Afknappers
donderdag 23 oktober 2025 om 11:05
Ik zou het als een compliment zien. Hij vond je uitstraling dus interessant genoeg om je beter te willen leren kennen.MissUnderstood schreef: ↑23-10-2025 11:02Ik kreeg het gevoel dat ik beoordeeld ging worden ofzo (en ja, ik weet dat dat een beetje het hele idee van internetdaten is, maar het voelde raar). Daarnaast had ik mijn profiel nog maar nauwelijks ingevuld, dus hij kon helemaal niet weten of ik uberhaupt enigszins leuk ben.
Maar ja, zo zie je. Wat de een leuk vindt, kan voor een andere een afknapper zijn.
donderdag 23 oktober 2025 om 11:05
donderdag 23 oktober 2025 om 11:07
donderdag 23 oktober 2025 om 11:08
Hij schreef ook: of je zo leuk bent als je op de foto lijkt. Dus uiterlijk gericht. Wat op zich niet gek is op een datingsite met foto's. Maar ik snap je gevoel wel, alsof hij jou even gaat keuren en hij sowieso al leuk is. Dat hij dat bepaalt ofzo.
Maar ja, buiten dat ik ook niet op zoek ben naar een relatie, is dit ook exact voor mij een reden om niet op een datingsite te zitten. Komt nogal oppervlakkig over.
Maar ja, buiten dat ik ook niet op zoek ben naar een relatie, is dit ook exact voor mij een reden om niet op een datingsite te zitten. Komt nogal oppervlakkig over.
donderdag 23 oktober 2025 om 11:10
Ja, precies, zoiets. En wat LilaLinda zegt, dat ook: nogal oppervlakkig want mijn profiel was verder nog niet ingevuld.
donderdag 23 oktober 2025 om 11:11
donderdag 23 oktober 2025 om 11:13
ik snap het wel. er zit een element van beoordeling in. ik zou er ook op zijn afgeknaptMissUnderstood schreef: ↑23-10-2025 11:02Ik kreeg het gevoel dat ik beoordeeld ging worden ofzo (en ja, ik weet dat dat een beetje het hele idee van internetdaten is, maar het voelde raar). Daarnaast had ik mijn profiel nog maar nauwelijks ingevuld, dus hij kon helemaal niet weten of ik uberhaupt enigszins leuk ben.
donderdag 23 oktober 2025 om 11:47
Dat is ook zo en tegelijkertijd zou dat voor mij geen einde oefening hoeven betekenen. Het is een beetje suf en inderdaad heel algemeen.Lila-Linda schreef: ↑23-10-2025 11:07Ik heb bij zinnen als: "Binnenkort een borrel? Ik ben wel benieuwd of je net zo leuk bent als je op je foto lijkt" altijd het gevoel, dat dat de standaard openingszin is. dat iemand dat het hele internet over rondstrooit.
Het is zo vreselijk algemeen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 23 oktober 2025 om 12:05
Ja maar kennelijk heeft ze ook maar weinig info op haar profiel staan, dus dan heeft hij weinig andere opties dan een algemeen bericht te sturen, toch?Lila-Linda schreef: ↑23-10-2025 11:07Ik heb bij zinnen als: "Binnenkort een borrel? Ik ben wel benieuwd of je net zo leuk bent als je op je foto lijkt" altijd het gevoel, dat dat de standaard openingszin is. dat iemand dat het hele internet over rondstrooit.
Had ze er maar meer op moeten zetten....
Als je een heel uitgebreid profiel hebt kan ik me wel wat meer voorstellen dat het een afknapper is idd...maar dan nog zou ik iemand nog wel een kans geven. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
.
donderdag 23 oktober 2025 om 12:10
Wat een gezeur dit.MissUnderstood schreef: ↑23-10-2025 11:02Ik kreeg het gevoel dat ik beoordeeld ging worden ofzo (en ja, ik weet dat dat een beetje het hele idee van internetdaten is, maar het voelde raar). Daarnaast had ik mijn profiel nog maar nauwelijks ingevuld, dus hij kon helemaal niet weten of ik uberhaupt enigszins leuk ben.
Dat hoort toch bij flirten en verkennen, dat je dat soort inschattingen maakt?
donderdag 23 oktober 2025 om 12:13
Barnsteen schreef: ↑23-10-2025 12:05Ja maar kennelijk heeft ze ook maar weinig info op haar profiel staan, dus dan heeft hij weinig andere opties dan een algemeen bericht te sturen, toch?
Had ze er maar meer op moeten zetten....
Als je een heel uitgebreid profiel hebt kan ik me wel wat meer voorstellen dat het een afknapper is idd...maar dan nog zou ik iemand nog wel een kans geven. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik had nog maar weinig informatie omdat ik me letterlijk 5 minuten daarvoor aangemeld had; ik was mijn profiel nog aan het vullen. Hij was er dus wel als de kippen bij (vond ik ook iets van, eigenlijk).
Bij een volledig ingevuld profiel zou ik me er juist meer bij kunnen voorstellen dat iemand direct overgaat tot een uitnodiging, want dan zie je al wat aanknopingspunten. Nu kon-ie alleen op die ene foto afgaan en ik ben heus niet zo knap dat die ene foto al de doorslag zou geven

donderdag 23 oktober 2025 om 12:14
Ah, ook niet goed.MissUnderstood schreef: ↑23-10-2025 12:13Hij was er dus wel als de kippen bij (vond ik ook iets van, eigenlijk).
donderdag 23 oktober 2025 om 12:15
Ja, dat is zo.MissUnderstood schreef: ↑23-10-2025 12:14Prima, dan vind jij het gezeur. Da's ook een beetje het ding met afknappers he: wat de 1 leuk vindt, vindt de ander een afknapper.
Maar sommige mensen zijn actief op zoek naar minpunten bij de ander. En soms wordt de ander niet de gelegenheid gegeven zichzelf te zijn. Je bent toch op zoek naar een ander mens, niet naar een kopie van jezelf?
En: je hebt er moeite mee dat die ander snel is met zijn oordeel, maar dat snelle oordelen doe je zelf ook. Zo kom je geen stap verder. Zo denk ik er in ieder geval over.
donderdag 23 oktober 2025 om 12:20
Absoluut eens. En ik schreef al dat ik het ergens kinderachtig van mezelf vond, maar me toch ergerde aan zo'n uitnodiging zonder enige context. Ik ben zeker niet van het ellenlange chatten met een eventuele date, maar sommige dingen wil ik toch graag wel vantevoren weten voordat ik een afspraak maak (zo hoef ik niet op date met een PVV-stemmer, of met iemand die getrouwd is, of met iemand die nog een kinderwens heeft, etc.).
donderdag 23 oktober 2025 om 12:27
Dat zijn beste diepe vragen om voor een date te stellen. Hoe kun je die stellen zonder ellenlange chatgesprekken?MissUnderstood schreef: ↑23-10-2025 12:20Absoluut eens. En ik schreef al dat ik het ergens kinderachtig van mezelf vond, maar me toch ergerde aan zo'n uitnodiging zonder enige context. Ik ben zeker niet van het ellenlange chatten met een eventuele date, maar sommige dingen wil ik toch graag wel vantevoren weten voordat ik een afspraak maak (zo hoef ik niet op date met een PVV-stemmer, of met iemand die getrouwd is, of met iemand die nog een kinderwens heeft, etc.).
Ik kan iemands politieke voorkeur vaak wel aflezen aan iemands profiel. Ook al is dat summier. Maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
Het ernaar vragen zou ik niet zo snel doen.
donderdag 23 oktober 2025 om 12:30
Hij was toevallig net aan het swipen en jij kwam voorbij. Ik denk dat algoritmes nieuwe accounts sws sneller voorbij laten komen dan oudere.MissUnderstood schreef: ↑23-10-2025 12:13Ik had nog maar weinig informatie omdat ik me letterlijk 5 minuten daarvoor aangemeld had; ik was mijn profiel nog aan het vullen. Hij was er dus wel als de kippen bij (vond ik ook iets van, eigenlijk).
Bij een volledig ingevuld profiel zou ik me er juist meer bij kunnen voorstellen dat iemand direct overgaat tot een uitnodiging, want dan zie je al wat aanknopingspunten. Nu kon-ie alleen op die ene foto afgaan en ik ben heus niet zo knap dat die ene foto al de doorslag zou geven.
Hij kan er niks aan doen en kan niet weten dat jij net een profiel aangemaakt hebt, toch? Als hij je naar links geswiped had was de kans aanwezig dat hij je niet nog eens zou tegenkomen.
.
donderdag 23 oktober 2025 om 12:33
Iemands politieke voorkeur haal ik inderdaad meestal uit het profiel. Of anders stuur ik het gesprek een beetje die kant op; vaak vragen mannen in die eerste gesprekjes bijvoorbeeld wat je aan het doen bent, en dan antwoord ik: het debat (terug)kijken. Soms volgt daarop dan een gesprek over de aankomende verkiezingen
.
Of iemand single is en sinds hoe lang vraag ik altijd gewoon rechtstreeks en al in een vroeg stadium.

Of iemand single is en sinds hoe lang vraag ik altijd gewoon rechtstreeks en al in een vroeg stadium.
donderdag 23 oktober 2025 om 12:34
Barnsteen schreef: ↑23-10-2025 12:30Hij was toevallig net aan het swipen en jij kwam voorbij. Ik denk dat algoritmes nieuwe accounts sws sneller voorbij laten komen dan oudere.
Hij kan er niks aan doen en kan niet weten dat jij net een profiel aangemaakt hebt, toch? Als hij je naar links geswiped had was de kans aanwezig dat hij je niet nog eens zou tegenkomen.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Wellicht ben ik dan toch gewoon een zeikerd

donderdag 23 oktober 2025 om 12:39
Ah, zo kan het natuurlijk ook. Maar ik zou daar weer op afknappen om eerlijk te zijn. Ben al veel over politiek aan het praten, en ik zou het als een slecht begin van een date zien.MissUnderstood schreef: ↑23-10-2025 12:33Iemands politieke voorkeur haal ik inderdaad meestal uit het profiel. Of anders stuur ik het gesprek een beetje die kant op; vaak vragen mannen in die eerste gesprekjes bijvoorbeeld wat je aan het doen bent, en dan antwoord ik: het debat (terug)kijken. Soms volgt daarop dan een gesprek over de aankomende verkiezingen.
Ik zou er ook in een gesprek niet direct antwoord op geven wat ik ga stemmen. Zeker niet met een vreemde.
Over dat je rechtstreeks kan vragen of iemand single is, is natuurlijk prima.
donderdag 23 oktober 2025 om 13:06
Hahaha geen idee, of je twijfelde (onbewust?) toch al n.a.v. zijn profiel? En dan kan zoiets kleins wellicht de doorslag geven? Als zijn profiel 100% was wat je zocht had je hier wellicht niet over gevallen...MissUnderstood schreef: ↑23-10-2025 12:34Daar heb je natuurlijk gelijk in. Wellicht ben ik dan toch gewoon een zeikerd.
.
donderdag 23 oktober 2025 om 13:13
Ik knap al af bij de term "borrel", net als "theetje doen"Lila-Linda schreef: ↑23-10-2025 11:07Ik heb bij zinnen als: "Binnenkort een borrel? Ik ben wel benieuwd of je net zo leuk bent als je op je foto lijkt" altijd het gevoel, dat dat de standaard openingszin is. dat iemand dat het hele internet over rondstrooit.
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 23 oktober 2025 om 13:17
Ik ook niet.Paradise schreef: ↑23-10-2025 12:39Ah, zo kan het natuurlijk ook. Maar ik zou daar weer op afknappen om eerlijk te zijn. Ben al veel over politiek aan het praten, en ik zou het als een slecht begin van een date zien.
Ik zou er ook in een gesprek niet direct antwoord op geven wat ik ga stemmen. Zeker niet met een vreemde.
Voor mij is daten= fotootjes kijken en wat gezelligs afspreken.
Niet dat dat per se de beste manier is gebleken, maar ik hou niet van vinkjes zetten alsof hij zsm moet weten of ik schoondochtermateriaal ben. Dus doe ik dat zelf ook niet.
donderdag 23 oktober 2025 om 13:18

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in