Advies what to do

28-11-2021 22:45 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik had hier al topic over onzekerheid en stress tijdens daten, dit vooral omdat hij (ineens) minder liet horen & ik het heel eng vind na aantal nare ervaringen mezelf open te stellen en risico te lopen op een gebroken hart. Waardoor ik heel veel nadenk en analyseer etc.

Maar, de man in kwestie is geweldig, matchen goed, liggen op 1 lijn, willen hetzelfde in het leven, hebben alles op de rit etc.

Nu liet dir afgelopen week minder horen.. kreeg vrijdags appjes met vele excuses en waarom etc. Hij is die avond nog naar mij gekomen.
Het was weer zoals alle dates, en genoten.

Ik ben het gesprek met hem aangegaan, gezegd dat ik het niet heel leuk vond helemaal niks te horen, en dat een bijvoorbeeld 1 appje einde van de dag wel fijn zou zijn. Gewoon om even over je dag te hebben.

Hij begreep het, en snapte mij.. hij was echt serieus met mij, en wil nog het liefst heel lang met mij zijn..

Maar dan. Hij verrekt vrijdag, krijg een ik ben thuis met hartjes etc.

Sindsdien niks! Heb hem zaterdag nog 2 appjes gestuurd, 1 x heel vroeg 1 begin van de avond.
Hij heeft dit gelezen, is vandaag ook online op social media.
Ik stuur half uur geleden toch nog een hey.. en ook die wordt genegeerd

Ik vind het eigenlijk echt niet fijn op deze manier, als je iets op wil bouwen vind ik wat meer contact wel fijn, en dat hoeft niet 24/7 te zijn, en ook niet de hele dag door.. maar heel weekend gewoon niks terwijl je schijnbaar wel tijd hebt voor social media.

Aan de ene kant wil ik niet weer over beginnen hij weet wat ik denk en vind, maar ik wil eigenlijk ook niet over mijn grenzen gaan, hoe fijn het ook is met deze man. Ik krijg hier het gevoel bij alsof het toch maar mooie praatjes of iets zijn..

(Social media is die overgens niet actief in dingen plaatsen al 3 jaar niet), maar ja.. hoe kan ik dit nu het beste doen zodat ik me niet zo dom voel, het voelt alsof er gewoon niet gedacht wordt aan mij, en wat ik zou willen..

Of ben ik nou onnozel aan het doen?
Alle reacties Link kopieren
Lilywashere schreef:
29-11-2021 12:09
Ook geen apper maar als je echt geïnteresseerd bent in elkaar laat je wel iets van je horen of geef je aan dat je er even geen behoefte aan hebt, iets.
Dit lijkt me onveilig aanvoelen voor TO en ook geen gezonde dynamiek.
Een app met alleen ‘hey’ is ook wat weinig assertief. Zeg gewoon wat je wil zonder hele uitleg eromheen. Misschien zitten jullie daarin niet op dezelfde lijn.
Hoezo onveilig?
Alle reacties Link kopieren
Miirraa917 schreef:
28-11-2021 23:15

Maar inderdaad gewoon even de dag doornemen, even kletsen.. dat lijkt mij heel normaal

Ik voel ergens nu de drang om nog te appen, om te weten hoe en waar ik aan toe ben, en eigelijk gewoon is een gesprek..
Maar aan de andere kant denk ik, nee heb mijn best gedaan ( en ben totaal niet needy, heb de afgelopen week eigenlijk altijd gewacht tot hij appte, en nu dit over een heel weekend ook maar 3 appjes gestuurd)
Wat je eerste zin betreft: dit is niet voor iedereen normaal in een date-fase. Ik heb hier bijvoorbeeld zelf pas behoefte aan als het echt een vaste relatie is.

En wat het laatste stukje betreft, ik vind je in dit geval wel een beetje needy, omdat je blijft appen ook al heeft hij nog niet gereageerd. 's Ochtends, en dan 's avonds nog een keer. Als ik hem was, zou de zin van het appen mij daardoor ontgaan.

En dat maakt jouw behoefte niet fout, maar er is wel een behoorlijk verschil in wat jullie allebei fijn vinden en verwachten.

Verder zou ik het misschien niet te zwaar maken voor jezelf (en hem) en je verleden er niet teveel bijhalen. Je bent aan het daten. Soms zit het mee, vaak zit het tegen. Zo werkt het helaas nu eenmaal, voor iedereen. Get up and try again.
Tacocat schreef:
29-11-2021 12:03
Ik ben ook geen apper en kan ook rustig 2 dagen of langer niet reageren. Maar bij een stevige verliefdheid reageer ik gek genoeg altijd meteen. En zoek ik excuses om de ander te contacten of te zien. Bij ‘ach wel leuk’ niet, maar bij hoteldebotelverliefd ga ik desnoods over tot rooksignalen als niets anders werkt
Ja, ik ben 40+, maar ik denk soms ook dat ik nooit echt verliefd ben geweest, want die behoefte heb ik dus totaal niet. Bij mensen waar ik niet verliefd op ben laat ik het vaak wel langer dan 2 dagen liggen voordat ik reageer. Pre-appen kwam je daar wel wat makkelijker mee weg ;)

Hoe dan ook, genoeg mensen die die behoefte wel hebben. Zo eentje moet TO er zoeken.
anoniem_407909 wijzigde dit bericht op 29-11-2021 12:16
3.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[hier gaat iets mis]
stoepkrijt wijzigde dit bericht op 29-11-2021 12:14
Reden: ging iets mis
95.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Miirraa917 schreef:
28-11-2021 23:15

Maar inderdaad gewoon even de dag doornemen, even kletsen.. dat lijkt mij heel normaal

Ik voel ergens nu de drang om nog te appen, om te weten hoe en waar ik aan toe ben, en eigelijk gewoon is een gesprek..
Maar aan de andere kant denk ik, nee heb mijn best gedaan ( en ben totaal niet needy, heb de afgelopen week eigenlijk altijd gewacht tot hij appte, en nu dit over een heel weekend ook maar 3 appjes gestuurd)
Wat je eerste zin betreft: dit is niet voor iedereen normaal in een date-fase. Ik heb hier bijvoorbeeld zelf pas behoefte aan als het echt een vaste relatie is.

En wat het laatste stukje betreft, ik vind je in dit geval wel een beetje needy, omdat je blijft appen ook al heeft hij nog niet gereageerd. 's Ochtends, en dan 's avonds nog weer een keer. Als ik hem was, zou de zin van het appen mij daardoor ontgaan.

En dat maakt jouw behoefte niet fout, maar er is wel een behoorlijk verschil in wat jullie allebei fijn vinden en verwachten.

Verder zou ik het misschien niet te zwaar maken voor jezelf (en hem) en je verleden er niet teveel bijhalen. Je bent aan het daten. Soms zit het mee, vaak zit het tegen. Zo werkt het helaas nu eenmaal, voor iedereen. Get up and try again.
Alle reacties Link kopieren
Kind, asjeblieft, je bent toch meer waard dan dit? Laat gaan en kijk de film 'He's not that into you' nog eens.
"Ah! Tu vois que ce n'est pas drôle!!"
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
28-11-2021 23:07
Dat is ook prima. Maar hij heeft duizend maal excuses aangeboden, voor het feit dat hij niet terug appte. En hij zei dat haar begreep, dat hij het met haar eens was, dat hij vanaf vrijdag wel zou antwoorden op haar berichten. En dat is waar het niet meer leuk verloopt, wat mij betreft. Hij is niet eerlijk naar haar, ongeacht of, wat zij wel of niet verwacht, normaal is. Zeg dan gewoon eerlijk, dat je dit niet zult doen, omdat je daar geen behoefte aan hebt.
Nu lijkt het een beetje, alsof TO twee verschillende mannen aan het daten is. Namelijk, de uber betrokken man die vanalles belooft, spijt heeft en volledig op éen lijn zit met TO. En een man, die in zijn vrije tijd de meeste berichtjes gewoon negeert, terwijl hij ze wel ziet, en echt nog wel weet, wat hij heeft beloofd. Dat vind ik gewoon vals.
Dit. Mijn man zou gewoon meteen gezegd hebben: luister, als jij twee keer per dag zoete berichtjes met hartjes wil, moet je een andere man zoeken.
Helemaal prima, dat is duidelijk. Ik vind het ook wat veel om van iemand die zelf al aangeeft dat hij er niet zo van is, toch tweemaal daags contact te verwachten. Zou voor mij persoonlijk ook niet zo nodig zijn.
Maar hij heeft dat niet gezegd, hij heeft juist aangegeven dat hij erin mee zal gaan. Dat had hij wellicht beter niet kunnen doen, eerlijkheid was duidelijker geweest.
Alle reacties Link kopieren
missy-81 schreef:
29-11-2021 10:52

Wat zou jij doen als je een app krijgt met alleen "hey" ? Daar kan je toch ook niks mee?
Eens. Jullie zijn geen twaalf, toch?
Daar zou ik ook helemaal niets mee kunnen en ik zou niet weten wat er dan verder van me verwacht wordt.
Alle reacties Link kopieren
stoepkrijt schreef:
29-11-2021 12:13
Wat je eerste zin betreft: dit is niet voor iedereen normaal in een date-fase. Ik heb hier bijvoorbeeld zelf pas behoefte aan als het echt een vaste relatie is.

En wat het laatste stukje betreft, ik vind je in dit geval wel een beetje needy, omdat je blijft appen ook al heeft hij nog niet gereageerd. 's Ochtends, en dan 's avonds nog een keer. Als ik hem was, zou de zin van het appen mij daardoor ontgaan.
Eens. Elke dag samen de dag doornemen? In een stadium van pril daten? Echt helemaal nergens voor nodig. Mág wel, als beide partijen dat willen, maar dat is dus duidelijk niet het geval. Zou voor mij persoonlijk ook absoluut niet hoeven.

En dat laatste stukje...tja, daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Toegegeven, hij had zich niet moeten vastleggen tot iets wat hem niet ligt en wat hij ook niet wil, maar jij blijft wel behoorlijk aandringen.
Dit is geen match. Ik vind de behoeften van jullie beiden niet heel erg vreemd, maar ze matchen niet.
minnimouse schreef:
29-11-2021 12:10
Hoezo onveilig?
Ze heeft nu toch geen idee wat ze aan de ander heeft als iemand helemaal niks van zich laat horen. Hoe moeilijk is het om te zeggen; ‘hee, ik heb niet zo de behoefte om nu te appen maar reageer op moment x’. Die communicatie gaat twee kanten uit. Beiden geven niet hun behoeftes aan. Hij trekt zich terug en zij gaat trekken. De ander bewust of onbewust laten bungelen, lijkt mij geen goede basis.
Met onveilig bedoel ik dat je elkaar triggert in onzekerheden, het oude zeer. Makkelijk om te zeggen dat alles bij haar ligt. Zij moet inderdaad aan zichzelf werken door wat zekerder te worden maar hij kan echt wel rekening met haar houden. En als die behoeftes verschillen dan is het geen match.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof jouw honger, misschien, of vermoedelijk dankzij jouw ervaringen in het verleden heel groot is. En dan staat er een potentieel taartje voor je neus. En dan zegt iedereen dat je vooral niet al te gretig moet toehappen, want dat kunnen die taartjes niet handelen. Tja, helaas vrees ik dat iedereen wel gelijk heeft, dwz in de context die jij omschreef. Totaal anders wanneer het gaat om een situatie waarin twee mensen helemaal hoteldebotel verliefd zijn op elkaar, want dan kunnen beide niet anders dan elkaar zoveel mogelijk willen zien, de stomste berichtjes ontvangen en daar een dag van smelten en warm worden en ladida, eenhoorns en regenbogen. Maar dan moeten er wel twee hoteldebotel zijn. Nu ben jij dat wel, en niet alleen dat, maar je barstte dankzij je verleden toch al van het verlangen. Iemand die zo ver niet is, kan dat als zeer opdringerig ervaren. En er juist voor weg rennen. En een pasklare oplossing ervoor heb ik niet. Want ik heb zelf die honger ook. Ook een minder goed verleden, en daarnaast ben ik sowieso al gevoelig. Geen wereldcombi in de wereld van daten. Ik ben mede daardoor daarmee gestopt. Geef mezelf in het wild veel meer kans. Maar of dat voor jou een oplossing is, geen idee. Ik heb er zelf geen succesverhalen over…
Alle reacties Link kopieren
Je vindt hem dus geweldig waarmee hij neem ik aan dus ook gewild is bij veel andere vrouwen. Zou het misschien kunnen dat hij ook met andere vrouwen aan het praten is met misschien minder bagage?
Als je zegt dat je veel shitervaringen hebt met mannen, en lange tijd niet serieus gedate hebt (dus wel gedate?) dan denk ik toch dat jij de constante factor in deze bent.

Mijn ervaring is dat er vaak mannen genoeg zijn die je niet belazeren, je overladen met aandacht en voor je willen gaan maar waarvoor je misschien in eerste instantie je eisenpakket iets naar beneden moet bijstellen.

Deze man heeft in ieder geval geen serieuze bedoelingen met je.
Alle reacties Link kopieren
Je wil geen contact, je wil bevestiging en dat is iets anders dan echt contact.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Over het algemeen geldt het volgende: hoe harder te trek hoe meer je afstoot.

Ik zou zelf niet staan te springen om iemand die van mij eist elke dag contact te hebben.
In de periode dat ik mijn huidige partner ontmoette vond ik hem leuk, was zeker serieus, deed geen dingen achter zijn rug om, maar had wel degelijk enorme behoefte aan mijn ding en mijn tijd. En ja, dat betekende ook dat het voorkwam dat ik een hele week geen contact zocht.

Partner moest hier enorm aan wennen, was dit niet gewend en had andere verwachtingen.
Dat resulteerde in eerste instantie in afstand en een soort van breuk. Ik was daar heel stellig en open en direct in. Het benauwde mij enorm. Ik was bereid zijn kant op te bewegen, echter niet wanneer het van hem moest.

Hij leerde mijn gebruiksaanwijzing lezen en sindsdien is dit met vallen en opstaan steeds beter gegaan. Hij is zelf minder direct dan ik, dus nog steeds schrikt hij wel eens van iets.
Nu ben ik niet de doorsnee persoon met een doorsnee gebruiksaanwijzing, dat weet ik heel goed.
Wat ik wil zeggen: tuurlijk kan iemand echt goede intenties hebben, terwijl deze niet zondermeer alles uit handen laat vallen voor iemand. Sommige mensen hebben gewoon wat meer tijd nodig.
Alle reacties Link kopieren
Jullie verwachtingen matchen niet! Daarnaast eens met de posts van Hexopbezemsteel, deze man is niet zo serieus te nemen. Geen woorden maar daden heb je meer aan.

Jullie daten nog maar zeer kort, dus wat ken je hem nou, zeker als bellen al niet lukt voor hem (serieus, en dat geloof jij??). Ik vind je dus wél ontzettend needy overkomen, sorry!
Alle reacties Link kopieren
TO, heb je wel genoeg te doen/ afleiding in de vorm van werk/studie/hobbies/vrienden/familie ?
Alle reacties Link kopieren
Miirraa917 schreef:
28-11-2021 23:15
Bellen gaat dus niet helaas, die telefoon ligt half aan diggelen waardoor de speaker functie al kapot is, berichtjes zijn wel aangekomen en gelezen.
Vroeger zei je dat je een tunnel in reed..
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
29-11-2021 13:01
Het klinkt alsof jouw honger, misschien, of vermoedelijk dankzij jouw ervaringen in het verleden heel groot is. En dan staat er een potentieel taartje voor je neus. En dan zegt iedereen dat je vooral niet al te gretig moet toehappen, want dat kunnen die taartjes niet handelen. Tja, helaas vrees ik dat iedereen wel gelijk heeft, dwz in de context die jij omschreef. Totaal anders wanneer het gaat om een situatie waarin twee mensen helemaal hoteldebotel verliefd zijn op elkaar, want dan kunnen beide niet anders dan elkaar zoveel mogelijk willen zien, de stomste berichtjes ontvangen en daar een dag van smelten en warm worden en ladida, eenhoorns en regenbogen. Maar dan moeten er wel twee hoteldebotel zijn. Nu ben jij dat wel, en niet alleen dat, maar je barstte dankzij je verleden toch al van het verlangen. Iemand die zo ver niet is, kan dat als zeer opdringerig ervaren. En er juist voor weg rennen. En een pasklare oplossing ervoor heb ik niet. Want ik heb zelf die honger ook. Ook een minder goed verleden, en daarnaast ben ik sowieso al gevoelig. Geen wereldcombi in de wereld van daten. Ik ben mede daardoor daarmee gestopt. Geef mezelf in het wild veel meer kans. Maar of dat voor jou een oplossing is, geen idee. Ik heb er zelf geen succesverhalen over…
Wat goed omschreven! Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
29-11-2021 13:01
En een pasklare oplossing ervoor heb ik niet. Want ik heb zelf die honger ook. Ook een minder goed verleden, en daarnaast ben ik sowieso al gevoelig. Geen wereldcombi in de wereld van daten. Ik ben mede daardoor daarmee gestopt. Geef mezelf in het wild veel meer kans. Maar of dat voor jou een oplossing is, geen idee. Ik heb er zelf geen succesverhalen over…
Ligt het dan aan het type man dat je uitkiest? Waarom is dit online zoveel anders dan in het wild? Gewoon nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
Pioen00 schreef:
29-11-2021 13:34
Ligt het dan aan het type man dat je uitkiest? Waarom is dit online zoveel anders dan in het wild? Gewoon nieuwsgierig.
Denk sowieso idd dat op datingsites en apps niet perse de leukste mannen te vinden zijn. Daarnaast is dat gericht op daten. In theorie ga je wel een bak koffie doen om een nieuw mens wat beter te leren kennen, maar je bent ook hartstikke bezig met of diegene een mogelijke partner is. Wanneer je spontaan iemand leert kennen zijn die gedachtes er niet gelijk allemaal bij. In het wild leer je mensen eerst kennen. En zij jou dus ook. Ook dan kun je heus wel eens overvallen worden door een enorme berg gevoel, door je verleden en je verlangens, als je ineens iemand voor je ziet die en aantrekkelijk voor je is en leuk, en grappig en slim, maar de nadruk ligt niet op daten en relaties. In het wild is voor mij iig een stuk makkelijker om eerst al een poosje een lekker potje mezelf te zijn en niet te veranderen in een Truus Desperaat, met berehonger, die een taart ziet en dan vooral bezig moet zijn die taart niet te graag te willen.
Alle reacties Link kopieren
Hij praat over plannen met jouw zoontje en je hebt pas 2 maanden wat met deze gast.

Verder vind ik je wel needy overkomen en moet deze vent een soort van repareren wat jouw vorige partners jouw hebben aangedaan.

Denk dat therapie een betere keuze is dan dit.
Alle reacties Link kopieren
Als je een app stuurt vanuit een basisgevoel van angst, dan krijg je niet de juiste reactie is mijn ervaring, want de ander voelt dit altijd. Als je een app stuurt vanuit oprechte interesse in plaats van alleen een 'hey' (ik zou daar ook niets mee kunnen trouwens) dan wordt het al heel anders. Eindigen met een vraag, of humor zo houd je het licht zodat de ander een gemakkelijkere ingang heeft om te reageren. Ben duidelijk in je communicatie. Wat wil je precies; zeg wat je precies wilt zeggen. Of zeg dat je je onzeker voelt en dat je het juist zo fijn vond dat je je onzekerheid afgelopen vrijdag met hem kon bespreken. Nu lijkt het alsof hij aan het slowfaden is en dit wil je niet. Of je stuurt hem nog een laatste bericht en zeg hoe je je voelt en zeg erbij dat je het voor jezelf afsluit omdat dit contact niet bij je past, Zo houd je de eer aan jezelf en laat je zien dat je jezelf meer waard vind dan dit.
BeauCis schreef:
29-11-2021 13:01
(…) Totaal anders wanneer het gaat om een situatie waarin twee mensen helemaal hoteldebotel verliefd zijn op elkaar, want dan kunnen beide niet anders dan elkaar zoveel mogelijk willen zien, de stomste berichtjes ontvangen en daar een dag van smelten en warm worden en ladida, eenhoorns en regenbogen. Maar dan moeten er wel twee hoteldebotel zijn. (…)
Ik weet niet hoor, dit soort verliefdheid ken ik gewoon niet, die enorme drang om steeds met elkaar in contact te zijn. Stomme berichtjes vind ik zelfs een afknapper. Ik denk eerlijk gezegd niet dat mij dat nog zal overkomen.

Dat gezegd hebbende denk ik inderdaad dat veel mensen dit wel herkennen, en ik denk ook dat de man uit dit topic in ieder geval niet in dezelfde mate verliefd is als TO, dus dat je iemand dan weg kunt jagen met honger naar contact geloof ik wel.
Ik lees nu over een zoontje en denk dat TO al wat ouder is dan ik in m’n hoofd had.

Ik denk wel dat mensen naarmate ze ouder worden en meer hebben meegemaakt vaak rationeler in relaties staan en makkelijker afstand kunnen nemen.
Hexopbezemsteel schreef:
29-11-2021 13:31
Wat goed omschreven! Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat.
Nou, echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven