken in de slaapkamer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven