Advies gevraagd

15-04-2012 09:16 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
niet meer relevant
Hangt ervan af of je verwacht hem nog vaak tegen te komen. Zo niet: hij klinkt niet heel redelijk, verwacht je echt dat hij naar je zal luisteren als je het uitlegt?

Hoe meer je zegt, des te meer dingen hij heeft om tegen je te gebruiken.
Leg het naast je neer. Klaar is klaar.
Ik heb onlangs bijscholing gehad over de psychische toestand van patienten. Dit is heel herkenbaar maar ik weet even niet meer hoe 't heet.

Iemand adoreerd je doet alles voor je. Maar wanneer je aangeeft minder intensief of helemaal niet meer met diegene om te gaan, gaan ze je aandacht trekken. Tot in het uitserste. Wanneer iemand dan niet reageerd, dan was je altijd al stom etc.

He verdorie kan niet op de naam van de aandoening komen! Ad de Jong gaf de lezing, misschien kan je wat met zijn link: http://www.psycho-trauma.nl/addejongh.htm#Boeken

Prijs jezelf gelukkig dat je er van af bent.
Brrr ik krijg er rillingen van, denk dat je heeeeel blij moet zijn dat dit persoon je nu met rust laat. Ik zou geen slapende honden wakker maken.
Laat het gaan. Hij manipuleert je waar je bij staat.
Oh!!! Verachrikkelijk, mijn ex was ook zo. Emotionele chantage, of het nou wel of niet waar is (bij mij was het wel waar) het zegt meer over hem dan over jou. Als hij namelijk goed met en psyg had gesproken zou daar namelijk nooit uitkomen dat jij niet van hem hield. Dus hij is echt een beetje gek. Wees blij dat je hier vanaf bent!! En voel je niet rot omdat hij je beschudlig van niet houden van, dat weet jij bet beste en dat is belangrijk. Niet wat joj vind.

Sorry ikforum mobiel erg slecht geschreven ;)
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Nou ik had echt wel terug gesmst dat het niet waar is wat hij zegt maar dat hij toch alleen de dingen ziet zoals hij ze wil zien en dat de fout bij hem ligt omdat hij iemand gewoon niet als een bezit moet behandelen.

Daarnaar zou ik hem een fijn leven toewensen
Dan voed je alleen maar zijn gedrag als je terug smst Priempje. Ik neem niet aan dat dat de bedoeling is.
Dat iemand die leuk lijkt zo kan zijn, gek he?

Niks meer aan doen!
Nee priempje dat zou ik dus niet doen, daar voedt je hem mee. Gewoon lekker laten, jezelf bij elkaar rapen en vergeten die hap. Wees blijdat het maar 5 maanden duurde!!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Nee dat moet je inderdaad zeker niet doen. Laat het gaan en ga verder met je leven. Door dit te zeggen probeert hij jou een schuldgevoel aan te praten. Laat dat niet gebeuren!
.
Het heeft geen zin je te verdedigen. Hij heeft zijn eigen waarheid en zal terugkomen met andere, kwetsende uitspraken.

Laat het achter je, geen energie meer aan verspillen.
Toch zo doorzichtig als wat dat hij je nu uitdaagt om te reageren? Daar trap je toch zeker niet in?
Waarom doet dat pijn? Kun je dat onder woorden brengen?
.
.
Ik vraag me eerlijk gezegd heel hard af waarom jij iemand die zo duidelijk geestelijk niet in orde is serieus neemt.
quote:Nachtvlinder22 schreef op 15 april 2012 @ 09:47:

[...]

Omdat ik voor rotte vis word uitgemaakt terwijl het niet waar is. En hij mij in mijn optiek als een soort van slecht mens bestempeld.

Ik wil altijd dat relaties tussen mij en wie dan ook, vrienden, zakelijk etc. goed verlopen en als dat even niet gaat dat het dan wel op een volwassen en nette manier wordt opgelost en dat ontneemt hij mij nu. (en ik besef dat laatste ligt compleet bij mij)

Dit soort dingen zullen niet altijd lukken. Zeker als een relatie beeindigd wordt terwijl een van de twee nog graag verder wilt. En al helemaal als een van de twee niet helemaal psychisch goed in z'n vel zit (je vriend dus).

Verbreek alle contact, ga hem niet over een aantal weken alsnog bellen hoe het met hem gaat. Hij redt zich wel, maar als jij wat laat horen zal het hem alleen maar goed doen je even een trap na te geven. Dus gewoon geen contact meer.

En dan denkt ie maar zo negatief over je. Jij weet wel beter, toch?
.
.
Dat is toch helemaal niet jouw taak! Bovendien gaat het je ook niet lukken omdat hij er helemaal niet voor open staat.

Blijft over waarom jij die opmerkingen over jouw gevoel serieus neemt. Jij weet hoe het zit en dat is toch het belangrijkste? Wat hij denkt doet er niet (meer) toe.
.
Geen idee wat waar is maar ik zou gewoon nooit meer uit jezelf contact opnemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven