advies nodig!!

15-02-2010 22:57 38 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hallo,

Bedankt dat je de moeite neemt om te lezen,

mijn vriend is gescheiden,heeft 2 kids.

en van de ex vrouw mag hij de kids niet meer

ophalen om het weekend (terwijl dit rechterlijk is bepaald)

zij heeft nu de touwtjes in de handen, want ze belt

op wanneer het haar past dat ze langs mag komen..

Op dat moment wil hij als enige zijn kids zien ik moet dan de hele

dag weg met mijn hond.

Dit gaat nu al een tijdje zo zij komt de hele zondag met de kids

en blijft daarbij in plaats van dat ze kids brengt en weer ophaalt,

dit weigert ze..

maar goed snap allemaal dat je kids wil zien indien hij ze lange tijd zo 5mnd helemaal niet heeft gezien..

Nu is het eigenlijk zo ver mijn schoonouders willen ook graag

de kleinkinderen weer zien..

en het weekend is hij jarig , mijn schoenmoeder heeft met zijn ex vrouw gebeld of ze de kids mogen zien,

dit kon wel komt ze vrijdag en zaterdag hele dag met de kids!!

Ik snap dit niet en ik dan??

Is dit nou egoistisch van mij??

ik weet niet hoe ik hier mee moet omgaan hoe ziet hij dit voor zich

gezellig met iedereen om de tafel??

Hij verdedigt zichzelf door te zeggen ik wil mijn kids ook zien..

maar ja dit kan toch niet kan ik niet eens op zijn eigen verjaardag zijn, ik cind het rond uit belachelijk..

En hoop ook dat er iemand is met soort gelijke ervaring of advies..

want dit werkt echt niet..

Even ter info zijn ex vrouw weet niet dat hij en ik bij elkaar zijn

we zijn een paar weekje uit elkaar geweest omdat ik het niet meer trok..

en hoopte op verbetering, maar nu weet zij niet dat ik weer bij

hem woon..

wat een toestand ,

liefs van mij
Ik denk dat je vriend niets wil doen waarmee hij de kans loopt om zijn kinderen niet te zien.

Jij zal dus moeten kiezen of kabelen.

Waarom onderneemt je vriend geen stappen tegen zijn ex als zij zich niet aan het convenant ( of omgangsregeling, of wat dan ook ) houdt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Woon je met je vriend samen? Indien het huis van jullie samen is kan hij jou niet verbieden thuis te blijven.
we zijn bezig met een rechtzaak maar duurt nog 3 weken..

en ja woon samen maar huis staat op zijn naam..

en hij verbied mij niet thuis te blijven ik zi ehet niet zitten

word oorlog..

wil gewoon graag weten hoe ik het moet aanpakken,,

het weekend zij hij nog ik zet er een streep achter

dan d ekids even niet meer zien maar gaat ten kostte van ons

ik dacht zo hij snapt het maar niet dus ..
quote:elninjoo schreef op 15 februari 2010 @ 23:12:

Woon je met je vriend samen? Indien het huis van jullie samen is kan hij jou niet verbieden thuis te blijven.

verbieden? Hij kan het toch vragen en zij kan het toch gewoon voor hem doen. Omdat ze hem -al is het op deze niet-ideale manier- een relatie met zijn kinderen gunt?

TO: waarom weet zijn ex niet dat jullie bij elkaar zijn? Jullie wonen samen, lijkt me dat het wel een keer tijd wordt toch?/
Dat zeg ik....
omdat zodra zij weet dat we bij elkaar zijn hij de kids niet meer mag zien..

dat is heel gemeen maar zo werkt het op dit moment.

we zijn even 3 wekenuit elkaar geweest .

en toen belde ze in een keer dat hij kids wel mocht zien..??

dus hebben we het eerst zo gehouden,

hiervoor ging het wel goed hoor om de week een weekend de kids.

alleen ze was heel jaloers en wou hem elke keer terug.

maar op het moment dat hij mij aande kant zette voor haar

hoefde het in een keer niet meer zo, toen had hij spijt

en is hij weer bij mij terug gekomen..

ik heb al veel gepikt, want iets in mij zegt dat hij

van me houd, maar ja dit gaat niet lang duren natuurlijk.
Wat een slappeling! Iemand die toestaat dat er zo met hem omgegaan wordt, zal dit gedrag waarschijnlijk niet veranderen, zo ben je dan gewoon. Zijn ex weet dit natuurlijk en maakt hier gretig gebruik van en chanteert hem met de kinderen. Als t een vent was, was ie allang naar de rechter gestapt om het bezoekrecht dat hem toegewezen werd, uit te laten voeren. En natuurlijk is dit voor de kids absoluut niet leuk om mee te maken. Als hij hier met zijn ex geen duidelijke afspraken over kan maken, blijft zij zijn leven bepalen en hij blijft haar lijdzaam volgen.

Hetgeen betekent dat er voor jou geen ruimte zal zijn. Jij laat je ook gewoon wegsturen! Wie ben jij in dit hele verhaal? Eigenlijk laat jij ook maar met je spelen. En waarom mag ex niet weten van jullie relatie? Dat je t pikt, zeg.

Nog een mogelijkheid: misschien willen ze weer samen verder, het opnieuw proberen. Want toch vreemd hoor, zijn verjaardag, zijn ouders, zijn ex plus kinderen en jij niet. Bovendien blijft ze het hele weekend, begrijp ik. Slaapt zij daar dan ook?

Trek je plan en laat niet met je spelen.
Iets meer hoofdletter- en leestekengebruik en iets minder gek entergebruik komt je leesbaarheid ten goede....

Wat een toestand
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ja als je het zo stelt,

is er idd geen ruimte voor mij,,

ik pik het ook niet maar hij trekt zich er niks van aan,

het is zijn leven en hij wil de kids zien en ik mag er gerust

bij zijn is een verjaardag.dus dan komt iedereen..

Ik heb gewoon zo gevoel dat ik er maar jan lul bij zit dan.

iedereen weer bij elkaar net als vroeger.

Zulke horror beelden heb ik in mijn hoofd..

Zoals zijn ex vrouw hem bespeeld doet hij dat bij mij!!

Ik kan er niks tegen doen ik kan schreeuwen huilen noem

maar op intereseert hem niet.

Ik zou gewoon tegen die ex vrouw zeggen het is mijn verjaardag

ik wil dat d ekids komen maar jij bent niet welkom,

basta !!

maar dat doet hij niet.

Ik voel me zo alleen in dit verhaal,

En elke keer krijg ik weerte horen komt wel goed!

Nou komt het niet want ik lijd hieronder .

Lig er nachten van wakker .

Weet het echt ff niet meer

sorry
Ik denk dat je vriend:

- geen extra heisa wil om het contact met zijn kinderen niet te belemmeren (ex kan nog steeds zwaar moeilijk doen)

- nog geen tijd (?) heeft gehad om na te denken over hoe hij de kids moet vertellen welke rol jij speelt

Begrijpelijk, maar zwaar kut voor jou. Vraag hem eens in een rustig gesprek welke lijnen hij wilt uitzetten. Wanneer hij wat gaat vertellen. Dat maakt het duidelijker voor jou, en kun jij ook je eigen plan trekken.
Ik denk dat jij

Een gesprek aan moet gaan met je vriend.

Hij zal altijd kiezen voor zijn kinderen

Eventueel met ex erbij

Toch kan je van hem vragen...

Rekening te houden met jou

Daarnaast is het redelijke slappe hap dat hij dit zo accepteert

Ondanks dat een convenant anders uitspreekt

Aan jou of jij daarmee kan leven..
Wat een mooi ritme heeft je post, DNM.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 februari 2010 @ 01:25:

Wat een mooi ritme heeft je post, DNM. Kon het niet laten
Beste Zelk,

Jouw vriend is zoals zoveel (ex)mannen 'bang' voor zijn ex-vrouw. Zij weet dat en maakt er gebruik van en hij laat het gebeuren. Hij hoeft maar 1 x haar goed de waarheid te vertellen, dat kan helpen. Zoalng hij naar haar pijpen blijft dansen, is er voor jou geen leven naast je vriend.

Jij schrijft dat hij bezig is met een Rechtszaak tegen zijn ex. Is dat wel zo? Ex-vrouw zal toch wel weten dat ze dit soort streken tegenwoordig beter kan laten? Zijn Rechters echt niet zo blij mee, Wanneer zij weet dat er een zaak tegen haar loopt, gaat ze toch niet vrolijk bij hem in huis zitten met de kinderen?

Er zijn veel ex-vrouwen die denken dat zij nog steeds de belangrijkste persoon zijn voor hun ex-man, omdat zij de kinderen heeft van die man. De nieuwe relatie stelt niet veel voor in hun ogen. Dit kan enkel omdraaien wanneer de man in kwestie duidelijk laat weten dat ex dat niet meer is. Enkel blij is met het feit dat ex vrouw goed is voor de kinderen en hij dat ook is.

Hier komt de exvrouw de kinderen brengen, komt binnen etc... heb ik niet zoveel moeite mee. Kinderen vinden het prettig, maar waar ik wel moeite mee heb is dat ze wel eens sprak over dingen uit het verleden die ze met mijn man heeft meegemaakt etc..Dat hoef ik niet van haar te horen. Laatst gaf iemand hem op een club foto's uit het verleden... Stonden ze samen op, man met ex. Mijn man dacht niet na en liet het haar zien toen ze hier was. Ja hoor weer heel verhaal over die dag etc.. Later heb ik hem gezegd dat dat soort dingen niet echt leuk zijn, dat dat voor mij niet hoeft. Hij dacht erover na en begreep wat ik bedoelde, pakte de foto's en verscheurde deze, nou dat hoefde voor mij ook weer niet.

Ex van mijn man denkt ook vaak nog dat zij de belangrijkste is. Mijn man is wel duidelijk geweest, maar wil niet zeggen dat ze ernaar luistert.

Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik niet dat jullie een toekomst hebben samen. Dan zal er wel heel veel moeten veranderen.
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie!

Ga niet met die man samen wonen maar ga latten en als ie je vaak genoeg laat zitten wegens familieperikelen: move on!
Hoe lang zijn jullie al samen en hoe lang is de ex al een ex?

Wat vinden zijn ouders ervan, dat jij er niet bij bent en ex wel?
quote:elninjoo schreef op 16 februari 2010 @ 07:07:

Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie Dat is een mooie uitspraak!
Ik begrijp je gevoelens heel goed, ik heb hier zelf mee te maken gehad. Uiteindelijk is dat, hoewel nog steeds verre van ideaal, goed gekomen.

Wat ik lees is dat je vriend je niet wegstuurt, je kunt gewoon blijven. Je maakt zelf de keus om weg te gaan omdat je geen zin hebt in gedoe. Hoewel ik het wel snap denk ik dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen door niet weg te gaan en het eventuele gedoe te accepteren.

Door een relatie aan te gaan met een man met kinderen waarbij mams nog erg in the picture is, begeef je je in een mijnenveld, dat zul je moeten accepteren of wegwezen.

Je vriend geeft je ruimte, maar het is aan jou om deze ruimte dan ook te nemen.

Sterkte!
quote:Serafina schreef op 16 februari 2010 @ 07:36:

[...]

Dat is een mooie uitspraak!helaas heb ik 'm niet zelf bedacht, maar ik vind 't ook 'n mooie vondst
Als je vriend niet eens tegen zijn ex durft te zeggen: Ik zie mijn kinderen graag, maar mijn relatie met hen staat los van mijn relatie met jou. Ik heb nu een nieuwe vriendin en ik wil dat zij ook aanwezig is op mijn verjaardag. het wordt tijd dat jij ophoudt met de kinderen het contact met hun vader te ontnemen omdat jij graag controle houdt over mijn leven, dus niieuwe vriendin is er, omdat ik van haar hou en haar belangrijk vindt. PUNT!.

Dan weet jij idd waar je staat en zou ik je aanraden om deze relatie te heroverwegen. Hij manipuleert jou zoals zij hem manipuleert. je partner zou juist trots op je moeten zijn en willen dat jij erbij bent om voor hem belangrijke gebeurtenissen samen te beleven. Als jij het veld moet ruimen vanwege ex, als jullie relatie geheim moet blijven en je uit je eigen huis wordt verjaaagd, dan wordt je door je vriend niet op waarde geschat. En als je dat accpteert schat je jezelf niet op waarde. En als je echt al meer dan eens duidelijk hebt gemaakt dat je dit niet pikt, is er nog maar een manier om echt duidelijk te maken dat jouw grens overschreden is. vertrekken, niet meer terugkomen en gelukkig worden met een man die jou wel als proiriteit ziet.
quote:zonenmaan schreef op 16 februari 2010 @ 07:05:

Beste Zelk,

Jouw vriend is zoals zoveel (ex)mannen 'bang' voor zijn ex-vrouw. Zij weet dat en maakt er gebruik van en hij laat het gebeuren. Hij hoeft maar 1 x haar goed de waarheid te vertellen, dat kan helpen. Zoalng hij naar haar pijpen blijft dansen, is er voor jou geen leven naast je vriend.

Jij schrijft dat hij bezig is met een Rechtszaak tegen zijn ex. Is dat wel zo? Ex-vrouw zal toch wel weten dat ze dit soort streken tegenwoordig beter kan laten? Zijn Rechters echt niet zo blij mee, Wanneer zij weet dat er een zaak tegen haar loopt, gaat ze toch niet vrolijk bij hem in huis zitten met de kinderen?

Er zijn veel ex-vrouwen die denken dat zij nog steeds de belangrijkste persoon zijn voor hun ex-man, omdat zij de kinderen heeft van die man. De nieuwe relatie stelt niet veel voor in hun ogen. Dit kan enkel omdraaien wanneer de man in kwestie duidelijk laat weten dat ex dat niet meer is. Enkel blij is met het feit dat ex vrouw goed is voor de kinderen en hij dat ook is.

Hier komt de exvrouw de kinderen brengen, komt binnen etc... heb ik niet zoveel moeite mee. Kinderen vinden het prettig, maar waar ik wel moeite mee heb is dat ze wel eens sprak over dingen uit het verleden die ze met mijn man heeft meegemaakt etc..Dat hoef ik niet van haar te horen. Laatst gaf iemand hem op een club foto's uit het verleden... Stonden ze samen op, man met ex. Mijn man dacht niet na en liet het haar zien toen ze hier was. Ja hoor weer heel verhaal over die dag etc.. Later heb ik hem gezegd dat dat soort dingen niet echt leuk zijn, dat dat voor mij niet hoeft. Hij dacht erover na en begreep wat ik bedoelde, pakte de foto's en verscheurde deze, nou dat hoefde voor mij ook weer niet.

Ex van mijn man denkt ook vaak nog dat zij de belangrijkste is. Mijn man is wel duidelijk geweest, maar wil niet zeggen dat ze ernaar luistert.

Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik niet dat jullie een toekomst hebben samen. Dan zal er wel heel veel moeten veranderen.

lieve allemaal ,

bedankt voor je mening en reacties..

Ik zal idd een goed gesprek met hem aan moeten gaan.

maar heeft geen nut.

HIj luistert nooit naar mij zijn is wet..

Hij denkt dat de rechtzaak wel beter nieuws brengt.

Deze is pas in maart en zijn weet hier ook van.

Dus snap hun verhouding helemaal niet.

Ik weet wel zeker dat hij naar haar pijipen blijft dansen..

Omdat hij kids wil zien.

Maar hij wil nik sveranderen aan zijn huidige relatie.

Waar ik ook bang voor ben is idd als zij hele weekend komt

ze over oude dingen praten iedereen is er bij.

mijn schoonouders de kids zij en hij..

Ik kan daar idd bij gaan zitten maar weet echt niet wat ik daar te

zoeken heb zijn ex vrouw moet gewoon oprotten, tis ook mijn huis

met mijn spullen ik het al voor me ik ga taart bakken lekkere hapjes maken en zij eten het lekker op ..

Ik trek het gewoon niet en voel me idd 2 e keus.

zonnemaan jij hebt dus ook een man/vriend met kids..

HOe lang heeft het geduurt voor het normaal werd allemaal.

Wij zijn nu 2 jaar bij elkaar enin 2 jaar is het niet super gegaan altijd problemen waar ik de schuld van krijg..

Vanochtend kreeg ik bericht dat hij niet kiest tussen mij en zijn kids??

vraag ik toch niet, ik vraag om begrip.

ZIj heeft vorig weekend ook gezegd wil je de kids elke dag zien??

kom dan weer bij mij??

Ik word er gek van en heb vaniddag crematie..

Zie overal tegenop..

mIJN AUTO heeft hij kapot gereden ik heb dus letterlijk niks meer

geen huis geen auto en geen partner die achter mij staat en voor mij kiest..

HIj kiest liever voor alle drama terwijl zij hem zoveel heeft aan gedaan

verdedigt hij haar nog steeds..

Ik kan de knoop door hakken , maar ik kan nergens heen.

liefs eenzaam ik
quote:return_of_kreng schreef op 16 februari 2010 @ 11:40:

Als je vriend niet eens tegen zijn ex durft te zeggen: Ik zie mijn kinderen graag, maar mijn relatie met hen staat los van mijn relatie met jou. Ik heb nu een nieuwe vriendin en ik wil dat zij ook aanwezig is op mijn verjaardag. het wordt tijd dat jij ophoudt met de kinderen het contact met hun vader te ontnemen omdat jij graag controle houdt over mijn leven, dus niieuwe vriendin is er, omdat ik van haar hou en haar belangrijk vindt. PUNT!.

Dan weet jij idd waar je staat en zou ik je aanraden om deze relatie te heroverwegen. Hij manipuleert jou zoals zij hem manipuleert. je partner zou juist trots op je moeten zijn en willen dat jij erbij bent om voor hem belangrijke gebeurtenissen samen te beleven. Als jij het veld moet ruimen vanwege ex, als jullie relatie geheim moet blijven en je uit je eigen huis wordt verjaaagd, dan wordt je door je vriend niet op waarde geschat. En als je dat accpteert schat je jezelf niet op waarde. En als je echt al meer dan eens duidelijk hebt gemaakt dat je dit niet pikt, is er nog maar een manier om echt duidelijk te maken dat jouw grens overschreden is. vertrekken, niet meer terugkomen en gelukkig worden met een man die jou wel als proiriteit ziet.

super geschreven !!

Zo denk ik er ook over..

HIj manupileert mij zoals zij dat bij hem doet..

Heb ik hem al zo vaak gezegt.

HIj schat mij idd niet op waarde, dat is wel heel duidelijk

Dat eerste wat je schreef was idd het stukje wat hij tegen haar zou moeten zeggen, maar dan mag hij de kids niet meer zien.

En dat zegt hij nooit never niet!!

omdat ik dan tussen hem en zijn kids in sta ,

echt zo vervelend sta met mijn rug tegen de muur..

liefs van mij
Dan weet je wat je opties zijn. Bij hem blijven en accepteren dat jij je eigen huis moet verlaten omdat hij weigert zijn ex op har plaats te zetten ( En zoals gezegd, hij kan naar de rechter stappen en de omgangsregeling afdwingen als hij echt zou willen. en daarnaats op een gegeven moment bereiken de kinderen de leeftijd dat ze beseffen dat hun moeder hen bij vader heeft weggehouden en dat ze snappen hoe e.e.a zit, en dan zullen ze dat hun moeder niet in dank afnemen. Dan moet je vriend geduld hebben).

Hij kiest voor zijn ex, niet voor jou en verpakt dat in het argument "kinderen"omdat ie weet dat je als nieuwe partner weinig in kunt brengen tegen dat argument. maar in feite hoeft een nieue relatie niet te botsen met het belang van de kinderen.

Wat ik me wel afvraag: had hij al een relatie met jou voordat jullie gingen scheiden, en hoeveel tijd zat er tussen de scheiding en jullie samenwonen.

Aangezien het al een keer uit is geweest, kan ik me namelijk vanuit standpunt van de ex goed voorstelen dat ze niet wil dat haar kinderen telkens moeten wennen aan weer een nieuwe "stiefmamma" en dat zij de kinderen liever"bestpaard om weer in een onstabiele situatie te komen, nadat ze al de scheiding hebben meegemaakt.
quote:elninjoo schreef op 16 februari 2010 @ 07:07:

Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie!

Ga niet met die man samen wonen maar ga latten en als ie je vaak genoeg laat zitten wegens familieperikelen: move on!

Mooie zin, maar in dit geval niet helemaal waar.

Natuurlijk (mag ik hopen althans) zijn zijn kinderen prioriteit!!!
Jammer dat je blijkbaar je hele hebben en houden hebt opgegeven voor die loser van 'n vent. Trek daar lering uit en geef je huis bij je eerstvolgende relatie niet meer op voor 'n kerel. En vermijd kerels die kinderen hebben bij 'n ex.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven