Afknappers

22-10-2025 14:57 347 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
N.a.v. het Held op sokken topic:

Je dacht dat iemand een heel leuk persoon was, tot diegene plots......
Welke afknapper heb jij meegemaakt?
apppie schreef:
23-10-2025 15:36
Op datingapps hebben vrouwen het toch echt voor het uitzoeken.
Dan ga jij toch lekker daten met elke willekeurige creep van een datingapp (dan heb je het voor het uitzoeken), maar de meeste vrouwen voelen zich daar niet veilig bij (en moeten noodgedwongen flink filteren).
evelien2010 schreef:
24-10-2025 08:24
Wat mij betreft staat met stip op 1 de persoonlijke verzorging en hygiëne. Zowel van de persoon als zijn of haar huis. Je zou denken dat zoiets standaard zou moeten zijn. Maar helaas zie ik daar behoorlijk wat mensen fouten in maken.

Mensen die stinken, met ontbrekende tanden, een ranzig toilet of een vies huis. Ik lig soms in een deuk om de verhalen van mijn datende omgeving.
Vertel, ben benieuwd naar die verhalen :-D
Voor iedereen een groene tuin
Maar hoe zie je zo snel of iemand geen griezel is? Dat kan ook pas later ontdekt worden. Juist die hele charmante aardige mannen/ vrouwen kunnen dit zijn.
GroenTuintje schreef:
24-10-2025 19:12
Vertel, ben benieuwd naar die verhalen :-D
Collega had een date met een leuke man. Het klikte geweldig online. Niet opdringerig, leuke reacties en een normaal gesprek bleek ook mogelijk. In het echt was hij net zo leuk. Tot hij begon te praten en zijn complete ondergebit ontbrak! De man heeft het niet een keer genoemd en deed of er niets aan de hand was. Collega was in shock en durfde het niet te vragen. Pas later zag ze dat hij op de foto's nergens zijn tanden liet zien...

Vrienden die een ONS hadden met een leuke (verzorgde) man die bij thuiskomst in een enorme puinhoop bleek te leven. Een ander had een erg gezellige date. Toen die zich verplaatste naar de slaapkamer trof ze daar een enorme bak met een slang! aan. In de slaapkamer... Of blijven slapen en in de ochtend bij het wakker worden gezellige gezinsfoto's aantreffen (en nee dat bleek geen ex of overleden partner te zijn...)
Raisonneur schreef:
24-10-2025 16:12
Ik vind het dan weer een afknapper wanneer er pas na een dag een reactie komt. Je hoeft echt niet aan je telefoon vastgeplakt te zitten om een reactie te sturen. Meteen is natuurlijk niet nodig, maar wanneer zelfs dezelfde dag bij voorbaat al geen optie is, zou ik er snel klaar mee zijn.
Ik ook
Vind het erg ongeinteresseerd overkomen als iemand niet of pas na uren/dagen reageert.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mensen die van een "r" een "j" maken: Meej, vejschjikkelijk. Of een "w" toevoegen (die er niet staat): townen, zow. 😉
GroenTuintje schreef:
24-10-2025 19:15
Maar hoe zie je zo snel of iemand geen griezel is? Dat kan ook pas later ontdekt worden. Juist die hele charmante aardige mannen/ vrouwen kunnen dit zijn.
Ik heb ook behoefte aan deze informatie.
GroenTuintje schreef:
Wie ziet dat dan? Blijft altijd een gok, maar mensen proberen een gerede gok te maken.
GroenTuintje schreef:
Je kunt een redelijke inschatting maken. Ik hoorde er ooit een podcast over en dat klopte wel. In de basis kwam het erop neer dat je moet kijken of iemand zijn leven op orde heeft. Dus eigen woonruimte, een sociaal leven, een stabiele baan, financiën op orde (volwassenheid). En of iemand emotionele volwassenheid laat zien (eerlijkheid, zie je tekenen van zelfreflectie). Is een ander open over zijn leven en toont ook interesse in dat van jou? Iemand mag best een verleden hebben maar laat hij in gesprekken zien zaken verwerkt te hebben (veerkracht).

Mensen zonder sociaal leven, met boosheid naar hun ex of anderen. Problemen op belangrijke leefgebieden dat zijn punten om heel alert te zijn. Net als het hebben van een enorme lading aan exen. Of het tegenovergestelde (geen enkele ervaring op relatiegebied). Natuurlijk afhankelijk van de leeftijd en ook in combinatie met hoe iemand hierop reflecteert (waarom is dit zo).
evelien2010 schreef:
24-10-2025 20:49
Je kunt een redelijke inschatting maken. Ik hoorde er ooit een podcast over en dat klopte wel. In de basis kwam het erop neer dat je moet kijken of iemand zijn leven op orde heeft. Dus eigen woonruimte, een sociaal leven, een stabiele baan, financiën op orde (volwassenheid). En of iemand emotionele volwassenheid laat zien (eerlijkheid, zie je tekenen van zelfreflectie). Is een ander open over zijn leven en toont ook interesse in dat van jou? Iemand mag best een verleden hebben maar laat hij in gesprekken zien zaken verwerkt te hebben (veerkracht).

Mensen zonder sociaal leven, met boosheid naar hun ex of anderen. Problemen op belangrijke leefgebieden dat zijn punten om heel alert te zijn. Net als het hebben van een enorme lading aan exen. Of het tegenovergestelde (geen enkele ervaring op relatiegebied). Natuurlijk afhankelijk van de leeftijd en ook in combinatie met hoe iemand hierop reflecteert (waarom is dit zo).
Zie je dat allemaal aan een Tinder profiel? Of ga je dat bespreken via chat?

Ik kan wel een redelijke inschatting maken op basis van de bekende rode vlaggen maar alsnog word ik wel verrast hoor, veel griezels hebben een talent in zich anders voordoen dan ze zijn (en hebben ook gewoon een huis en een goede baan, en zelfs: lange relaties gehad).
Prei schreef:
24-10-2025 18:36
Dan ga jij toch lekker daten met elke willekeurige creep van een datingapp (dan heb je het voor het uitzoeken), maar de meeste vrouwen voelen zich daar niet veilig bij (en moeten noodgedwongen flink filteren).
Iemand ervan verdenken een creep te zijn omdat hij zegt dat hij van "borrelen" houdt in plaats van van "iets drinken" (of elke andere pietluttige afknapper), lijkt mij persoonlijk nogal overdreven.
calvijn1 schreef:
24-10-2025 15:56
"Iets gebruiken" als er bedoeld wordt ergens lunchen oid

(Mijn man zegt dat, klinkt zo oubollig)
Mijn moeder van 82 zegt dat inderdaad ook altijd haha
Het gaat niet om andersmans icks of rode-vlaggen te becommentariëren he?
Als iemand afknapt op woordgebruik is dat prima
We hebben allemaal voorkeuren en vooroordelen
Ik had pas een derde date met een man die mij echt leuk leek. Doet hij tijdens het zoenen opeens zijn tshirt omhoog en legt mijn handen om zijn tepels. Wil hij dat ik hard “oeh ja harder schat” in zijn tepels knijp. Had meteen geen zin meer om te zoenen en ben naar huis gegaan.
apppie schreef:
24-10-2025 22:07
Iemand ervan verdenken een creep te zijn omdat hij zegt dat hij van "borrelen" houdt in plaats van van "iets drinken" (of elke andere pietluttige afknapper), lijkt mij persoonlijk nogal overdreven.

:rofl:
:HA:
rafaella schreef:
25-10-2025 07:03
Ik had pas een derde date met een man die mij echt leuk leek. Doet hij tijdens het zoenen opeens zijn tshirt omhoog en legt mijn handen om zijn tepels. Wil hij dat ik hard “oeh ja harder schat” in zijn tepels knijp. Had meteen geen zin meer om te zoenen en ben naar huis gegaan.
evelien2010 schreef:
24-10-2025 20:49

Precies. Hier kun je tijdens het daten redelijk achter komen.
bijtie schreef:
24-10-2025 20:50
Zie je dat allemaal aan een Tinder profiel? Of ga je dat bespreken via chat?

Ik kan wel een redelijke inschatting maken op basis van de bekende rode vlaggen maar alsnog word ik wel verrast hoor, veel griezels hebben een talent in zich anders voordoen dan ze zijn (en hebben ook gewoon een huis en een goede baan, en zelfs: lange relaties gehad).
Ja precies. En iemand die wel oprecht kan zijn, kan net geen huis hebben ( want gescheiden en krappe woningmarkt) of een krappe financiële situatie hebben door bijv een ex, koophuis etc.
Zeemeermin84 schreef:
25-10-2025 09:05
Precies. Hier kun je tijdens het daten redelijk achter komen.
Tijdens het daten ja. Niet dat je "creeps eruit filtert" op een app (was die functie er maar).
Lila-Linda schreef:
25-10-2025 06:53
Het gaat niet om andersmans icks of rode-vlaggen te becommentariëren he?
Als iemand afknapt op woordgebruik is dat prima
We hebben allemaal voorkeuren en vooroordelen
Dat deed ik dan ook niet, juf.
@Rafaella :O
In de podcast die ik net beluisterde wordt dat 'masturberen op een ander' genoemd. Wat een koekwaus.
rafaella schreef:
25-10-2025 07:03

:HA:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven