advies gevraagd over date

30-03-2010 23:53 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik via internet een man ontmoet en hebben we afgesproken om elkaar te zien. We hebben ongeveer 3 weken dagelijks elkaar gesproken, soms langer dan anderen keren via msn. Foto's ook uitgewisseld etc.

Nu hebben we als een date een filmpje bij hem thuis (overdag), wat enigzins mijn idee was..

doen of niet?

En ja ik ben mij bewust van alle gevaren,maar wil weten wat jullie ervan vinden en wat ik nu moet doen...

bye
Euh.....leg uit?

Een filmpje maken of kijken?

Maakt enorm verschil.
:)nee kijken
quote:mamalief schreef op 30 maart 2010 @ 23:55:

Euh.....leg uit?

Een filmpje maken of kijken?

Maakt enorm verschil.

En verder....ik heb het ook wel gedaan hoor, afspreken bij de man thuis..

WEL mensen laten weten waar je zit

Adres door smssen aan een vriendin en na een uurtje ook weer even een teken van leven geven die kant op

Doe ik nu ook nog steeds.

En de heren moeten er altijd heel hard om lachen (maar vinden het dat ook wel weer wijs)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik ben wel eens spontaan op date gegaan en iemand wist waar ik zat alleen het viva-forum wist wat ik deed en hield uitvoerig tot vervelens toe contact met me.

Ben blijven slapen ook omdat ik de bus miste, niks engs, gewoon leuk en ja, ik weet dat het fout kan gaan maar hey je hebt ook nog die onderbuik intuïtie waardoor je weet of je wel of niet meegaat/blijft toch?
waarom ga je nit ergens lunchen?
Ik geloof dat de kans op gevaar in de zin van aanranding enzo niet zo heel groot is hoor, als je laat weten waar je zit en met wie (iig niet groter dan bij een man die je heb meegesleurd uit een cafe oid).

Zelf spreek ik echter liever niet zo snel bij iemand thuis af, omdat er dan het gevaar is dat we nogal snel eindigen zonder kleren.

Dat voorkom ik liever, voordat ik iemand wat beter ken en de intenties van beiden kanten duidelijk zijn.
Ik vind dat door alle spookverhalen de spontaniteit van het daten ver te zoeken is....

Op een veilige plek...vriendinnen laten weten waar je bent....ben ik naïef of is de wereld gek geworden?

Je weet toch zelf wel of iemand leuk is en zo niet dan kan je toch weggaan?
Ik laat eigenlijk nooit iemand weten waar ik zit als ik date. Maar ik word inderdaad weleens naief genoemd.
Ik zou dan in elk geval geen filmpje doen. Dat vin'k zo passief niet interactief.

Zou eerder kiezen om iets te doen of ondernemen. Dan is er gelegenheid om wat te kletsen/zoenen/foezelen en leer je elkaar beter kennen.

Joh, 't is lente...ga lekker wandelen!
Eens met Chameleon. Samen thuis een filmpje kijken op de eerste date staat bovendien voor sommigen gelijk aan elkaar verkennen zonder kleren aan.

Als je elkaar echt wil leren kennen kun je toch beter iets afspreken waarbij je ook de gelegheid hebt tot het voeren van goede gesprekken?
Als je er een goed gevoel bij hebt, gewoon doen!!

Ik ga zondag ook op date, met iemand via internet.

Waarschijnlijk gaan we dan ook naar zijn huis.

Ik vind zelf dat er geen verschil is met iemand via internet of iemand uit de kroeg..

Wel heb ik inderdaad zijn adres alvast gegeven aan vriendinnen. Zodat er toch mensen zijn die weet waar ik uithang.

Om even terug te komen op je vraag

Ik zou gewoon gaan als je je er goed bij voelt. Ik neem aan dat dat het geval is, aangezien je het zelf heb voorgesteld.

Wel even laten weten hoe het was he :D
En dat ben ik weer met frizzy eens.

Nog niet eens aan gedacht maar op de bank met een filmpje is inderdaad maar al te vaak het voorportaal voor bedactiviteiten.

Als je dat wilt, prima, maar als je hem wilt leren kennen en eerst maar es wat anders wilt ontdekken, dan zou ik voor een andere invulling van je date kiezen.
Op de bank met een filmpje heeft bij mij minder vaak tot fozelen geleid dan naar de kroeg....

Ligt dat aan mij...aan de film....of aan....?
Neem aan dat als je voor de eerste keer afspreekt met elkaar je niet gelijk bij binnenkomst een dvd opzet.

Lijkt mij dat je dan sowieso eerst een gesprek aangaat en dat die dvd dan nog wel een keer komt als je misschien niet meer weet waar je het nog over moet hebben ofzo..
Als je zin hebt om te neuken: gewoon doen!
haha wat een leuke reacties allemaal, sowieso bedankt voor tot nu toe :)!

- ik had er eigenlijk helemaal nog niet zo over nagedacht, ik wil namelijk geen bedactiviteiten ondernemen op de afspraak. Ik heb wel het idee dat hij me gaat proberen te zoenen, waar ik nou ook niet bepaald dolenthousiast over ben haha

Maar denk wel dat die weet dat bedactiviteiten echt niet zo vanzelfsprekend zijn bij mij!

of moet ik dit nog duidelijker maken?
Hmmm, ik heb ook wel eens op een eerste date de hele dag voor de tv gehangen hoor...

Hij had een groot scherm (lang lang geleden toen dat nog nieuw was) en we waren beide "24" fans!

Is een prima date geweest, ben er toch een jaartje aan blijven hangen destijds

Maar inderdaad, wel zoenen en viezelefozelen onder de dekens..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
haha nu durf ik niet meer te gaan :D
quote:woman2 schreef op 31 maart 2010 @ 07:55:

Ik heb wel het idee dat hij me gaat proberen te zoenen, waar ik nou ook niet bepaald dolenthousiast over ben haha!Als dat zo is, waarom ga je dan überhuapt daten? Want zoenen ligt toch wel in lijn der verwachtingen op enig moment.
klopt helemaal haley..

maar ik ben meer iemand die eerst wil afwachten hoe de eerste date verloopt, vooral met iemand die ik op dat moment nog nooit irl heb gezien. Volgens mij klinkt dit logisch?
Je mag helemaal zelf je tempo bepalen hoor. Ik denk dat het voor hem wel in de lijn van verwachting ligt. Maar daar kun je toch ook wel makkelijk om heen? Als hij nou tegenvalt dan kun je toch op een gegeven moment je tas pakken en gaan? Ik denk (tenminste zo gaat dat bij mij) dat je meteen weet als je iemand ziet of je diegene wel wilt zoenen of niet. Ik ben daar ook niet zo heul erg moeilijk in... Beetje zoenen is niks mis mee. Succes!! En veel plezier!
Wanneer is die date eigenlijk?

En als je nu eigenlijk al weet dat je niet wil zoenen op de eerste date, vind je samen op de bank hangen dan niet wat intiem? En zou het niet wat 'veiliger' (of duidelijker) zijn om lekker te gaan lunchen/wandelen oid?

Of ligt het toch echt aan mij dat samen op de bank altijd leidt tot méér?
Dus...: dan spreek je op een neutrale plek af.
Als je thuis afspreekt dan is idd het risico groter dat je dingen gaat doen waarvan je later denkt dat je die misschien beter niet had kunnen doen. (huh, lange zin?) In het heetst vd strijd kun je soms wat minder helder nadenken...

Het lijkt mij leuker om iets te gaan doen waarbij je een beetje met elkaar kunt kletsen (elkaar leren kennen;-)), maar dat je ook met iets bezig bent als je bang bent dat er stiltes gaan vallen bijvoorbeeld poolen oid.

Als je thuis afspreekt mis je m.i. juist het leuke aan daten zoals een wijntje drinken in de kroeg, uit eten, naar de bios etc. dan is het al snel normaal om steeds thuis een filmpje te gaan kijken.

Als ik denk dat ik iemand leuk vind dan wil ik by the way ook wel graag weten hoe hij zoent...

Ik ben nou niet zo'n ervaren dater moet ik zegen, maar kan t voor een ander leuk vertellen. Ik weet dus niet hoe betrouwbaar mijn informatie is, haha!

Wanneer is je date?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven