Advies gewenst

24-12-2018 13:48 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik zou graag advies willen, omdat ik niet precies weet wat ik met de situatie aan moet..
Ik heb een leuke man leren kennen waar ik echt gevoelens voor heb. Ik voel me zo op mijn gemak bij hem. Ik weet dat we niet geheel overeenkomen met hoe we de toekomst zien. Ik hou meer van geborgenheid/ “huisje boompje beestje” en hij is meer van de vrijheid, reizen. Hij gaf aan dat hij bindings angst heeft. Hij is bang om in een sleur terecht te komen en een stukje vrijheid in te leveren. Zijn vorige vriendin had veel verwachtingen van hem en dat benauwde hem.
Hij zei gisteren dat het niet goed voor mij is om iemand te hebben die me onzekerheid bezorgd.
Ik weet nu niet of ik hem met rust moet laten of dat ik hem moet laten inzien dat ik hem wel echt leuk vind. Ik wil mezelf ook geen pijn doen als ik weet dat er niks in zit.
Je laat alles van een ander afhangen?

Jij kan er toch voor kiezen datje vriend wil die wel 100% voor je gaat. Alle tijd die je in hem investeert kun je niet investeren in het daten van iemand die wel dezelfde doelen heeft als jij.

Waarom doe je zo passief?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Madeliefjees schreef:
24-12-2018 14:34
Hij is 41, de kans dat hij nog kinderen wil is vrijwel 0. Ik zou mn energie er niet meer in stoppen.,
Ik denk dat hij daar te flierefluiterig voor is.. als je begrijpt wat ik bedoel.. dat hij zich dan gevangen voelt, met een gezin.
viva-amber schreef:
24-12-2018 17:10
Je laat alles van een ander afhangen?

Jij kan er toch voor kiezen datje vriend wil die wel 100% voor je gaat. Alle tijd die je in hem investeert kun je niet investeren in het daten van iemand die wel dezelfde doelen heeft als jij.

Waarom doe je zo passief?
Ja je hebt gelijk natuurlijk. Zo denk ik zelf ook wel. Maar ik voelde weer kriebels die ik heel lang niet gevoeld heb. Maar ik wil niet hierom in de war raken. Hij heeft wel lange relaties gehad, maar heeft een soort bindings angst ontwikkeld. Bang als hij wat aan gaat, dat het dan ook weer uit gaat. En dat ik vroeg of hij een kinderwens had gezien zijn leeftijd werkte niet in mijn voordeel, want hij voelde weer verwachtingen.
Trien30 schreef:
24-12-2018 16:31
Een kinderwens is anders. Als hij die nu niet heeft is de kans nihil dat die nog komt.
Het is rot mar een kinderwens moet je echt niet onderschatten. Als jij die wel hebt ga je er over een paar jaar last van krijgen.
Heb niet de illusie dat zijn gedachten kan veranderen. En jij moet je kinderwens niet opzij zetten voor een man.
Nee zeker niet, ik ga niet leven als hoe hij dat wil/ ziet.
Wat een gedoe en jullie hebben nog geen relatie. Voorspelt weinig goeds
Jij geeft hem precies wat hij wil. Seks zonder verplichting. En ondertussen moet hij dingen op een rijtje zetten.. Uhuh..
Dat “verwachtingen voelen” van hem lijkt vooral iets wat hij zegt als jij komt met een onderwerp dat hij niet aan wil gaan. Jij twijfelt over een toekomst met kinderen bij hem. Hij “vindt je wel leuk”.

Hij wil niet en vindt het zonder verwachtingen wel prima. Jij wil meer zekerheid met een toekomst. Als jij daar over begint zegt hij dat hij allergisch is voor verwachtingen en dat het daarom met z’n ex uit is. Oftewel bek houden of we gaan het niet meer gezellig met elkaar hebben.
Een man van boven de 40 zonder kind en zonder kinderwens en daar wil jij een huisje-boompje-beestje relatie mee? Als jij niet bereid bent een vrijer soort leven te leiden en af te zien van een kind snap ik niet wat je bij hem te zoeken hebt.
redbulletje schreef:
24-12-2018 19:16
Een man van boven de 40 zonder kind en zonder kinderwens en daar wil jij een huisje-boompje-beestje relatie mee? Als jij niet bereid bent een vrijer soort leven te leiden en af te zien van een kind snap ik niet wat je bij hem te zoeken hebt.
Ik vind het mooi om hier over te praten want iedereen laat me wel weer reeel denken.
Ik vind het prima om nog een paar jaar te reizen, maar ik zou wel een partner willen die open staat voor een gezin. Anders kan ik er niet voor gaan, dan ist het wachten op het moment dat het verkeerd gaat, omdat we er toch niet uitkomen..
3blover schreef:
24-12-2018 19:25
Ik vind het mooi om hier over te praten want iedereen laat me wel weer reeel denken.
Ik vind het prima om nog een paar jaar te reizen, maar ik zou wel een partner willen die open staat voor een gezin. Anders kan ik er niet voor gaan, dan ist het wachten op het moment dat het verkeerd gaat, omdat we er toch niet uitkomen..
Kun je beter nu opstappen dan je gevoelens te laten groeien. En wat reeel blijven betreft kun je ook kijken naar leeftijd. Wil jij een kind zo'n oude vader aan doen? Richt je op jongere mannen als je een gezin wil.
Hoelang is zijn relatie met de vorige vriendin geweest en welke verwachtingen gaven hem een benauwd gevoel?
redbulletje schreef:
24-12-2018 19:35
Kun je beter nu opstappen dan je gevoelens te laten groeien. En wat reeel blijven betreft kun je ook kijken naar leeftijd. Wil jij een kind zo'n oude vader aan doen? Richt je op jongere mannen als je een gezin wil.
Ja ik denk dat dat het beste is.
Ik heb natuurlijk liever niet een vader voor mijn kinderen “op leeftijd”, maar in doen en laten is hij jonger dan de kalenderleeftijd.
minidinie schreef:
24-12-2018 20:45
Hoelang is zijn relatie met de vorige vriendin geweest en welke verwachtingen gaven hem een benauwd gevoel?
Zij woonde in het buitenland en wilde ook sneller naar Nederland komen dan hij wilde. Ze zag een gezin stichten voor zich. Naderhand was hij niet gek op haar geweest. Hij wil vrij zijn in zijn hoofd om te doen en laten wat hij wil.
...Hij is 41 en moet nog een aantal dingen voor zichzelf op een rijtje krijgen...
Een vriendin die verwachtingen van hem heeft, waardoor hij zich in een kooi gevangen voelde? Bang om vrijheid in te leveren? Klinkt niet goed meid! Hoeveel andere dates heeft hij per week? Of zijn jullie 'exclusief'?
Tuurlijk is een oudere man, die mooi in de bossen woont, spannend en gaaf... maar hij heeft andere wensen in het leven als jij hebt. Dan is het niet essentieel dat hij jou leuk vindt (behalve voor je ego): jullie matchen niet. Dus het is niet aan hem er iets mee te doen, maar aan jou om het af te kappen.
Sluit goed af en ga op zoek naar iemand die qua wensen en persoonlijkheid meer bij je past! Die is er zeker. Je hebt nu nog tijd. Spendeer niet jaren aan hem, vind iemand die ook een gezin wil stichten. Misschien niet in de bossen, maar overal is het mooi als je echt van iemand houdt.
Anoniempje2050 schreef:
25-12-2018 00:05
...Hij is 41 en moet nog een aantal dingen voor zichzelf op een rijtje krijgen...
Een vriendin die verwachtingen van hem heeft, waardoor hij zich in een kooi gevangen voelde? Bang om vrijheid in te leveren? Klinkt niet goed meid! Hoeveel andere dates heeft hij per week? Of zijn jullie 'exclusief'?
Tuurlijk is een oudere man, die mooi in de bossen woont, spannend en gaaf... maar hij heeft andere wensen in het leven als jij hebt. Dan is het niet essentieel dat hij jou leuk vindt (behalve voor je ego): jullie matchen niet. Dus het is niet aan hem er iets mee te doen, maar aan jou om het af te kappen.
Sluit goed af en ga op zoek naar iemand die qua wensen en persoonlijkheid meer bij je past! Die is er zeker. Je hebt nu nog tijd. Spendeer niet jaren aan hem, vind iemand die ook een gezin wil stichten. Misschien niet in de bossen, maar overal is het mooi als je echt van iemand houdt.
Mooi gezegd! Dankjewel.. :)
Het is wel even zuur, maar moet nu wel even doorpakken. Ik ging er vanuit dat ik de enige was, maar ik zag wel tinder op zijn telefoon. Dan vraag ik mezelf af, als je niet toe bent aan een relatie, waarom heb je die app?
3blover schreef:
25-12-2018 00:22
Het is wel even zuur, maar moet nu wel even doorpakken. Ik ging er vanuit dat ik de enige was, maar ik zag wel tinder op zijn telefoon. Dan vraag ik mezelf af, als je niet toe bent aan een relatie, waarom heb je die app?
Laat tinder nou juist de ultieme site zijn om van vrouw naar vrouw te hoppen..
Ana_Isabel** schreef:
25-12-2018 01:22
Laat tinder nou juist de ultieme site zijn om van vrouw naar vrouw te hoppen..
Ik heb geen idee. Ik maak me er niet meer druk om. Het verwatert wel weer.
3blover schreef:
25-12-2018 00:22
Dat de app op zijn telefoon staat betekend niet dat hij hem nog gebruikt. Maar goed, ik denk dat je er idd verstandig aan doet deze man te laten voor wat het is. Verwateren vind ik altijd een beetje flauw als je toch al weet dat het hem niet gaat worden. Sluit het dan gewoon netjes af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven