Advies gewenst
maandag 24 december 2018 om 13:48
Hoi,
Ik zou graag advies willen, omdat ik niet precies weet wat ik met de situatie aan moet..
Ik heb een leuke man leren kennen waar ik echt gevoelens voor heb. Ik voel me zo op mijn gemak bij hem. Ik weet dat we niet geheel overeenkomen met hoe we de toekomst zien. Ik hou meer van geborgenheid/ “huisje boompje beestje” en hij is meer van de vrijheid, reizen. Hij gaf aan dat hij bindings angst heeft. Hij is bang om in een sleur terecht te komen en een stukje vrijheid in te leveren. Zijn vorige vriendin had veel verwachtingen van hem en dat benauwde hem.
Hij zei gisteren dat het niet goed voor mij is om iemand te hebben die me onzekerheid bezorgd.
Ik weet nu niet of ik hem met rust moet laten of dat ik hem moet laten inzien dat ik hem wel echt leuk vind. Ik wil mezelf ook geen pijn doen als ik weet dat er niks in zit.
Ik zou graag advies willen, omdat ik niet precies weet wat ik met de situatie aan moet..
Ik heb een leuke man leren kennen waar ik echt gevoelens voor heb. Ik voel me zo op mijn gemak bij hem. Ik weet dat we niet geheel overeenkomen met hoe we de toekomst zien. Ik hou meer van geborgenheid/ “huisje boompje beestje” en hij is meer van de vrijheid, reizen. Hij gaf aan dat hij bindings angst heeft. Hij is bang om in een sleur terecht te komen en een stukje vrijheid in te leveren. Zijn vorige vriendin had veel verwachtingen van hem en dat benauwde hem.
Hij zei gisteren dat het niet goed voor mij is om iemand te hebben die me onzekerheid bezorgd.
Ik weet nu niet of ik hem met rust moet laten of dat ik hem moet laten inzien dat ik hem wel echt leuk vind. Ik wil mezelf ook geen pijn doen als ik weet dat er niks in zit.
maandag 24 december 2018 om 13:58
Ik denk dat het mezelf wel gaat storen. Ik zou wel graag kinderen willen ooit, hij denkt dat hij dat niet wil. Wel frustrerend dat ik eindelijk iemand heb leren kennen waar ik een fijn gevoel bij heb, nadat ik te vaak het “net niet” gevoel heb gehad..
maandag 24 december 2018 om 13:58
maandag 24 december 2018 om 14:02
Ja, hij doet wel super lief en zoekt zelf ook toenadering. We voelen ons wel tot elkaar aangetrokken, maar iets houdt hem tegen omdat hij angst voelt om zich te binden. Ik ben 28 en hij 41.PlayingTheAngel schreef: ↑24-12-2018 13:56Liefde overwint niet alles. Je kunt iemand nog zo leuk vinden, als je niet bij elkaar past dan werkt het niet.
Accepteer dat hij hooguit een vriend kan zijn en ga door met je leven.
maandag 24 december 2018 om 14:07
Ja zeker is het niet erg. Maar het voelt wel kloten als het wel is wat je zoekt als persoon.Trien30 schreef: ↑24-12-2018 13:58Ik denk dat je maar van hem aan moet nemen dat het geen toekomst heeft. Jullie willen het tegenovergestelde van elkaar.
Dat is helemaal niet erg maar gebeurt heel vaak in beginnende relaties. Don’t settle for less. Zeker niet in het begin dan moet het gewoon kloppen.![]()
maandag 24 december 2018 om 14:34
Waar krijg je zo'n fijn gevoel van dan als jullie persoonlijkheden en wensen totaal niet overeenkomen?
maandag 24 december 2018 om 14:38
Voor anderen vind hij het altijd mooi, maar hij hoeft voor zichzelf niet zozeer kinderen. Het wordt lastig maar zal nu realistisch gaan denken en wat harder worden voor mezelf.Madeliefjees schreef: ↑24-12-2018 14:34Hij is 41, de kans dat hij nog kinderen wil is vrijwel 0. Ik zou mn energie er niet meer in stoppen.,
maandag 24 december 2018 om 14:38
Overigens zul je pas echt problemen gaan ondervinden naarmate de relatie zou vorderen en jullie bv samen zouden gaan wonen. Dan ben je toch op een bepaalde manier afhankelijk van elkaar en houd je rekening met elkaar. Nu zie je dat nog niet in, omdat het in de begin fase vooral leuk moet zijn en daarnaast je niet echt veel verplichtingen naar elkaar toe hebt.
Je hebt de unieke kans gehad om op voorhand te zien hoe jouw toekomst eruit gaat zien. Ik zou er niet meer in investeren.
Je hebt de unieke kans gehad om op voorhand te zien hoe jouw toekomst eruit gaat zien. Ik zou er niet meer in investeren.
maandag 24 december 2018 om 14:40
Hij gedraagt zich jonger en ik merk qua leeftijd geen verschil, alleen de verschillende ideeen over het leven wel.Madeliefjees schreef: ↑24-12-2018 14:34Hij is 41, de kans dat hij nog kinderen wil is vrijwel 0. Ik zou mn energie er niet meer in stoppen.,
Ik heb een zwak voor die man. Maargoed. Ik zet me er wel overheen.
maandag 24 december 2018 om 14:46
Ja zeg het maar... hoe hij op mij overkomt. We kunnen goed praten, ook diepgaande gesprekken, hebben veel lol. Ik was vannacht blijven slapen, hij ging werken en ik ben vrij. Hij woont prachtig afgelegen tussen de landerijen, ik voel me daar zo vrij als een vogel. Ik droom dan stiekem al van zo’n plek samen. Ik weet wel dat ik dat niet moet doen hoor. Alles bij elkaar trekt me aan, maar als ik realistisch nadenk weet ik niet of hij aan mijn verwachtingen kan voldoen..Ana_Isabel** schreef: ↑24-12-2018 14:34Waar krijg je zo'n fijn gevoel van dan als jullie persoonlijkheden en wensen totaal niet overeenkomen?
maandag 24 december 2018 om 14:50
Ik snap het.. Tegen beter weten in ben je knetter verliefd. Heb je ook seks met hem? Dat maakt het enkel gecompliceerder natuurlijk. De lol die je nu hebt en goede gesprekken, is waarschijnlijk, omdat hij volgens hem duidelijk is geweest. Hij heeft wel de lusten en niet de lasten.3blover schreef: ↑24-12-2018 14:46Ja zeg het maar... hoe hij op mij overkomt. We kunnen goed praten, ook diepgaande gesprekken, hebben veel lol. Ik was vannacht blijven slapen, hij ging werken en ik ben vrij. Hij woont prachtig afgelegen tussen de landerijen, ik voel me daar zo vrij als een vogel. Ik droom dan stiekem al van zo’n plek samen. Ik weet wel dat ik dat niet moet doen hoor. Alles bij elkaar trekt me aan, maar als ik realistisch nadenk weet ik niet of hij aan mijn verwachtingen kan voldoen..
maandag 24 december 2018 om 14:58
Dit was ook mijn eerste gedachte. Denk ook niet dat je hier gelukkig van wordt.redbulletje schreef: ↑24-12-2018 13:54Hij wil je laten gaan zonder je te kwetsen. Wat dacht je te bereiken met er bij hem nog meer op aan gaan dringen?
maandag 24 december 2018 om 15:47
Ik zou gewoon lekker genieten van de seks met hem, de lusten dus. En ondertussen lekker verder kijken en daten. Maar als je dat niet kunt omdat je emotioneel teveel aan hem gehecht bent, dan zou ik hem loslaten en elkaar niet meer zien want dan doe je jezelf alleen maar meer pijn. Een echte toekomst zit er volgens mij niet in voor jullie en daar is hij wel duidelijk over geweest.
maandag 24 december 2018 om 16:31
Een kinderwens is anders. Als hij die nu niet heeft is de kans nihil dat die nog komt.
Het is rot mar een kinderwens moet je echt niet onderschatten. Als jij die wel hebt ga je er over een paar jaar last van krijgen.
Heb niet de illusie dat zijn gedachten kan veranderen. En jij moet je kinderwens niet opzij zetten voor een man.
maandag 24 december 2018 om 17:08
Hij gaf aan dat hij nog een aantal dingen voor zichzelf op een rijtje moet krijgen. En dat lukt volgens hem niet goed met een vriendin. Ik ben niet een persoon die alleen een man voor de lusten ziet, als het mijn type is, hecht ik me vrij snel aan hem. Dat heb ik ook gezegd. Gezien zijn leeftijd heb ik wel gevraagd hoe hij de toekomst ziet. Maar dat schepte al een soort van verwachting, waardoor hij zich in een kooi gevangen voelde. Hij weet dat ik een zwak voor hem heb, is nu aan hem om er wat mee te doen. Hij gaf wel aan mij leuk te vinden.MisaMi schreef: ↑24-12-2018 15:47Ik zou gewoon lekker genieten van de seks met hem, de lusten dus. En ondertussen lekker verder kijken en daten. Maar als je dat niet kunt omdat je emotioneel teveel aan hem gehecht bent, dan zou ik hem loslaten en elkaar niet meer zien want dan doe je jezelf alleen maar meer pijn. Een echte toekomst zit er volgens mij niet in voor jullie en daar is hij wel duidelijk over geweest.